Ulkoyksikön jään ja veden muodostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
N

nakkeli

Vieras
Mitenkä paljon tuo ulkoyksikkö käytännössä muodostaa vettä tai jäätä ja minkälaisissa olosuhteissa?
Olen miettinyt asennuspaikaksi sisäänkäynin yhteydessä olevaa terassia. Siitä kohtaa on paras asennuspaikka sisäyksikölle, esim viemäröinti onnistuu helposti.
Mutta mietityttää onko sitten aina tuo oven edusta vedessä tai jäässä. Onkohan tuossa eroa eri laitteiden välillä.
Sijoituspaikka on länteen.

Vs: Ulkoyksikön jään ja veden muodostus

Laitteiden välillä ei liene suurtakaan vaihtelua. Riippuu ilmasta kuinka paljon vettä kertyy. Parhaimmillaan meillä on vettä kertynyt n. 15 litraa päivässä. Ei sitä aina tule noin paljoa , mutta joskus voi tulla. Jos vedet jäätyvät suoraan koneen alle kasaksi , niin kyllä siittä kasaa muodostuu pikku hiljaa. Parhain ratkaisu on laittaa pulkka tai jokin isompi palju yksikön alle , jonka voi sitten kipata jonnekkin kauemmas tarpeen tullen. :)

Hei,
Ulkoyksikkö tiputtaa vettä eniten nollakelin huitteilla. Kovemmilla pakkasilla ilman kosteus on senverran alhainen, että vettä ei juurikaan tipu. Joka talvi ja joka laitteesta vettä tulee reilusti. Älä asennuta sisäänkäynnin viereen, ellet ole aivan varma, etteivät vede valu kulkuväylälle. Tai jos kuitenkin haluat ulkoyksikön kyseiseen paikkaan, tulee kondenssivesi johtaa pois saattolämmityksellä varustetulla putkella/letkulla. Laitteiden välillä on eroja tässä vesiasiassakin, mutta kuten sanottu, kaikki sitä tuottavat.

Itse laitoin viemäriputkea, saattolämmityksen putken sisään ja solukumivuovia eristykseksi ja putki maanalle sadevesiviemäriin.
Kovia pakkasia ei ole vielä ollut joten toimivuus on testaamatta mutta jäätä/vettä en ole nähnyt 03-04.2008 välisenä aikana ollenkaan.
Ulkoyksikkö oin Toshiba RAS18jotakin.

Mikäli terassi on kesällä oleskelutilana ilpin mahdollinen jäähdytyskäyttö häiritsee.
Minulla on ulkoyksikön alla 65 lt. pakkasellakin joustavana pysyvä suorakaiteen muotoinen muoviastia josta on jäät ja vedet helppo kipata kauemmaksi sokkelista.
Ulko- ja sisäyksikön välillä tulee olla putkea vähintään 3 m, joten yksiköt voivat sijaita vieläkin etäämpänä toisistaan.

Takaisin
Ylös Bottom