Toimiiko Hitachin harjat vaiko ei?

V

vth-kylmä

Vieras
Suodatin imuri Hitachissa lapsellinen.Harja pyyhkii suodatin verkkoa, ei imuria pöly menee suodattimen läpi vain isot roskat voivat jäädä harjaan kiinni.Takan kanssa Toshiba on yliveto ei tarvi kikkailla kaukosäätimen kanssa.Erittäin iso sähkösuodatin.Jos saat toshiban hintaan 1850:- osta pois normaalisti 2200:-.Toshiban sisään osto hinta maahantuojalta 200 kalliinpi kuin Hitachin.

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Toimiiko Hitachin harjat vaiko ei?

vth-kylmä sanoi:
Suodatin imuri Hitachissa lapsellinen.Harja pyyhkii suodatin verkkoa, ei imuria pöly menee suodattimen läpi vain isot roskat voivat jäädä harjaan kiinni.

Kuulostaa vähän samantyyppiseltä kuin nuo Fujitsujen systeemit, tosin fujitsussa suodattimet kiskotaan harjojen läpi eikä siis harjaa kiskota suodattimia pitkin. Vanhassa mallissa oli valittavissa 150/200 tunnin väli jolla "putsattiin" mistä kumpikaan ei riitä mihinkään. Uudessa on valittavissa 50/100 tuntia, enkä usko että se on paljonkaan parempi. Harjat tulevat kyllä likaisiksi.. mutta koneeseen pääsee silti pölyä.

Perusongelma lienee se, että suodattimista yksinkertaisesti menee ohuen ohut pöly läpi. Ongelma ei korjaannu vaikka harjaisi niitä suodattimia miten. Ratkaisu jossa tuo ohuen ohut pöly pysäytetään vaikka sähkövarauksella ennen kuin se pääsee lämmönvaihtimelle, kuulostaa PALJON paremmalta. Onko sellaista pumppua jossa tuo oikeasti toimii, sitä en tiedä.

Espejot

Hyperaktiivi

repomies sanoi:
Perusongelma lienee se, että suodattimista yksinkertaisesti menee ohuen ohut pöly läpi. Ongelma ei korjaannu vaikka harjaisi niitä suodattimia miten. Ratkaisu jossa tuo ohuen ohut pöly pysäytetään vaikka sähkövarauksella ennen kuin se pääsee lämmönvaihtimelle, kuulostaa PALJON paremmalta. Onko sellaista pumppua jossa tuo oikeasti toimii, sitä en tiedä.

En ole eläessäni nähnyt yhtään puhdistuautomatiikkaa joka teksi manuaalisen puhdistuksen tarpeettomaksi.... on pytty mihin paska ei tartu, on pyro uunia, kameran kennoinpuhdistusta, robotti-imuria jn jne. Tarve voi vähentyä mutta kannaataako moiset ominaisuudet nostaa palkintopalille - jokainen päättäköön itse.

F

felon

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

vth-kylmä sanoi:
Suodatin imuri Hitachissa lapsellinen.Harja pyyhkii suodatin verkkoa, ei imuria pöly menee suodattimen läpi vain isot roskat voivat jäädä harjaan kiinni.
Itse olen tuon todennut ihan kohtuu hyväksi käytännössä! Kennot puhtaat ja puristettua pölyä on pölykupissa. Mielestäni erittäin suositeltava systeemi Hitachissa varsinkin ,jos laite on hankalisti puhdistettavassa paikassa. Eipä tarvi tikkaita viritellä ja kiipeillä 2 viikon välein putsaileen ja imuroimaan tukkoisia suodattimia. Myös hopeaionisoitu puhallin pysyy mukavasti puhtaana! Näin puhallinta ei tarvitse jatkuvasti putsailla ettei laakerit kypsy ,kun puhallin on likaisuuden takia epäkesko! :)

hempanpumppu

Aktiivinen jäsen

felon sanoi:
Itse olen tuon todennut ihan kohtuu hyväksi käytännössä! Kennot puhtaat ja puristettua pölyä on pölykupissa. Mielestäni erittäin suositeltava systeemi Hitachissa varsinkin ,jos laite on hankalisti puhdistettavassa paikassa. Eipä tarvi tikkaita viritellä ja kiipeillä 2 viikon välein putsaileen ja imuroimaan tukkoisia suodattimia. Myös hopeaionisoitu puhallin pysyy mukavasti puhtaana! Näin puhallinta ei tarvitse jatkuvasti putsailla ettei laakerit kypsy ,kun puhallin on likaisuuden takia epäkesko! :)
Tuota minäkin pidän + varsinkin jos on hankalassa paikkaa=rapussa tu pumppu.
Tosin ihmetyttää,että mihinkä se pöly menee, jos sitä ei ole edes noissa kupeissakaan kauheastin ???
Joku täällä muistaakseni kirjoitti ,että pikkasen oli pölyä,kun 8kk päästä noita kuppeja siivosi.
Tuskin kai nyt sentään niin harvat suodattimet on,että kierrättäisi vaan tuota pölyä ::)

repomies

Hyperaktiivi

Ei noihin suodattimiin mitä minä olen nähnyt, pysähdy kuin isommat pölyhiukkaset. Sellainen pieni siitepölymäinen tavara menee läpi ja jämähtää (jäähdyteltäessä) märkään kennoon. Siinä ei puhaltimen pinnoitus auta mitään, putsailla pitää. Puhallin itsessään on vihoviimeinen putsattava, joten kiva jos siihen ei tartu.. mutta rohkenenpa tuotakin eppäillä.

F

felon

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

hempanpumppu sanoi:
Tuota minäkin pidän + varsinkin jos on hankalassa paikkaa=rapussa tu pumppu.
Tosin ihmetyttää,että mihinkä se pöly menee, jos sitä ei ole edes noissa kupeissakaan kauheastin ???
Joku täällä muistaakseni kirjoitti ,että pikkasen oli pölyä,kun 8kk päästä noita kuppeja siivosi.
Tuskin kai nyt sentään niin harvat suodattimet on,että kierrättäisi vaan tuota pölyä ::)
Itse joskus testasin pumppua ilman automaatti puhdistusta niin noin 3 viikon päästä oli suodattimet pölystä puhdistus kunnossa. Kyllä pölykin melko pieneen menee tiivistyessään koitappa ottaa höytyä käsiin hierrä ja katso! toisaalta tuskin noista automaatti puhdistuksista mikään on vielä 100% ,mutta ihan yllättävänhyvä tuo on mielestäni ollut ja sopiva puhdistus väli on mielestäni kerran vuodessa jäähdytys kauden jälkeen. Tai mikäli ahkera haluaa olla niin puolivuosittain aina lämmitys/jäähdytys kauden jälkeen. Tuo on minulla ainakin riittävä pudistusväli. Onhan noita tietenkin erilaisia huusholleja jotkut tosi pölyisiä ja toisissa kämpissä pölyä ei tule juuri ollenkaan niinkuin muistaakseni ekis aikanaan niin täällä puhui. Itse edustan ehkäpä asunnossa sellaista normaali keskiverto meininkiä pölyn suhteen mielestäni.

F

felon

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

repomies sanoi:
Ei noihin suodattimiin mitä minä olen nähnyt, pysähdy kuin isommat pölyhiukkaset. Sellainen pieni siitepölymäinen tavara menee läpi ja jämähtää märkään kennoon. Siinä ei puhaltimen pinnoitus auta mitään, putsailla pitää. Puhallin itsessään on vihoviimeinen putsattava, joten kiva jos siihen ei tartu.. mutta rohkenenpa tuotakin eppäillä.
Itse puhaltelin paineilmalla kennoja ,kun tuon viimeksi putsasin ja siellä oli jonkin verran pölyä, mutta ei ollenkaan pahasti! Tuon verran on varmasti kaikilla on sitten manuaali tai automaatti puhdistus. Puhallin on pysynyt mukavan puhtaana. Kun muistan aikanaan niin mitsun puhallinta jynssäsin 3-4kk välein ettei laakerit vaan menis puhaltimesta. Tuo puhaltimen paskottuminen epäkeskoksi ärsyttää ainakin minua! Tässä ei ole vielä ollut sitä ongelmaa! :)

V

vth-kylmä

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Viime viikolla asensin Hitachin ja katsoin kun harjat menivät suodattimien päältä .Huomasin ettei ne harjat voi ottaa kun koirankarvoja isompia roskia .Muutenkin harjakelkka joka kulkee edes takaisin on hepposta laatua ,ei kestä montaa vuotta.Muutenkin kelkan veto on vain toisella puolella harjakelkka kulkee vinossa eikä aina ottanut kiinni suodattimiin.

R

ref

Vieras

Taitaapa vth-kylmä puhua omiaan, puhdistussysteemi on tarkoituksella tehty joustavaksi syystä että jos teräsverkkojen lukitus on jäänyt auki ei harjat rikkoudu. Harjakelkan veto on nimittäin harjojen keskikohdassa eikä toisella puolen niin kuin väität. Jos harjat ei osu verkkoon on asentajan asennusvirhe eli harjat on huoltoasennossa. Olen itse asentanut paljon kyseisiä koneita kahden vuoden ajan eikä yhdessäkään ole ollut minkäänlaista harjaongelmaa.

H

hype

Vieras

ref sanoi:
Taitaapa vth-kylmä puhua omiaan, puhdistussysteemi on tarkoituksella tehty joustavaksi syystä että jos teräsverkkojen lukitus on jäänyt auki ei harjat rikkoudu. Harjakelkan veto on nimittäin harjojen keskikohdassa eikä toisella puolen niin kuin väität. Jos harjat ei osu verkkoon on asentajan asennusvirhe eli harjat on huoltoasennossa. Olen itse asentanut paljon kyseisiä koneita kahden vuoden ajan eikä yhdessäkään ole ollut minkäänlaista harjaongelmaa.

Kuka puhui harjaongelmasta ::)

Espejot

Hyperaktiivi

hype sanoi:
Kuka puhui harjaongelmasta ::)

Veikaa että harjaogelmaa ei huomata vaikka ogelma olisikin. Nämä automaattiset ns. lisäarvontuotajat on 99% huuhaata. Toki on mahdolista että tämä automaatinen siivoja kuuluua siihen yhteen prosentiin. Tiedä sitten.

Mainitakoon että meillä puhaltimen suodattomet imuroidaan about kolmen kuukauden välein. Kerran olen painepilmalla yritänyt 'huuhdella' lämmönvahdinta mutta eipä juurikaan hyödyttänyt. Seuraavaksi kokeilaan höyryimuria (sillä ainakin kaakelit lähti hotavan puhtaiksi).

V

vth-kylmä

Vieras

ref sanoi:
Kyllä tässä mallissa koneen sisäyksikön yläpuolella on suodatin ja harja kelkka on etureunasta vetävä??

Opa

Aktiivinen jäsen

Espejot sanoi:
Mainitakoon että meillä puhaltimen suodattomet imuroidaan about kolmen kuukauden välein. Kerran olen painepilmalla yritänyt 'huuhdella' lämmönvahdinta mutta eipä juurikaan hyödyttänyt. Seuraavaksi kokeilaan höyryimuria (sillä ainakin kaakelit lähti hotavan puhtaiksi).

Tässä olen täysin samoilla linjoilla, meillä puhdistetaan suodinverkko ehkä 3-4 kuukauden välein, ja sisäyksikön kennoa tai puhallinta en ole puhdistanut kertaakaan, -koska ei ole mitään syytä siihen. Eli hämmästelen suuresti miksi jotkut lietsovat jotain puhdistushysteriaa suodattimen puhdistamiseksi 2-viikon välein, ja sisäkennon puhdistusta kahdesti vuodessa. En toki kiellä etteikö niin voisi tehdä joka tahtoo, mutta ei siitä mitään käytännön hyötyä taida olla.

pumppuasentaja

Aktiivinen jäsen

vth-kylmä sanoi:
Viime viikolla asensin Hitachin ja katsoin kun harjat menivät suodattimien päältä .Huomasin ettei ne harjat voi ottaa kun koirankarvoja isompia roskia .Muutenkin harjakelkka joka kulkee edes takaisin on hepposta laatua ,ei kestä montaa vuotta.Muutenkin kelkan veto on vain toisella puolella harjakelkka kulkee vinossa eikä aina ottanut kiinni suodattimiin.
Asennusvirhe on tässä selkeästi todennäköinen! Onko harjat ja suodattimet hyvin omilla paikoillaan.
Ei pitäisi arvostella laitetta mikäli ei tiedä miten sen pitäisi toimia saati sitten asentaa niitä! Sx:ssä on selkeästi muutama juttu mitkä pitää tietää asennettaessa ,että homma tulee varmasti tehtyä niinkuin pitää! :)

F

felon

Vieras

Opa sanoi:
Tässä olen täysin samoilla linjoilla, meillä puhdistetaan suodinverkko ehkä 3-4 kuukauden välein, ja sisäyksikön kennoa tai puhallinta en ole puhdistanut kertaakaan, -koska ei ole mitään syytä siihen. Eli hämmästelen suuresti miksi jotkut lietsovat jotain puhdistushysteriaa suodattimen puhdistamiseksi 2-viikon välein, ja sisäkennon puhdistusta kahdesti vuodessa. En toki kiellä etteikö niin voisi tehdä joka tahtoo, mutta ei siitä mitään käytännön hyötyä taida olla.
Pumpun hyötysuhde laskee jos suodattimet on tukossa! laakerit saattaa mennä ,jos puhallin on epäkesko Tuossa esim. toshibasta juttua. http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=9379.0
Toisaalta kyllä pumpun päätarkoitus on lämmittää/jäähdyttää nämä suodatin jutut ovat käytön helppoutta parantavia asioita. Todellisuudessa parhaiten lämpöpumpuhan hoitaa sillä tavalla duuniaan ettei sitä huomaa eikä tarvisi ajatella juuri ollenkaan. Muutakuin vuosi huolto kuten autossa ja matka jatkuu! Tälläiselle ihmiselle ovat hyviä nämä esim. Hitachin SX.

V

vth-kylmä

Vieras

pumppuasentaja sanoi:
Asennusvirhe on tässä selkeästi todennäköinen! Onko harjat ja suodattimet hyvin omilla paikoillaan.
Ei pitäisi arvostella laitetta mikäli ei tiedä miten sen pitäisi toimia saati sitten asentaa niitä! Sx:ssä on selkeästi muutama juttu mitkä pitää tietää asennettaessa ,että homma tulee varmasti tehtyä niinkuin pitää! :)
Höpötät omiasi.Lähetäppä tänne kuvaa siitä harja sydeemistä niin näkevät muutkin kuinka lapsellinen puhdistus systeemi siinä on.

SON

Vakionaama

vth-kylmä sanoi:
Älä nyt höpötä omiasi.Lähetäppä tänne kuvaa siitä harja sydeemistä niin näkevät muutkin kuinka lapsellinen puhdistus systeemi siinä on.
Tarkasti ottaen eikös vth- kylmän pitäisi tässä asiayhteydessä lausua "Höpötät omiasi..... " jolloin olisin samaa mieltä. ;D

V

vth-kylmä

Vieras

SON sanoi:
Tarkasti ottaen eikös vth- kylmän pitäisi tässä asiayhteydessä lausua "Höpötät omiasi..... " jolloin olisin samaa mieltä. ;D
Korjattu. ;D

pumppuasentaja

Aktiivinen jäsen

vth-kylmä sanoi:
Älä nyt höpötä omiasi.Lähetäppä tänne kuvaa siitä harja sydeemistä niin näkevät muutkin kuinka lapsellinen puhdistus systeemi siinä on.
Miksi? Asentamissani Hitacheissa ei yhdessäkään ole ollut ongelmaa noiden suhteen! :cool:
Harjat saattaa lähteä melko helposti pois paikaltaan asennettaessa ja niiden lukitus ja oikea asento on aina katsottava tarkasti! Samoin kaikille käyttäjille, kun teette vuosihuoltoa ja putsaatte harjat sekä suodattimet niin katsokaa ,että noi on hyvin omilla paikoillaan! Mikäli harja tai suodattimet ei ole paikallaan niin harja ei aina ota suodattimeen kiinni ja kulkee useimmiten ihan vinossa. ;D

V

vth-kylmä

Vieras

En aina ymmärrä modejen puuhia tämäkin ketju taas erotettu asiasta.Jos ihminen miettii ja kysyy kahden eri merkin välillä miksi toinen saa kehua omaa myymäänsä laitteen ominaisuutta joka on oikeasti täysi huijaus.Ja jos minä siitä mainitsen aloitetaan uusi ketju MINÄ aloittajana.En ymmärrä? vai maksaako hitatsimiehet jostakin+

V

vth-kylmä

Vieras

pumppuasentaja sanoi:
Miksi? Asentamissani Hitacheissa ei yhdessäkään ole ollut ongelmaa noiden suhteen! :cool:
Harjat saattaa lähteä melko helposti pois paikaltaan asennettaessa ja niiden lukitus ja oikea asento on aina katsottava tarkasti! Samoin kaikille käyttäjille, kun teette vuosihuoltoa ja putsaatte harjat sekä suodattimet niin katsokaa ,että noi on hyvin omilla paikoillaan! Mikäli harja ei ole paikallaan niin se ei aina ota suodattimeen kiinni ja kulkee useimmiten ihan vinossa.
Ehkei ole eka pumppu mitä asennan.

pumppuasentaja

Aktiivinen jäsen

vth-kylmä sanoi:
Ehkei ole eka pumppu mitä asennan.
Ei varmasti ,enkä ammatitaitoasi aliarvioi ,mutta noissa tietyissä laitteissa on muutamia juttuja mitä saattaa jäädä äkkiä oudokseltaan huomioimatta. Ja jotka nimen omaan vaatii tarkkuutta oikein toimiakseen. Tuossa on pari muutakin juttua edellisen lisäksi! ;)

repomies

Hyperaktiivi

vth-kylmä sanoi:
En aina ymmärrä modejen puuhia tämäkin ketju taas erotettu asiasta.

Ehkäpä ylläpito piti tuota asiaa sen verran oleellisena, että se ansaitsee ihan oman ketjunsa, jonka otsikko pomppaa silmiin heti eikä katoa jonnekin kumpi-vai-kampi vääntöön?

H

hype

Vieras

pumppuasentaja sanoi:
Harjat saattaa lähteä melko helposti pois paikaltaan asennettaessa ja niiden lukitus ja oikea asento on aina katsottava tarkasti! Samoin kaikille käyttäjille, kun teette vuosihuoltoa ja putsaatte harjat sekä suodattimet niin katsokaa ,että noi on hyvin omilla paikoillaan! Mikäli harja tai suodattimet ei ole paikallaan niin harja ei aina ota suodattimeen kiinni ja kulkee useimmiten ihan vinossa. ;D

Mielestäni kuulosta aika huonolta (lelulta) tuo systeemi, jos noin tarkkana mokoman kans saa olla et harjat pelittää. Taidan kipaista tuttavan tykö ja kopaistaampa vähän noita harjoja ;D

pumppuasentaja

Aktiivinen jäsen

hype sanoi:
Mielestäni kuulosta aika huonolta (lelulta) tuo systeemi, jos noin tarkkana mokoman kans saa olla et harjat pelittää. Taidan kipaista tuttavan tykö ja kopaistaampa vähän noita harjoja ;D
Ei vaan ovat jämptejä niillä on oma paikkansa. Ja tarvitsee tarkistaa ,että ovat varmasti pohjassa.

Boosman

On EEV jaMuuttuva nop. UY puhallin ja mitä kaikkea

En ole nähnyt tämän hitachin suodattimia enkä niitä pöly harjoja, mutta epäilen jos orava suodattimen pintaa harjat viistää puhalluksen ollessa päällä, niin suurin osa pölystä kyllä menee lämmönvaihtimeen josta taas matka kulkeutuu puhaltimen siipiin, ja sieltä taas huone ilmaan.
ja jos näin on niin nopeesti menee kenno tukkoon, ja felonin mainitsema epäkeskoon menevä puhallin.
Saataisiinko kuvia tänne , kun laitteiden omistajiakin tuntuu olevan jo paljon.
saako videota jonnekkin nähtäville, vaikka youtubeen

H

hype

Vieras
Vs: Hitachi SX Premium 18SX8 harjaongelma?

Boosman sanoi:
En ole nähnyt tämän hitachin suodattimia enkä niitä pöly harjoja, mutta epäilen jos orava suodattimen pintaa harjat viistää puhalluksen ollessa päällä, niin suurin osa pölystä kyllä menee lämmönvaihtimeen josta taas matka kulkeutuu puhaltimen siipiin, ja sieltä taas huone ilmaan.
ja jos näin on niin nopeesti menee kenno tukkoon, ja felonin mainitsema epäkeskoon menevä puhallin.
Saataisiinko kuvia tänne , kun laitteiden omistajiakin tuntuu olevan jo paljon.
saako videota jonnekkin nähtäville, vaikka youtubeen

Tässä ainakin Rafun laittamia kuvia, Puhallin ei täysinpuhdas. Mutta ei tässä mitään ihmeellistä ole, sillä tälläiseltä näyttää muutkin puhaltimet. Vaihka ei ole harjoja ;)

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=11750.60

F

felon

Vieras

Itsellä ainakin fd 25:ssa sai putsata puhallinta useamman kerran vuodessa! Ja nimenomaan puhaltimen putsaus on V..mäisen ärsyttävää! Itse en kuitenkaan suvaitse isompia määriä paskaa, ettei laakerit nitkahda puhaltimesta. Olen ehkä välillä turhankin tarkka tuossa mielessä ,mutta nukun yöni näin paremmin. :) Hitachissa on toistaiseksi pysynyt siinämäärin puhtaana ettei ole tarvinut jynssätä puhallinta. Olen kyllä paineilmalla puhallinta suhauttanut ja pikku törky on lähtenyt riittävän hyvin pinnasta ilman jynssäystä. Harjan kun irroittaa putsaa ja laittaa takaisin niin sen kyllä tuntee ,kun se ikäänkuin napsahtaa paikalleen. Itse olen toistaiseksi ollut hyvin tyytyväinen tuohon puhdistus toimintaan. Eikä pääasiassa eli pumpun toiminnassa muutenkaan ole mitään pahaa sanottavaa toistaiseksi. Muutakuin sähköä se pentele ei tahdo paljoa viedä! :)

V

vth-kylmä

Vieras

felon sanoi:
Itsellä ainakin fd 25:ssa sai putsata puhallinta useamman kerran vuodessa! Ja nimenomaan puhaltimen putsaus on V..mäisen ärsyttävää! Itse en kuitenkaan suvaitse isompia määriä paskaa, ettei laakerit nitkahda puhaltimesta. Olen ehkä välillä turhankin tarkka tuossa mielessä ,mutta nukun yöni näin paremmin. :) Hitachissa on toistaiseksi pysynyt siinämäärin puhtaana ettei ole tarvinut jynssätä puhallinta. Olen kyllä paineilmalla puhallinta suhauttanut ja pikku törky on lähtenyt riittävän hyvin pinnasta ilman jynssäystä. Harjan kun irroittaa putsaa ja laittaa takaisin niin sen kyllä tuntee ,kun se ikäänkuin napsahtaa paikalleen. Itse olen toistaiseksi ollut hyvin tyytyväinen tuohon puhdistus toimintaan. Eikä pääasiassa eli pumpun toiminnassa muutenkaan ole mitään pahaa sanottavaa toistaiseksi. Muutakuin sähköä se pentele ei tahdo paljoa viedä! :)
Minkäs takia täytyy keksiä mitsusta valittamista kun kyse oli hitachin harjasta jota joku kutsuu imuriksi .Ei kai kukaan usko oikeasti suodattimien puhdistuvan kun harja kulkee kerran edes takaisin suodattimien pinnalla.sama kuin imuroisi mattoja silloin kun imuri ei ole päällä.Pyytäisinkin liikkuvaa kuvaa koneesta kun se puhdistaa suodattimia.hitatsi myös harjaa suodattimia aina sähkökatkoksen jälkeen vaikka kymmenen kertaa tunnissa.

VesA

In Memoriam

vth-kylmä sanoi:
Minkäs takia täytyy keksiä mitsusta valittamista kun kyse oli hitachin harjasta jota joku kutsuu imuriksi .Ei kai kukaan usko oikeasti suodattimien puhdistuvan kun harja kulkee kerran edes takaisin suodattimien pinnalla.sama kuin imuroisi mattoja silloin kun imuri ei ole päällä.Pyytäisinkin liikkuvaa kuvaa koneesta kun se puhdistaa suodattimia.hitatsi myös harjaa suodattimia aina sähkökatkoksen jälkeen vaikka kymmenen kertaa tunnissa.

Tämä vaatii useamman omistajan tutkimuksia.. minulla sattuu olemaan kaksi samanlaista pumppua ja niiden oravasuotimet likaantuvat kovasti eri tavalla: alakerran pumppu on eteisessä naulakon vieressä ja kerää kevyttä tekstiilinöhtää. Sen uskoisin lähtevän harjaamalla. Yläkerran pumppu kerää pienempää pölyä jonka harjaaminen voi olla vaativampaa.

Ja ennenkaikkea - harjakoneiston pölysäilöön pitää kerääntyä jotain.

V

vth-kylmä

Vieras

VesA sanoi:
Tämä vaatii useamman omistajan tutkimuksia.. minulla sattuu olemaan kaksi samanlaista pumppua ja niiden oravasuotimet likaantuvat kovasti eri tavalla: alakerran pumppu on eteisessä naulakon vieressä ja kerää kevyttä tekstiilinöhtää. Sen uskoisin lähtevän harjaamalla. Yläkerran pumppu kerää pienempää pölyä jonka harjaaminen voi olla vaativampaa.

Ja ennenkaikkea - harjakoneiston pölysäilöön pitää kerääntyä jotain.
Kai sinäkin ymmärrät ettei niihin harjoihin voi jäädä kiinni mitään.sama lopputulos jos pesisit autoa ilman vettä.

F

felon

Vieras

vth-kylmä sanoi:
En keksi mitään vaan vertaan ,kun puhe oli puhaltimen likaantumisesta! Puhun vain omakohtaisella käyttö kokemuksella voin sanoa sen mitsun fd 25 omistaneena ! Paljonko sinulla on omakohtaista käyttökokemusta esim. näistä kahdesta laitteesta. Eli kauanko on molemmat olleet kotona seinälläsi ja olet niitä itse käyttänyt ja taloasi lämmitänyt? Taidatpa nyt jotekin vaan yrittää väkisin keksiä ja "mustamaalata" ei edustamaasi merkkiä "Hitachia" joka nyt sattuu oikeasti olemaan tällä hetkellä parhaanpään ilmalämpöpumppu mukavine pikku lisukkeineen! En kuitenkaan mitsuakaan hauku mitenkään sehän on varsin asiallinen lämmitin hintaisekseen vaikka ei kaiken kaikkiaan näin mukava peli ole! Minulla ei ole mitään itressejä tässä vaan puhun käyttäjän en kauppiaan ominaisuudessa! Itse ainakin uskoisin ,että Hitachin muutkin todelliset käyttäjät ovat todella tyytyväisiä laitteesensa. :cool:

Maalainen

Vakionaama

felon sanoi:
Itsellä ainakin fd 25:ssa sai putsata puhallinta useamman kerran vuodessa! Ja nimenomaan puhaltimen putsaus on V..mäisen ärsyttävää! Itse en kuitenkaan suvaitse isompia määriä paskaa, ettei laakerit nitkahda puhaltimesta.

Tieto lisää tuskaa ;D Parempi ku ei edes katso sitä puhaltimen kuntoa. Hyvin on 2,5vuotta nyt puhallinta rassaamatta FD25 hurissut. Kanaverkot oon 2kk välein imuroinut ja ennen jäähdytyskautta puhallellut paineilmalla kennosta ja puhaltimesta sen mitä irti lähtee. Ok, kyllä kylmimmällä kaudella kun suurimman osan ajasta puhaltelee 2-3nopeuksilla olisi tarpeen verkot imuroida tiheämmin.
Tuo paineilmapuhdistus on kyllä ehdottoman tarpeellinen, sen verran paljon pölyä sieltä nimittäin tulee. Tuota tarvetta mikään harjasysteemi tuskin poistaa, enempikin kyse suodattimien tiheydestä. Helppohan tuohon olisi päälle lisätä vaikka vaihdettavat suodatin kankaat. Toisaalta kovin tiheä suodatin taas estää ilman sujuvaa virtausta.

jarip

Vakionaama

Eikös se pölyn kerääntyminen (orava)suotimeen ole lopulta hyvä asia, siis kohtuudella ettei puhallus häiriinny liikaa. Kun nämä suotimet kuitenkin päästävät lävitseen alle 0,5 mm roskat, niin hieman töhnääntynyt suodin saattaa kaapata koko ajan hieman pienempää ja pienempää tavaraa. Kun suotimen sitten putsaa manuaalisesti muutaman kerran vuodessa, puhallus ei häiriinny juurikaan ja sotkun mukana on pienempääkin tavaraa kuin oravasuodin kaappaisi.

Voisi siis olettaa, että päivittäin suuremmat pölyt siivoava laite on sisältä likaisempi? Tämä tullenee esille vasta vuosien käytön jälkeen. Mitään kennoa tai puhaltimen rumpua suojaavaa ominaisuutta sillä ei ole, vaan kyse lienee vain vähemmästä puuhailusta siivousten kanssa. Sinänsähän se on pikku homma, kun siivotaanhan talossa muutenkin. Jos asiaa vertaa vaikka takan kanssa puuhailuun, niin aivan olematon toimi. Toki voi olla kiva ominaisuus asennuksissa, joissa vehkeen kanssa tuusaaminen on hankalaa.

Omassa pumpussa on robotti-imuri, jossa joku vehje seilaa ees taas muutaman kerran putsauskerralla. Siitä lähtee oma putki ulos, jonne sen imuri ne puhaltaa. Siis on imuri, mutta en tiedä onko erikseen mitään harjoja? On semmoinen "kompakti" paketti. Kai se jotakin ulos puhaltaa, kun suotimet on aika puhtaita n. 3 kk käytön jälkeen. Pitäähän se vehje muutenkin siivota, siellä on pölyä ja töhnää muuallakin kuin suodattimissa. Sitä kertyy yläritilälle ja etulevyn sisäpinnalle ja kaikkin vipuvarsiin, joita siellä sisällä on. Jos hitachi-mies ei löydä pölyä näistä muista paikoista, laite tuskin on ollut kovinkaan ahkerassa käytössä.

Boosman

On EEV jaMuuttuva nop. UY puhallin ja mitä kaikkea

felon sanoi:
No sehän on hyvä että saa puhdistettua.
Toisin kuin panasoniceissa , toshiboissa + lähes kaikki muut merkit, niin täydellinen puhdistus tapahtuu siten että sisäyksikkön purku ja puhallin käteen. ei helppoa.

jarip

Vakionaama

Liitteenä Panan imurilaitos. Siinä oikealla alhaalla on varsinainen imuri, jossa lienee joku puhallin? Siitä nousee tuommoinen varsi, joka taittuu ylempänä (ei näy) yläsuodattimien päälle. Tämä hässäkkä sitten ajelee edestakaisin putsausaikana ja etulevyssä olevasta "ikkunasta" voi seurata, kun imurissa oleva sininen valo etenee hiljakseen päästä päähän 1 - 8 kertaa, riippuen käyttötunneista. Pumpun toisesta päästä lähtee imuriputki, joka menee kylmäaineputkien mukana ulos jonne pölyt pitäisi mennä. Tämä samainen imuri toimii myös ventilation tarkoituksessa (liikkumatta paikoiltaan) jos haluaa "vaihtaa ilmaa". Ihan joutava ominaisuus?

Kuvassa suodattimet on irti ja ehkä tuossa kennossakin on jo jotakin moskaa neljän vuoden hevikäytön ajalta. Aika hyvin niistä läpi näkee, joten ei mitenkään tukossa tms. Nuo keskellä oikealla olevat harmaat alueet ei ole pölyä, vaan noiden ripojen kärjet on jostakin syystä vinossa oikealle. Lienenkö joskus raapaissut imuriputkella?

Liitteet

• imuri2.jpg
    imuri2.jpg
    50,2 KB · Katsottu: 560

jarip

Vakionaama

Tuossa on joku videokin imurirobotin toiminnasta. Tosin en usko noihin "pikkusiivoojiin" siellä sisällä ;-)) Nainen ainakin näyttää tyytyväiseltä ...

http://www.youtube.com/watch?v=C-C6rtAqe1U

K

Kokkare

Vieras

No niin,pari kuukautta Hitachi pöhissyt ja kurkkaus pölykuppiin.Melkein puolillaan pölynöyhtää.Suodattimissa myös vähän,ei vissiin olis vielä tarvinnut puhdistaa.Kyllä se harjasysteemi jonkun verran puhdistaa noita suodattimia. :-\

Back
Ylös Bottom