Comfort Cloud

Panasonicin sisään rakennetun wifin yhdistin otsikon mukaiseen sovellukseen. Softaa määrittäessä/pumppua lisättäessä AP yhteys vaihtoehdolla ei meinannut tulla mitään. Softa vaan ilmoitti, että ei löydä laitetta tms. Lopulta sain toimimaan, kun palautin pumpun wifiin tehdasasetukset. Toista puhelinta en sitten saakaan siihen millään tai saan, mutta taas pumpun wifin resetin kautta jolloin edellinen liitetty puhelin häviää. Onko joku saanut tuon yhdistettyä kahteen puhelimeen yhtäaikaa? Anroid 8.0 käytössä. En netistä etsimälläkään löytänyt kuin ohjeen miten yksi puhelin yhdistetään. Oman haasteen tähän varmaan tekee sekin, kun jouduin välillä wifin pumpusta resetoimaan ja aina sitten rekisteröimään uudelleen. Huomasin, että comfort cloud softaankaan ei tullut omistaja valikkoa lainkaan. Siinä kohtaa luovutin.

Yön yli oltuaan omistaja valikko olikin sitten ilmestynyt. Kankean oloinen softa. Miten saan tuonne omistaja valikon alle lisättyä toisia käyttäjiä? Olisiko jollain vinkkiä? Jos toisen puhelimen asennan samalla tapaa kuin ekan niin pitää pumppu taas rekisteröidä. Salasanan ja nimen olen pumpulle antanut niin luulisi toisen puhelimen niitä kysyvän ja näin linkittyvän yhteen. Jotain teen varmaan väärin. Nyt toimii yhdessä luurissa, mutta tarve olisi toiseen luuriin myös. Reitittimessä ei ole WPS toimintaa ja tarkalleen ottaen tuo ainut liitetty puhelin on yhdistetty wlan toistimen kautta pumppuun. Pumppu myös saman toistimen jakamassa verkossa kuin puhelin ja 2.4Ghz.

hemaris

Aktiivinen jäsen
Panasonicin sisään rakennetun wifin yhdistin otsikon mukaiseen sovellukseen. Softaa määrittäessä/pumppua lisättäessä AP yhteys vaihtoehdolla ei meinannut tulla mitään. Softa vaan ilmoitti, että ei löydä laitetta tms. Lopulta sain toimimaan, kun palautin pumpun wifiin tehdasasetukset. Toista puhelinta en sitten saakaan siihen millään tai saan, mutta taas pumpun wifin resetin kautta jolloin edellinen liitetty puhelin häviää. Onko joku saanut tuon yhdistettyä kahteen puhelimeen yhtäaikaa? Anroid 8.0 käytössä. En netistä etsimälläkään löytänyt kuin ohjeen miten yksi puhelin yhdistetään. Oman haasteen tähän varmaan tekee sekin, kun jouduin välillä wifin pumpusta resetoimaan ja aina sitten rekisteröimään uudelleen. Huomasin, että comfort cloud softaankaan ei tullut omistaja valikkoa lainkaan. Siinä kohtaa luovutin.

Yön yli oltuaan omistaja valikko olikin sitten ilmestynyt. Kankean oloinen softa. Miten saan tuonne omistaja valikon alle lisättyä toisia käyttäjiä? Olisiko jollain vinkkiä? Jos toisen puhelimen asennan samalla tapaa kuin ekan niin pitää pumppu taas rekisteröidä. Salasanan ja nimen olen pumpulle antanut niin luulisi toisen puhelimen niitä kysyvän ja näin linkittyvän yhteen. Jotain teen varmaan väärin. Nyt toimii yhdessä luurissa, mutta tarve olisi toiseen luuriin myös. Reitittimessä ei ole WPS toimintaa ja tarkalleen ottaen tuo ainut liitetty puhelin on yhdistetty wlan toistimen kautta pumppuun. Pumppu myös saman toistimen jakamassa verkossa kuin puhelin ja 2.4Ghz.

Olen samaa mieltä että on aika tankea softa, mutta sain itse pari laitetta siihen rekisteröityä jonkinlaisen taistelun jälkeen.
Jos käytät kahta eri puhelinta niin kannattaa tehdä kaksi eri tunnusta. ilmeisesti tässä on ajatus että yksi tunnus laitetta kohden. näin sain homman itse toimimaan. Eka tunnus meni omalla Android 9-puhelimella, mutta tuota valikkoa ei minullakaan tullut esiin. Vaihdoin sitten vanhaan android 5 -tablettiin jolla tämä valikko tuli näkyviin ja sain säädettyä sen toisen tunnuksen sisään. Itse asiassa kun juuri tsekkasin tuota comfort cloudin omistajavalikkoa tältä android 9-puhelimella niin appi vaan boottaasi itsensä.

En nyt muista tarkasti että miten sen toisen tunnarin tekeminen menee. Jos oikein muistan niin se prosessi oli hämäävästi smanlainen kuin ekan tunnuksen muodostaminen, mutta sitten jossain kohtaa siinä oli joku ero. Sorry että en tarkasti enää muista, tuosta on pari kuukautta selvästi on ollut traumaattinen kokemus kun olen halunnut unohtaa. Kun tämä vaihe on tehty niin sen jälkeen piti muistaakseni mennä siihen omistaja-valikkoon ja piti antaa lupa sille toiselle tunnukselle. Minä tein tämän siis siinä Android-tabletissa kun ei onnistunut puhelimella.

Taisin seurata alla olevassa linkissä olevaa ohjetta, kohdassa "Sharing Panasonic aircon with another account". Tämä on tehty kotiautomaation liittämiseksi, mutta tuo on itse asiassa ihan sama ohje kuin kahden puhelimen yhdistäminen. Mutta olen samaa mieltä että on tehty hemmetin vaikeaksi.

• Keskustelun aloittaja
Olen samaa mieltä että on aika tankea softa, mutta sain itse pari laitetta siihen rekisteröityä jonkinlaisen taistelun jälkeen.
Jos käytät kahta eri puhelinta niin kannattaa tehdä kaksi eri tunnusta. ilmeisesti tässä on ajatus että yksi tunnus laitetta kohden. näin sain homman itse toimimaan. Eka tunnus meni omalla Android 9-puhelimella, mutta tuota valikkoa ei minullakaan tullut esiin. Vaihdoin sitten vanhaan android 5 -tablettiin jolla tämä valikko tuli näkyviin ja sain säädettyä sen toisen tunnuksen sisään. Itse asiassa kun juuri tsekkasin tuota comfort cloudin omistajavalikkoa tältä android 9-puhelimella niin appi vaan boottaasi itsensä.

En nyt muista tarkasti että miten sen toisen tunnarin tekeminen menee. Jos oikein muistan niin se prosessi oli hämäävästi smanlainen kuin ekan tunnuksen muodostaminen, mutta sitten jossain kohtaa siinä oli joku ero. Sorry että en tarkasti enää muista, tuosta on pari kuukautta selvästi on ollut traumaattinen kokemus kun olen halunnut unohtaa. Kun tämä vaihe on tehty niin sen jälkeen piti muistaakseni mennä siihen omistaja-valikkoon ja piti antaa lupa sille toiselle tunnukselle. Minä tein tämän siis siinä Android-tabletissa kun ei onnistunut puhelimella.

Taisin seurata alla olevassa linkissä olevaa ohjetta, kohdassa "Sharing Panasonic aircon with another account". Tämä on tehty kotiautomaation liittämiseksi, mutta tuo on itse asiassa ihan sama ohje kuin kahden puhelimen yhdistäminen. Mutta olen samaa mieltä että on tehty hemmetin vaikeaksi.

Tuota linkkaamasi ohjetta katselin jo aiemmin, mutta en saanut silti toista luuria yhdistettyä. Toisessa puhelimessa on eri panasonic ID tehtynä. Puhelin on paremmalla puoliskolla käytössään, mutta identtinen malli ja android versio. Android 8 rupeaa olemaan vanha, mutta taitaa tuolle comfort cloudille olla vaan etu mitä vanhempi.

Ilmeisesti toista luuria lisättäessä kuitenkin pitää sen pumpun kauko-ohjaimen kanssa sählätä ja kytätä wifi valon vilkkumista? Eli vaatii pumppuun "parituksen". Jotenkin vaan odottaisin softan kysyvän pumpun nimeä ja ekalla puhelimella määritettyä salasanaa. Joudun aina menemään rekisteröinnin loppuun asti ja tämä aiheuttaa sen ettei alkuperäinen luurikaan toimi. Lopulta pitää taas pumpun wifi resetoida kauko-ohjaimen avulla. Sitten saa jomman kumman luurin asennettua, kun alusta aloittaa.

Täytyisi vielä jaksaa yrittää, mutta pelottaa ettei lopulta saa enää yhtään luuria siihen. Sen verran kankea softa on etten ihmettelisi, jos ei saisi jatkossa toimimaan lainkaan.

Muuten softa kyllä ajaa asiansa. Kulutus näyttämää en ole tosin vielä verrannut syötössä olevaan energiamittariin.

ps. Vinkki: ota kuvakaappaus softan näytöstä ja zoomaa sitä sitten galleriassa. Pääset paremmin näkemään asteikot eri käppyröillä;)

hemaris

Aktiivinen jäsen
Ilmeisesti toista luuria lisättäessä kuitenkin pitää sen pumpun kauko-ohjaimen kanssa sählätä ja kytätä wifi valon vilkkumista? Eli vaatii pumppuun "parituksen". Jotenkin vaan odottaisin softan kysyvän pumpun nimeä ja ekalla puhelimella määritettyä salasanaa. Joudun aina menemään rekisteröinnin loppuun asti ja tämä

ps. Vinkki: ota kuvakaappaus softan näytöstä ja zoomaa sitä sitten galleriassa. Pääset paremmin näkemään asteikot eri käppyröillä;)

Joo sen toisen puhelimen kanssa pitää tehdä samat paritukset pumpun kanssa. Nyt kun kysyt niin muistan itsekin ihmetelleeni samaa asiaa.

Ja kiitos vinkistä - hyvä idea sillä noista kuvaajan akseleista ei saa kyllä mitään selvää ilman suurennuslasia jos suoraan apista tuijottaa.

Tuppu

Jäsen
Kuulostaa oudolta. Itse sain android-puhelimella pumpun kytkettyä mökin wifi-verkkoon kivuttomasti ja sovelluksen toimimaan "omistajan roolissa". Lisäksi asensin sovelluksen ipad:n ja siihen kirjaudun samoilla tunnuksillä kuin puhelimenkin sovellukseen. Tosin puhelin uloskirjautuu sovelluksesta tällöin ja päinvastoin

hemaris

Aktiivinen jäsen
Kuulostaa oudolta. Itse sain android-puhelimella pumpun kytkettyä mökin wifi-verkkoon kivuttomasti ja sovelluksen toimimaan "omistajan roolissa". Lisäksi asensin sovelluksen ipad:n ja siihen kirjaudun samoilla tunnuksillä kuin puhelimenkin sovellukseen. Tosin puhelin uloskirjautuu sovelluksesta tällöin ja päinvastoin
Itsellänikin se eka tunnus meni suhtkoht kivuttomasti kunhan tajusin painaa oikea nappia. Minulla ei ollut wifi-purkissa tuota WPS-painiketta joten joutui menemään hieman pidemmän kaavan mukaan.

Mutta jostain syystä se toinen tunnus aiheutti paljon ongelmia ja etenkin tämän androind 9 puhelimen kanssa. Syystä tai toisesta appi kaatuu joka kerta kun haluaa mennä antamaan oikeudet tuolle toiselle tunnukselle. Ja kaatuu myös nyt jos vaan yritän katsoa noita oikeuksia. Toimii kuitenkin vanhalla tabletilla. Sillä sain sen lopulta toiminaan monien yritysten jälkeen. Itse tarvitsen kahta tunnusta sillä en halua että puhelimen appi kirjautuu ulos joka kerta kun kotiautomaatio (jolla on se toinen tunnus) säätää pumppua.

• Keskustelun aloittaja
Nyt "harjoitellut" useaan kertaan tuota puhelin linkittämistä. Ensimmäinen puhelin menee jokseenkin kivuttomasti, mutta vaatii aina poiston jälkeen pumpun wifi kortin resetoinnin. Tämän takia en sitten saakaan kuin yhden luurin kerralla asennettua. Eri tunnukset kummassakin luurissa. Pitäisiköhän toista luuria rekisteröidessä softaan valita alussa kohta "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)? Nyt olen kokeillut "Vasta ostettu ilmastointilaite" ja jokusen kerran kyllä tuota toistakin vaihtoehtoa. Ei vaan onnistu.

Tätä toimintaa nyt tarkemmin tuumailin niin täytynee kokeilla kaikilla mobiili laitteilla tehdä rekisteröinti. Ilmeisesti, kun panasonicin pilveen saan rekisteröity toisen käyttäjätunnuksen niin se ei sitten ota kantaa millä puhelimella sitä käytän. Kun saan toisen tunnarin rekisteröityä niin sitten kaiketi ekaan luuriin omistaja valikon alle ilmestyy se toinen tunnari ja voin oikeudet sallia? Sekavaa tekstiä, mutta niin on sovelluskino_O

hemaris

Aktiivinen jäsen
Nyt "harjoitellut" useaan kertaan tuota puhelin linkittämistä. Ensimmäinen puhelin menee jokseenkin kivuttomasti, mutta vaatii aina poiston jälkeen pumpun wifi kortin resetoinnin. Tämän takia en sitten saakaan kuin yhden luurin kerralla asennettua. Eri tunnukset kummassakin luurissa. Pitäisiköhän toista luuria rekisteröidessä softaan valita alussa kohta "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)? Nyt olen kokeillut "Vasta ostettu ilmastointilaite" ja jokusen kerran kyllä tuota toistakin vaihtoehtoa. Ei vaan onnistu.

Tätä toimintaa nyt tarkemmin tuumailin niin täytynee kokeilla kaikilla mobiili laitteilla tehdä rekisteröinti. Ilmeisesti, kun panasonicin pilveen saan rekisteröity toisen käyttäjätunnuksen niin se ei sitten ota kantaa millä puhelimella sitä käytän. Kun saan toisen tunnarin rekisteröityä niin sitten kaiketi ekaan luuriin omistaja valikon alle ilmestyy se toinen tunnari ja voin oikeudet sallia? Sekavaa tekstiä, mutta niin on sovelluskino_O

Harmillisesti en itse muista enää yksityiskohtia. Joulukuun alun jälkeen jolloin tuon laitoin verkkoon on ollut melkoinen härdelli duunissa ja muutenkin ja kaikki tarkat muistikuvat ovat ehtineet pyyhkiytyä. Sen muistan että kirosanoja tuli aika paljon asennuksen aikana. Jos oikein ymmärrän niin sinullakin on tämä :prkl: jo hallussa. Mutta sen muistan että käytin sitä toista vaihtoehtoa "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)" kakkoslaitteen yhteydessä.

Mutta en ole ihan varma että mitä tarkoitat tuolla resetoinnilla? Jos tarkoitat että olisit poistanut pumpun wifi-asetukset, niin en tainnut tehdä niin. Ajattelin että kun pumppu on jo verkossa niin sille ei tarvi tehdä mitään vaan hyppäsin nuo vaiheet yli. En vaan muista että miten tämä käytännössä toteutui. Lisäksi yksi ongelma oli tuo 2.4GHz verkon vaatimus, kun kaikki laitteet halusi jatkuvasti hypätä takaisin 5 GHz:n verkkoon. Muistaakseni piti kytkeä tuo toinen taajuus pois päältä.

• Keskustelun aloittaja
Harmillisesti en itse muista enää yksityiskohtia. Joulukuun alun jälkeen jolloin tuon laitoin verkkoon on ollut melkoinen härdelli duunissa ja muutenkin ja kaikki tarkat muistikuvat ovat ehtineet pyyhkiytyä. Sen muistan että kirosanoja tuli aika paljon asennuksen aikana. Jos oikein ymmärrän niin sinullakin on tämä :prkl: jo hallussa. Mutta sen muistan että käytin sitä toista vaihtoehtoa "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)" kakkoslaitteen yhteydessä.

Mutta en ole ihan varma että mitä tarkoitat tuolla resetoinnilla? Jos tarkoitat että olisit poistanut pumpun wifi-asetukset, niin en tainnut tehdä niin. Ajattelin että kun pumppu on jo verkossa niin sille ei tarvi tehdä mitään vaan hyppäsin nuo vaiheet yli. En vaan muista että miten tämä käytännössä toteutui. Lisäksi yksi ongelma oli tuo 2.4GHz verkon vaatimus, kun kaikki laitteet halusi jatkuvasti hypätä takaisin 5 GHz:n verkkoon. Muistaakseni piti kytkeä tuo toinen taajuus pois päältä.
Minullakin välimuisti tyhjenee päästä nopeamminkin :) Ja kyllä, jos ei ole tapana kiroilla niin tän softan myötä on:prkl:
Tuo auttaa paljon, kun muistit käyttäneesi "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)" kohtaa kakkoslaitteen yhteydessä.
Noin järkeilin sen olevan, mutta kun ei niin ei toimi.

Juu resetoinnilla tarkoitin pumpun wifi asetusten poistoa ja ymmärrän, että silloin hukkaa ensimmäisen laitteen. Tällä pääsin kuitenkin testaamaan, että toiseen puhelimeen saan comfort cloudin ylipäätään toimimaan. Sitten taas resetti pumpun wifille ja omaan luuriin uudelleen asennus.

5GHz on plokattu pois, samoin puhelimen VPN softasta (F-Securen Freedome) on comfort cloud asetettu luotetuksi softaksi.
Wifi verkko ei vaan kanna suoraan reitittimestä tuonne pumpulle asti vaan välissä on toistin. Tämä saattaa tuossa jarruttaa, mutta yksi puhelin kerralla toimii niin tuskin kyse siitäkään. Täytyy tutkia ja yrittää vielä uudelleen, kun jaksaa.

Nyt olen käyttänyt testiajan tänne foorumille naputellen juttua, mutta jospa näistä keskusteluista aikanaan muutkin saa apuja.

Ettei nyt ihan valitukseksi mene ja kaikki saa sitä kuvaa, että softa on kelvoton...mainittakoon, että saa sillä jonkin sortin dataa sekä pumppua ohjattua. Yhteys on toiminut kokoajan yhden luurin kanssa. Siihen kuitenkin kannattaa varautua, että tätä softaa määrittäessä käyttöön voi oppia ihan uusia kirosanoja:p

Toimii sittenkin!
Kirjoitan tänne heti, kun muistan ja muutkin voi saada apuja.
Yritän avata tähän alle miten sain toisen käyttäjän lisättyä.

-Kirjauduin oman puhelimeni comfort cloud sovelluksesta ulos. (mikä toimi minun tunnareilla jo)
-Samalla omalla puhelimellani sitten comfort cloudiin toisen käyttäjän tunnareilla sisään.
-Lisäämään ilmastointilaitetta "Muut (ilmastointilaite, jota on käytetty aiemmin)" asetuksella.
-On käytetty aiemmin älysovelluksella.
-Valinta wifi merkkivalo on päällä.
-Sovellus etsii laitetta.
-Mallin valinta.
-Rekisteröidy.
-Kauko-ohjaimesta pitkään wifi painiketta (5 sek) ja 3 kohdan valinta kakeen sitten set perään osoittaen pumppua.
-Pumpun salasanan antaminen sovellukseen minkä olin itse päiviä sitten määrittänyt omaa tunnusta tehdessä tiliini.
-Sovellukseen viitteeksi jokin tunniste millä toisen käyttäjän tunnistaa myöhemmin.
-Tallennus tai hyväksyntä.
-Sitten kirjautuminen comfort cloud sovelluksesta ulos.
-Omilla tunnareilla sisään ja omistaja valikkoon, siellä odotti uusi edellä määritetty käyttäjä oikeuksia.
-Oikeuden määritys hänelle. (vain luku- tai muokkaus ja lukuoikeus) Voi vaihtaa oikeus tasoa myöhemminkin.
-Toinen käyttäjä omilla tunnuksillaan ja omalla puhelimellaan comfort cloudiin sisälle ja täällähän pumppu sitten näkyykin.
-Nyt voit taputtaa itseäsi oikealla kädellä vasemmalle olkapäällesi ja lopettaa kiroilun ;)

Nyt Comfort Cloud siis toimii meillä kahdessa eri luurissa ja eri käyttäjätunnuksilla. Ainoa ero mikä tämän selittää, että toimii nyt on joko se, että panasonicin "pilvi" oli alhaalla sinä päivänä kun tuota asensin. Tai sitten oli sattumaa ja wifi laajennin aiheuttanut tämän ettei tunnistanut pumppua aiemmin verkostani.

Nyt ajattelin vielä ennen nukkumaan menoa kokeilla vähän niinkuin vasemmalla kädellä sovelluksen toimintaa ja hämmästyin kun rupesikin etenemään ihan erillailla kuin koskaan ennen. Aiemmin yritin tätä asennusta tehdä tallissa missä pumppu ja wifi toistin on. Nyt tein sisältä käsin siihen asti, että täytyi mennä pumpun kauko-ohjainta sorkkimaan. Talliin kävelin vaan luurin kanssa ja lennosta vaihtuu wifi verkko. Silti nyt onnistui. Wifi verkon nimi on kylläkin sama sisällä ja tallissa. Uudestaan en kokeile miten tapahtuu ja toivottavasti ei tarvitse heti uudelleen tehdä, koska ei varmuuttaa mikä tämän ratkaisu oli. Toivottavasti yllä olevasta on apua muiden saman ongelman kanssa painiville.

Ja kiitos vertaistuesta millä jaksoi tätä painaa eteenpäin:)

hemaris

Aktiivinen jäsen
Hieno juttu että tuli kuntoon! Panan clouding piiputtaminen on ihan mahdollinen selitys. Minulla on tuo toinen tunnus on kiinni kotiautomaatiossa ja kommunikoi aika tiuhaan Panan pilven kanssa. Lähes päivittäin logiin tulee valituksia komentojen viiveistä ja ajoittain myös virhetilanteista joissa komennot eivät vaan mene läpi tai esim anturidatan pyynnöt ei mene läpi. Tyypillisesti nämä ovat olleet lyhyitä katkoksia eivätkä haitanneet toimintaa. Ymmärrettävää että asennuskaan ei välttämättä toimi jos tuollaisella hetkellä sattui tekemään asennusta.

Nyt on mennyt Comfort Cloudissa bitti poikittain. Ainakin toivottavasti enkä ole käyttänyt yhtä gigawattituntia sähköä :D

Liitteet

• Screenshot_20210219-225855~2.png
    Screenshot_20210219-225855~2.png
    161,7 KB · Katsottu: 407

hemaris

Aktiivinen jäsen
Täällä sama juttu täsmälleen samaan aikaan. Sotkee mukavasti kaikki kulutuskuvaajat viikko-, kuukausi- ja vuositasolla :(
Mielenkiintoista että minulla tuota häiriötä ei esiintynyt. Ei ole siis kaikkia tilejä koskeva ongelma. Mutta olisi tuo tosiaan sotkenut kuvaajat aika perusteellisesti jos näin olisi käynyt

Minulla ei ollut tuolloin 19.2.2021 cloudin näyttämä sekaisin, mutta ti 16.3.2021 oli alhaalla koko softa. Ei käynnistynyt lainkaan. Sattui pahaan saumaan, kun juuri wifi verkkoani muuttelin. Luulin, että muutoksistani aiheutui moinen. Onkohan tuo comfort cloud useastikin alhaalla?

Kovasti kyllä tuohon kulutus ja lämpötila näyttämään toivoisin tarkempaa asteikkoa. Aika käyttökelvoton tuollaisenaan.
Kulutus lukema näkyy näyttävän noin 20% alakanttiin, mutta eipä tuolla niin väliä kun sen tietää.

Toivottavasti Panasonicilla kehittävät tuota softaa. Pienillä muutoksilla siitä saisi hyvän.

Mitenhän Comfort Cloud tai lähinnä pumpun wifi muistaa asetuksensa kesän jälkeen? Pumppu on vain lämmitys käytössä ja tarkoitus lämmityskauden loputtua katkaista sähköt pumpulta. Onkohan syksyllä odotettavissa "säätämistä" ennenkuin pumpun saa taas wifiin kiinni?
Onko muilla ollut sähköittä pitkiä aikoja?

Samo

Jäsen
Tämän käyttöönotto meni ekalla maaliin. Kysymys käyttämisestä. Eli nyt voin tyyliin Kiinasta säätää pumppua kotona vaikkapa eri moodien ja lämpötilojen suhteen? Jos sovelluksella muuttaa lämpötilaa lukema ei muutu kaukosäätimessä mutta käsky menee kuitenkin pumpulle perille, mitään merkkiääntähän tästä säädöstä ei tule?

hemaris

Aktiivinen jäsen
Tämän käyttöönotto meni ekalla maaliin. Kysymys käyttämisestä. Eli nyt voin tyyliin Kiinasta säätää pumppua kotona vaikkapa eri moodien ja lämpötilojen suhteen? Jos sovelluksella muuttaa lämpötilaa lukema ei muutu kaukosäätimessä mutta käsky menee kuitenkin pumpulle perille, mitään merkkiääntähän tästä säädöstä ei tule?
Jep, apin avulla voit ohjata pumppua mistä tahansa kunhan se saa vaan yhteyden Panan palvelimeen. Siis onnnistuu, kunhan netti toimii.

Uudet arvot eivät siirry kaukosäätimeen, eikä piippauksia (onneksi) kuulu, mutta kyllä ne käskyt menee pääsääntöisesti perille. Pieniin katkoksiin olen pslvelussa törmännyt, mutta ne ovat jääneet lyhyiksi.

mikiz

Aktiivinen jäsen
Tietääkö kukaan, pystyykö näitä Panan pumppuja hallinnoimaan tavallisella verkkoselaimella Comfort Cloudin sijaan?

hemaris

Aktiivinen jäsen
Tietääkö kukaan, pystyykö näitä Panan pumppuja hallinnoimaan tavallisella verkkoselaimella Comfort Cloudin sijaan?
En ole ainakaan itse löytänyt yksinkertaista tapaa tehdä tuota, siis sellaista että mentäisiin vaan CC:n verkkosivulle ja säädettäisiin sitä kautta pumpun toimintaa.
Jos käyttää kotiautomaatiota tai Verisure hälytysjärjestelmä niin tuo on periaatteessa mahdollista. Verisuresta minulla ei ole tarkempia kokemuksia mutta käsittääkseni Panan pumput voi liittää osaksi järjestelmää ja niitä voi kai jollain tavalla ohjata sitä kautta. Home Assitant mahdollistaa Panan (ja monen muunkin pumppumerkin) ohjaamisen kotiautomaation kautta - eli jos on säätänyt HA:n niin että pystyy käyttämään sitä verkkoselaimella etänä niin silloin tuo ohjaaminen onnistuu verkkoselaimella, tosin kännykkä-apin käyttö voi monessa tapauksessa olla yksinkertaisempaa.

Viimeksi muokattu:
P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
En ole ainakaan itse löytänyt yksinkertaista tapaa tehdä tuota, siis sellaista että mentäisiin vaan CC:n verkkosivulle ja säädettäisiin sitä kautta pumpun toimintaa.
Jos käyttää kotiautomaatiota tai Verisure hälytysjärjestelmä niin tuo on periaatteessa mahdollista. Verisuresta minulla ei ole tarkempia kokemuksia mutta käsittääkseni Panan pumput voi liittää osaksi järjestelmää ja niitä voi kai jollain tavalla ohjata sitä kautta. Home Assitant mahdollistaa Panan (ja monen muunkin pumppumerkin) ohjaamisen kotiautomaation kautta - eli jos on säätänyt HA:n niin että pystyy käyttämään sitä verkkoselaimella etänä niin silloin tuo ohjaaminen onnistuu verkkoselaimella, tosin kännykkä-apin käyttö voi monessa tapauksessa olla yksinkertaisempaa.
Ei näytä Panasonicilla olevan webbi pohjaista ohjausta ollenkaan ei muillakaan valmistajilla ole muuta kuin Mitsubishillä webbi pohjainen ohjaus on, itse tykkään enemmän webbi pohjaisista koska sitten ei haittaa vaikka laite olisi vanhempikin kunhan siinä on nettiselain ja se voi olla vaikka muukin kuin tietokone.

Jimi

Jäsen
Hämmästelin juuri että comfort cloud ei näytä tukevan mökkilämpötilojen asetuksia lainkaan ? Pumpussa HZ25XKE olisi 8-15 asteen mökkilämmöt mutta kun niitä ei saa etänä päälle ja pois, mikä logiikka tässä on ? Juuri mökille sitä etää tarvittaisiin.
Vanhassa oli vain 8/10 asteen mökkilämpö joten en tiedä toimiiko edes vanhat SMS ohjaimet.

Jimi

Jäsen
Eikun on siinä sittenkin mutta aika omituinen logiikka, kun päällä on 16 astetta normaali pyynti niin mistään ei näytä pystyvän vaihtamaan mökkilämpöön.
Laitoin vanhalla tekstiviestiohjaimella pyynnön HEAT 10 ja sitten kun katsoin comfort cloudia sekin oli vaihtanut 10 asteeseen, säätöaluekin muuttunut 8-15 asteeseen.
No lopuksi huomasin että moodipalkki liukuu vasemmalle jolloin mökki-moodi tulee esiin, tosin aluksi sitä ei päässyt painamaan vaan se ponnahti aina takaisin piiloon, lisää räpläystä ja painamalla ensin puhallin moodia ponnahtelu loppui.
Lopputuloksena noiden mutkien jälkeen mökkimoodi löytyi mutta hiukan selkeämpi ja toimivampi UI voisi olla.

Jimi

Jäsen
Vielä UIsta ja mode palkista, jos sitä painaa pitkään ja vetää vasemmalle mökkimoodi ponnahtaa takaisin piiloon ennenkuin sitä pääsee painamaan, mutta jos tökkäisee terävästi vasemmalle niin sitten se jää käyttöön. Selkeä UI-toimivuusbugi.

Jape79

Jäsen
Nyt on tänään asennettu uusi Panasonic HZ25XKE ja muuten homma mallillaan, mutta Wifiä ei saa pelaamaan. WPS -toiminnolla saa wifi valon palamaan jatkuvasti, mutta puhelimella tai puhelimilla ei löydä itse masiinaa. Eli tökkää siihen. Ilmoittaa aina vaan: Ilmastointilaitteen havaiseminen ei onnistu. On estetty 5ghz ym ja tehty yhtä sun toista, mutta tulos nolla. En ole mikään tietotekniikan specialisti mutta kodin muut koneet olen saanut yhdisteltyä. Onko joku tai jokin, mitä en nyt hoksaa?
Mulla on decon m5 reitittimet 3kpl ja hekään eivät löydä Panasonickia vaikka laittaa wifihaun päälle. Asentaja sanoi asentaneensa näitä n. 20kpl ja meinasi ettei yksikään ole saanut wifiä pelaamaan siinä ajassa, kun hän kerää kamoja ja kirjoittaa laskun...

hemaris

Aktiivinen jäsen
Nyt on tänään asennettu uusi Panasonic HZ25XKE ja muuten homma mallillaan, mutta Wifiä ei saa pelaamaan. WPS -toiminnolla saa wifi valon palamaan jatkuvasti, mutta puhelimella tai puhelimilla ei löydä itse masiinaa. Eli tökkää siihen. Ilmoittaa aina vaan: Ilmastointilaitteen havaiseminen ei onnistu. On estetty 5ghz ym ja tehty yhtä sun toista, mutta tulos nolla. En ole mikään tietotekniikan specialisti mutta kodin muut koneet olen saanut yhdisteltyä. Onko joku tai jokin, mitä en nyt hoksaa?
Mulla on decon m5 reitittimet 3kpl ja hekään eivät löydä Panasonickia vaikka laittaa wifihaun päälle. Asentaja sanoi asentaneensa näitä n. 20kpl ja meinasi ettei yksikään ole saanut wifiä pelaamaan siinä ajassa, kun hän kerää kamoja ja kirjoittaa laskun...

Minä en myöskään jostain syystä saanut hommaa onnistumaan Android 9 puhelimella vaikka kovasti yritin ja kokeilin nuo wifi5 blokkaukset ym. Joku vastaava virheilmo oli minullakin. Kyllästyin ja kokeilin ikivanhalla tabletilla jossa on Android 5 ja sen avulla sain pumpun verkkoo heti ekalla yrittämällä. Tämän jälkeen oli helppo lisätä tili myös kännykkään.

Jimi

Jäsen
Yritin kans ainakin 3 kertaa asenteella että onhan näitä ennenkin tehty, mutta vasta sitten onnistui kun nöyrryin ja tein juuri prikulleen niin kuin ohje sanoo, vaatii tosiaan kaikki ne kynänkärjellä kaukoohjaimeen tökkimiset ja set 1-3 valinnat. kaikki pitää käydä läpi kohta kohdalta ohjeen mukaan, jos vähänkään poikkeaa niin pieleen menee. Joten onnea yrityksiin, helpoksi tuota ei ole tehty, kiinalaiseifivehkeissä joita oon konffinut homma yleensä menee heittämällä mutta ei panassa.

Jape79

Jäsen
Kiitos vinkeistä, niistä oli hyötyä. Tässä taas pari tuntia tuli värkättyä ja sain wifin pelaamaan sovelluksen kautta. Mun piti muuttaa wifiyhteys modeemin 2.4ghz signaaliksi niin samantien laiteyhteys löytyi. Vaikka olin blokannut nuo meshien 5ghz ja yritin niiden 2.4 ghz signaalilla, niin yhteyttä ei löytynyt. En yhtään osaa sanoa miksei, mutta pääasia että nyt pääsin maaliin. Laite oli asennettuna seinätelineen kanssa 2100€ ja asentaja (asentaa kaikkia merkkejä) sanoi että paras mahdollinen laite tähän mun taloon. Toivottavasti kestää sen 15 vuotta:)

T. Salama

Tulokas
Onkos muilla Panasonic Comfort Cloudissa nyt ongelmia?

Aplikaatiossa tulee "Sisäinen palvelinvirhe", eikä tällä hetkellä pääse kirjautumaan sisään ollenkaan. Ainakin pari päivää ollut ongelmia. Välillä on päässyt katselemaan pumpun asetuksia, mutta ei muuttamaan. Minulla on kaksi pumppua, kummassakin sama homma.

Jimi

Jäsen
Joskus tulee tuo virhe mutta menee ohi kun vain yrittää uudelleen. Muuten on alkuihmettelyjen jälkeen toiminut kihtuu hyvin. Oppinut jopa tykkäämään siitä
että appiin päivittyy kaukoohjaimella tehdyt tilamuutokset. Voi etätarkistaa ja korjata kokemattomien käyttäjien asetukset, kuten väärällä modella tehdyt lämmitysyritykset.
Ajastimellekin löytynyt käyttöä ja osoittautunut kohtuu käteväksi.
Jonkunlaisia ehtoja kaipaisi jotta voisi säätää tehoja lämpötilan mukaan. Tehopohjainen ohjaus olis kans hyvä.

hemaris

Aktiivinen jäsen
Onkos muilla Panasonic Comfort Cloudissa nyt ongelmia?

Aplikaatiossa tulee "Sisäinen palvelinvirhe", eikä tällä hetkellä pääse kirjautumaan sisään ollenkaan. Ainakin pari päivää ollut ongelmia. Välillä on päässyt katselemaan pumpun asetuksia, mutta ei muuttamaan. Minulla on kaksi pumppua, kummassakin sama homma.
Palvelin on ilmeisesti nurin. Ei toimi appi eikä myöskään kotiautomaation integraatio :huh: On vastaavia katkoja ollut aiemmin - toivotaan että saavat palvelun nopeasti pystyyn.

hiksi

Aktiivinen jäsen
Jatketaas vanhaan topiciin. Tuli taloon keskiviikkona NZ25YKE ja koittanut siitä asti saada etäkäyttöä puhelimella toimimaan, aina sanoo vain jotain kommunikaatiovirhettä tai palvelin ei vastaa. Onkohan vikaa Panan päässä vai onko käyttäjässä vika. Tällä hetkellä ei anna edes kirjautua sovellukseen..

koomikko

Jäsen
Mulla teki tuota samaa. Yrittelin ainakin kolme kertaa. Sitten päätin kokeilla WPSn kautta ja sehän alkoi Lyyti kirjoittaa. On näköjään sitkeys-testi tuo ohjelma.

rintamamies

Jäsen
Eilen puhelimella etäyhteys pumppuun vielä toimi hyvin mutta tänään yhteys ollut erityisen tahmea. Mites muilla toimii?

Kokeiltu kahdella päätelaitteella, sama ongelma. Puhelinsovelluksessa oli ilmoitus että eilen 13.4. klo 21-22 olisi ollut huoltokatko. Kai se on jo saatu päätökseen. No jospa se iltaan mennessä alkaisi taas toimia.

Husky

Hyperaktiivi
Eilen puhelimella etäyhteys pumppuun vielä toimi hyvin mutta tänään yhteys ollut erityisen tahmea. Mites muilla toimii?

Kokeiltu kahdella päätelaitteella, sama ongelma. Puhelinsovelluksessa oli ilmoitus että eilen 13.4. klo 21-22 olisi ollut huoltokatko. Kai se on jo saatu päätökseen. No jospa se iltaan mennessä alkaisi taas toimia.
Lähtikö toimimaan?
17.4 aamulla Cloud herjasi, että vaatii päivityksen. Kauhulla sitten syötin siihen salasanaa, että kelpaako vai iskeekö joku useamman illan mittainen säätäminen, mutta luojan kiitos alkoi toimia.
Mikälie turha päivitys oli, kun mikään ei muuttunut. Esim se älytön pystyakseli ei korjaantunut eikä tullut hetkellistä sähkönkulutusta eikä mitään

rintamamies

Jäsen
Lähtikö toimimaan?
17.4 aamulla Cloud herjasi, että vaatii päivityksen. Kauhulla sitten syötin siihen salasanaa, että kelpaako vai iskeekö joku useamman illan mittainen säätäminen, mutta luojan kiitos alkoi toimia.
Mikälie turha päivitys oli, kun mikään ei muuttunut. Esim se älytön pystyakseli ei korjaantunut eikä tullut hetkellistä sähkönkulutusta eikä mitään
Joo lähti itsekseen toimimaan, olikohan nyt samana iltana, tai viimeistään seuraavana aamuna.

PeteA

Tulokas
Moi,

Tulin hankkineeksi panasonicin pumpun ja näköjään samaa ongelmaa muillakin. Eli siis puhelin ei saa millään yhteyttä luotua itse laitteeseen.

Yhden kerran pääsin asetuksissa kohtaan kaksi ja löysi pumpun, mutta luotaessa salasanaa tuli joku herja että luonti keskeytyi ja pyysi resetoimaan Wifin painamalla Wifi painiketta ja antamalla arvon 5 -> Set.

Tämä tuli tehtyä ja samoin koko pumpun resetti, sekä uuden profiilin luonti apissa. Siltikin edelleen kohta kaksi ilmoittaa että laitetta ei löydy vaikka valo vilkkuu.

Olen kokeillut sekä WPS, että normi Wifi yhteydellä onnistumatta.

Nyt huomasin uuden "ominaisuuden" kun tarkistin käytänkö oikeaa verkkoa. Puhelimen Wifi oli löytänyt Panan laitteen, eli se tilapäinen wifi selvästi on luotu ja toimii mutta ongelman aiheuttaa -> Wifi hakemistossa luki Panasonic-CS-V2-eM00 Väärä salasana. Kuva liitteenä.

Kuinka voi olla väärä salasana jos sen syöttö vaiheessa 3 ei onnistunut viimeksi ja laite, sekä laitteen Wifi on resetoitui?

Liitteet

• Screenshot_20230704.jpg
    Screenshot_20230704.jpg
    50,9 KB · Katsottu: 211

Husky

Hyperaktiivi
Tuo Panasonicin Cloud on täysi katastrofi. Jos joku tietää varmaksi tarvitsevansa wifiohjausta, niin kannattaa vakavasti harkita kannattaako ostaa Panasonicia lainkaan.

Johonkin toiseen ketjuun kirjoitin tarkemman kuvauksen (pitäisi Cloud-haulla löytyä minun käyttikselläni), että mitä räpellystä ja sekoilua tuo vaatikaan. Mutta parissa kohtaa salasana (piti kahteen eri systeemiin luoda salasana) ei meinannut millään kelvata ja sitten yhtäkkiä salasana kelpasikin, vaikka oli joku mitä oli jo tullut hakattua useamman kerran.

PeteA

Tulokas
Moi,

Otin yhteyttä Panasonicin tukeen. Ohjeena oli sammuttaa koko laite vartiksi ja kokeilla uudelleen. Ei apua mutta...kokeilin vaihtaa salausprotokollan WPA2-> WPA/WPA2 niin alkoi pelittämään WPS kautta. Eli liekkö suojaustaso aataminaikuinen wifi adapterissa?

Toki samalla vaihdoin salasanan lyhemmäksi kahdeksaan merkkiin. Jompi kumpi voi vaikuttaa. En ala testaamaan enää kun sain vaihdettua.

Back
Ylös Bottom