Viilentävä ILP 85m2 kerrostaloasuntoon, MW Power Alfa 12 vai muu mikä?

lemppu

Tulokas
Pitkään olen katsellut vaihtoehtoja viilentävälle ILPille 85 neliön ylimmän kerroksen kerrostaloasuntoon. Päädyin siihen, että Mitsubishi HR35 olisi luotettava vaihtoehto jossa pieni ulkoyksikkö. Edeltävässä asunnossa oli Mitsubishi, toki ihan eri mallia koska sillä lämmitettiin.

Sitten vastaan tuli minulle tuntematon MW Power Alfa 12. Hinta tietysti alhaisempi kuin Mitsubishilla. Mutta suurin plussa on se, että siinä on ilmavirran vaakatason moottoroitu säätö kaukosäätimestä (SWING jonka voi pysäyttää). En löytänyt tätä toimintoa muista viilentävistä pumpuista vaan niissä säätö tehdään manuaalisesti suuttimia kääntämällä sisäyksiköstä. Toiminto olisi arvokas koska emme yletä ilman jakkaraa säätämään suuttimia (toki eihän niitä yleensä tule ronkittua koko ajan). Ulkoyksikkö olsii tarpeeksi pieni jotta sen saisi toivotulla tavalla parvekkeelle mahtumaan.

Hakemalla löydän aika nihkeästi tietoa ja kokemuksia MW Powerin laitteista. Ymmärtääkseni löytyy kaikenlaista merkkiä joita valmistetaan samoilla jättitehtailla. Asentaja sanoi, että moni karttaa tuntematonta merkkiä aivan syyttä. Melkeinpä mikä tahansa viilentävä ILP hoitaa homman yhtä hyvin. Olen sinänsä elänyt samassa uskossa pitkään viilentävien laitteiden suhteen. Halvat merkit hoitavat homman mainiosti. Vastapainona on se ajatus, että ILPin on tarkoitus kestää monia vuosia joten laatuun kannattaa panostaa.

Onko kokeneemmilla kommentteja uskaltaako MW Powerin laitetta lähteä ostamaan ja asennuttamaan? Mietityttää mm. takuuasiat ja korjaukset kun ei ole laajalti Suomessa käytössä.

Back
Ylös Bottom