Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Moro
Sain juuri yhden tarjouksen 8,9 kWp voimalasta jossa 22 paneelia ja sen asennus tarjouksessa 2000 €.
Siis maksoiko koko paketti asennettuna 3500€ vai jotain aivan muuta?Moro
1500 €
Canadian Solar Hiku6 CS6R 405 Wp
Tuotto talvella on jokatapauksessa olematon oli lunta katolla tai ei. Voin laittaa linkin oman voimalan seurantaan mistä voit katsoa mitä tulee lumettomana ja normaali talvena. Laita YV jos haluat katsoa sitä.Itseä mietityttää juurikin tuo hyöty talvella. Meillä on todella jyrkkä katto, joten pakkaslumi tuskin pysyisi pitkään paneelien päällä, mutta kostea lumi saattaa pysyäkkin. Olen paljon lueskellu, että talvisin nuo eivät hirveästi tuota. Enkä viitsisi investoida pelkästään kesän kulutista varten tuota summaa.
Marras-tammikuussa tuotto on käytännössä nolla lumesta riippumatta. Loka- ja helmikuussa tulee jotain maalis-heinäkuussa paljon.Olen paljon lueskellu, että talvisin nuo eivät hirveästi tuota.
Kokonaishintahan tuossa on se ongelma. 2000 € on ihan mahdollinen hinta 3,8 kW paneeleista + invertteristä, mutta ei siihen mahdu kaikki asennustarvikkeet.Hehe, meneeköhän verottajalta läpi tämmöiset sumutukset. Hyvä esimerkki kotitalousvähennyksen väärinkäytöstä.. Toki kokonaishintakin posketon.
Montako viikkoa ne sitä systeemiä asentaa, kun hinta on 5400?
Eikö ole? Minun työstä laskutettiin 110€/h ALV0% 10 v sitten. Yrittäjänä olen ollut kohta 10 v ja en myy tuntityötä, joten en tiedä nykytasoa. Naapurissa asuva nuorehko lakimies laskuttaa 320 €/h.94e/h laskutus.
Ihan mukavasti. Tuota luokkaa ei taida olle edes insinööritoimistojen laskutus kokeneesta suunnittelijasta.
Multa saa 18x385 + 5kW Froniuksen nyt 5k (uudet paketissa) jos hakee heti pois.
Kuuteen tonniin on mahdollista päästä kiinalaisilla raudalla.Tuolle meitsin voimalalle jäi kotitalousvähennyksen jälkeen hintaa n.6000€.Aika kova on tuo hinta muutenkin jos yli kymppitonnin menee.
Olisiko tuo 6500 e paketti kamojen osalta. Asentajat laittanevat sen rutiinilla käytökuntoon päivässä parilla kolmella ukolla?
Multa saa 18x385 + 5kW Froniuksen nyt 5k (uudet paketissa) jos hakee heti pois. Nälkä kasvaa syödessä, isompi systeemi houkuttelee.
Harkitsen täysin vastaavaa järjestelmää. Koska asennutit ja mikä on omakäyttöasteesi, eli paljonko meni itselle ja paljonko myyntiin kuukausitasolla?Tuo minun voimalani sisälsi Gef visionin 14 kpl 365 W half-cut paneelit,rauli all-black kiinnitysjärjestelmän,Fronius symo invertterin.turvakytkimet ja muut härpäkkeet,tuotannonseurannan,mikä lie mutikka tuonne invertteriin tulikaan (sen asensin ite kun tuli jälkitoimituksena),niin ja itse kaivoin 12 m suojaputkelle uran missä vedettiin sähkökaapeli sähkökaapille.Hyvin nuo on ainakin pelittänyt,reippaasti yli 3000 kWh tullut virtaskaa,tyytyväinen ihan ollut.Tuo tuli kotitalousvähennys huomioituna maksamaan n.6000 ekua, +/- 50 euroa,töineen.
Ei sinne tarvitse etukäteen ilmoitella mitään jos ei asenna yli 11kw voimalaa. Pelkkä S2 luvat omaavan sähkärin pöytäkirja, mittaukset ja laitetiedot riittää. Tuossa itse osien hankkimisessa on pieni haaste tilata riittävä määrä oikeita osia. Esimerkiksi inverttereissä on standardi vaihtunut vähän aikaa sitten ja edellisen standardin laitteita voi olla vielä myynnissä. Sellaista ei saa enää asennettua uutena verkkoon.Parhaan hyödyn kyllä saa jos tilaa vehkeet itse ja teettää osaavalla sähkömiehellä,noista en osaa sanoa mitä tuonne sähköyhtiöön pitää ennakkoon sopia ja ilmoitella kun kuului tuohon mun pakettiin,ei kai sekään mitään rakettitiedettä ole.
M eli verkkoyhteys löytyy.S vai M invertteri?
Oisit ottanut microinverterit![]()
Näyttäisi siltä että mikroinverttereillä setin hinta on aika tarkkaan 1.5 kertainen perinteiseen 2-piiriseen inverrtiratkaisuun verrattuna. Paneelitkin on tietysti erilaiset.
Hyvä kysymys, maksaako mikroinvertteriratkaisu itsenstä takaisin koskaan? Toisaalta takuuohjelma on kyllä paneeleille ja invertterille erittäin hyvä.
Premiumpaneeli, kuuklaa Sunpower Maxeon 5/6. Paneelin hinta jotain 500 EUR, alkaen. Saksalais-Sveitsiläinen premiumpaneeli MEYER BURGER BLACK 385 jotain 350 EUR. Kyllähän hyvä maksaa.Moro
Olet löytänyt Suomen kalleimman aurinkopaneelikaupanvai onko mainitussa paneelissa jotain todella erikoista.