veden lämpötila

S

simonitzi

Vieras
moi.
olen täältä lueskellu että joillakin pysyy tuo veden(kanava 1) lämpötila yli 50 asteen vaikka vastukset ei olisi käytössä.minä kun eilen illalla otin pois niin tänään kun tulin töistä niin kone näytti 27 astetta.onkohan minulla jokin asetus väärin vai missä vika kun ei 2 ihmistä nyt niin paljon yöllä tai työpäivän aikana vettä käytä että se noin paljon putoaisi.neliöitä 150 ja lattialämmitys.virtaukset aika minimissä ja kiertovesi pumppu asennossa 1.

tässä tän hetkisiä arvoja:
1.27
2.27
3.08
4.01
5.03
6.04
7.02
8.27
9.19
10.28
11.-01

repomies

Hyperaktiivi
Vs: veden lämpötila

Ei se kone ole mikään ikiliikkuja. Tuloilma pitää lämmittää ja lattioita myös. Minulla Nibe kyykkää viimeistään +10 asteen ulkolämmössä ilman apulämmönlähteitä. VILP kun auttaa niin sitten pärjää kyllä ilman vastuksia.

S

simonitzi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

jaksaisko se sitten ilman vastuksia jos pitäisin ilmalämpöpumppua päällä?vai olisiko se sähkön kulutuksen kannalta +/-0?

pAy

Vakionaama

simonitzi sanoi:
jaksaisko se sitten ilman vastuksia jos pitäisin ilmalämpöpumppua päällä?vai olisiko se sähkön kulutuksen kannalta +/-0?

Onko ilmanvaihto kuinka isolla? Se kuluttaa lämpöä...

pete73

Aktiivinen jäsen

simonitzi sanoi:

Jos ILP:lla saa vastustenkäyttöä pois niin varmasti se on kotiinpäin...
Tuloilman lämpötila varmaan kannattaa pitää mahdollisimman alhaalla samoin lattiakierto ja antaa ILPn puhkua lämpöä tupaan.
Paras variaatio selvinnee kokeilemalla... ja on siitä tainnut täälläkin olla keskustelua (kokeilujen merkeissä).

S

simonitzi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

puhaltimet on asennossa A.nythän veden lämpötila on taas 54 astetta kun laitoin vastukset käyttöön,pitäisikö tuon nousta vielä tuosta?

Back
Ylös Bottom