Comfort Cloud

Husky

Hyperaktiivi
Justiinsa, reset ohje, voiV!

Joku salasanan pituus tai merkkiasia olisi oikea neuvo....ja ties jos siinä on joku tuollainen ongelma. Mutta itsellä tökki joku muukin kuin salasana
 

rintamamies

Jäsen
Huomasin pumpun Android sovelluksessa ilmoituksen:
Panasonic Comfort Cloud päivitetty versioon V1.19.0
• Takkatoiminto on käytettävissä Panasonic Comfort Cloud -sovelluksessa. *Vain rajoitetut mallit
• Khmer on käytettävissä kaupalliseen käyttöön tarkoitetuissa ilmastointilaitteissa.
Päivitin äpyn 1.19.0 versioon mutta en huomaa siinä mitään eroa aiempaan. Ei esim. tullut mitään uutta "takkatoiminto" nappia tai vastaavaa näkyville. Mitenhän tuo ilmoitus pitäisi ymmärtää? Ja mitähän nuo rajoitetut mallit on joita tämä päivitys (muutos?) koskee? Itsellä siis HZ35XKE käytössä.
 

Husky

Hyperaktiivi
Huomasin pumpun Android sovelluksessa ilmoituksen:

Päivitin äpyn 1.19.0 versioon mutta en huomaa siinä mitään eroa aiempaan. Ei esim. tullut mitään uutta "takkatoiminto" nappia tai vastaavaa näkyville. Mitenhän tuo ilmoitus pitäisi ymmärtää? Ja mitähän nuo rajoitetut mallit on joita tämä päivitys (muutos?) koskee? Itsellä siis HZ35XKE käytössä.
Cloud ei pyytänyt tekemään päivitystä. Sen sijaan kun sen käynnisti niin pyysi hyväksymään jotain yleisiä ehtoja.
Versio on tuo mainitsemasi, mutta tosiaan ei päivittänyt sitä nyt eikä mielestäni ole kuukausiin päivittynyt.

Ei näy mitään takkatoimintoa, vaan ihan saman näköinen kuin ollut pitkään.
 

rintamamies

Jäsen
Cloud ei pyytänyt tekemään päivitystä. Sen sijaan kun sen käynnisti niin pyysi hyväksymään jotain yleisiä ehtoja.
Versio on tuo mainitsemasi, mutta tosiaan ei päivittänyt sitä nyt eikä mielestäni ole kuukausiin päivittynyt.

Ei näy mitään takkatoimintoa, vaan ihan saman näköinen kuin ollut pitkään.
Joo siis CC ei pyytänyt päivittämään appia mutta toi takkatoiminto-ilmotus näkyi siellä jo vanhemmallakin versiolla, josta sitten hoksasin käydä tarkistamassa Play Storen tarjoamat päivitykset. Mitään ehtojen hyväksymisiä ei minulla kysellyt päivityksen jälkeen. Mutta päivitys ei mielestäni muuttanut sovelluksessa mitään, ainakaan en huomaa mitään eroa. Voi tietty olla että johonkin vanhaan toiminnallisuuteen on tullut muutos (esim. joku puhallus/lämmitys-toiminto toimisi vähän erilailla). Katsellaan ja ihmetellään.
 

pta

Tulokas
Onkohan tuo Panasonicin pilvi useinkin nurin?
Torstaina illalla sain vikailmoituksia WiFistä, mutta reitittimen boottailu ja kännykän vaihtaminen mobiilidataan ei auttanut. Sitten löysin kohtalotovereita E03-0037-5005 -virheelle tanskalaisten Facebookista: https://www.facebook.com/groups/187720743145948/permalink/782920886959261/
En tiedä mitä lopulta tapahtui, kun se appi lopulta lähti "itsestään" jonkin ajan kuluttua toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

hemaris

Aktiivinen jäsen
Onkohan tuo Panasonicin pilvi useinkin nurin?
Torstaina illalla sain vikailmoituksia WiFistä, mutta reitittimen boottailu ja kännykän vaihtaminen mobiilidataan ei auttanut. Sitten löysin kohtalotovereita E03-0037-5005 -virheelle tanskalaisten Facebookista: https://www.facebook.com/groups/187720743145948/permalink/782920886959261/
En tiedä mitä lopulta tapahtui, kun se appi lopulta lähti "itsestään" jonkin ajan kuluttua toimimaan.
Aina välillä on pieniä katkoja, mutta normaalisti Pana saa palvelimensa suhteellisen nopeasti ylös. Itsellä tuo kytketty kotiautomaatioon ja kuukausittain näkee logeista katkoja joista useimmat hyvin lyhyitä, pidemmät tyypillisesti maksimissaan joitakin tunteja. Tällä viikolla näytti että olisi ollut useita katkoja.
 

Husky

Hyperaktiivi
^Itse en ole tainnut huomata katkoja kuin max 2kpl 6 kuukaudessa. Vai näkyy lokeista että lyhyitä on.
Mitähän tapahtuu jos viikko-ohjelman vaihtohetkellä on katkos? Varmaan osaa poimia edellisen operaation historiasta, jos on silloin ollut katkos.
 

Pansu

Aktiivinen jäsen
Uusin Comfort Cloud appi näyttää pakottavan two-factor autentikoinnin käyttöön.
Muutoksista oli mainittu vain Google ja Apple autentikoinnin tuki…
 

Husky

Hyperaktiivi
^Pari päivää sitten oli sähkökatko ja tokeni siitä hyvin itsekseen, eikä kysellyt autentikointia. Mutta nyt kun katsoo infoa, niin siellä puhutaan juuri tuosta.
Kunhan nyt ei vaan tule samanlaista härdelliä, kuin Cloudin ekassa käyttöönotossa :eek: kun tuossa sanotaan, että ekaksi pitää kirjautua Panan systeemiin ja vasta sitten saa googleautentikoinnin päälle.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Uusin Comfort Cloud appi näyttää pakottavan two-factor autentikoinnin käyttöön.
Muutoksista oli mainittu vain Google ja Apple autentikoinnin tuki…
Ei mulle tullut tuollaista, vain tunnuksen lisävahvistus kännykällä ja tekstarilla.
 

Pansu

Aktiivinen jäsen
Ei mulle tullut tuollaista, vain tunnuksen lisävahvistus kännykällä ja tekstarilla.
Tätä tekstarivahvistusta tai vaihtoehtoista autentikointiapplikaatiota tarkoitin juuri.
Ei tuollaista aikaisemmin ole ollut, eikä mainittu version tiedoissa mitenkään… ‍♂️

Ajattelin sen takia varoitella, että voi tulla ylimääräistä ongelmaa.
Helpompi ehkä ajoittaa päivitys ajankohtaan jolloin on mahdollista niitä pähkäillä jos epäilee ongelmia syntyvän…
 

Husky

Hyperaktiivi
Pitää modeemi vaihtaa ja kirosanat on jo valmiiksi mietitty. Eka yhteyden saaminen oli traumaattinen vaikka oli etukäteen tiedossa että on puolimahdoton.

Kaiketi modeeminvaihto-operaatio pitää aloittaa liitteen sivulta aloita-napilla ja jossain välissä painaa modeemin WPS:ää... päivitän tähän itsellenikin muistiin sitten miten meni tämä kauhulla odotettu homma, tarttis loppuviikon aikana muutakin tehdä :eek:

Tavoite on pysyä 2.4GHz:ssa, kunhan nyt jotenkin saan pakotettua modeemin pysymään siinä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240321-153238_Comfort Cloud.jpg
    Screenshot_20240321-153238_Comfort Cloud.jpg
    45,1 KB · Katsottu: 146

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Pitää modeemi vaihtaa ja kirosanat on jo valmiiksi mietitty.

Tuli panasonicin pumpun kanssa tehtyä tutulla niin että uudesta modeemista sai tehtyä useamman wifi verkon niin loin rinnalle sitten uuden 2,4GHz verkon jossa oli sama nimi ja salasana kuin vanhassa verkossa. Pumppu yhdistyi siihen sitten ihan iloisesti eikä pumppulle tarvinut tehdä mitään ja voimasanat sai säästettyä muihin tarkoituksiin.

Minkä merkin modeemi on kyseessä?
 

Husky

Hyperaktiivi
Arris TG2492s.

Ai, tehdä toinen verkko samalla nimellä ja salasanalla ..mitenkähän sen saisi tehtyä :hmm:
Arvatenkin mennä tietsikalla tuon uuden modeemin "sivuille", mutten muista että tuon kaltaisia asioita olisi edellisellä modeemilla ollut siellä

Onkohan verkon vanha nimi SSID-termillä näkyvä ja tyyliä "Elisa -12a34"

Voikohan vanhan salasanan jättää vain tuohon yhteen 2.4:een ja muihin 2.4:iin tulisi uusi nimi ja salasana
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Ok.
Katselin tuon vanhan modeemin (salaamatonta) sivua ja sieltä en osaisi tietää miten saa vierasverkon päälle.
No täytyy vaihtaa uusi ja katsella sitä, mutta outoa, että salaamaton IPv4-osoite vain toimi, että tulee mieleen että tuollaiset asiat pitäisi olla mieluummin salattuja ja tiedä mitä tässä kannattaa käpälöidä :)
 

Käyttäjä89

Aktiivinen jäsen
Tuolta asetukset ja hallinta kohdasta miten pääsee kiinni hallintapuolelle. Oletuksena nuo lähiverkossa olevat IP osoitteella mentävät sivut ovat suojaamattomia koska liikenne ei kulje julkisessa netissä.

Ohjeita näkyi olevan aika niukasti tuohon laitteeseen, mutta se laite johon itse tein niin oli mahdollista luoda olemassa olevan 5 ja 2.4 verkon rinnalle vielä kolmas verkko joka oli 2.4 ja siinä oli nämä vanhan modeemin verkon nimi ja salasana.
SSID voi hyvinkin olla vaikka "Elisa -12a34", mikä se on silloin aikanaan vanhan laitteen kohdalla ollut.

Sitten tosiaan oli kolme verkkoa joissa kahdessa oli valmistajan omat salasanat ja sitten tässä yhdessä oma laittettu salasana
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Kiitos neuvoista!

Uusi modeemi tuossa tunnin vilkutellut mutta ei vielä mene nettiin. Ihmeen kauan nyt kestää tuo.

Mutta voisikohan olla tuolla modeemin "sivuilla" tämä guest millä voisi saada ILP:lle näkymään kuten mitään ei olisi tapahtunut.
Ohjeissa ei näy tästä mitään.
Että laittaisi tuon enable ja sitten Nameen sen vanhan modeemin SSID:n ja Pre-Shared keyhin vanhan modeemin salasanan (eli sen mikä oli sen tarrassa ja ollut koko ajan käytössä)?

Tuskin näitä käpälöimällä saa uutta modeemia solmuun. Odotan kyllä ensin, että saa netin muihin laitteisiin.
 

Liitteet

  • 20240321_212214.jpg
    20240321_212214.jpg
    170,5 KB · Katsottu: 128
Viimeksi muokattu:

Pansu

Aktiivinen jäsen
Juuri tuolta saa sen kolmannen langattoman verkon ja juuri nuo kohdat pitää muuttaa vanhan nimen ja salasanan mukaiseksi.

Ainoa rajoite lienee ettei tuossa vierasverkossa oleva laite saa yhteyttä kahdessa muussa alkuperäisessä Wi-Fi nimessä kiinni oleviin laitteisiin, mutta ei ole tarvekaan. Oikeastaan turvallisempi noin.
 

Sko1

Tulokas
Aika vanhakantaiselta tuo Panan Aquera Smart cloud vaikuttaa. Se vilisee käsitevirheitä ja olen käyttänyt sen takia Service Cloudia, joka tosin on sekin käsitteistöltään erittäin sekava. Laitteena on uudehko 2023 vuoden Panan Monoblock WH-MXC09J3E8 ja Panan etäohjauspalikka nettikäyttöä varten. Itse Monoblock tekee mitä käsketään ja hyvällä hyötysuhteella. Lämmönjako tapahtuu 600litran varaajatankin kautta Oumanin 800 ohjauksella.
Minulle on syntynyt kuva suomennoksesta, että siellä käytetään Googlen kääntäjää ja sen työn on tehnyt henkilö, joka ei ymmärrä laitteen toiminnasta enempää kun sika avaruusraketista. Sen verran omituisia ovat käännökset, myös ohjeessa (siinä isossa kartassa) ja käsitteet sekaisin. Kokeilemalla asetuksen vaikutusta ja seuraamalla Service Cloudin käyrästöjä, pääsee jyvälle mitä tapahtuu kun muuttaa asetusta, muuten ei. Panasonic ei ole ilmeisesti panostanut lainkaan tähän vuoden 2016 jälkeen koska sen jälkeen ei ole päivitetty edes yhteensopivia laitteita listalle joka löytyy jonkinlaisesta käytönopastus lehdykästä Smart Cloudin ohjevalikon takaa.
Pörssisähköohjauksesta höpistään Panasonicin mainosplanketissa kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta mitään todellista sovellusta ei ole Panasonicilta saatavilla, tai ainakaan siitä ei ole hintaa kerrottuna.
Smart Cloudista saisi mahdollisesti kehitettyä siihen sopivan työkalun, kuten siinä on nyt viikko-ohjauksen määrittely, mutta toteutuksena olisi päiväkohtainen interaktiivinen toimintamalli, johon määriteltäisiin mistä tieto haetaan ja raja arvot, milloin lämmityskäyttö on edullista.
Nyt homman hallinta vaatii päivittäistä rutiinia iPadin kanssa. Viikko-ohjelmalla voi tehdä karkeasäädön ja loput Service Cloudin kanssa kotisohvalta.
 

pta

Tulokas
En ole koskaan pitänyt "modeemia" oletusasetuksilla, vaan olen aina vaihtanut niihin ikioman SSID-tunnuksen ja hirvittävän pitkät salasanat. Mökillä juuri viime viikolla vaihdoin vähän nopeamman purkin ja konffasin siihen saman vanhan SSID-tunnuksen ja salasanat. Mihinkään muuhun laitteeseen ei tarvinnut koskea, eikä siis Panasonic nikotellut yhtään vastaan, kun komensin sitä kännykällä.

Kotona kun siirryin kaapelimodeemiin, niin konffasin Arriksen siltaavaksi ja sen perässä on vanha VDSL-modeemi. Taas kaikki laitteet toimivat ilman mitään ylimääräistä kikkailua.

Tuo oman verkon luominen pumpulle on ihan hyvä veto ja sen erillisen verkon tietoturvaakin on helppo tiukentaa. Jos kuvitteellisessa tapauksessa pienet vihreät miehet saavat saastutettua pumput tekemällä hyökkäyksen Panasonicin pilveen, niin omassa verkossa muut laitteet ovat turvassa, kun ovat eri verkossa (mikäli se guest-verkko on konffattu niin, etteivät verkot näe toisiaan).
 

Husky

Hyperaktiivi
En ole koskaan pitänyt "modeemia" oletusasetuksilla, vaan olen aina vaihtanut niihin ikioman SSID-tunnuksen ja hirvittävän pitkät salasanat. Mökillä juuri viime viikolla vaihdoin vähän nopeamman purkin ja konffasin siihen saman vanhan SSID-tunnuksen ja salasanat. Mihinkään muuhun laitteeseen ei tarvinnut koskea, eikä siis Panasonic nikotellut yhtään vastaan, kun komensin sitä kännykällä.

Kotona kun siirryin kaapelimodeemiin, niin konffasin Arriksen siltaavaksi ja sen perässä on vanha VDSL-modeemi. Taas kaikki laitteet toimivat ilman mitään ylimääräistä kikkailua.

Tuo oman verkon luominen pumpulle on ihan hyvä veto ja sen erillisen verkon tietoturvaakin on helppo tiukentaa. Jos kuvitteellisessa tapauksessa pienet vihreät miehet saavat saastutettua pumput tekemällä hyökkäyksen Panasonicin pilveen, niin omassa verkossa muut laitteet ovat turvassa, kun ovat eri verkossa (mikäli se guest-verkko on konffattu niin, etteivät verkot näe toisiaan).
Minkäs niminen asetus on Arriksessa tuo että verkot eivät näe toisiaan? EDIT: voisiko olla tuo AP-isolation? Muut ruksit onkin päällä defaulttina

Ymmärrän että salasana kannattaisi vaihtaa, mutta salasana ei ole mikään helposti purettava, ja kun se on vain tarrassa modeemissa, niin mistä siihen tulee riski? Jos olettaa ettei sen pitempää/monimutkaisempaa keksi.

1711190766734.png
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
.
Jonkunlaisia ehtoja kaipaisi jotta voisi säätää tehoja lämpötilan mukaan. Tehopohjainen ohjaus olis kans hyvä.
Onkos @Jimi linjoilla vielä: meillä NZ ryntäilee usein liian isoilla tehoilla, että oletko keksinyt jotakin tuohon tehorajoitukseen?
(Voi jatkaa muuhunkin ketjuun esim laitteen omaan ketjuun (taitaa kaikille Panoille olla omansa) ja jos laitat tägin minulle sinne.)
 

pta

Tulokas
Minkäs niminen asetus on Arriksessa tuo että verkot eivät näe toisiaan? EDIT: voisiko olla tuo AP-isolation? Muut ruksit onkin päällä defaulttina
Minulla ei ole Arriksen manuaalia käsillä, mutta lähtökohtaisesti AP isolation estää siinä verkossa olevien laitteiden keskinäisen kommunikoinnin. Sopii siis sinne guest-puolelle, mutta ei oikein kotiverkkoon, jos on tarve käyttää NAS-purkkia yms siellä kotipuolella.
Voithan kokeilla kytkeytyä guest-verkkoon ja katsoa näetkö kotiverkon laitteita. Luulen noiden verkkojen olevan eritetty toisistaan tai sitten siellä pitäisi olla jokin näiden keskinäistä näkyvyyttä säätelevä asetus.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Onko kukaan onnistunut etäohjaamaan näitä Panan ilmalämpöpumppuja esim. tällaisella: Olisi hyvä, jos kaikki etäohjaukset saisi rakenettua yhden järjestelmän taakse..

https://www.omavahti.fi/tuote/ilmalampopumpun-etaohjaus/
Vastailen itselle :hmm: No empä tiedä tarviiko mitään muuta kuin tuon Panan oman Comfort Cloudin, eli tämä näyttäisi toimivan ihan hyvin. Pienen räpläämisen päätteeksi sain toimimaan tämän.
 

Husky

Hyperaktiivi
Vastailen itselle :hmm: No empä tiedä tarviiko mitään muuta kuin tuon Panan oman Comfort Cloudin, eli tämä näyttäisi toimivan ihan hyvin. Pienen räpläämisen päätteeksi sain toimimaan tämän.
Cloudissa muuten luki infossa, että siihen päivityksessä tullut parempi asennettavuus. Olisi kiva tietää, onko nykyään parempi, mutta maaliskuussa 2023 oli ehdottomasti raivostuttavin IT-homma mitä tähän ikään mennessä on tullut vastaan. Oli ihan uskomaton 16h sessio eikä selvinnyt, että mikä oli vikana, kun vain teki saman tuhat kertaa niin lopulta onnistui.
 
Löysin tämän ketjun, kun yritin löytää ohjetta miten lisätä useampi käyttäjä samalle ilp:lle. Pääsin lopulta siihen vaiheeseen, missä pyytää syöttämään salasanan kahteen kertaan, mutta joka kerta "Väärä salasana". Pääkäyttäjänä valitsin sovelluksen Omistaja-valikosta "Vaihda salasana", jossa pyytää ensin vanhaa salasanaa ja sitten uutta toistoineen. Selvisipä sitten, ettei toisen käyttäjän lisäämiseen käyttämäni salasana olekaan oikein, kun herjasi tuossa salasanan vaihdossakin, että "Väärä salasana".

Pitääkö koko paritus nollata, että saan asetettua uuden salasanan? Muistan vain, että syksyllä taistelin yhteyden rakkineeseen, muttei mitään muistikuvia mitä laitoin salasanaksi. Luulin että ID-salasana on sama asia, niin vaihdoin sen vain huomatakseni myöhemmin, että ID-salasana on eri asia kuin laitteen :prkl:
 

Husky

Hyperaktiivi
Löysin tämän ketjun, kun yritin löytää ohjetta miten lisätä useampi käyttäjä samalle ilp:lle. Pääsin lopulta siihen vaiheeseen, missä pyytää syöttämään salasanan kahteen kertaan, mutta joka kerta "Väärä salasana". Pääkäyttäjänä valitsin sovelluksen Omistaja-valikosta "Vaihda salasana", jossa pyytää ensin vanhaa salasanaa ja sitten uutta toistoineen. Selvisipä sitten, ettei toisen käyttäjän lisäämiseen käyttämäni salasana olekaan oikein, kun herjasi tuossa salasanan vaihdossakin, että "Väärä salasana".

Pitääkö koko paritus nollata, että saan asetettua uuden salasanan? Muistan vain, että syksyllä taistelin yhteyden rakkineeseen, muttei mitään muistikuvia mitä laitoin salasanaksi. Luulin että ID-salasana on sama asia, niin vaihdoin sen vain huomatakseni myöhemmin, että ID-salasana on eri asia kuin laitteen :prkl:
Ei ole vastausta, mutta nuo kytkeytymisen salasanasekoilut syöpyi kyllä mieleen ja oli siinä muutakin ihmeellista hankaluutta. Salasanoja oli tosiaan useita erilaisia ja taisi olla, ettei edes tiennyt mikä niistä oli laitteen mielestä kelvoton. Lopulta kun teit 1000 kertaa samoin kuin aiemmin niin lopulta meni läpi salasanoilla jotka oli jo hylännyt.
Onneksi aina kun on tullut päivitys, niin on yhteydet alkaneet pelata hyvin, ettei ole iskenyt se syvä epätoivo mikä oli ekalla kerralla tuon kanssa
 
Ei ole vastausta, mutta nuo kytkeytymisen salasanasekoilut syöpyi kyllä mieleen ja oli siinä muutakin ihmeellista hankaluutta. Salasanoja oli tosiaan useita erilaisia ja taisi olla, ettei edes tiennyt mikä niistä oli laitteen mielestä kelvoton. Lopulta kun teit 1000 kertaa samoin kuin aiemmin niin lopulta meni läpi salasanoilla jotka oli jo hylännyt.
Onneksi aina kun on tullut päivitys, niin on yhteydet alkaneet pelata hyvin, ettei ole iskenyt se syvä epätoivo mikä oli ekalla kerralla tuon kanssa
Kaipa tässä pitää testata josko menis tällä kertaa heittämällä :sormet:Lokakuussa taistelin edellisen kerran. Ois hyvä, että muutkin pääsisi säätämään, ettei ole samassa korissa.. 8-15 kirjainta ja numeroa taisi olla salasanaohjeena. Muistaakseni erikoismerkkejä ei hyväksynyt. Ois kyllä mielenkiintoista nähdä äppiksen speksit, että onko sitä rakennettu kuin mikkisoftan ikkunoita :cool:

Tiedä sitten mikä asetus tuossa rakkineessa ois paras, kun korsu ja käyttövesi lämpenee myös puukattilalla. Mutta ehkä tuumaan sitä salasanataistelun jälkeen.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Onnistuin pienen OneDrive sekoilun seurauksena hävittämään tämän Comfort Cloudin salasanan. Ilmesesti tarvii vanhan salasanan, jotta voi luoda uuden. En viitsi vaihtaa salasanaan/kirjautua ulos sovelluksesta, ennen kuin saan selville pääsekö sinne takaisin ilman olemasa olevaa salasanaa. Muutenhan tämä sovellus toimii oikein hyvin.
 

juovi

Aktiivinen jäsen
Ilmeisesti tällä Comfort Cloudilla ei pysty pumppua sammuttamaan/käynnistämään etänä kokonaan vai jäikö multa jotian huomaamatta? Viikkoautomatiikalla toki voi hommaa hoitaa, mutta onko järkeä pitää päällä, jos ei ole jokapäivä tarve lämmittää. Ollut niin viileä kevät, että tällainen asia tuli esille. Edellisenkin viestin asia on vielä tutkinnassa.:eek:
 

hemaris

Aktiivinen jäsen
Ilmeisesti tällä Comfort Cloudilla ei pysty pumppua sammuttamaan/käynnistämään etänä kokonaan vai jäikö multa jotian huomaamatta? Viikkoautomatiikalla toki voi hommaa hoitaa, mutta onko järkeä pitää päällä, jos ei ole jokapäivä tarve lämmittää. Ollut niin viileä kevät, että tällainen asia tuli esille. Edellisenkin viestin asia on vielä tutkinnassa.:eek:
Ainakin minulla on ihan siinä etupaneelissa lämpötilansäädön alla on/off kytkin.
 

iro

Vakionaama
Ilmeisesti tällä Comfort Cloudilla ei pysty pumppua sammuttamaan/käynnistämään etänä kokonaan vai jäikö multa jotian huomaamatta? Viikkoautomatiikalla toki voi hommaa hoitaa, mutta onko järkeä pitää päällä, jos ei ole jokapäivä tarve lämmittää. Ollut niin viileä kevät, että tällainen asia tuli esille. Edellisenkin viestin asia on vielä tutkinnassa.:eek:
 

Liitteet

  • Screenshot_20250607-131050~2.png
    Screenshot_20250607-131050~2.png
    121,8 KB · Katsottu: 80

juovi

Aktiivinen jäsen
Onnistuin pienen OneDrive sekoilun seurauksena hävittämään tämän Comfort Cloudin salasanan. Ilmesesti tarvii vanhan salasanan, jotta voi luoda uuden. En viitsi vaihtaa salasanaan/kirjautua ulos sovelluksesta, ennen kuin saan selville pääsekö sinne takaisin ilman olemasa olevaa salasanaa. Muutenhan tämä sovellus toimii oikein hyvin.

Nyt oli hetki aikaa tutkia tätä ja kyllä salasanan vaihto onnistuu, vaikka vanhaa salasanaa ei ole. Sähköpostilla sai uuden linkin tiliin ja salasanan nollattiin ja uutta tilalle. Tätä ei viitsinyt talvella etänä tehdä lämmityskaudella.
 

pta

Tulokas
Piti äkkiä parittaa TZ25CKE DECO M4R mesh verkkoon, mutta ei sitten onnistunut.

Internet (5G)

ZTE 5G modeemi (bridge)
↓ ethernet
TP-Link Deco M4R #1 (pää-Deco / router)
↓ mesh
TP-Link Deco M4R #2 (satelliitti)

Ohjeen step 9 jälkeen tulee virhe E02-0088-8606, ettei pysty yhdistämään verkkoon. Ei kysy lupaa sijainnin paikantamiseen eikä verkon salasanaa. Päästään siis kohtaan, jossa pumpussa WiFi-valo vilkkuu, kakella on valittu 1 -> 2 + Set ja sitten kännystä Next.

Tuo tilapäinen verkko kyllä näkyy verkkohaulla ja WiFi-verkosta on kytketty 5GHz puoli pois päältä eli vain 2,4 GHz verkko on käytössä.
Kännykästä on disabloitu mobiilidata ja on kokeiltu myös ottaa tuosta satelliitista virta pois päältä parittamisen ajaksi. On kokeiltu sekä Android että iOS puhelimia.

Nyt alkaa konstit loppua. Viimeisenä oljenkortena ajattelin kokeilla toista 5G modeemia, johon konffaisisin saman nimisen verkon ja salasanan kuin tuossa Decossa on.
 

Husky

Hyperaktiivi
En varsinaisesti osaa neuvoa nyt, mutta elämäni ehdottomasti karmein IT-kokemus oli Panan kytkentä. Ja kun en millään keksinyt mitä tein väärin, niin toistin vain samaa rinkiä tyyliin satoja kertoja ja lopulta meni läpi tekemättä mitään erilailla. Havaitsin tuon hyödylliseksi, kun eri kerroilla samoin tekemällä kosahti eri kohtiin, niin saattoi päätellä että randomilla toimii systeemi
 
Back
Ylös Bottom