Ultimaten huollosta

P

pumppu pettää

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

no ei varmaan Finlux täällä tehty, mutta eipä kai sitä Nokian kännyäkään täällä enää koota sitäkään en tosin viimeksi kysynyt kun puhelimen ostin.

TV kyllä ihan ok. HD-digibokseja vähemmän markkinoilla..joten ei nyt tv:n kaikkia ominaisuuksia tullut testattua...
 

varajussi

Aktiivinen jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

Aika lailla jo off-topic. Taitaa Finluxit tulla Vestelin tehtaalta Turkista. Izmiristä autolla noin tunti itään päin.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: Ultimaten huollosta

pumppu pettää sanoi:
no ei varmaan Finlux täällä tehty, mutta eipä kai sitä Nokian kännyäkään täällä enää koota sitäkään en tosin viimeksi kysynyt kun puhelimen ostin.

TV kyllä ihan ok. HD-digibokseja vähemmän markkinoilla..joten ei nyt tv:n kaikkia ominaisuuksia tullut testattua...

Tuossa on huima ero Nokia on ihan oikeasti lähempänä suomalaisuustta kuin ns. Finlux nimellä myytävä krääsä jota yritetään markkinoida suomessa nimenomaan nimellä Finlux kun ulkomaanpellet kuvittelevat sen takaavan paremman myynnin suomessa. 'ovat hakemeet nimen käytölle jopa luvan' mutta duuren kusetuksen makua jää..
 
T

Tuleva ilpisti

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

PauliG sanoi:
'ovat hakemeet nimen käytölle jopa luvan' mutta duuren kusetuksen makua jää..

Mikä ihmeen "lupa"?, muistelen että tavaramerkki "Finlux" oli ihan reilusti myytävänä, ja ostivat sen pois kuleksimasta

http://www.finlux.fi/495
 
J

jule-

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

pumppu pettää sanoi:
no ei varmaan Finlux täällä tehty, mutta eipä kai sitä Nokian kännyäkään täällä enää koota sitäkään en tosin viimeksi kysynyt kun puhelimen ostin.
No eihän Nokian halppismalleja täällä tehdäkkään , mutta kyllähän Nokia edelleen tekee Salossa ne oikeat puhelimet.
 
F

Freeze

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

:cool:
No saatinpahan tällekin päivälle hyvät keskustelut aikaiseksi.
Yritetään nyt kuitenkin pysyä edes vähän aiheessa.

"Kylmäasennukset ovat luvanvaraista työtä. Kuten esim. taksi. Minkälainen mökä nousisi,
jos taksit kieltäytyisivät kuljettamasta jotain vähemmistöryhmää.
Kylmäasennukset pitäisi vapauttaa lupamenettelystä kaikkien saataville kuten autonasennukset"

Ei helvetti sentään älä nyt takseihin vertaa.
Pientä rajaa höpön höpön puhumisessakin pitää olla.
Kuka tahansa voi perustaa kylmäalan asennusliikkeen.
Kunhan vaan on järjestänyt itselleen tarvittavan koulutuksen ja ammattitaidon.
Ei siinä muuta tarvita.

Ei muuten taksienkaan tarvitse ottaa asiakkaikseen ketä vaan.
En tällä tarkoita mitään vähemmistöryhmää vaan sitä että joku on esim. saattanut itsensä tilaan, jossa se ei ole kuljettajan mielestä enää turvallista.
 

mooses

Jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

::) ::)Tuntuu väittely ja peitsien vääntö käyvän kumana , mutta tulee tässä vain mieleen tuo svenskien tutkielma siitä että nyky pumput ala-arvoisia merkistä riippumatta, joten tuntuisii siltä että pureutukaa tähän , ja asikkaana vaatikaa . Mielestäni koko takuuasioiden puinti on hiukan epärelevanti samoinkuin suoritustapa ja aika , koska tuotteessa ei pitäisi olla vikaa . Joten tuntupi vähän siltä että tähän väitelyyn mun iskä on parempi kuin sun käytetty energia tulisi suunata aparaattien valmistajiin ja asentajiin , sillä he vain he pystyvät ....................... tai sitten ...ei ??? :(
 
P

popposim

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

rouda sanoi:
vika vois löytyä taivutus osasta

Jep. Juuri tuo putki meni halki. :mad: Onko näitä tapauksia siis useampiakin eli en ole ainut henkilö, jolle on käynyt noin?
 
J

jule-

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

popposim sanoi:
Onko näitä tapauksia siis useampiakin eli en ole ainut henkilö, jolle on käynyt noin?
Etpä taida olla ainoa. :-\
 

Mekaniker

Vakionaama
Vs: Ultimaten huollosta

Te jotka olette korjannet nuo taivutusputket: mikä metalli kyseessä??
Ensimmäisellä sivulla olevassa kuvassa on selvä laatuongelma joka on putken valmistajan syy.
Halkeama kertoo että putki on muokattu kovasta aineesta...

Ja voitte olla varmoja etten omaan laitteeseen asenna tuon malliset putket :(
 
F

Freeze

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

:cool:
No nyt kun tuo vian aiheuttaja tuli puheeksi, niin se ainoa Ulti VILPpi jonka olen asentanut (syksyllä) on onneksi ilman tuota kurkkutorvea.

Katselin vähän aikaa sitä osaa ja totesin, että en ota riskiä. Osa näytti heti sellaiselta viritykseltä, jota ammattimies ei asennuksessaan tarvitse.
Ilmeisen heikko osa se on. :mad:
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

THN sanoi:
Olimme hetken ultin listoilla korjaajina, enää emme.
Syitä monia mitä en halua täällä julkaista koska jos sanoo väärän sanan ultista saa taas koko forumin vihat niskoille. :D
Mutta esim homma ei vaan toimi ultin puolella ja rahoja sai odottaa noin 6-8 viikkoa per keikka.

Juuri tästä syystä minä aktiivista toimintaa kuluttajalta odotankin.

Kun laitteen ostanut loppukäyttäjä laittaa riittävän usein Ultin koville, on siellä pakko systeemin muuttua. Systeemi taas muuttuu vain sillä, että maksavat laskunsa huoltomiehille.

Huoltofirman on paljon hankalampi asioida näissä jutuissa Ultin suuntaan, koska kuluttaja-asiamies hoitaa vain yksityisasiakkaiden asioita ja toisaalta huoltofirma ei halua negatiivista julkisuutta yhtään sen enempää, kuin Ultikaan.

Eli summa summarum, kolmen kaupassa (Ulti + huoltofirma + asiakas) on viimemainittua aivan keskeisessä asemassa. Huoltofirmaa on aivan turha syyttää siitä, ettei heitä kiinnosta ilmainen työ.

Eli hus hus, kaikki maahantuojalta/myyjältä (Ulti ihan kärkipäässä) huonoa palvelua saaneet barrikadeille, niin saadaan muutosta aikaan.
 
J

jule-

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Niin eihän sitä ole mikään pakko muuttaa tapojaan , kun kauppa käy ja homma pelaa ... johonkin saakka. :-[
Maahantuojalla alkavat ongelmat vasta sitten , kun kauppa hiipuu huonon maineen takia. Homman kun pitää pelata koko tuotteen elinkaaren ajan.
Pahinta on mielestäni juuri ne asiakkaat , jotka maksavat omasta pussistaan takuu jutut. Tosin se kyllä tulee monesti niin paljon helpommaksi ja lopulta myöskin halvemmaksi. Että ei ihme. Omista oikeuksistaan kuluttajana on todella raskasta pitää kiinni nyky-yhteiskunnassa.
Tuossa toisessa ketjussa purkamani 2007 Delonghi jäähdytinkin on asiakkaan toimesta hylätty toimimattomana. Todellisuudessa tuossa laitteessa on vielä takuu päällä , joten tilalle olisi ainakin saanut uuden laitteen tai rahat takaisin. Tietysti jos raha polttelee taskuissa , niin mikäs siinä... ??? Taitaa vaan nyky trendi olla se ettei euroille anneta paljoakaan arvoa.
 
E

ERS

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Hei Lämpöpumpufoorumilla,

Tuon terveisiä Ultimatelta tähän keskusteluun Ultimaten huollon toimivuudesta.

Meillä huoltojen hoitaminen on järjestetty yrityksen sisäisen huoltokoordinaattorin ja yhteistyökumppaniverkoston avulla.

Huoltokoordinaattori = hoitaa meille saapuvat huoltopyynnöt, pyytää asiakkaalta tarvittavat lisätiedot, tekee asiasta esiarvioinnin ja tilaa paikalle huoltomiehen yhteistyökumppanilistaltamme sekä tutkimaan ongelmaan, raportoimaan sen meille, että korjaamaan sen.

Yhteistyökumppanit = kylmäalan asennusliikkeitä, jotka ovat täysin tietoisesti ja oma-aloitteisesti lähteneet yhteistyöhön kanssamme. Näitä yhteistyökumppaneita meillä on noin 100 (aktiivisempia ja vähemmän aktiivisia) ympäri maan. Suuri osa asentajaliikkeistä on pitkäaikaisia ja luotettavia yhteistyökumppaneita, mutta valitettavasti vuosien kulussa listalle on tullut ja siltä on mennyt myös huoltoliikkeitä, jotka eivät kunnioita meitä eivätkä asikkaitamme.

Käytännössä tämä prosessi tapahtuu niin, että tekninen neuvontamme käy lävitse kaikki meille tulevat tapaukset ja hoitaa ne, joissa kyse on rutiininomaisesta käyttöneuvonnasta, sekä pienistä ja selkeistä, helposti tunnistettavista vioista jossa huoltomiehelle voi suoraan kertoa toimenpiteet, mitä paikan päällä tulee tehdä. Monimutkaisemmilta vaikuttavat tapaukset menevät huoltokoordinaattorille tutkittavaksi, ja hän tekee niiden suhteen kartoituksen ja toimeksiannon huoltomiehelle.

Toimeksiannon jälkeen huoltomiehen (yhteistyökumppanimme) tehtävä on olla asiakkaaseen yhteydessä ja sopia huoltoajasta, sovittuna aikana mennä paikalle, tehdä välittömästi korjaukset jos se on mahdollista, tai tehdä huoltokoordinaattorillemme ilmoitus siitä, mitä varaosia hän tarvitsee huollon tekemiseen. Huoltokoordinaattori tekee puolestaan varaosatilauksen keskitetylle varaosavarastollemme ja huoltomies palaa korjaamaan laitteen kun varaosa on saapunut. Yleensä hän sopii, että asiakas ilmoittaa kun varaosa on saapunut ja tulee sen jälkeen tekemään vaihdon.

Se, minkä tiedän vuorenvarmasti, on se että yksikään huoltopyyntö ei jää tekniseltä tueltamme tai huoltokoordinaattoriltamme tutkimatta, eikä toimeksianto huoltoliikkeelle tekemättä. Samalla tiedän myös sen, että tämä ketju ei aina toimi täydellisesti, siinä on mm. seuraavia, joskus eteen tulevia ongelmia:

- Huoltomies ei ole asiakkaaseen yhteydessä, vaikka toimeksianto on tehty ja yhteistyökumppanuutemme nimissä oletamme että hän on. Tämän seurauksena asia jää roikkumaan kunnes asiakas täysin syystä on meihin yhteydessä vihaisena siitä ettei asia ole edennyt.

- Huoltomies sopii ajan asiakkaan kanssa, mutta ei ilmestykään paikalle eikä ilmoita itsestään mitään, eikä häntä saa puhelimella kiinni.

Molemmissa edellä mainituissa tapauksissa on kyse siitä, että me luotamme yhteistyökumppaniimme, joka ei toimi sopimuksen mukaan, asiakas kärsii ja syyttää meitä maahantuojana.

Maahantuojaa on helppo syyttää, koska sillä on vastuu. Huoltoliike asettaa itsensä halutessaan helposti pienen ja hyväksikäytetyn rooliin ja asiakkaankin on ilmeisesti helpompi samaistua tähän asemaan. Suoraan sanottuna - jos tältä alalta etsitään suurimpia opportunisteja - ne eivät löydy meidän maahantuojien joukosta. Ne löytyvät huoltoliikkeiden joukosta. Tämä on raju väite, siksi perustelen tämän ja huomautan samalla, että en missään tapauksessa osoita kaikkia huoltoliikkeitä, vaan niitä muutamaa prosenttia, jotka tämänkin kaltaisen keskustelun aiheuttavat. Ja ne kenestä puhun, tietävät kyllä ja luultavasti vanhan sanonnan mukaan älähtävätkin kun kalikka kalahtaa.

Kylmälaitealan töitä on Suomessa, varsinkin nyt ilmalämpöpumppujen yleistymisen alettua, paljon enemmän kuin tekijöitä. Tämä nostaa kysyntää, mikä nostaa vaadittuja ja toisaalta tarjottuja hintoja, mikä tekee kylmälaitealan liikkeistä varsin hyvin palkittuja kavereita. Tämä taas perinteisesti johtaa helposti ahneuteen ja sen lieveilmiöihin: Otetaan kaikki toimeksiannot, sovitaan aikoja, jätetään saapumatta paikalle jos tulee jotakin kiireellisempää tai rahakkaampaa, eikä oikeastaan ehditä edes ilmoittamaan asiakkaalle tai toimeksiantajalle, ettei päästäkään tulemaan. Koska tiedetään, että maahantuojat ja asiakkaat ovat nyt huoltoliikkeen osaamisesta riippuvaisia, laskutetaan helposti rankimman mukaan, ja jos asiakas uskaltaa valittaa töiden aikataulun venymisestä, ei ilmestytä paikalle senkään vertaa.

Kokonaisuutena täytyy sanoa, että maahantuojat ovat helposti näiden asennusalan kukkasten kanssa aika hampaattomia. Totuushan on se, että maahantuojalla on vastuu, joka on paljon pakottavampi kuin asentajan vastuu. Ja asennusliike, se voittaa aina - siitä pitää huolen töiden lisääntyminen asentajien määrään suhteutettuna. Väite siitä ettei asennusliike saa rahojaan on aika absurdi - yrityksen toimintahan loppuu aika nopeasti jos se jättää laskunsa maksamatta. Pienetkin laskut voi myös viedä perintään ja sitä kautta ulosottoon. Ottaen huomioon että Ultimate on AAA- luottoluokitettu yritys, kuinka todennäköistä mahtaa olla, että me jätämme huoltolaskuja maksamatta? Me toki olemme vuosien varrella riitauttaneet pari ilmiselvää ”laillisen ryöstön” yritystä, mutta jokaisen kohtuullisen ja asianmukaisen laskun olemme varmasti hoitaneet yhteistyökumppaneillemme. Pari kertaa vuosien varrella toki on myös ollut tilanne jossa laskujen suoritus on viivästynyt, koska jokainen maahantuotu laite on maksettava ennakkoon, mikä aiheuttaa joskus negatiivista kassavirtaa. Kaikista viivästyneista laskuista saa ja kannattaa toki periä viivästyskorkoa, joka on määritelty sille tasolle että viivästyskorko on parasta riskitöntä tuottoa, jota pääomalleen voi saada.

Kun edellä mainitunlainen huoltoliikkeiden kukkanen tulee eteemme asiakkaan ilmoitettua, ettei huoltoa ole sopimuksen mukaan tullut, selvitämme asian kyseisen asentajan kanssa. Pyrimme saamaan selville mikä on mennyt pieleen, onko motivaatiota yhteistyöhön, tuleeko hän hoitamaan osan sopimuksestaan jatkossa vai jatkammeko eri teitä.

Onneksi voin kertoa, että suurin osa huoltotapauksista menee juuri suunnittelemamme huoltoketjun mukaisesti. Näissä tapauksissa on yhteistä se, että toimeksiannon saaneet huoltomiehet kunnioittavat sekä asiakasta, että yhteistyötämme. Jos he eivät ehdi hoitaa jotakin tapausta, heissä on kunniallista yrittäjää kertomaan sen meille suoraan jotta voimme heti hankkia toisen huoltomiehen tapaukselle.
Olemme tulleet markkinoille vuonna 2004 ja kehittäneet huoltoverkostoamme siitä lähtien. Jatkamme kehitystä jatkuvasti ja pyrimme jatkuvasti parantamaan toimintaamme. Katsoessani taaksepäin voi sanoa kehityksen olleen jatkuvaa ja silmäillessäni eteenpäin näen vielä paljon haasteita edessämme.

Yksi tärkeimmistä on todella luotettavan yhteistyökumppaniverkoston luominen. Vaikeaksi sen tekee se, että monet alalla toimijat ovat kilpailijoitamme, joilla on toisaalta motiivi halu meistä ja toisaalta motiivi puukottaa selkään. Mikäpä onkaan parempaa kilpailijan kampitusta, kuin heittäytyä yhteistyökumppaniksi ja mustamaalata sisältäpäin tai jättää meidän yhteistyömme velvoitteet hoitamatta asiakasta vahingoittaen.

Tässä huoltomme kehitystyössä merkittävänä apuna ovat toimineet ne asiakkaat, jotka ovat ilmoittaneet suoraan meille, esimerkiksi nyt vaikka keskustelupalstan sijaan, tiedon niistä yhteistyökumppaneistamme, jotka eivät ole ottaneet yhteyttä, eivät ole saapuneet sovittuna aikana tai ovat kieltäytyneet korjaamasta tai peräti yrittäneet myydä toisenmerkkistä laitetta, joka sattumalta on heidän edustuksessaan. Kiitos kuuluu näiden tapausten selvittämisessä ennen kaikkea niille asiakkaillemme, jotka ovat ilmoittaneet meille asentajaliikkeen nimen jotta voimme olla yhteydessä ja selvittää asian suoraan heidän kanssaan ja sopia jatkammeko yhteistyötä.

Näitä tapauksia on onneksi kokonaisuutena vähän, mutta totta kai niille asiakkaille joiden kohdalle ne tulevat, vähänkin on liikaa.
Kuitenkin, se mitä voin varmuudella sanoa, on, että jokaisessa tapauksessa - niissä valtaosassa, joissa huolto ja korjaustyö onnistuu kerralla, ja niissä yksittäisissä, joissa luotettu yhteistyökumppanimme ei kunnioita yhteistyötämme - Me hoidamme vastuumme maahantuojana - jos korjauksen teko viivästyy yli kohtuullisen ajan - me laskemme asiakkaallemme myös korvausta käyttöhyödyn menetyksestä.

Joten popposm, case4240 ja muut, jotka olette kokeneet tulevanne ultimaten huollon kaltoin kohtelemaksi: Käykää tilatorin ohjeen mukaan barrikadeille ja lähettäkää tapauksenne ja yhteystietonne sekä ennen kaikkea asentajan yhteystiedot osoitettuna minulle osoitteeseen ilp@ultimatemarket.com. Osoiteriville merkki "Essille", niin käymme ne täällä lävitse ja keskustelemme huoltopuolemme kanssa, miten voimme parantaa sen toimintaa näistäkin tapauksista palautetta saaneena.

Terveisin Essi RS
ultimatemarket.com
yrittäjä

Muuten - viestiketjussa keskustelitte myös kuluttajaneuvojista ja kuluttajariitalautakunnasta.

Me informoimme kuluttajaneuvojia toiminnastamme säännöllisesti. Joten jos he lukevat heille lähetetyn postin ja käyttävät sitä tietoa hyväkseen, he tietävät hyvin tarkkaan miten me toimimme. Kunnissa on hyvin erityyppistä väkeä töissä kuluttajaneuvojina, mutta se mikä kaikille on yhteistä, on se, että heidän työnsä on toimia sillanrakentajana yrityksen ja kuluttajan kesken erimielisyystilanteissa. Jos he eivät saa yhteisymmärrystä ja sopua rakennettua kahden osapuolen välille, heidän tiensä edistää asiaa on kuluttajariitalauta, jonne he kehottavat asiakasta tekemään valituksen. KRL pyytää yritykseltä lausunnon ja antaa suosituksensa asiaan. Mitään näistä ei kannata käyttää uhkailukeinona meitä kohtaan, koska he ovat siellä edesauttamassa tasapuolisten ratkaisujen toteutumista ja keskustelemme mielellämme heidän välityksellään, mikäli suora keskusteluyhteys ei syystä tai toisesta tuota tulosta.
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

ERS sanoi:
Terveisin Essi RS

Hyvä juttu, että saatiin ihan pääkallopaikalta kannanotto.

Laittaisittelko vielä ystävällisesti tänne listan Turun seudun yhteistyökumppaneistanne, jotta yhteydenpito tulee mahdolliseksi.

Saa toki laittaa vaikka valtakunnallisenkin listan.
 
P

pumppu pettää

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Totuus on usein tarua ihmeellisempi..elikkä ilppibuumissa tavallaan vallitsee kylmäasentajien määräävä markkinasema ja hinnoittelu tv-sarjoistakin tuttua tyyliä "teemme tarjouksen josta et voi kieltäytyä"

Nopeisiin rahastuksiin varmaan uskoo moni alalle pyrkivä, mutta kaippa ainakin tuo maahantuojan-huoltoliikkeen yhteistyö on pitkäjänteistä vuosia kestävää suhdetoimintaa+bisnestä ja siinä mikään ei toimi ilman näyttöjä+luottamusta kuten tosielämässä aina.
 
T

Tuleva ilpisti

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

pökö sanoi:
ei kannattaisi vieroksua,tiedä vaikka oppisi jotain.

Toki, kerrasta oppii pysymään erittäin kaukana kaikista laitteista mitkä merkki alkaa U-kirjaimella
 

PauliG

Vakionaama
Vs: Ultimaten huollosta

Mielenkiintoista olisi ihan kiva tietää aikuisten oikeasti noniko asennuliikke tekee noita U-... huoltoja/ asennuksia ihan tosissaan muillekin kuin 'kavererilleen' ei kaiketi yksikään ainakaan foorumilla kirjoittava...

Onko oikeasti kirjoilla liikkeitä muualla kuin U... mielikuvituksessa... ja onko niillä myös luvat kunnossa...
 
K

Kaapo

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

ERS sanoi:
Me informoimme kuluttajaneuvojia toiminnastamme säännöllisesti...
Ei maahantuojan ole mitään syytä informoida kuluttajaviranomaisia , ellei sitä sieltä taholta pyydetä.
Tämä kielii ongelmien määrästä , joita asiakkailla on kun asiat eivät ole toimineet kuten niiden olisi pitänyt toimia.
Voi vain arvailla kuinka paljon kuluttajaviranomaiset saavat selvitettäväkseen ongelmatapauksia , joissa asiakas on jo jätetty pulaan.
Jos ongelmia ei olisi tai asiakasta ei olisi dumpattu , ei tälläisiä selvityksiä tarvitsisi tehdä. Tämä on suoraan verrannollinen laitteiden laatuun
ja asiakaspalvelun toimivuuteen.
Siinä vaiheessa , kun asiakas kirjoittaa tämän kaltaiselle foorumille ja valittaa takuiden toimimattomuudesta , on tilanne menetetty tässä tapauksessa maahantuojan puolelta. On aivan turha esittää ritarillista ja tulla tänne esittämään , kuinka hommat pelaa. Monista jo kirjoitetuista jutuista kun näkee , että homma ei toimi kuten niiden kuvitellaan toimivan. Ihme , että niin moni on niitä , jonka tapauksessa on se huoltoyritys kämmännyt , ei maahantuoja. Jos useista soitoista ja yhteydenotoista huolimatta maahantuoja ei saa mitään tapahtumaan , onko se huoltoyrityksen vika? Jos toimintajärjestelmässä on kaikki kirjattu kuten täällä kerrotaan toimittavan , on syytä alkaa vaihtaa työntekijöitä , jotka eivät noudata toimintajärjestelmää. Eihän näitä tapauksia muuten tulisi vastaan jatkuvasti.
Toki on hyvä , että nämä asiakkaat saavat edes joskus palvelua , vaikka sitten tuomalla asian esille tätä kautta. Tämähän on se viimeinen epätoivoinen tapa saada asialleen huomiota , kun se ei ole aiemmin ketään kiinnostanut.
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

PauliG sanoi:
Onko oikeasti kirjoilla liikkeitä muualla kuin U... mielikuvituksessa... ja onko niillä myös luvat kunnossa...

Olen täysin samaa mieltä, eli jos U-huoltoja tekeviä 'yhteistyökumppaneita' on, niin nimiä esille, kiitos.

Jos joku näitä huoltoja tekevä seuraa tätä palstaa, niin saa itse tietenkin ilmoittautua, mutta erityisesti odotan tietoja itseltään U-firmalta.
 
M

MacBuggy

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Ulti osaa kyllä vastuun siirtämisen ns. nimettömille firmoille. Pienellä yritykseltä moinen ei onnistu kun ei ole mahdollista sysätä vastuuta jonkun muun piikkiin. Mutta ultin toimintahan perustaa minun mielestäni kovaan mainontaan. Sillä saadaan kauppa käymään ja huoltoa järjestellään sit kun tarvetta ilmenee....
 

Både

Kylmämestari
Vs: Ultimaten huollosta

luulempa että vaikka ultin edustaja jaksoi taas naputtaa 100000merkin viestin,joka sinänsä on kyllä hyvin kirjoitettu,niin käytännön tasolla asioille ei tapahdu TAASKAAN yhtään mitään.Ihan hyvä puolustuspuhe-jouduttu kenties tekemään niitä ennenkin.
 
P

pumppu pettää

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Ultimatelta näyttää tulleen myyntiin laaja Air Solar (vilp+aurinko lämmönkerääjät paketti) tuotevalikoimasta taitaa löytyä joka lähtöön/asuntoon sopiva kokonaisuus, eipä voi kukaan valittaa valikoimien puutetta..

Ultimatemarketin nettisivuja kun selailee tulee kyllä mieleen ,että aika paljon sieltä löytyy yksityiskohtaistakin informaatiota loppukäyttäjälle/kuluttajalle/ asennusliikkeille ja alan toimijoille... työtä on tehty infon vuoksi paljonkin, varmasti kuluttajasuoja viranomaiset tyytyväisiä ponnisteluista..

http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=1009
 

jukka

Aktiivinen jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

On mielenkiintoista huomata, että eipä porukat usko ultin puheita, vaikka kuinka hienoja puolustuspuheita esittää. Eipä näitä kommentteja tällä palstalla ultin vehkeistä tulisi jos ongelmia heidän pumpuissa tai heidän toiminnassa ei olisi.
Jos kerran heidän mielestä asentaijia löytyy korjaamaan vikoja, niin mistäköhän sitten mahtaa johtua ettei niitä kuitenkaan tule korjamaan vikaa kun on tarvis.
 
H

Hemmo

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Jos yrityksen toiminta vaatii selittelyjä toiminnan laadusta ja toimivuudeta erilaisilla nettifoorumeilla, ei silloin kaikki ole firmassa hyvin.
Tuo sepustus olisi täysin tarpeeton, jos jälkimarkkinointi, toimitukset ja huolto olisi moitteettomasti hoidettu.

Ultimaatumin kohdalla näyttää energiaa tuhlaantuvan tyhjänpäiväiseen höpinään.
Olisi suotavaa keskittyä enempi asioiden tekemiseen,
kuin ihmisten höynäyttämiseen tyhjillä lupauksilla, jälkijättöisillä selityksillä ja valtakunnallisilla mainoksilla.
Koska on selvästi havaittavissa, ettei homma pysy koko laajuudessaan hallinnassa, edellä olevan
Essi RS:n yrityksistä huolimatta :mad:
 

5500

Aktiivinen jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

jukka sanoi:
On mielenkiintoista huomata, että eipä porukat usko ultin puheita, vaikka kuinka hienoja puolustuspuheita esittää. Eipä näitä kommentteja tällä palstalla ultin vehkeistä tulisi jos ongelmia heidän pumpuissa tai heidän toiminnassa ei olisi.
Jos kerran heidän mielestä asentaijia löytyy korjaamaan vikoja, niin mistäköhän sitten mahtaa johtua ettei niitä kuitenkaan tule korjamaan vikaa kun on tarvis.

Onhan se tullut esille tälläkin foorumilla, että kyllä asentajatkin lupaa tulla, mutta kuitenkaan ei ilmesty
sovittuna aikana paikalle! Ilmoittaisivat edes asikkaalle, että ei joutuisi turhaan odottamaan, mutta
syy taitaa ollakin U:n mustamaalaamisesta.

Jos U-huoltoja tekevä ns. 'yhteistyökumppani' on jättänyt saapumatta sovittuna
aikana, niin nimiä esille, kiitos.
 

Case4240

Jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

Vastasin tänään Ultin Essin esittämään yhteydenottopyyntöön. Jään mielenkiinnolla odottamaan vastausta. Alkuperäisessä takuutapaukseni kuvauksessa tällä foorumilla unohdin mainita, että tarjouduin jopa viemään ulkoyksikön Ultille Poriin, kun siellä viime viikolla kävin. Siihen tarjoukseeni en ole saanut minkäänlaista vastausta. Eli sen enempää ei kai asiakkaan taholta enään voida vaatia.
Onneksi kaikki keskustelut Ultin kanssa on tallessa, joten minkään muun totuuden esittäminen on aika turhaa.
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Case4240 sanoi:
Sitten pyysin keskuksen tytöltä sitä listaa huoltoliikkeistä. Ei ole tullut lupauksesta huolimatta. Seuraavaksi rupesin etsimään huoltoliikkeitä sen listan perusteella, joka Ultimaten kotisivuilta löytyy. Siis sen, jossa on vain postinumero ja paikkakunta. Aina kun löysin liikkeen, joka tekee asennuksia Ultimaten pumpuille oli takuuhuollon kohdalla sama vastaus: "Emme enään tee Ultimaten takuuhuoltoja, koska niistä ei saa kunnon korvausta".

Sain listan Ultimaten huoltoliikkeistä.

Pitäisiköhän soitella läpi ja kysellä, että moniko on vielä kiinnostunut näitä huoltoja tekemään?
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

THN sanoi:
Olimme hetken ultin listoilla korjaajina, enää emme.
Syitä monia mitä en halua täällä julkaista koska jos sanoo väärän sanan ultista saa taas koko forumin vihat niskoille. :D
Mutta esim homma ei vaan toimi ultin puolella ja rahoja sai odottaa noin 6-8 viikkoa per keikka.
Huom PauliG mainitsemilla firmoilla ei mitään ongelmia
Kaikki ok vaikkakin takuut ovat aina huonoa bisnestä.

Eilen Ultilta saamallani listalla TNH kuitenkin edelleen on, joten Ultin suuntaan taitaa kulkea heikosti muukin viesti, kuin vain huoltokutsut.

Siksi minä edellä vihjaisinkin siihen suuntaan, että pitäisiköhän soittaa lista läpi ;-)

No, tarkkaan ottaen saamani lista koskee kylläkin asentajia, eikä huoltajia, mutta tuskin huoltajista eri listaa lienee.
 
T

Teemu Vaasa

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Ultimaten Essille: Hyvän, luotettavan maahantuojan yksi tunnusmerkki on se, että se kontrolloi jälleenmyyjä- ja huoltoverkostoaan. On helppoa ottaa kaikki mahdolliset puljut myymään ja asentamaan tuotteitaan ja levitellä sitten käsiään kun homma ei pysykään kasassa.
Tässä syyttävä sormi osoittaa myös monen ns. laatumerkin maahantuojaan.
Olisikovatkohan Lining ja Toshiba-Carrier corporation ainoita, joilla on jonkinlaista moraalia tässä asiassa. Syy löytyy varmasti suurelta osin siitä, että kummallekin ilmalämpöpumput ovat vain pieni osa toimintaa - on "varaa" pitää rima korkealla. Ei siis tarvitse pilata yrityksen mainetta "ilppibuumissa".
On täysin selvää, että pelkkiä ulteja asentamalla ei monikaan firma itseään elätä. Kun sitten laitteita poksahtelee, ei se ultin korjaaminen ole ihan kärkipäässä kun vikakeikkoja hoidetaan. Veikkaampa myös, että Ultimate market ei maksa kovinkaan ruhtinaallisesti takuukorjauksista.
Saa toki oikaista, jos maksaakin :)
 

PauliG

Vakionaama
Vs: Ultimaten huollosta

Tilator sanoi:
THN sanoi:
Olimme hetken ultin listoilla korjaajina, enää emme.
Syitä monia mitä en halua täällä julkaista koska jos sanoo väärän sanan ultista saa taas koko forumin vihat niskoille. :D
Mutta esim homma ei vaan toimi ultin puolella ja rahoja sai odottaa noin 6-8 viikkoa per keikka.
Huom PauliG mainitsemilla firmoilla ei mitään ongelmia
Kaikki ok vaikkakin takuut ovat aina huonoa bisnestä.

Eilen Ultilta saamallani listalla TNH kuitenkin edelleen on, joten Ultin suuntaan taitaa kulkea heikosti muukin viesti, kuin vain huoltokutsut.

Siksi minä edellä vihjaisinkin siihen suuntaan, että pitäisiköhän soittaa lista läpi ;-)

No, tarkkaan ottaen saamani lista koskee kylläkin asentajia, eikä huoltajia, mutta tuskin huoltajista eri listaa lienee.

Tarkisttappa ettei GadSat ole joutunut vasten tahtoaan ultin 'mustalle' asentaja listalle ;)
 

Både

Kylmämestari
Vs: Ultimaten huollosta

ei meillä ole scanofficen tai P.Kataikon kanssa ongelmia ollut.eikös joku juuri Toshiban viestiketjussa manannut carrierin toimintaa..
mutta eihän Kaikkitietävän Vaasan mukaan tälläistä ongelmaa ole. .ainiin,mut eihän Tossuissa ole vikoja niin eihän silloin tarvii ottaa maahantuojaan yhteyttä.. ;D ;D ;D ;D
 
T

Teemu Vaasa

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

Både: viatonta teknistä laitetta ei ole keksittykään. Eikä varmaan kaikkitietävää ihmistäkään... Bådella ei ole ongelmaa - ongelmaa ei siis ole kellään. Mahtavaa!
 

jth2109

Aktiivinen jäsen
Vs: Ultimaten huollosta


[/quote]

Tarkisttappa ettei GadSat ole joutunut vasten tahtoaan ultin 'mustalle' asentaja listalle ;)
[/quote]
Ei varmaan kelleen jäänyt epäselväksi miksei asentalistaa julkisteta...
 

Både

Kylmämestari
Vs: Ultimaten huollosta

Vaasalle:Ei olekkaan viatonta laitetta keksitty,mutta mollaat muita merkkejä ilman minkäänlaista pohjaa.Eipä Carrieriakaan noilla edesottamuksilla kannata yhtään sen paremmaksi mainostaa.Kannattaisi kokeilla yhtä uutta asiaa-realismia.kuten aiemmin totesin,tuskin olet edes yhtään muuta kuin tossua itse asentanut.
 
T

Tilator

Vieras
Vs: Ultimaten huollosta

PauliG sanoi:
Tarkisttappa ettei GadSat ole joutunut vasten tahtoaan ultin 'mustalle' asentaja listalle ;)

Ei näkynyt mitään tuohon viittaavaa.
 

Case4240

Jäsen
Vs: Ultimaten huollosta

Ja tarina jatkuu ;D ;D Nyt Ultista vastattiin eilen Essille lähettämääni viestiin. Vastauksen antaja ei tietenkään ollut ESSI RS vaan se sama takuukäsittelijä, joka ei ole viesteihini aikaisemmin vastannut eikä ollut niitä nytkään lukenet. Jos olisi, vastaus olisi varmastikin ollut fiksumpi. On kuulemma tapahtunut jokin väärinkäsitys (niinpä!). He ovat tilanneet minulle takuuhuollon 27.11. Asentaja kuulemma ottaa yhteyttä. Eipä ole ottanut (vieläkö joku tähän asti näitä viestejä luettuaan uskoo, että asentaja ottaa yhteyttä?). Kyseessä on nettisivujen perusteella jokin siivous- / lämpöpumppuasennusfirma. Ei kuitenkaan yksikään niistä, joiden puhelinnumeron olin saanut aikaisemmin Ultilta. Niistähän ensimmäinen ei olisi korjausta ehtinyt tehdä ainakaan seitsemään viikkoon, toinen ei tee Ultin takuuhuoltoja enään ollenkaan ja kolmas numero oli väärä.
Eli nyt olemme juuri sillä polulla jota olen osannut odottaa. Pompotetaan asiakas näännyksiin. Kaiken lisäksi näyttää siltä, että Ultin takuuhuolloista vastaava ei joko osaa lukea tai ei ymmärrä lukemaansa, niin selvästi olen hänelle viestittänyt missä mennään ja mitä olen itse valmis tekemään, jotta asia etenee.
 
Back
Ylös Bottom