rantautuja
Tulokas
Harkitsemassa toista pumppua sisälle kevään/kesän aikana. Nyt 9 vuotta ollut nyt yksi pumppu. Nykyään vaikuttaa siltä, että pian -10-15 pakkasesta alkan käy koko ajan täysillä ja ei yksinään meinaa riittää ainoana lämmönlähteenä tuosta ainakaan yhtään alaspäin (parit lattialämmöt lisäksi päällä).
Nyt harkinnassa toinen pumppu rinnalle. Taloudellisesti ei varmaan mikään paras hankinta. Osittain kyse harrastuksesta eli vähän yrittää energiankäyttöä vähentää.
Onko kokemuksia toisen pumpun lisäämisestä? Olen ymmärtänyt, että kovempien pakkasten suoran sähkön korvaamisen lisäksi myös hyötysuhteet ehkä aavistuksen paranisi, jos kompurat käy osatehoilla.
Sitten niihin suosituksiin. Eli käytännössä joutuisi laittamaan olohuoneeseen eli pitäisi olla perusfiksun näköinen ja mielellään suht hiljainen sisäyksikkö. Ajatuksena ollut, että pudottaisi puhallusta kun huoneessa oleillaan. Voisi siis pumpusta löytyä automaatiota tähän tai sitten yhdistettävissä Home Assistanttiin, jolla voi sitten hoitaa saman. Toki myös ajastus simppeli vaihtoehto. Ihan mitään järkyttäviä lämmitystehoja ei välttämättä tarvita, kun on kaksi pumppua. Raadilla ehdotuksia?
Nyt harkinnassa toinen pumppu rinnalle. Taloudellisesti ei varmaan mikään paras hankinta. Osittain kyse harrastuksesta eli vähän yrittää energiankäyttöä vähentää.
Onko kokemuksia toisen pumpun lisäämisestä? Olen ymmärtänyt, että kovempien pakkasten suoran sähkön korvaamisen lisäksi myös hyötysuhteet ehkä aavistuksen paranisi, jos kompurat käy osatehoilla.
Sitten niihin suosituksiin. Eli käytännössä joutuisi laittamaan olohuoneeseen eli pitäisi olla perusfiksun näköinen ja mielellään suht hiljainen sisäyksikkö. Ajatuksena ollut, että pudottaisi puhallusta kun huoneessa oleillaan. Voisi siis pumpusta löytyä automaatiota tähän tai sitten yhdistettävissä Home Assistanttiin, jolla voi sitten hoitaa saman. Toki myös ajastus simppeli vaihtoehto. Ihan mitään järkyttäviä lämmitystehoja ei välttämättä tarvita, kun on kaksi pumppua. Raadilla ehdotuksia?