Yläkertaan (~60-70m2) tarvittais pumppu (hankittu mitsu GE35)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Make78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Make78

Vieras
Kuumuus on kiusannut jo monta kesää ja mitta alkaa olemaan täys..
Mikä olisi edullinen ja hyvä pumppu viilentämään ja tarvittaessa lämmittämään rintamamiestalon yläkertaa (eristetty uudelleen).
Kerroksessa on kolme huonetta ja niitä yhdistää sama eteinen johon pumppua olen suunnitellut.

Vs: Yläkertaan (~60-70m2) tarvittais pumppu

Paljonko maksaisi asennettuna? Putkea menisi arviolta vajaa 10 metriä ja voisin myös itse tehdä jotakin.. Kohde Hämeenlinnan kupeessa Hattulassa

Make78 sanoi:
Paljonko maksaisi asennettuna? Putkea menisi arviolta vajaa 10 metriä ja voisin myös itse tehdä jotakin.. Kohde Hämeenlinnan kupeessa Hattulassa

1500 euroa näillä nurkilla. (Meiltä 200 m Hattulan rajalle). Ulkoyksikölle kunnon peti ja irti seinästä. Eipä siinä itse kannata paljoa tehdä. Kotitalousvähennykseen vieraan työn osuus.

Meillä oli putkea kymmenkunta metriä, yksi läpivienti ja pistorasia sisäyksikön ulottuvilla. Hyvä kysymys tuo, jos esim. sähkötöitä tulee enemmän.

Saatiin tarjous: Mitsubishi GE 35 asennettuna 1860 eskoa
Asennus aika työläs, jonka jo tiesinkin, kun joudutaan menemään 3x seinästä läpi + peittelemään putkia suojakotelolla jo pelkästään sisätiloissa. Putkivetoa ~7-8m
Suositteli tuota GE35 mallia ennemmin kuin FD sarjaa tähän käyttöön.
Miltä kuulostaa.

Make78 sanoi:
Miltä kuulostaa.

Jäähdytyskäyttöön riittäisi hyvin GE25VAH. ;)

Make78 sanoi:
Saatiin tarjous: Mitsubishi GE 35 asennettuna 1860 eskoa
Asennus aika työläs, jonka jo tiesinkin, kun joudutaan menemään 3x seinästä läpi + peittelemään putkia suojakotelolla jo pelkästään sisätiloissa. Putkivetoa ~7-8m
Miltä kuulostaa.

Joo, FD25 on liian iso tuohon tilaan ja GE25:n kans on joillakin tällä foorumilla ollut ongelmia. Tuo GE35 ois myös oma valintani tuollaiseen kohteeseen. Siis jos mitsuista pitää valita. Hintaeroakaan ei taida ge25 vs ge35 olla ku 100e?
Tuo hinta kuulostaa äkkiä vähän kalliilta, mutta pahapa on arvioida kun ei osaa työmäärää arvioida. Mikä on laitteen ja työn osuus?

jviirret sanoi:
Joo, FD25 on liian iso tuohon tilaan ja GE25:n kans on joillakin tällä foorumilla ollut ongelmia. Tuo GE35 ois myös oma valintani tuollaiseen kohteeseen. Siis jos mitsuista pitää valita. Hintaeroakaan ei taida ge25 vs ge35 olla ku 100e?
Tuo hinta kuulostaa äkkiä vähän kalliilta, mutta pahapa on arvioida kun ei osaa työmäärää arvioida. Mikä on laitteen ja työn osuus?

paljonko työn osuus? Pitäisi tietää tarkalleen paljollako tollanen firma saa pumpun + tarvikkeita tukusta.. siihen sitten ilmat ja työt päälle niin ruvetaan olemaan helposti noissa hinnoissa. Otetaan huomioon, että helpon asennuksen ja peruspumpun saa 1400-1500 euroon (yksi reikä, jonka alapuolella ulkoyksikkö) Olen aika vakuuttunut, että yksikään puulaaki ei meidän kohdetta 1500 eskoon tee

Make78 sanoi:
paljonko työn osuus? Pitäisi tietää tarkalleen paljollako tollanen firma saa pumpun + tarvikkeita tukusta.. siihen sitten ilmat ja työt päälle niin ruvetaan olemaan helposti noissa hinnoissa. Otetaan huomioon, että helpon asennuksen ja peruspumpun saa 1400-1500 euroon (yksi reikä, jonka alapuolella ulkoyksikkö) Olen aika vakuuttunut, että yksikään puulaaki ei meidän kohdetta 1500 eskoon tee
Tarjoukseen pitäisi pyytää erikseen työn osuus. Siitä voisi laskeskella todellista hintaa, jos työn saa kotitalousvähennykseen. Asennuta pian, ennenkuin uusi hallitus poistaa vähennyksen. ;D

Äimänkäki sanoi:
Tarjoukseen pitäisi pyytää erikseen työn osuus. Siitä voisi laskeskella todellista hintaa, jos työn saa kotitalousvähennykseen. Asennuta pian, ennenkuin uusi hallitus poistaa vähennyksen. ;D

550€ on työn osuus mikä menee verottajalle ja siitä kotitalousvähennys.

Vs: Yläkertaan (~60-70m2) tarvittais pumppu (hankittu mitsu GE35)

No niin.. eilen tuli mitsu GE35 yläkertaan :) yksi yö takana ja uni maistui kun sai lämmön tiputettua mukavan vilpoisaksi.
Asennuksen suoritti Hämeen Ilmalämpö Oy ja voin todella suositella kyseistä herraa
Tarjouksia kyseltiin ja saatiinkin vaihtelevalla menestyksellä ja valitsimme kyseisen firman pelkästään senkin takia, että on luvat kunnossa ja Y-tunnus löytyy sekä käytiin paikalla ja sovittiin rauhassa minkälaista hässäkkää ollaan rakentamassa niin ei sitten tule niitä ylläreitä!
Nimittäin kävi ilmi, että näin ei aina välttämättä ole ja vielä ajatuksena "köyhän ei kannata ehkä sitä halvinta ottaa", kun voi sitten tulla helposti "kynsille" koko homma ;) nim. kokemusta on tässä torpassa
Asennus oli työläs ja ei välttämättä ihan helpoimmasta päästä, mutta se sujui todella hyvin ja lopputulos on mielestäni 10+
Autoin ja olin mukana asennuksessa miltei koko ajan sekä lopuksi vielä suoristettiin kaupantekijäisiksi vanhan IVT:n ulkoyksikkö, joka oli vinossa vähän joka suuntaan :)

Takaisin
Ylös Bottom