Ultimate 7 ja econoasetus

P

pietu

Vieras
Olen testaillut Ultimaten halpista tässä kuukauden päivät autotallissa. Alussa ulkoyksikkö meni jäähän 0-kelillä ja/tai kostealla kelillä. Ongelma poistui kun nostin lämpötilan pyynnin 18:sta 21:een. Pudottelin sitä sitten pikkuhiljaa takaisin päin ja 19 asteen pyynnillä sulatus pelasi vielä mainiosti. Sanotaan, että ahneella on biojätösmäinen loppu, näin kävi kuitenkin itsellenikin. Tökkäsin uudenvuoden vaihdetta ennen laitteen asentoon econo (mitä lie sitten tarkoittanutkaan) samalla toimineella pyynnillä 19 astetta. Sitten sopivasti töissä ja paluut kotiin pimeällä, joten en nähnyt ulkoyksikön tilaa muutaman päivään.

Tänään valoisalla näin ulkoyksikön jäässä, tosin laite puhalti yhä lämmintä, mutta ulkoyksikön ropelli oli jään vuoksi pysähtynyt... heti pelko takalistossa, että moottori kärähtänyt siinä samalla... no ei kun kuumaa vettä päälle, ensin vähän, sitten vähän lisää, sitten lisää ja tietenkin laite päällä... perkeleen ropelli lähtikin pyörimään ja roiski vetet pahalainen päälleni... Saas nähä alkaako rakkine toimia vielä...
:shock:
Tarinan opetus: Säästämällä perse kastuu. Hyvää alkanutta tilikautta kaikille lämpöpumppuilijoille.
Pietu

J

janosvalos

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Minulla on itselläni samansuuntaisia ajatuksia autotallin (+ varasto yht 63 neliötä) lämmittämisestä - se kuinka fiksua se omalla kohdallani sitten on, en vielä tiedä :?: . Siksi kuulisin mielläni välillä päivityksiä kuis "halpistestailu" etenee.

Minulla taloprojekti autotalleineen kokonaisuutena on vielä vaiheessa ja siksi tässä vielä leikitään monenmoisilla ajatuksilla :roll: . Talon osalta olen päätymässä muihin merkkeihin kuin tuo Ultimatemarketin tuote on, mutta tämän autotallin osalta en vielä tiedä mitä tulen tekemään. Saattaapi olla ettei talliin tule ILP:tä lainkaan, mutta.... :oops:

Aikaa kuitenkin on alkukevääseen saakka, jolloin tontilla alkaa tapahtua talon ja tallinkin osalta.

Mielelläni kuulen "autotalliratkaisuista" muiltakin ja jälkiviisautta sitten kuinka hyvin aikanaan tehdyt päätökset ovat vastanneet odotuksia. Siispä kannattaako ILP lämmitysmuotona kohtuullisesti eristetyssä autotallissa?

Muualla tällä palstalla joku muu virittelee keskustelua autotallilämmityksestä ILPillä: Ilmalämpöpumput - aion ruveta lämmittämään tallia.....

S.L

Jäsen
ultimate 7 toiminu ihan hyvin tammikuun alusta asti päällä lämmittää noin 50neliötä alhaalla suora sähkö. yläkerrassa saman verran lattialämmitys 0-keleillä kovahuurtumaan sulatus aikaharvoin mutta lämmittää hyvin -23asteessa lykkäs 34asteista sisälle sähköpäterit säädetty 16 asteeseen lämpö 8metrin päässä oli 18 astettaseinässä patterit löi välillä päälle noin 8sekuntia päällä 16sekunttia pois sitä rataa puhallus 26astetta automaatti säätö päällä.

P

pietu

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Joo.
Kovilla pakkasilla menin lopulta sammuttamaan rakkineen vaikka se lykki lämmintä -23 asteessa vielä... Potkuri oli jumijäässä ja muutoinkin jäänmuodostus oli vahva. Sitten laitoin sen takas päälle parin kolmen päivän päästä n. -15 asteessa - voi sitä rytkettä, kun pumppu hakkas melko pitkään ennenkuin ääni tasaantui. Jouduin sitten kuumalla vetellä sulattelemaan ja laittamalla rakkineen puhaltamaan kylmää pariksi tunniksi sisälle että sai ulkokennon sulamaan. Enää en sammuta vaikka tulis -50 astetta pakkasta, hajotkoon jos ei kestä. Laitan lämmönpyynnin vaan korkeammalle, että se mahdollisesti jaksas sulatellakin...
Niin. Sain lopultakin mittarin. Hetkellinen kulutus heiluu tällä hetkellä 800W molemmin puolin. Laite ollut päällä 80 t ja kulutuslukema 60KWh. En oo vielä miettiny onko se paljon vai helvetin paljon vai jotain muuta, kun jaksossa on noita -23 kelejäkin...
P.

S.L

Jäsen
no ei toi kovin paljo oo jos ei muuta lämmitystä noilla pakkasilla ollu mulla oli noin 13- 15kwh vuorokausi ja poltin puitakin välillä.pumpu pyöri kyllä hyvin ei ääni muutunu tolla 23asteen pakkasella mulla on lattia lämmitys ylhäällä taitaa sieltä imee tota lämpöö ku ei pahemmin kämppä jäähtyny pyöri tos 4kwh tunti koko kulutus.ilman pumpuu otti kans ton 4kwh 17asteen pakkasilla. tai taa olla+-nolla hyöty tos yli 15asteen.patterit oli 18asteessa iski kyllä välillä päälle .

H

Harrin

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ultimate 7 ja econoasetus

Tilasin Ultimate 7:n keväällä 2005, sain sen elokuun alussa ja asensin itse, paitsi asentaja
tyhjiöi ja koekäytti, näytti toimivan hyvin.
Lokakuussa oli viikon päällä, mutta ulkoyksikkö jäätyi umpeen.Viestitin myyjälle ja sieltä luvattiin uusi
ohjelmakortti, joka tulikin joulukuussa, mutta ulkoyksikkö jäätyi uudelleen. Uusi viesti Ultimatelle, he lupasivat
vielä paremman kortin kun se saadaan kehitettyä, no se tuli maaliskuussa, siinä oli jo lisäjohto ulkoyksikköön
joka liitettiin kupariputken kylkeen.Tämän jälkeen pumppu on toiminut ihan hyvin, on lämmittänyt mökkiä
koko syksyn yksikseen. Econo asennossa antaa lämmön laskea aika alas 13-14 asteeseen, mutta auto-
asennossa minimiasetuksella pitää 17astetta. Kovista pakkasista ei kokemusta.

S

stonexis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

S.L sanoi:
no ei toi kovin paljo oo jos ei muuta lämmitystä noilla pakkasilla ollu mulla oli noin 13- 15kwh vuorokausi ja poltin puitakin välillä.pumpu pyöri kyllä hyvin ei ääni muutunu tolla 23asteen pakkasella mulla on lattia lämmitys ylhäällä taitaa sieltä imee tota lämpöö ku ei pahemmin kämppä jäähtyny pyöri tos 4kwh tunti koko kulutus.ilman pumpuu otti kans ton 4kwh 17asteen pakkasilla. tai taa olla+-nolla hyöty tos yli 15asteen.patterit oli 18asteessa iski kyllä välillä päälle .

Kytkennät kannattais tarkastaa sen ulkoyksikön sisältä. Vinosilmät ovat voineet nääs laittaa johrot ristiin.
Mul toimii hyvi ainaski.

S.L

Jäsen

ei mullakaan oo tos toiminnas mitään ongelmia ollu kohta vuoden pyöriny noi ny oli noita tollasia ensivaikutelmia uudesta koneesta eiköhän ensivuonna saada vähän enemmän irti tästä koneesta ku ku on vähän oppinu sitä ymmärtään

Back
Ylös Bottom