Ultimate pro inverter 13 valmis tyhjiöity

F

flyma

Vieras
Terve. Olisi vaan sellainen kysymys, toi meidän ultimate niin ei halua lämmittää ku on yli 5 astetta plussaa ulkona, onko joku vika vai mistä moinen johtuu?? Pyynti on 22, ja jos sen nostaa 25 niin sit taas toimii vähän aikaa.. Niin ja saako sisäykksikköä mitenkään hiljaisemmaksi???

vayne

Vakionaama
Vs: Ultimate pro inverter 13 valmis tyhjiöity

Paljon sisällä on lämmintä ?

Ei mullakaan käy kone juurikaan yli 5 asteen lämpötiloissa, koska silloin pumppu ei pysty pitämään pienimmilläänkään tehoillaan haluttua lämpötilaa, vaan lämpötila rupeaa nousemaan vähitellen yli pyydetyn.

Mulla on pyynti 21 astetta ja vasta kun noin 20 asteen sisälämpötila saavutetaan eli lämpötila tippuu koneen ollessa pois käynnissä, niin hörähtää kone käyntiin. Sitten jos pystyy pitämään pienellä teholla lämpötilan pyydetyssä, niin pysyy käynnissä mutta jos lämpötila nousee koko ajan, niin sammuu taas.

Päivällä muutenkin +5 asteen jälkeen tulee lämpöä sisällä ilppi sammuksissakin välillä enemmän kuin haluaa eli asuminen tuo lämpöä koneista yms.

Mitä ääntä sisäyksikkö pitää ?

F

flyma

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No tänään ku heräsin niin sisällä oli 19 astetta ja pummpu sammukksissa..ja nyt siinä ei pala ku vihreä valo on valo..pitäiskö soittaa ultimatelle. Niin se ääni on hirvee suhina..kai se kuuluu siihen, ajattelin vaan että se olisi hiljaisempi jos vertaa muihin merkkeihin.

vayne

Vakionaama

Suhina kuuluu ikävä kyllä asiaan :'(

Ilpin luona oleva lämpötila määrää sen käynnistyvyyden, voi olla seinän yläosissa korkeampi lämpötila kuin esim muualla mittauspisteessä. Jos näin on, on pyyntilämpötila sovitettava sen mukaan.

Lämmityksen punaisen valon saa sammuksiin, kun painaa swing näppäintä kaksi kertaa nopeasti peräkkäin eli niin on voinut käydä vahingossa ? Sama uudestaan niin lämmityksen valo tulee esiin.

varajussi

Aktiivinen jäsen

Nyt täytyy siis ihan varmistaa että onhan puhaltimen nopeus asetettu kaukosäätimestä manuaali 1 asetukseen. Se tuntuu ainakin minulla aika hiljaiselta eikä ole lähellekään hirvee suhina. Sensijaan AUTO asetus pitää huomattavaa suhinaa koska laite useimmiten itse asettaa täyden puhalluksen AUTO asetuksella. Eli kaukosäätimen FAN nappulasta löytyy nuo puhaltimen kolme eri nopeutta ja AUTO asetus.

tet

Hyperaktiivi

varajussi sanoi:
Nyt täytyy siis ihan varmistaa että onhan puhaltimen nopeus asetettu kaukosäätimestä manuaali 1 asetukseen. Se tuntuu ainakin minulla aika hiljaiselta eikä ole lähellekään hirvee suhina. Sensijaan AUTO asetus pitää huomattavaa suhinaa koska laite useimmiten itse asettaa täyden puhalluksen AUTO asetuksella. Eli kaukosäätimen FAN nappulasta löytyy nuo puhaltimen kolme eri nopeutta ja AUTO asetus.

Tässä kannattaa tietysti huomioida kaksi asiaa:

a) Pienellä puhalluksella lämpö ei leviä niin hyvin, joten laitteen antoteho voi pitkällä aikavälillä jäädä alemman kuin isommalla puhalluksella, jolloin muuta lämmitystä tarvitaan pakkasilla enemmän -> säästö pienenee.

b) Pienempi puhallus nostaa lauhtumislämpötilaa -> COP huononee > säästö pienenee.

Mutta ainahan se on toki löydettävä jokin kompromissi, suhina vai säästö. ;)

Back
Ylös Bottom