Valmistusvika? (18 superinverter sisäyksikkö).

U

ultimateluxus

Vieras
Löytyi huokonen juotoksesta sisäyksikön kylmäaineputkihässäkässä, onko kokemusta kellään meneekö takuuseen? Jos meinaa korjata on purettava sisäyksikönkennosto irti rungosta, eli ei ihan pikkuhommalla korjaannu, on sopivasti piilossa, tuo vuotokohta. Sisäyksiköllä ikää n.3v.

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Valmistusvika? (18 superinverter sisäyksikkö).

Voi olla aika vaikeaa saada takuuseen , mutta voihan sitä kysäistä. Takuuvaihtoonkaan on sinällään turha ryhtyä , jollei kyseinen kohta vuoda.
Yrittäisin ainakin itse tutkia ensi alkuun kohtaa vesi-saippua liuoksella. En osaa tosin sanoa kuinka iso vuodon pitää olla jotta se näkyisi liuoksella. Itse olen ainakin löytänyt kyseisellä menetelmällä reiän auton renkaasta joka muodosti muutamien minuuttien aikana nuppineulan pään kokoisen kuplan.
Eikös sulla ollut jotain ongelmia nyttemmin koneen kanssa?

U

ultimateluxus

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

...joo, kylmäaineet karkasi ja asentaja löysi vuotopaikan sisäyksiköltä. Ensin aattelin että sisällä leijuva tuoksu johtui kesäajan seisokista (pöly yms.) mutta on tullu hengitettyä R407C:tä... köh...köh.

F

Freeze

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

:cool:
Tottakai tuo on takuuvika.
Tuohan on aivan selvä valmistuksessa tapahtunut virhe.

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Onkos tuo huokoinen juotos nyt sitten juuri se sama paikka , mistä se asentaja löysi vuodon?
Jos on niin kyllä kuuluu takuuseen. Valmistusvirhe.

kakluuni

Aktiivinen jäsen

Itse olisin myös sillä kannalla, että tuollaisen lämpöpumpun voisi olettaa kestävän enemmän kuin sen vuoden, jonka ultimate antaa takuuta. Lisäksi tuon kaltainen materiaali- tai kokoonpanovirhe pitäisi olla selkeämpi kuin esim. jos vaikka puhaltimen laakerit menisi tai muu kuluva komponentti.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Ultimatessa ei taida olla kuin vuoden tai korkeintaan 2 vuoden takuu. => Takuuaika on ummessa. Kompressoritakuu oli ilmeisesti 3 vuotta.

Taitaa tässä tapuksessa käydä seuraavasti jos alkaa "takuun" / valmistajavastuun perrän kyselemään: :-[

1. Ultimate tarjoaisi vaihdossa käytettyä sisäyksikköä nykyisen rikkinäisen tilalle "valmistajan/myyjän virhevastuulla".
2. Asennuksen ja vaihtotyön joutuisi asiakas maksamaan itse.

Tätä voisi verrata Kaukomarkkinoiden toimintaan noissa maahantuomiensa Panasonicin ExxDKE -mallien kompressoreiden vioissa jotka ovat sattuneet 1 vuoden takuuajan jälkeen eli vain kompressoritakuu oli voimassa (H16 viat). Asiakas on maksanut kompressorivaihdon, maahantuoja antaa vain uuden kompressorin.

Asiakas ei ilmeisesti tässä tapuksessa voi osoittaa että virhe on tapahtunut valmistuksessa, koska laite on toiminut kuitenkin jo kolme vuotta. Ultimate voisi katsoa tämän normaaliksi kulumiseksi samoin kuin pikaliittimien mahdolliset vuodotkin. Menäähän noita autojen akkujakin aika paljon, mutta harvat takuuseen. Toiset akut sitten saattavat kestää yli 10 vuotta. :cool:

K

K-rauta Kotka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Ultin takuu 1/3-vuotta.. Siis vuosi täystakuu ja 3-vuotta kompuralla Todennäköisesti menee niin kuin Janti kommentoi jo...

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Jos neuvottelut myyjän kanssa eivät johda ratkaisuun , kannattaa ottaa yhteyttä oman kunnan kuluttajaneuvojaan. Hän kertoo mitä asian on tehtävissä ja miten.

Tuossa kuitenkin pdf virhevastuusta.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7df30c3-353d-4576-a3cf-a12037310db8/Virhevastuu+ja+takuu+kulutustavaran+kaupassa+.pdf

U

ultimateluxus

Vieras

Tuli aamulla vastaus sähköpostiin vikailmoituksesta jossa tarjottiin uutta 13 pro inverteriä takuu vaihtona, mielestäni ok homma, olen tyytyväinen. Päälle tyhijiöpumppu, asennus itse. Kun aiempi asennuskin oli tyhjiöntiä lukuunottamatta itse tehty, niin jos omalle työlle ei laske hintaa, niin ihan hyvin ultimatelta, ja nopeaa toimintaa. Purin ja pakkasin jo entisen laitteen odottelemaan lähetyksen saapumista.

M

mh

Vieras

janti sanoi:
Tätä voisi verrata Kaukomarkkinoiden toimintaan noissa maahantuomiensa Panasonicin ExxDKE -mallien kompressoreiden vioissa jotka ovat sattuneet 1 vuoden takuuajan jälkeen eli vain kompressoritakuu oli voimassa (H16 viat). Asiakas on maksanut kompressorivaihdon, maahantuoja antaa vain uuden kompressorin.

Asiakas ei ilmeisesti tässä tapuksessa voi osoittaa että virhe on tapahtunut valmistuksessa, koska laite on toiminut kuitenkin jo kolme vuotta. Ultimate voisi katsoa tämän normaaliksi kulumiseksi samoin kuin pikaliittimien mahdolliset vuodotkin. Menäähän noita autojen akkujakin aika paljon, mutta harvat takuuseen. Toiset akut sitten saattavat kestää yli 10 vuotta. :cool:

en ihan suoraan sanois kaukomarkkinoiden touhusta noin. kylmäliikkeen mies ainakin mun naapurista vaihtelee silloin tällöin noita pansun kompuroita. kysäsin asiaa siltä ja kyllä kuulemma parikin vuotta vanhoja on vaihdeltu kokonaan kaukon piikkiin.

PauliG

Vakionaama

mh sanoi:
janti sanoi:

Samma voinen kertoa kaukoTelkosta takuu laskutuspelaa mainiosti eivät kysele perään, koska asennettu asennusliike tekee valinnan asiakkaan pärstäkertoimen mukaan kelle suodaan laajempi 'takuuajan' venytys....
en ihan suoraan sanois kaukomarkkinoiden touhusta noin. kylmäliikkeen mies ainakin mun naapurista vaihtelee silloin tällöin noita pansun kompuroita. kysäsin asiaa siltä ja kyllä kuulemma parikin vuotta vanhoja on vaihdeltu kokonaan kaukon piikkiin.

U

ultimateluxus

Vieras

...pitää pikkuisen korjata omia sanomisia, sanoin tämän aiheen alussa että pumppu olisi 3 vuotta vanha, laite on hankittu 2005 syksyllä, elikkäs 2 vuotta vanha.

Back
Ylös Bottom