Toshiba Avant pitää asentaa vinoon?

ilpo_

Aktiivinen jäsen
Vs: Toshiba Avant pitää asentaa vinoon?

slpoy sanoi:
On , mutta se on jälleenmyyjien huoltotuki
Nii ja titteli on toshiban tekninnen tuki kun ketjun aloittaja puhuin toshiban teknisestä neuvonnasta. :p Ilmiselvää valehtelua ???

K

kipi

Vieras

Edellinen laite oli kerrostaloasunnossamme NOVOCOS SPLIT 12
toimi moitteetomasti .. ainostaan pikkuisen äänekäs ;D

K

kipi

Vieras

ilpo_ sanoi:
Nii ja titteli on toshiban tekninnen tuki kun ketjun aloittaja puhuin toshiban teknisestä neuvonnasta. :p Ilmiselvää valehtelua ???
kuka muukaan voi neuvoa laitteesta kuin kyseinen henkilö ??? :-X

ilpo_

Aktiivinen jäsen

kipi sanoi:
kuka muukaan voi neuvoa laitteesta kuin kyseinen henkilö ??? :-X
Omassa mielessäni tuo sanomani oli itsestään selvää sarkasmia. Pitäisi varmaan vain kirjoittaa mitä tarkoittaa. ;)

K

kipi

Vieras

Joo jostain syystä mua epäillään trollauksesta niin jaksa viisastelua, vaikka totta puhut pitäähän vähän huumoriakin ottaa tästä irti ;D

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Pyydät asentajaa suoristamaan sisäyksikön virallisten asennusohjeiden mukaisesti vaakaan.
Mikäli eivät suostu, niin pyydät asentamaan tilalle laitteen jonka voi/saa asentaa suoraan.

D

dessan

Vieras

VesA sanoi:
Tämä suorassa oleminen on suhteellisen tuore ongelma joka on tullut tehdasvalmisteisten talo-osien mukana. Yli 50 vuotiaassa talossa mikään alkuperäinen ei ole *vatupassilla* katsoen suorassa, mutta toisiinsa sovitettu niin ettei silmään satu.. vatupassiin laitettu sisäyksikkö voi sellaisessa ympäristössä näyttää olevan hyvinkin pahasti kenossa.

Totta tuokin. Jos avauskirjoituksen talossa olisi katto sopivasti vinossa, niin sisäyksikön voisi asentaa sen suuntaiseksi ja silmäänkin näyttisi ihan hyvältä. Ainoastaan vatupassi juoruaisi, että hetkonen...

K

kipi

Vieras

janti sanoi:
Pyydät asentajaa suoristamaan sisäyksikön virallisten asennusohjeiden mukaisesti vaakaan.
Mikäli eivät suostu, niin pyydät asentamaan tilalle laitteen jonka voi/saa asentaa suoraan.
Joo ideana hyvä mutta se turatimpuri lauma ei enään tule minun kotiin, vaan saa joku ammattilainen hoitaa homman !
5 "ammattimiestä" ja saavat yksikön vinoon ja ulosmeno reijän eri paikkaan mihin sovittiin ! :eek:

Aippi

Vakionaama

Laita ihan julkisesti tuo asennusliikkeen nimi esiin, asentajaporukan lukumäärän mukaan vaikuttaisi joltain Jumalan terve porukalta

Menee muuten turhaan kunnon Toshiba asentajilta maine yhden rikkaruohon takia. Jos Wilström on noin sanonut niin on kyllä harkitsemattomasti asettunut asennusliikkeen sanojen taakse.

pökö

Kaivo jäässä

Aippi sanoi:
Jos Wilström on noin sanonut niin on kyllä harkitsemattomasti asettunut asennusliikkeen sanojen taakse.
Tiedä vaikka olisi wilströmmillä oma firma josta on asennus tehty ;)

T

Turska

Vieras

pökö sanoi:
En väitä mutta on sekin mahdollista. Tartuit tähän kipin asiaan aikalailla tosissasi, miksi näin?
Hän edustaa Toshibaa. Yksinkertaista :D

K

kipi

Vieras

Kyllä juttelin ihan henk koht edustajan kanssa ja puhuttiin nimenomaan sisäyksiköstä !!
Ja julkaisen myyjän nimen vasta kun olen keskustellut asian heidän kanssa loppuun
Se on kuitenkin valtuutettu toshiban myyjä !!!

Jumary

Aktiivinen jäsen

Varmaan joku 5v sitten törmäsin ILPiin huoltokäynnillä joka oli asennettu seinälle just noin 1 cm vinoon...
Tiedustelin hienovaraisesti asiasta asiakkaalta - asentaja oli sanonut että kondenssivedellä pitää olla kaatoa...

No, suoristuksen jälkeen se on toiminut ihan moitteettomasti siis ihan suorassakin.
Kyseessä ei ollut Toshiba.
En kyllä tiedä mitä Rami on tarkoittanut - luultavasti Ulkoyksikköä, mutta toisaalta Avantilla ei lämmitetä niin ei oikein ole ulkoyksikön asennollakaan väliä.
Itse kyllä laitan UYnkin suoraan varsinkin jos tulee näkyville.

K

kipi

Vieras

Tarkasti sanasta sanaa Rami sanoi minulle että, sisäyksikössä pitää olla kaatoa sen takia kun avantissa on niin matala valumaallas " 5mm " että kun sinne kerääntyy pölyä niin se tukkeutuu ja siitä saattaa tulla tukos joka aiheuttaa talon rakenteisiin mahdollisia kosteusvauriota ?Näin minulle sanottiin kun kysyin että kuuluuko sisäyksikön olla vinossa 1,5 cm yksikönpituudelta !!!!
Kuten sanottu AMMATTI asentaja sanoi minulle kun kysyin asennusvaiheessa että tuo laite on pikkuisen vinossa SEN KUULUU OLLA VINOSSA koska kondessio veden pitää päästä virtaamaan ::)
Enhän voi enään edes tehdä valitusta koska minulle tuli virallinen sähköposti tosihibalta vinoudesta että sen pitää olla "vinossa"
joten aika kädetön olen tässä vaiheessa !!!
Ja trollauksesta niille jotka epäilee... ette edes tiedä mitä todellinen trollaus on ;)
Yritän vain saada selville että onko muilla samanlaisia ongelmia ???
Olisi myös kiva kuulla mitkä on minun kaupanpurku mahdollisuudet, eli myyjä veisi tohsiban romut VITTUUN ja hommaisin oikea pumpun jonka saisi asentaa suoraan ! ja niinkuin ON sovittu !!
ja asentaja olisi AMMATILAINEN !!!!!
JA HINTA ei ole ollut ratkaiseva missään vaiheessa kaupantekoa !!!
JA hinta oli 1870 e
Itse ehdotin myyjälle että miten olis mitsun 25 nen mutta kauppias sanoi että toshiba on aivan yhtä hyvä ja satasen edullisempi !

Jumary

Aktiivinen jäsen

kipi sanoi:
Tarkasti sanasta sanaa Rami sanoi minulle että, sisäyksikössä pitää olla kaatoa sen takia kun avantissa on niin matala valumaallas " 5mm " että kun sinne kerääntyy pölyä niin se tukkeutuu ja siitä saattaa tulla tukos joka aiheuttaa talon rakenteisiin mahdollisia kosteusvauriota ?Näin minulle sanottiin kun kysyin että kuuluuko sisäyksikön olla vinossa 1,5 cm yksikönpituudelta !!!!
Itse en ole Avantteihin tuollaista ohjetta saanut. Tukkeuma voi tulla vaikka allas olisi 15mm korkea - yleensä tukkeuma on kylläkin letkun suulla jos on tullakseen. Toki onhan se jossakin mielessä totta että jos kaatoa on reippaasti niin pöly ei pääse ehkä kerääntymään altaaseen vaan kulkeutuu paremmin veden mukana pois... Mutta tämä kyllä koskee kaikkia seinä -mallin ILPpejä ja eihän nyt noita kyllä ilkeä vinossa esille laittaa... Eikä Avanteissakaan ole ollut ongelmia vaikka on suorassa - ainakaan vielä...

K

kipi

Vieras

Joo mutta voit uskoa kun maahantuoja ilmoittaa asennuksen olleen oikein. vaikea lähteä taistelemaan "väärin" asennetusta yksiköstä !
Mutta aion olla suoraan valmistajaan yhteydessä että onko siellä asti sama kanta asiasta ?
voihan olla että toshiba on aiheuttanut joilekkin kosteus vauriota ja jos se riski on maahantuojalla tiedossa niin varmaan se tehtaalla/suunnittelussakin on tiedossa :-\
Kuten sanottu ammattiasentaja on aina oikeassa, ei minulla ole koulutusta asentaa pumppuja, joten on uskottava asentajaan joka sanoo että näin on + maahantuojan edustajaan ::)

Peku 2012

Lämpöpumppu ym energiaharrastelu

dessan sanoi:
Totta tuokin. Jos avauskirjoituksen talossa olisi katto sopivasti vinossa, niin sisäyksikön voisi asentaa sen suuntaiseksi ja silmäänkin näyttisi ihan hyvältä. Ainoastaan vatupassi juoruaisi, että hetkonen...
Näin oli isäpapallanikin vanhassa -29 rakennetussa mökissään, eli sisäkatto oli noin vaaksan toisesta päästään vinossa.
Ilppi laitettiin kuitenkin koneen toimivuuden kannalta vaateriin kuten kuuluukin.

K

kipi

Vieras

slpoy sanoi:
Aloittaja lupasi lähettää minulle Toshibalta tulleen sähköpostin jossa mainitaan että sisäyksikkö pitää asentaa vinoon, ei lähettänyt eli sellaista.
Eikös me yv sovittu, että perjantai aamuna laitan ?
Mikä ongelma ? tänään torstai VAI ?

K

kipi

Vieras

Saitko postia ??? ???

K

kipi

Vieras

Hiljasta on kun totuus iski päin kasvoja ?
eipä ole vastattu enään thosibalta sähköposteihin joten taisi osua arkaan paikkaan !!
tänää juttelin rakennustarkastajan kanssa joka kiinnostui aiheesta todella paljon ;D
mutta odotan vielä vastausta tosihbalta sähköpostiin jonka laiton keskiviikkona ???
eivät tunnu olevan halukkaita keskustelemaan aiheesta???
eikä toi huutelijakaan enään vastaa kun lähetin postia sille :p
totuus taisi kolahtaa nilkkaan aika pahasti ::) Sorry ei henk koht :-[
Voisit edes olla mies ja vastata mun sähköpostiin vai pakenetko sinäkin jonnekkin liiterin taakse niin kuin maahantuoja !!! ;D

K

kipi

Vieras

Aika hyvin on aihe alkanut kiinnostaa ihmisiä ?
En tiedä onko alalla nykyään niin paljon kusettajia vai eikö ihmiset vain uskalla kyseenalaistaa työn laatua ?
nyt ainakin on selvinnyt että monella on sanomista tehdyistä asennuksista :-X uskallus kyseenalaistaa puuttuu
Mullakin kävi tänään "ammatilainen" mittaamassa "raudotuksien" paikkoja Yllätys että ei oikein täsmännyt minulle kerrottuihin ::)
mutta ehkä oli eri mittarit kuten vatupassitkin ;D
??? miten muuten kerrostalossa kun porataan ulkoseinä elementtiin ja osutaan raudotukseen ? pitääkö tehdä ilm vai ei ;D
Joku varmaan osaa vastata tähän ??? ja Kiertääkö vanhoissa elementeissä yleensä noin 5 cm päässä aukosta kehäraudoitus ???
tyhmä kyselee Ammattilaisilta :p

VesA

In Memoriam

kipi sanoi:
Aika hyvin on aihe alkanut kiinnostaa ihmisiä ?
En tiedä onko alalla nykyään niin paljon kusettajia vai eikö ihmiset vain uskalla kyseenalaistaa työn laatua ?
nyt ainakin on selvinnyt että monella on sanomista tehdyistä asennuksista :-X uskallus kyseenalaistaa puuttuu
Mullakin kävi tänään "ammatilainen" mittaamassa "raudotuksien" paikkoja Yllätys että ei oikein täsmännyt minulle kerrottuihin ::)
mutta ehkä oli eri mittarit kuten vatupassitkin ;D
??? miten muuten kerrostalossa kun porataan ulkoseinä elementtiin ja osutaan raudotukseen ? pitääkö tehdä ilm vai ei ;D
Joku varmaan osaa vastata tähän ??? ja Kiertääkö vanhoissa elementeissä yleensä noin 5 cm päässä aukosta kehäraudoitus ???
tyhmä kyselee Ammattilaisilta :p

Ihmiset asentaa tällä foorumilla kaikenlaista itse.. ei tässä laadunvaihtelussa mitään uutta ole. Minulle kahta ensimmäistä pumppua ( Argot ) asensi kolme äijää kaksi päivää.. kiinteään, huokeaan hintaan, konsa sellainen asennus oli hankittu K-raudan kautta pumppuja ostaessa. Sitten ilmoitin että eiköhän se ollut tässä, koska erityisesti sähköjen vetäminen ei niiltä sujunut ollenkaan.. Ulkoseinään ( kiveä ja paksu ) ei myöskään sillä kertaa tehty reikää.. näytteeksi riitti kun jyystivät yhden tillen paksuiseen väliseinään kuluneella rasiaporalla reikää tuntikausia, ulos mentiin sitten katon ja seinän välistä. Tyhjiötä vetivät kyllä huolella ja tekemänsä laipat ovat pitäneet kohta kymmenen vuotta.. ja vehkeet ovat pysyneet seinällä. Olivat ne ennenkin pumppuja asennelleet, mutta kolmeen ukkoon ei mahtunut yhtään sähkökykyistä.. tai kiveen poraajaa.

Noilla kahdella jälkimmäisellä pumpulla en sitten tämän kokemuksen jälkeen enää ammattilaisia vaivannut, useampi tunti siinä ährätessä menee pumppua kohti. Laitoin niille samantien omat kWh-mittarit ja vielä vikuritkin.. Pikku-Ultia ( 300e putkineen ja seinätelineineen ) ei ole juuri asennuksen jälkeen sammuteltu, eikä toistakaan, ne ovat lämmityksellä kesät talvet. Sen verran omat ( mukana tulleen paperinohuen sarjan ) liitokset ovat vuosien varrella vuotaneet, että alkoi tulla jäätä ulkoyksikön kennon alareunaan viime vuodenvaihteessa.. lisäsin sinne vähän ainetta, sillä tokeni.

pökö

Kaivo jäässä

kipi sanoi:
Voisit edes olla mies ja vastata mun sähköpostiin vai pakenetko sinäkin jonnekkin liiterin taakse niin kuin maahantuoja !!! ;D
Varmasti saat vastauksen, odottele rauhassa.

K

kipi

Vieras

Kuitenkin annan kyseiselle firmalle mahdollisuuden korjata asiat :'(
Eikös semmoinen ole aina reilumpaa toimintaa ja jos asiat eivät mene sovitunlaisesti, sitten lupaan pitää huolen että kaikki keskustelu mitä käydää kyseiseen yritykseen liittyen tulee julkiseksi ::)
Mutta sanohan että valehtelinko aiemmin :eek:

SON

Vakionaama

Luin tämän aiheen läpi. Voivoi ja vielä kerran voivoi.

Suomessa ilmastonpelastajat funtsaavat (ostajan mahdollisesti kustantamana) pitääkö kallis laatuvärkki ripustaa seinälle vinoon tai "vatupassiin"

On sitä aikoihin eletty. Smiley211007

VesA

In Memoriam

SON sanoi:
Luin tämän aiheen läpi. Voivoi ja vielä kerran voivoi.

On sitä aikoihin eletty. Smiley211007

Eise ollut kallis laatuvärkki vaan etelään tarkoitettu viilennyslaite... jos sen tukkki pölyllä ei vesi löydä kesällä ulos.

pökö

Kaivo jäässä

No kehuako maahantuojaa pitää jos sen tekninen neuvoja käskee laittaa vinoon?

K

kipi

Vieras

Etkö jo lukenut sähköpostiasi ?

K

kipi

Vieras

Oletus on että kyseinen firma on valtuutettu jälleenmyyjä !
Mutta jotta alkuperäinen asia ei unohtuisi !
Kysehän oli siitä mitä maahantuoja kertoi minulle ja sen perusteella minulla ei olisi mahdollisuuksia valittaa "vinoudesta" VAI olenko väärässä ????
Koska olin jo kysynyt "ammatiasentajalta" asiasta ;D
Minulla ei ole mitään intressejä mustamaalata maahantuojaa syyttä !!
Ja niinkuin nyt on selvinnyt monesta paikkaa niin kyllä se myyjäkin onnistu kusettamaan pumpun laadusta ! Ostinkin kuulemma halppis pumpun vaikka olisin halunnut laatu vehkeen
Mutta ilolla otan vastaan mielipiteistä pumppujen laadusta

Back
Ylös Bottom