Technibel multi splitit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Division
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Division

Vieras
Onko tietoa, että miten Technibellin multi splitit ja ko. Merkki ylipäätään nykyään pärjää? Pari vuotta sittenhän se taisi jäädä testeissäkin hännimmäiseksi, mutta miten nykyään?

Olen hankkimassa 160m2 matalaenergia-omakotitaloon multi split +3 puhallinta kombinaatiota ja monet ammattilaiset tuntuvat vannovan Technibellin nimeen. Lisäksi tuota tuntuisi saavan kohtuu huokealla hinnalla.

LG:n settiä olin alunperin ajatellut, mutta tuntuu olevan törkeästi kalliimpi.

Pääosin minua kiinnostaa se jäähdytysominaisuus näin helteillä, mutta ei haittaa mitäään vaikka sillä talvisin säästäisi myös lämmityskuluissa. Muiltaosin talossa on suora sähkölattialämpö ja järeä varaava takka.

Vs: Technibel multi splitit

Ilmeisesti tietoa ei tunnu kauheasti löytyvän, mutta ostinpa nyt kokeeksi Technibellin järjestelmän.

Olen katsellut ympäri maailmaa noita erinäköisiä ILPpejä ja kylmäilmastointikoneita. Technibeliä, Panasonicia ja Mitshua näyttää olevan järjestäen kaikissa myymälöissä, ravintoloissa ja julkisissa tiloissa ja nämä kaikki merkit kiinnostivat siksi.

Technibelin "juuri sen hetkinen" saatavuus ja hinta ratkaisi minulla. Moni ammattilainen tuntui myös suosivan tuota merkkiä, kun puhutaan näistä hieman laajemmista järjestelmistä ja multi spliteistä. Single spliteissä kyllä suositeltiin yleensä muita merkkejä, kuin Technibeliä.

Katsotaan elokuussa, kun pääsee muuttamaan uuteen tönöön, että jaksaako masiina pitää sitä viileänä (ja jatkuuko helteet). Talvella saatavaa sähkönsäästöhyötyä en pääse mittaamaan, koska siitä ei ole saatavilla aiemmilta talvilta dataa. Tarkoitus olisi lämmitellä tuota matalaenergiatönöä talvella pääosin takalla ja ILPillä. Talon kattavaa suoraa sähkölattialämmitystä tarkoitus pitää sen verran päällä, että pohjarakenne ei jäädy ja sisälattia on mukava paljaalle jalalle.

Kokoonpano tuli seuraavista masiinoista:

1 kpl, Technibel MULTI-INVERT. ULKOYKSIKKÖ GRF248MR5I
3 kpl, Technibel MULTI-INVERT. SISÄYKSIKKÖ MPAF90MR5I R410A
1 kpl, MAAKANNAKE PD02A 400X450X780

Esite masiinoista näyttää löytyvän tukun sivuilta:
http://kylma.onninen.fi/asiakkaat/onninen/kylma.onninen.fi/content_images/ammattilaiset/tuote_esitteet/uudet_tb_esitteet_09/multisplits_dc_inverter_fi_online.pdf

Takaisin
Ylös Bottom