Tuo oma auto vaihtaa kolmivaihelatauksen yhteen vaiheeseen latauksen loppupuolella, yhden lähteen mukaan kun akku on latauksessa 93% kohdalla. Balansoinnista ei ole mitään harmainta aavistustakaan.Voi olla kuvittelua, mutta luulisi että kun hidaslatauksessa raja on saavutettu ja laturi on kuitenkin kiinni, BMS saattaisi balansoida kennoja. Voihan se tavoitella sinne samoja jännitteitä riippumatta varaustasosta. Toi mun laturi näyttää vaihtelevasti joskus jokusen kymmenen wattia tehoja sen jälkeen kun lataus on päättynyt. Toki se saattaa tehdä muutakin, täytellä 12V:tä ja ties mitä.
Nii ja kerran ku mulla oli oli voimavirrassa auto ja lataus päättynyt, niin lämppärin käynnistäminen täräytti laturin mittariin jonkun reilun 6kW. Lienee suoraan lämmitysvastusten teho.
Tuossa on joku gyntherin käppyrä missä näkyy alkuun akun esilämmitys +1 asteen ulkolämpötilalla, sitten ohjaamon esilämmitys ja viimeisenä 139km ajon jälkeinen akun lataaminen täyteen. Täytyy joskus koittaa vastaavaa myös itse.