Ukkosvauriot

J

Jihala

Vieras
Tässä olen odotellut viestejä, olisko jonkun ILP tykännyt huonoa salamaniskuista?

Eipä ole sattunut silmään mitään juttua näistä. Itse ollut jopa ylivarovainen tämän asian kanssa, mutta tässäpä ei mitään pahaa. Ja töpösyöttö helpottaa asiaa, kiinteän syötön kanssa lienee vähän eri asia.

Mutta, jos jotain, laittakaapa juttua.

Luukku

Vakionaama
Vs: Ukkosvauriot

Samaa kans miettinyt,luulis olevan ainakin sisäyksikön herkkä ukkoselle kun siellä on elektroniikkaa.Itse kans nykinyt aina töpselit irti ukkosella.

J

jjarven

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Vaikkei ukkostakaan, verkosta voi tulla muista syistä jännitepiikkejä jotka voi hajottaa laitteet.
Kannattanee ylijännitesuojat laittaa vähänkään arvokkaammille laitteille, jos vaikka tuuri käy ja suoja hajoaa ennen itse laitetta :)

Y

Yittiläinen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Antaa hajota vaan, saapahan vakuutuksesta uuden!!! ;)

J

jjarven

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Ainakaan meidän laajakotivakuutus ei korvaa sähköilmiöitä ELLEI esim salama ole suoraan lyönyt laitteeseen. Kaikki mikä tulee kauempaa linjaa pitkin on rajattu ulos.

Karhulitos

Aktiivinen jäsen

jjarven sanoi:
Ainakaan meidän laajakotivakuutus ei korvaa sähköilmiöitä ELLEI esim salama ole suoraan lyönyt laitteeseen. Kaikki mikä tulee kauempaa linjaa pitkin on rajattu ulos.

Tähän on ihan pakko mainostaa omaa kotivakuutusta (piti olla karvalakkimalli, halvin mitä IFltä löyty). Telkkari hajos 2v sitten ja korjaaja patisti kysymään korvaako vakuutus. Ihmetys oli suuri kun ne sanoivat, että 'aijaa, sähkövika, korvataan!'
Tuon ennakkotapauksen kun olen pitänyt mielessä, niin kyllä panen kaikki sähkövehkeiden hajoamiset IFn kautta ennen uuden oston harkintaa!

Luukulle kommenttina, että on ulkoyksikössäkin vähintään yhtä paljon elektroniikkaa kuin sisäyksikössä - tai ainakin Toshibassa.

VAM

Jäähdytystä tietokoneeseen ja kotiin

If:n kotivakuutus korvasi myös keskuspölynimurin moottorin kärähtämisen (laite oli alle 10 v ikäinen).

jukka

Aktiivinen jäsen

Korvaa myös Tapiolan kotivakuutus sähköilmiön ja salaman aiheuttamat vahingot.
Vime talvena hajos pakastin ja korjaajat myös kyselivät, että onko laaja kotivakuutus. Mikäli on niin korjauskulut saa vakuutuksesta takaisin ja myös sai.
http://www.tapiola.fi/www/yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Koti+ja+omaisuus/Kotivakuutuksen+turvan+tasot.htm

Y

Yittiläinen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

jjarven sanoi:

Kannattaa vaihtaa yhtiötä!!! ;D

Back
Ylös Bottom