Aika nopean rykäisyn jälkeen ollaankin nyt jo uudella alustalla. Kaikki tämä siirros tapahtui varsin äkkiä ja paljon on vielä pientä fiilaamista ja säätämistä. Perustoiminnallisuuden pitäisi olla kuitenkin kunnossa. Siirrossa olemassa olevien käyttäjien asetukset saattoivat muuttua esim. kielen osalta.
Tarkistakaa kirjautumisen jälkeen aluksi omista profiiliasetuksista mm. seuraavat asiat (pääset tarkitamaan nämä alla olevasta linkistä):
- Teemana pitäisi olla oletuksena vaalea teema. Jos pidät tummasta, niin sellainenkin on valittavana.
- Kielenä suomi vai englanti? Pitäisi olla Suomi (Finnish), käyttäjä voi vaihtaa englantiin jos se on mieluisempi
- Aikavyöhyke mikä? Vaihda UTC+2 Suomi jos ei ole
- Käy samalla lävitse mm. omat yksityisyysasetukset (jos jokin epäselvää, niin kysy täällä. Ihmetellään kimpassa)
Nämä kaikki löytyvät kirjautumisen jälkeen nopeasti alla olevan linkin takaa:
http://www.lampopumput.info/foorumi/index.php?account/preferences
Seuraavassa viestissä vielä hieman tarkemmin tästä.
Pyydän ilmoittamaan kaikista käännösvirheistä, ongelmista oikeuksissa, toimimattomuuksista yms. minulle. Sivun suomenkielisen käännöksen sain osittain valmiina, mutta siinä oli vielä aika paljon puutteita ja hieman kankeita käännöksiä. Olen noita jo aika paljon korjaillut, korjataan ajan kanssa loputkin.
Toiminnallisuus on hieman poikkeava edellisestä. En vielä ole ehtinyt kaivamaan mistään hyviä käyttöohjeita Xenforolle. Kysykää tässä ketjussa jos jokin toiminta askarruttaa.
Joitain tiedossa olevia ongelmia:
Toivoisin että tässä yhteydessä poistettaisiin vanhat tarpeettomat yksityisviestit. Ne kasvattavat tietokannan kokoa.
Tarkistakaa kirjautumisen jälkeen aluksi omista profiiliasetuksista mm. seuraavat asiat (pääset tarkitamaan nämä alla olevasta linkistä):
- Teemana pitäisi olla oletuksena vaalea teema. Jos pidät tummasta, niin sellainenkin on valittavana.
- Kielenä suomi vai englanti? Pitäisi olla Suomi (Finnish), käyttäjä voi vaihtaa englantiin jos se on mieluisempi
- Aikavyöhyke mikä? Vaihda UTC+2 Suomi jos ei ole
- Käy samalla lävitse mm. omat yksityisyysasetukset (jos jokin epäselvää, niin kysy täällä. Ihmetellään kimpassa)
Nämä kaikki löytyvät kirjautumisen jälkeen nopeasti alla olevan linkin takaa:
http://www.lampopumput.info/foorumi/index.php?account/preferences
Seuraavassa viestissä vielä hieman tarkemmin tästä.
Pyydän ilmoittamaan kaikista käännösvirheistä, ongelmista oikeuksissa, toimimattomuuksista yms. minulle. Sivun suomenkielisen käännöksen sain osittain valmiina, mutta siinä oli vielä aika paljon puutteita ja hieman kankeita käännöksiä. Olen noita jo aika paljon korjaillut, korjataan ajan kanssa loputkin.
Toiminnallisuus on hieman poikkeava edellisestä. En vielä ole ehtinyt kaivamaan mistään hyviä käyttöohjeita Xenforolle. Kysykää tässä ketjussa jos jokin toiminta askarruttaa.
Joitain tiedossa olevia ongelmia:
- Kaikki yksityisviestit muuttuvat "lukemattomiksi". En itse vielä löytänyt muuta keinoa kuin merkkailla niitä massana lukemattomaksi. Tähän voi tulla korjausta myöhemmin. (liitteen kuva liittyy tähän) --> Sen verran joutuu nyt jokainen tekemään itse, että siivoaa omat postinsa...
- Haku ei vielä toimi juurikaan. Indeksointi on vielä tekemättä --> korjattu
- Sivuston ulkopuolelta tulevat linkitykset eivät enää suoraan toimi. --> korjattu
Toivoisin että tässä yhteydessä poistettaisiin vanhat tarpeettomat yksityisviestit. Ne kasvattavat tietokannan kokoa.
Liitteet
Viimeksi muokattu:
Puoli tuntia kuitenkin on ollut sivusto jo avoinna