Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuullostaa asialliselta, kai tuon systeemin saa kopioida omaan käyttöönjussi sanoi:Ilma-aukoissa on normaalit 125mm ilmastoinnin änkkärit, ja sisälle puhalletaan 200W puhaltimella viileätä ilmaa aina kun kone käy. Pakoputki on vedetty moottorin keinupisteen kautta sellasella nykyään yleisellä joustotorven pätkällä laidasta ulos, ja siellä vielä iso auton äänenvaimenninpönttö. Kansi on huoltojen kannalta taittokansi, jossa etuseinä ja katto kääntyy ylös ja taakse pois tieltä.
Aika paljon tuo 200W puhallin verottaa tehoa. Eikös riittäisi, että rakentaa 200mm:n ilmanvaihtoputkista savupiipun tapaisen (edellä mainitun ylöspäin avautuvan ratkaisun kehittyneempänä muotona ja voisihan tuohon kanavaäänenvaimenninkin sisältyä)?jussi sanoi:Ilma-aukoissa on normaalit 125mm ilmastoinnin änkkärit, ja sisälle puhalletaan 200W puhaltimella viileätä ilmaa aina kun kone käy. Pakoputki on vedetty moottorin keinupisteen kautta sellasella nykyään yleisellä joustotorven pätkällä laidasta ulos, ja siellä vielä iso auton äänenvaimenninpönttö. Kansi on huoltojen kannalta taittokansi, jossa etuseinä ja katto kääntyy ylös ja taakse pois tieltä.
kotte sanoi:Aika paljon tuo 200W puhallin verottaa tehoa. Eikös riittäisi, että rakentaa 200mm:n ilmanvaihtoputkista savupiipun tapaisen (edellä mainitun ylöspäin avautuvan ratkaisun kehittyneempänä muotona ja voisihan tuohon kanavaäänenvaimenninkin sisältyä)?
Oman kokemukseni mukaan pakoputken päästä tulee niin paljon rekyyliä, että jäähdytysilma purkautuu tuollaisesta 200mm:n aukosta jo varsin hyvin ja kun ilma on lämmintä, niin veto vain paranee, kun putki vie ylöspäin useamman metrin matkan. Mahdolliset lämmöntalteenottoratkaisut ovat sitten tietenkin oma lukunsa.
lmfmis sanoi:Ja kuinka iso 3vaihe aggre jaksaa pyörittää 3kW 3-vaihe pumppua?
jussi sanoi:Tuo on aikalailla tuurihomma. Riippuu kummankin ominaisuuksista. Luultavasti kuitenkin x2, eli 6kW agre alkaa olemaan siinä mahdollisuuksien rajalla.
pökö sanoi:Kuullostaa asialliselta, kai tuon systeemin saa kopioida omaan käyttöön![]()
Voisin kyhätä tuollaisen betonivaluharkoista, yksi ylimääräinen änkkärikin löytyy nurkista. Äänieristysvillaakin on jäänyt töistä yli, sillä saisi kaikumiset hallintaan.
Tuohon pakoputken tutinaan on kyllä olemassa aika halvat lääkkeet. Omaan uuteen mökkivoimalaankin laitoin Motonetista löytämäni joustoputkiosan. Maksoi ehkä kympin verran.jussi sanoi:Enpäs ollu huomannu, tottakai saa. Tästä lähtee nyt kakkosversio rakentumaan harkoista. Pohjalaatta tuli valettua tänään, uusia änkkäreitäkin on haalittu. Erotuksena edelliseen, nyt tuloilma tuodaan 200mm änkkärillä suoraan moottorin puhaltimen kohdalle ja puhallin laitetaan imemään kuumimmasta kohdasta ulos. Sähköosastolle oman tuloilman tuonti saattaapi tulla myös. Noin toimien vaan tulee varattua vähiten liikkuvat kohdat ilmaputkille, joten pakoputki mietityttää, se kun ei tahdo kestää isoa liikettä (eikä sitä pitkäkestoista pientäkään) oikein millään toteutettuna. Tuo dieseli varsinkin hyppii startissa ja sammutuksessa aika vallattomasti, ja muuten vaan ravistelee kaikki palasiksi.
Peku 2012 sanoi:Tuohon pakoputken tutinaan on kyllä olemassa aika halvat lääkkeet. Omaan uuteen mökkivoimalaankin laitoin Motonetista löytämäni joustoputkiosan. Maksoi ehkä kympin verran.
Sattui aika sopivasti hitsattavaksi 48mm putken väliin.
Suuremman koneen takia, myöskin lämmöntuotto kasvoi. Niinpä lisäsin tuloilmapuhaltimen toiseen 400x400 aukkoon. Teho 0,37 Kw 2 800r . Poistopuhaltimiakin on nyt kaksin kappalein.
eikö raskaaseen laattaan kannata pultata kone kiinni piukkaan, silloin loppuu kaikki tarinä ja vipattaminen?jussi sanoi:Pohjalaatta tuli valettua tänään
pökö sanoi:eikö raskaaseen laattaan kannata pultata kone kiinni piukkaan, silloin loppuu kaikki tarinä ja vipattaminen?
liika jousto lisää liikettä ja se vielä kertaantuu herkästi.
pökö sanoi:eikö raskaaseen laattaan kannata pultata kone kiinni piukkaan, silloin loppuu kaikki tarinä ja vipattaminen?
liika jousto lisää liikettä ja se vielä kertaantuu herkästi.
No voi pehveli, just tommonen oli loppukesästä hakusessa, mut kysyntä ja tarjonta ei taaskaan kohdanneet. Uusi kone tuli sitten mökille ja tarve sitämyöten poistunutmikkoimp sanoi:Ihan nyt aiheeseen liittyen saattaisi täältä irrota laabukas yanmarin diesel genu suht edukkaasti. Vähän on elämää nähneen näköinen, mutta hyvin toimii ja kestää kuormitusta toisin kuin nuo kiinan paskat.
Tällä lähtee mukisematta vielä 5,5kW hydekoneikkokin pyörimään. 6kVA on ilmoitettuteho ja ei ole siis mitään elktronisia säätimiä jotka katkaisee heti kuorman. Kiinalaisella vastaavalla ei jaksa lähteäedes 3kW kompura käyntiin.
Noin 500 sille hintaa tuossa kunnossa ajatteli ...
Tois puol jokke sanoi:https://huutokaupat.com/fi/v/209353
Tost nopeimmille. Naapurustoki pysyy valoissa...

mikkoimp sanoi:tuon macean touhu on ihan perseestä, ei varmaan mene kaupaksi vielä edes tuolla hintaa...
Mekaniker sanoi:Olen osallistunut kyseisen yrityksen huutokauppaan kerran ja se saa luvan olla viimeinen kerta...
Paljon halvempaa ostaa suoraan muualta! Ja saa samalla edes jonkuntasoinen takuu laitteen kunnosta
Lukekaa vastuut käytetyistä sähkölaitteista Tukes:n sivuilta
jussi sanoi:Enpäs ollu huomannu, tottakai saa. Tästä lähtee nyt kakkosversio rakentumaan harkoista. Pohjalaatta tuli valettua tänään, uusia änkkäreitäkin on haalittu. Erotuksena edelliseen, nyt tuloilma tuodaan 200mm änkkärillä suoraan moottorin puhaltimen kohdalle ja puhallin laitetaan imemään kuumimmasta kohdasta ulos. Sähköosastolle oman tuloilman tuonti saattaapi tulla myös. Noin toimien vaan tulee varattua vähiten liikkuvat kohdat ilmaputkille, joten pakoputki mietityttää, se kun ei tahdo kestää isoa liikettä (eikä sitä pitkäkestoista pientäkään) oikein millään toteutettuna. Tuo dieseli varsinkin hyppii startissa ja sammutuksessa aika vallattomasti, ja muuten vaan ravistelee kaikki palasiksi.
Peku 2012 sanoi:Kuvassa päivitystä mökin aggregaattiprojektista.
- Isompi rosterinen polttoainesäiliö, jolla laitos pyörii tarvittaessa vaikka pari vuorokautta putkeen
- Tehokkaammat poistopuhaltimet 2kpl
- Uusittu kuormasta käyntiin automatiikka Siemensin Logolla toteutettuna
Tulevana kesänä täytys vielä lisätä äänieristystä seiniin, jotta saisi melutasoa hieman matalammaksi
Tuo ongelma olikin jo tiedossa, sillä noissa koneissa tuo vaimentimen kuoripelti on ohutta kuin tinapaperi. Paljon ohuempaa kuin esim Yanmarissajussi sanoi:Ootko rakennellu ton oman pakoäänenvaimentajan uusiksi, vai lisänny siihen vaan tuon laipan lähtöön? Jos et oo muuttanu sitä, niin se lähtö murenee irti kohtapuoliin siitä änkkäristä.
Peku 2012 sanoi:Tuo ongelma olikin jo tiedossa, sillä noissa koneissa tuo vaimentimen kuoripelti on ohutta kuin tinapaperi. Paljon ohuempaa kuin esim Yanmarissa
Koko laipan juuriosa on vaimentimen osalta vahvistettu isolta alalta. Ja jos tuo vielä tuosta poikii, niin poistan tuon pikkuvaimentimen kokonaan.
Konehuoneen ulkopuolella on nimittäin isompi, tilavuudeltaan arviolta sata litrainen vaimenninpönttö entisen koneen ajoilta
Peku 2012 sanoi:Kovin paljoa pakovastustahan nuo moottorit ei siedä, joten aina parempi, mitä vähemmin siellä on kuristusta