Heh @siwer i, "It takes two to tango" .Tämä viesti on kopioutu täältä pohjaksi keskustelulle mikä on kiusantekoa ja mikä ei, miten keskustella pumpaamisesta asiallisesti ilman että joka kerta tulee sivu tolkulla metavittuilua // Espejot
Kellarinlämmittäjän VILP tulokset
Tästä voisi tosiaan nipsaista viisi sivua p... pois ja keskittyä itse asiaan eli siihen raportointiin. No mistäpä keskustelusta ei voisi.lampopumput.info
Jos itse olisin moderaattori niin olisin niin lopen uupunut tähän järjestelmälliseen kiusantekoon, vääristelyyn ja häirintään että olisin puuttunut tilanteeseen tarvittavin keinoin. Ihan vaan näin palautteena. Kukin toki päättää itse miten foorumiaan moderoi ja lähtökohtaisesti vapaa sana on kiva juttu. Haittapuoli on se että ellei tätä sontaa jätetä oikaisematta joka kerta, kertyy sivukaupalla kohinaa. Ja se on tietysti kirjoittajan tarkoituskin.
Anyway, analysoidaanpa tätä vääristelyä ja vihjailun toimintamallia:
"Nyt kun olet itse myös todennut että VILP teho ei riitä lämmittämään koko taloa" - korostetut osat antavat ymmärtää että tätä olisi jotenkin peitelty. Tosiasiassa Kellarinlämmitäjän signatuurissa mainitaan öljy tukilämmityksenä ja se on ollut joka piirakassa, ja kaikille muille on CTC:n riittämättömyys ainoana lämmityslaitteena alusta asti aivan selvää paitsi tahallaan väärinymmärtäjille. K-lämmittäjä itse osaa korostaa että VILP ei ole juuri koskaan ainoa lämmityslaite, vaan tekee suurimmat säästöt pikkupakkasilla.
"Lisäksi olet kertonut ... koska se romuttaisi vuosikopin kokonaan". Jälkimmäinen lause on omaa tulkintaasi, näin ei ole Kellarinlämmittäjä kertonut, mutta se on kuitenkin laitettu ikään kuin sitaatiksi. Lisäksi "kellarin lämmitys katkaistaan pakkasella" antaa ymmärtää että tämä olisi säännönmukainen toiminta, "pakkasella" kenties siis jo pienissä pakkaslukemissa, vaikka ilmeisesti kyse on ollut yksittäisestä kerrasta, ja tämäkin on mainittu moneen kertaan. Lisäksi on mainittu että kellarin lämpötila ei ehtinyt sanottavasti näppituntumalta* laskea, eli kellarin varaavuutta hyödynnettiin pakkasjakson ollessa lyhyt. Tämäkin on näppärästi jätetty huomiotta.
*) mikä vastaa Adamooppelin oman raportoinnin vaatimustasoa huonelämpötilan osalta
Sisätilan lämpötilan laskemiselle ei kai ole esitetty mitään todistetta, ei tosin myöskään todistettu että se ei laskisi. Tämmöistä todistusaineistoa ei kai ole toistaiseksi kukaan muukaan tosin toimittaunut, eli odotukset ovat aika ristiriitaisia.