Ulostulolämpötila

M

marzuz

Vieras
Sarjassamme taas varmaan yksinkertainen kysymys, mutta

Varsinkin Mitsu fa-35 omistavat voisivat vastata tähän:

Ulkona -4.5 astetta, sisällä n. 21 astetta ja pumpun Lt-pyynti 28 astetta.

Mittasin halvalla Lt-mittarilla n. metrin päästä ulostulevan lämmön ja tulos oli 34.9 astetta yllä olevilla arvoilla.

Tuntuu aika vähäiseltä tuo ulostulevan ilman lämpötila? Vai onko se vaan sitä kuuluisaa tehon tippumista -4.5 asteen ulkolämpötilassa?

I

i-see

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ulostulolämpötila

Ompa hurja tuolämpötilapyyntisi. Itse olen pitänyt pyyntiä 23 asteessa, puhallus asennossa 2 ja vaakasuuntaus heilurina. Asunnossa on ollut tuollaiset 21-22 astetta ikunan vierestä mitattuna etäisyys sisäyksikköön n. 10 metriä. Puhalluslämmöstä en osaa sanoa, siihen taitaa vaikuttaa puhaltimen nopeus ja kennon läpi kulkevan ilman määrä.

Nuo sinun arvot ei kyllä kovin hyviltä kuulosta. täälläkin on ollut n. 5 astetta pakkasta eikä ole vielä tarvinnut lämpötilapyyntöä isontaa.

M

marzuz

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

En ihan jatkuvasti pidä LT-pyyntiä 28:ssa vaan nyt testasin lähinnä mihin asti siinä lämpö nousee.

Joka tapauksessa pyynti on kyllä yleensä väh 25:ssa. Talo on vähän ongelmainen ilmeisesti katon korkeuden ja ikkunapinta-alan vuoksi.

Miten pitkälle sinulla tuntuu puhallusilmavirtaus asennossa 2? Kun itse pidän täysillä eli 4:lla niin ilmavirtaus tuntuu vaan n. 4 metrissä.

plundstrom

Aktiivinen jäsen

Ulostulolämpötila riippuu kolmesta tekijästä: Kompressorin kierrosluvusta (ottamasta tehosta), ulkolämpötilasta ja sisäpuhaltimen nopeudesta (oletetaan sisälämpötila vakioksi).
Jos laitoit lämpötilapyynnön tappiin (2:cool:, niin avoimeksi kysymykseksi jää: Kerkesikö kompressori ottaa täydet kierrokset ennen kuin suoritit mittauksen ja mikä oli sisäpuhaltimen nopeus?
Lisäksi ulostulevan ilman lämpötila pitäisi mitata ihan laitteen edestä, mielummin ritilän sisäpuolelta. Näin se ei kerkeä sekoittua sisäilmaan.

Ota siis mittaus uusiksi.
1. Lämpötila pyynnön tappiin asetuksen jälkeen anna kompressorin kiertää vauhtia useiden minuuttien ajan, esim. 10 min.
2. Aseta sisäpuhallin manuaalisesti jollekin tietylle arvolle.
3. Mittaa ulostulolämpötila mahdollisimman läheltä puhallinta, mielummin laitteen sisältä.
4. Mittaa myös laitteen yläpuolella olevan imuilman lämpötila.

Vasta tämän jälkeen voidaan tehdä päätelmiä onko laitteessa potkua vai ei.

B

boomerang

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Mulla Midea 12 onoffi antoi puhaltimen ykkösteholla +5 ulkolämmöllä 49,5 celsiusta. Asentaja mittasi sisäyksikön kennon edestä n.1cm päästä omalla puikkoanturisella mittarillaan.Sanoi että hyvä on.

P

pongi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Moi!Ulkona -4 astetta,,pyynti 24 astetta,puhallus kolmosella,ja ulostuleva lämpö on 48 astetta.

Back
Ylös Bottom