vikakoodi a-03

W

waavi

Vieras
olen 410: n onnellinen omistaja jo 3v. minulla on tuota vikakoodia pukannut aika usein eli taas äsken:
pikaiset lukemat:
1 55
2 28
3 -6
4 18
5 6
6 3
7 0
8 29
9 18
10 28.
(lukemat tapahtuneen jälkeen)
sattuneesta syystä olin juuri paikalla kun tuo kanava numero 5 oli -14 ja sitten a-03 koodia pukkasi. varmaan sen olisi pitänyt alkaa sulatella?
no en edes muista koska tuo masina olisi sulatellut mitään.
olen laittanut tuon sähkövastuksenkäynnistymisen esto päälle mutta se ei kyllä liity asiaan.
ilman vaihtoa rukkasin just hitaammalle mutta sekään ei varmaan ole syy
eli onko kylmäaineet vaan kadonnneet?

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: vikakoodi a-03

Mulla oli vastaava ongelma ja syynä oli höyristimen viallinen anturi joka näytti liian suuria lukemia. Eli ei tajunnut sulatella. Lopulta tulee sitten alipainehäly.

A

apophis

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Jos ilmanvaihtoa hidastaa liikaa, niin kyllä tuo koodi ainakin helpommin tulee. Lisäksi voi se höyrystimen anturi olla pois paikaltaan tai jäteilman anturi. Jälkimmäinen muistaakseni oli höyrystimen päällä katsottavissa?

W

waavi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

no ruuvasin taas noita iv-nopeuspiuhoja uusiin paikkoihin(siis mallini on tuo Ruotsi) eli hiukan nopeammaksi. no ainakin aamulla oli hiukan vilpoisempaa huushollissa, joten tuli palamaan takkaan. muutin asennon A:ksi ja noin 4h jälkeen normi B-asentoon. ja taas kerran kurkkasin noita lukemia:
1 55
2 27
3 -5
4 10
5 -6
6 3
7 0
8 42
9 16
10 27
eli taas olisi alkanut jäätymään ja toi vikakoodi olisi lyönyt koneen seis. eli masiina seis ja tutkiskelin noita "antureita", mutta en ainakaan mitään ulkoista vikaa löytänyt. no nyt pistin lisää tuota iv:tä ja tukka hulmuten tarkkailen tilannetta.
suodattimet aivan puhtaat vaikka taitaa olla väärät (G3) mutta kai melkein sama ilmamäärä läpi menee?
kuristin tuota tuloilmapatteria(oli täysin auki).
taitaa olla paha vaihtaa toi höyrystimen anturi? aika piukkaan pakattu "jääkaappi", toi nibe kyllä on!!
nyt n.20 min jälkeen kanava 4 +7, 5 +2 ja 8 +34

otj

Aktiivinen jäsen
Re: Vs: vikakoodi a-03

waavi sanoi:
suodattimet aivan puhtaat vaikka taitaa olla väärät (G3) mutta kai melkein sama ilmamäärä läpi menee?

G3 taitaa nimenomaan olla alkuperäinen ja "oikea" suodatusluokka. Aivan hiljattain kokeilin F5-luokan mattoa ja se lyhensi sulatusvälejä eli oli liian tiheää. Enemmänkin kesäkäyttöön sopivaa. Eipä tuolla suodatusluokalla niin mahdotonta merkitystä ole, kun tuloilmapuolella on vielä erillinen F7-luokan pussisuodatin.

W

waavi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

no niin, nyt anturi vaihdettu ja 4 kanava laski "normaaliksi". ja eikun iv:tä säätämään pienemmälle! ;) otaksuin että olisi ollut iso homma mut aikaa meni alle 1 savuke!

Espejot

Hyperaktiivi

Mulla on itseasiassa 4 ja 5 kanavan ero 6C ja epäilen että 5-kanavan anturi näyttää väärin. Mutta kun ei tunnu vaikuttavan toimintaan häiritsevästi niin olen antanut sen olla.

R

RATSUNI

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Piti oikein rekisteröityä että pääsee kysymään..

Tälläinen ongelma, kohde sijaitsee eteläpohjanmaalla ja tyyppi on 410P noin kaksivuotta vanha laite

Näyttöön tulee vikakoodi A03 ja seuraavat toimenpiteet on tehty:

- Suodattimet vaihdettu joka paikkaan (tyyppi G)
- kylmäaineet (propaani) täytetty (50g)
- tuloilma ja poistoilmapuhallin tarkistettu (laakerit ja siivet) -->ok
- höyrystin ja lämpökennosto tarkistettu -->ok
- höyrystimen anturi vaihdettu

Lämpötilakerroin 4 ja korjaus 0 ja ilmanvaihto asetus B
Vika tulee herkemmin jos ilmanvaihto on A asetuksella

Mistä vikaa voisi lähteä tutkimaan eteenpäin? ja mitä muita korjauksia tuohon voisi tehdä?

Voiko vika olla jossain piirikortissa tai anturissa vielä?

kanavien arvot on ilmanvaihtoasetuksella B:
1 53
2 30
3 -04
4 04
5 02
6 04
7 00
8 49
9 11
10 30
11 00
12 50
13 00
14 01

kanavien arvot on ilmanvaihtoasetuksella A:
1 53
2 30
3 -04
4 02
5 -04
6 04
7 00
8 47
9 16
10 30
11 00
12 50
13 00
14 01

Espejot

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
Piti oikein rekisteröityä että pääsee kysymään..

Tälläinen ongelma, kohde sijaitsee eteläpohjanmaalla ja tyyppi on 410P noin kaksivuotta vanha laite

Näyttöön tulee vikakoodi A03 ja seuraavat toimenpiteet on tehty:

- Suodattimet vaihdettu joka paikkaan (tyyppi G)
- kylmäaineet (propaani) täytetty (50g)
- tuloilma ja poistoilmapuhallin tarkistettu (laakerit ja siivet) -->ok
- höyrystin ja lämpökennosto tarkistettu -->ok

Kyseessä oletettavasti alipaine häly?

R

RATSUNI

Vieras

kyllä, alipaine hälytys tuo on, ja tuon takia pyysin kylmäkonehuolto käymään ja katsomaan onko propaania tarpeeksi. Myös suodattimia on vaihdettu ja puhdistettu tuon takia mutta ei auta

Espejot

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
kyllä, alipaine hälytys tuo on, ja tuon takia pyysin kylmäkonehuolto käymään ja katsomaan onko propaania tarpeeksi. Myös suodattimia on vaihdettu ja puhdistettu tuon takia mutta ei auta

Otettiinko aineet ulos ja punnittiin?

R

RATSUNI

Vieras

ei otettu pois, joillain mittareilla asentaja kahto ja sano ettei tänne paljonkaan mennyt (50g)

laite toimii noin 4-5h kerralla putkeen ennenkuin menee vikaan, mikä tuollaisen "viiveen" aiheuttaa?

Espejot

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
ei otettu pois, joillain mittareilla asentaja kahto ja sano ettei tänne paljonkaan mennyt (50g)

laite toimii noin 4-5h kerralla putkeen ennenkuin menee vikaan, mikä tuollaisen "viiveen" aiheuttaa?

Näin käy jos höyristemen teho laskee esim. huurtumisen johdosta ilman että laite sulattaa itsensä.
Aika mystiseltä tuo vika kuullostaa.

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen

Ei liity tuohon vikakoodiin, mutta tuloilma on aika alhaalla (11 astetta) jo -4 asteen ulkoilmassa. Mitenkähän on yli 20 asteen pakkasella? Minulla ainakin kova pakkanen laskee tuloilmaa muutamalla asteella.

repomies

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
4 04
5 02

Itselläni ei ole enää talvisin kompura käytössä mutta muut nibeilijät voisivat vahvistaa noiden anturien tyypillisen lämpötilajärjestyksen silloin kun kompura käy. Minusta näyttää että sinulla höyrystimen anturi näyttää liian lämmintä yhä.

Espejot

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
kanavien arvot on ilmanvaihtoasetuksella B:
4 04
5 02

kanavien arvot on ilmanvaihtoasetuksella A:
4 02
5 -04

Joo, arvot on "väärin" päin... kanava 4:n pitäisi olla kylmempi.
Itseläni on ero n. 6C... ei kai kyseessä ole näppäilyvirhe?

R

RATSUNI

Vieras

Espejot sanoi:
Joo, arvot on "väärin" päin... kanava 4:n pitäisi olla kylmempi.
Itseläni on ero n. 6C... ei kai kyseessä ole näppäilyvirhe?

kyllä nuo arvot on totista totta, ihmetellyt itsekkin tuota eroa. Muilla erot on toistakymmentä astetta. Minnekähän se höyrystimen anturin pää menee tuolla koneen sisällä, pienestä reijästä piti vaan tunkea anturinjohtoa menemään eikä hajua minne se menee siellä saatika mistä asti se tuli kun veti pois pienestä reijästä nytkyttäen. Laitoin johtoa about suurinpiirtein kun sieltä tulikin. Pääseekö tuota näkemään jostain ihan fyysisesti? mulla on vielä kaksi anturia jemmassa en tiedä pitäiskö sitä kokeilla vielä tunkea tuonne? semmosen olen pistänyt merkille että tänä talvena tuo vempain ei ole sulatellu kertaakaan, olisko tuolla tiedolla jotain merkitystä?

repomies

Hyperaktiivi

RATSUNI sanoi:
Minnekähän se höyrystimen anturin pää menee tuolla koneen sisällä, pienestä reijästä piti vaan tunkea anturinjohtoa menemään eikä hajua minne se menee siellä saatika mistä asti se tuli kun veti pois pienestä reijästä nytkyttäen.

Työnnä vaan pohjaan saakka. Niin pitkälle kuin menee. Ja tulppaa siten ettei sisäilmaa pääse etenemään sinne kaveriksi.

Itse en edes tiedä mistä tuo anturi laitetaan, ei sinne tosiaan näe. Espejotilla lienee kokemusta tuosta vaihdosta.

R

RATSUNI

Vieras

repomies sanoi:
Työnnä vaan pohjaan saakka. Niin pitkälle kuin menee. Ja tulppaa siten ettei sisäilmaa pääse etenemään sinne kaveriksi.

Itse en edes tiedä mistä tuo anturi laitetaan, ei sinne tosiaan näe. Espejotilla lienee kokemusta tuosta vaihdosta.

Vastataanpas tähän jos joillain on samoja ongelmia joskus, eli tosiaan todellakin pohjaan asti tuo anturi piti työntää, lisäksi vaihdoin kylmäaineputkessa olevan anturin koska näytti niin huonolle että ajattelin vaihtaa kun oli muutama ylimääräinen anturi tallessa

Kiitos avusta!

Back
Ylös Bottom