vettä suorastaan lorisee ulkoyksiköstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttip
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

Tyttip

Vieras
Asiantuntija apua kaivataan jälleen ;D eli meidän ilposta tulee vettä ihan sikana; onko ihan normaali ilmiö näillä säillä?
Lorottaa vettä ämpäriin välillä niin kuin hanasta tulisi! Vesi tulee siis ilpon ulkoyksikön pohjasta, laite toimii muuten kiltisti,
lämmittää mukavasti.

Sinkkiämpäri vetelee viimeisiään, olisiko joku muu parempi? vinkkejä otetaan vastaan :-* meidän ulkoyksikkö on sijoitettu rivarin ulko-oven viereen, alla on betonilaattaa.

Vs: vettä suorastaan lorisee ulkoyksiköstä

Pahus luulin jo että sisäyksikkö tulvii :D
Ulkoyksikölle se on normaalia. Näillä keleillä huurretta tulee runsaasti.
Ja sulatuksella todella lorisee runsaasti :P

Lainalaatikon kokoinen muovilaatikko on aika sopiva sen sulatusveden keräilyyn, ja kun laatikossa on päästöä, saa siitä tarvittaessa tiputettua sen jääkuutionkin pois, sitten kun se vesi jäätyy sinne laatikkoon pakkaskeleillä.

Suunnilleen ämpärillinen tuntuu tulevan vettä päivässä. -5 asteeseen saakka ämpäri ei tunnu jäätyvän umpeen, kun aina tunnin välein tulee uutta vettä päälle.

markusj sanoi:
Lainalaatikon kokoinen muovilaatikko on aika sopiva sen sulatusveden keräilyyn, ja kun laatikossa on päästöä, saa siitä tarvittaessa tiputettua sen jääkuutionkin pois, sitten kun se vesi jäätyy sinne laatikkoon pakkaskeleillä.

Laatikon kun pistää vielä hiukan ulospäin kallelleen (puukapula alle), niin ei kova pakkanenkaan riko astiaa. ;)

Kiitos vastaajille :) lähden ostamaan laatikon.

Ostin viime talvena sellaisen hieman lainalaatikkoa suuremman muurauspaljun. Ajattelin , että jääkimpale irtoo hyvin kun sisämitta kasvoi pohjalta mukavasti suulle. Varmuuden vuoksi vahasin koko paljun vielä sisältä. No , palju oli 2cm liian korkea ilpin alle. :P :D

Minulla taas on 65 litran saavi alla, jossa pieni reikä kupeessa noin 3-4 cm pohjalta. Tyhjenee itsestään suojakeleillä, pakkasella reikä jäätyy umpeen ja vesi kerääntyy (jäätyy) saaviin. Vasta kerran olen tyhjentänyt kun oli reilun viikon pakkasjakso, tyhjennysväli jatkuvilla pakkasilla melko tarkasti viikon verran. Eikä se silloinkaan kokonaan ollut jäätynyt vaan vettä oli keskellä, tuli muuten iso jäälyhty! :D

sehän on vain sen merkki,että kone toimii hyvin ja on kunnolla käytössä kun vettä pystyy tuottamaan.

Minä olen säilyttänyt kottikärryä siinä ulkoyksikön alla. Suojakeleillä kippaan sen jäälevyn hankeen ja taas kärryt säilytykseen...

Olin jo telinettä tehdessäni varannut tilan keräysastialle mutta, päätinkin testata miten valtavan
jäämöykyn laite talven aikana aikaansaa. Ensi kesänä saisi sitten booleihin jäät omasta jäävuoresta ;D

fa35 sanoi:
Olin jo telinettä tehdessäni varannut tilan keräysastialle mutta, päätinkin testata miten valtavan
jäämöykyn laite talven aikana aikaansaa. Ensi kesänä saisi sitten booleihin jäät omasta jäävuoresta ;D

Jäässä on mukana siitepölyt, oravan paskat ja metalliliukenemat. Kannattaa sitten laittaa booliin kunnolla terästettä, mutta niinhän se booli yleensä meillä tehdään, että juhlaväki on jo parin mukillisen jälkeen selällään... ;D

Ilpistä valuva vesihän on muuten melki kuin tislattua vettä, mitä nyt vähän ilman epäpuhtauksia. Vesi on siis ainakin kalkitonta.
Onko kukaan keksinyt mihin vettä voisi käyttää?
Itse olen tehnyt vain jäälyhtyjä.

Samanlaista tuotetta saa, kun ottaa tislattua vettä ja liruttelee sen likaisen ulkoyksikön kennon läpi. ;D

pahhi sanoi:
Ilpistä valuva vesihän on muuten melki kuin tislattua vettä, mitä nyt vähän ilman epäpuhtauksia. Vesi on siis ainakin kalkitonta.
Onko kukaan keksinyt mihin vettä voisi käyttää?
Itse olen tehnyt vain jäälyhtyjä.

Tänään lasten kanssa keksittiin ihan uus juttu. Laatikosta ulos kopautettu jäämöhkäle oli vielä keskeltä osittain sula. Siitä sitten kouhittiin hileet pois ja käytettin tuota jäistä kaukaloa sitten mäenlaskuun. Hieman painavahan tuo oli mutta todella liukkaasti kulki vaikka rinteestä paistoi monin paikoin kivet esiin.

Hienon muurin noista sais lumilinnaan myös jos möykkyjä olis vaan riittävästi.

Näin itsenäisyyspäivän tuntumassa tulee mieleen että, jos silloin talvsodan aikaan olisi ollut lämpöpumppuja
olisi näistä sulatusvesi jäälohkareista saatu sellaiset tankkiestee että, vihulaisen tankit olis jääneet niihin sutimaa.
Olisi sekin sota saatu nopeammin loppumaan :D

JaskaTK sanoi:
Tänään lasten kanssa keksittiin ihan uus juttu. Laatikosta ulos kopautettu jäämöhkäle oli vielä keskeltä osittain sula. Siitä sitten kouhittiin hileet pois ja käytettin tuota jäistä kaukaloa sitten mäenlaskuun. Hieman painavahan tuo oli mutta todella liukkaasti kulki vaikka rinteestä paistoi monin paikoin kivet esiin.

Hienon muurin noista sais lumilinnaan myös jos möykkyjä olis vaan riittävästi.

Sattuukohan pompussa kun möykky sirpaloituu alastulossa persuksen alla.. ;D

Ehdithän ainakin lumilinnaan ikkunat jäädyttää jos et koko muuria.. :)

Takaisin
Ylös Bottom