Ultimate Basic 6

T

takomo

Vieras
Kellään kokemusta ko. laitteesta ? Alkaisi hinnan puolesta olla minun kukkarolle sopivalla tasolla .Kannattaako satsata siihen edes pyydettyä tarjous hintaa ?

F

fuji fuji

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ultimate Basic 6

Kannattaahan se,jos aiot vaan viilentää :)

T

takomo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Olisi tarkoitus myös lämmittää 10-15 asteen pakkasille , mikäli toimii niillä asteilla.
Leivinuunilla sitten lisää lämpöä.

F

fuji fuji

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

ei taida halpis malli paljoa lämpöä antaa pakkasilla!!!

T

takomo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Lämmitettävä tilakaan ei ole kovin suuri n.45 neliötä ja n.110 kuutiometriä. Teknisten tietojen mukaan tehojen pitäisi riittää joten kuten.

F

fuji fuji

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Ei taida pikkupumppu jaksaa enää yli 5asteen pakkasilla!!!!
Jäähdytyskäyttöön ei lämmittämiseen :)

VesA

In Memoriam

fuji fuji sanoi:

Miksipä tuo hyytyisi senkummemmin kuin isommat mallit, kaikki pumput hiipuvat pakkasessa. Tuo maksaa itsensä aika äkkiä, vaikka tehonloppumisraja olisikin -5. Ja noitahan voi ottaa pari kappaletta samantien.

S

SamiR

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

takomo sanoi:
Kellään kokemusta ko. laitteesta ? Alkaisi hinnan puolesta olla minun kukkarolle sopivalla tasolla .Kannattaako satsata siihen edes pyydettyä tarjous hintaa ?

Voihan sitä tietysti kokeilla. Voi ihan toimiakkin, mutta kannattaa myös varautua henkisesti siihen, että lämmityskäyttö voi tuottaa ongelmia.
Itse olen monesti joutunut toteamaan että köyhän ei kannata ostaa ainakaan halvinta ;). Voi nimittäin olla että siinä menee rahat ihan hukkaan :(. Jäähdytyskäyttöön ja silloinkin pieneen tilaan varmasti ihan ok peli.

J

Joppe112

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

VesA sanoi:
fuji fuji sanoi:

Miksipä tuo hyytyisi senkummemmin kuin isommat mallit, kaikki pumput hiipuvat pakkasessa. Tuo maksaa itsensä aika äkkiä, vaikka tehonloppumisraja olisikin -5. Ja noitahan voi ottaa pari kappaletta samantien.

Semmoista vaan tässä tuli mieleen: tällaisen yksinkertaisen pienen ON/OFF pumpun lämmityskäyttö alkaa muistuttamaan kehittyneen invertterin toimintaa jo varmaan nollan tuntumassa lämmitystehojensa osalta. Näin ollen uskoisin, että jatkuvan katkokäynnin haitta on merkittävästi pienempi kuin jos esim ostaa sen astetta kalliimman selvästi isomman ON/OFF ILPon. Ja jos toimii kuten Vesa ehdotti, niin voihan noista toisen ajastaa kytkeytymään termostaatin avulla rinnalle vasta silloin kun ensimmäisestä loppuu potku lämmittää tilaa. Ja jos talvesta toiseen vaihtaa I pumpun roolin II pumppuun keskenään, niin tuleepa vielä tasaisesti jaettua rasitustakin vuosien varrella kummankin pumpun kompuran kulumisessa. :)

Oma värkkäämisensähän tämmöisessä on, mutta olen ymmärtänyt että osa tee-se-itse kavereista tekeekin tätä harrastuksen pohjalta, jossa työtunneille ei lasketa hintalappuja. :cool:

Back
Ylös Bottom