E
elle
Vieras
Technibel csmfi 94 r5. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä laiteesta . Mikä on Sanyon vastaava?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
VesA sanoi:Oliskohan technibel vanhalla softalla, eli myös ilman monia ärsyttävää pakkasrajaa ?
93-nordiccia uudemmalla soiftalla ei ole muutenkaan ihan pelkästään kiitelty...
SolarShop sanoi:Minun asiakkaita ei ainakaan sanyon pakkasraja ole ärsyttänyt. Enemmän se ärsyyntyminen tuntuu olevan muutamalla foorumilaisella/kilpailijalla.
Tuoton kannalta varmastikin näin, mutta itse haen nimenomaan huolettomuutta. Huolettomuutta siinä mielessä, että kun ILP on peruslämmön tuottolaitteena tallissa, niin minun ei tarvitse miettiä erikseen, että nyt menee alle -20 astetta ja patterit pitäisi käydä laittamassa päälle.noppo sanoi:Täällä yksi loppukäyttäjä (ei SolarShopin asiakas), jota ko. pakkasraja ei ärsytä. -20 asteessa alkaa pumpun COP olla sen verran vaatimaton, että ei paljoa kannata sillä lämpöä tuottaa.

Utelias sanoi:Tuoton kannalta varmastikin näin, mutta itse haen nimenomaan huolettomuutta. Huolettomuutta siinä mielessä, että kun ILP on peruslämmön tuottolaitteena tallissa, niin minun ei tarvitse miettiä erikseen, että nyt menee alle -20 astetta ja patterit pitäisi käydä laittamassa päälle.
SolarShop sanoi:Minun asiakkaita ei ainakaan sanyon pakkasraja ole ärsyttänyt. Enemmän se ärsyyntyminen tuntuu olevan muutamalla foorumilaisella/kilpailijalla.
zet sanoi:SolarShop sanoi:Minun asiakkaita ei ainakaan sanyon pakkasraja ole ärsyttänyt. Enemmän se ärsyyntyminen tuntuu olevan muutamalla foorumilaisella/kilpailijalla.
Mutta eikös se ole siinä tapauksessa huono kun pakkanen käväisee hetken alle -20c ja laskee välittömästi -17-18 asteeseen, jolloinka pumppua voisi käyttää. Pakkanen voi olla useamman päivän alle -16 asteen, pumppu vain ei känysty. Useissa pumpuissa hyätysuhde on vielä hyvä -17-18 asteen.
tet sanoi:Utelias sanoi:Tuoton kannalta varmastikin näin, mutta itse haen nimenomaan huolettomuutta. Huolettomuutta siinä mielessä, että kun ILP on peruslämmön tuottolaitteena tallissa, niin minun ei tarvitse miettiä erikseen, että nyt menee alle -20 astetta ja patterit pitäisi käydä laittamassa päälle.
Eikös ne patterien termostaatit voisi säätää niin, että rupeavat lämmittämään itsestään siinä vaiheessa kun ilppi sammuu?Varsinkin autotallikäytössä jossa lämpötilan tasaisuus ei ole niin tärkeää.
. Eikä tarvitse vahdata alituiseen pakkasmittaria patterien päälle kytkemisen takia. Senkin ajan voi käyttää aikuisviihteeseen emännän kanssa...Freeze sanoi:
Sanokaapa nyt ihan oikeasti kuinka suuria ongelmia tämä -20/-16 raja aiheuttaa?
Taloudelliset menetykset eivät voi olla suuria ainakaan Oulun eteläpuolella.
Kysymys on usein miten tunneista, eikä vuorokausista. Viikoista nyt puhumattakaan.
Ainahan voi viritellä näitä eri scenarioita entä jos sitä tai tätä.
Sen ymmärrän kyllä, että toisilla saattaa olla talon oman päälämmitysjärjestelmän virittäminen iso homma.
Eikä näihin säätöihin mielellään kajottaisi.
glocker sanoi:Osuikohan Joppe112 naulan kantaan? Ei näitä syyttä viritellä, kun lämpökertoimetkin on kunnossa..
VesA sanoi:Eipä kai se raja.. mutta kun samassa softassa on rikottu nollakelin sulatus.. siitä on tälläkin foorumilla jo jokunen ketju.
tet sanoi:glocker sanoi:Osuikohan Joppe112 naulan kantaan? Ei näitä syyttä viritellä, kun lämpökertoimetkin on kunnossa..
Se nyt on aika selvää että kestävyyden takia se pysäytys on sinne laitettu. Ei sille oikein mitään muuta järjellistä selitystä pysty keksimään.
VesA sanoi:Eipä kai se raja.. mutta kun samassa softassa on rikottu nollakelin sulatus.. siitä on tälläkin foorumilla jo jokunen ketju.
Hmm.. itse en olisi näillä foorumin vähäisillä tiedoilla asiasta valmis tekemään vielä sitä johtopäätöstä että nollakelin sulatusongelma esiintyy vain niissä Sanyoissa joissa on tämä -20 °C sammutus. Ongelmahan tuntuu liittyvän katkokäyntiin pakkaskeleillä. Itselläni ei ongelmaa ole ollut, mutta ei kai voisikaan olla koska katkokäyntiä ei esiinny pakkaskelissä mitoituksesta johtuen. Mutta ei taida "otanta" täällä vielä riittää tekemään varmaa johtopäätöstä siitä ettei ongelmaa näissä EH-malleissa ja vastaavissa esiinny koskaan.
SolarShop sanoi:tet sanoi:glocker sanoi:Osuikohan Joppe112 naulan kantaan? Ei näitä syyttä viritellä, kun lämpökertoimetkin on kunnossa..
Se nyt on aika selvää että kestävyyden takia se pysäytys on sinne laitettu. Ei sille oikein mitään muuta järjellistä selitystä pysty keksimään.
Hmm.. itse en olisi näillä foorumin vähäisillä tiedoilla asiasta valmis tekemään vielä sitä johtopäätöstä että nollakelin sulatusongelma esiintyy vain niissä Sanyoissa joissa on tämä -20 °C sammutus. Ongelmahan tuntuu liittyvän katkokäyntiin pakkaskeleillä. Itselläni ei ongelmaa ole ollut, mutta ei kai voisikaan olla koska katkokäyntiä ei esiinny pakkaskelissä mitoituksesta johtuen. Mutta ei taida "otanta" täällä vielä riittää tekemään varmaa johtopäätöstä siitä ettei ongelmaa näissä EH-malleissa ja vastaavissa esiinny koskaan.
Nollakelin sulatuksesta:
Sellaista lämpöpumppua ei ole vielä valmistettukaan missä ei jossain vaiheessa sulatusongelmaa ole.
Nollakeli ongelmia on sanyossa muutamissa esiintynyt, promille luokkaa suomessa ja ruotsissa myydyissä.
Ja jos se olisi epidemia miksi kauppiaat niitä edes myisi ja myymisen ilosta ottaisi v******lut vastaan.
Samanlaisia vikoja ilmenee tossussa, mitsussa, panasssa, ultimatessa, sanyo EH, argo, tekhnibel ym..
niistä ei vain rehellisesti kerrota.
Eetu55 sanoi:toshibassa ei ole ollut 2 vuoden aikana minkäänlaisia sulatus ongelmia,edes nolla keleillä.
fujitsussa tahtoo nollakeleillä edestä katsottuna vasen sivu jäätyä,kun ulkoyksikön
kuorien raudat menee melkein lamelleissa kiinni,tossussa on reilu väli
tet sanoi:Kaiken kaikkiaan tämänkaltainen sulatusongelma on hyvin pienestä kiinni, paljoa ei tarvitse olosuhteiden muuttua kun homma kääntyy suuntaan tai toiseen. Joillakin saattaa esimerkiksi tätä jäätymistä esiintyä hetkellisesti, mutta se ei koskaan tule ilmi jos laitetta ei aktiivisesti tarkkailla - keli vaihtuu ja jää sulaa pois.