Bosch 8101i wlan

Jackal

Jäsen
Bosch 8101i wlan-toiminto lakkasi kesällä toimimasta. Talven ajan toimi hyvin, otin koneen pois pääkatkaisijasta alkukesän ajaksi ja helteillä kun kone takaisin "tulille" niin wlan-toiminto mykkänä. Ei reagoi mitenkään vaikka painaa kaukkarin wlan-nappia pidempäänkin pohjassa. Onko jollain ideoita vai onko adapteri sökö? Onko paha vaihtaa vai meneekö koko sisäyksikkö vaihtoon? Siihen en lähde vaikka takuu onkin voimassa.

Muutoin ollut hyvä kone, sähkönkulutus tippunut niin talvella kuin kesälläkin sitten vanhan IVT aikojen (15v vanha kone hajosi vuodenvaihteessa).
Tämä uusi kone asennettu alkuvuodesta.
 

Petsku76

Jäsen
Sama vika täällä. Huhtikuussa ostettu 8101i ja wlan toiminnot pelasivat hyvin ensimmäiset pari kuukautta. Sitten juhannuksen korvilla yhtäkkiä lakkasivat toimimasta. Boschin sovellus vain eräänä aamuna ilmoitti, että vikatilanne: kone ei saa yhteyttä wlaniin. Kaikki mahdollinen kotikonstein tehtävä tehty. On boottailtu, asennettu ohjelmistoja uudelleen ja vaikka mitä.
Meillä tuo wlan -valo kyllä alkaa vilkkumaan, kun kakesta painaa wlan-nappia esim. sovelluksen parittamisohjeiden mukaan, mutta homma pysähtyy, kun koneen pitäisi löytää kodin verkko. Boschin ohjelmisto asennettiin kokeeksi kännyyn uudelleen, joten pumppua ei saa enää edes sovellukseen näkyväksi. Aikansa yhteyttä yritettyään kone antaa vikakoodin 24-1, joka tarkoittaa juurikin wlan yhteysongelmaa. (Vikakoodit voi lukea myös kaukkarilla). Mainittakoon, että kaikki muut meidän kodin wlania käyttävät laitteet pelaavat verkossa moitteettomasti.

Länsinaapurin foorumilla Climate -sarjan sisarkoneet, eli IVT Aero -sarjalaiset ovat myös temppuilleet vastaavasti ja siellä on epäilty jonkun viimeisemmän päivityksen sotkeneen koneiden wlan -väylän totaalisesti. Ilmeisesti Ruotsin pojat ovat joutuneet vaihdattamaan takuuseen wlan moduuleja omiin koneisiinsa. Homma onnistunee ilman seinältä purkua? Varmaan itsekkin kohta alettava kysymään asentajan kautta, mitä tehdään seuraavaksi. Oishan se kiva, että kaikki ominaisuudet mistä koneessa maksaa, toimisivat. Onneksi näissä on se kuuluisa 6 vuoden takuu....

Muutoin kone on pelannut oikein hyvin, aika-ajoin sisäyksikössä esiintyvää resonanssi-ääntä lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Jackal

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Jep, samaa resonanssia täälläkin, joskin ei juurikaan häiritse. Hiljenee kun hieman säätää siivekettä käsin. Muutoin tosi hiljainen kone. Taitaa tosiaan tuo wlan-ongelma olla ominaisuus eikä vika :(
 

Petsku76

Jäsen
Ilppi oli yön yli täysin virrattomana pääkatkaisijasta. Nyt kun täräytin vehkeen tulille, ei reagoi enää lainkaan kaukkarin wlan-nappiin...Aiemmin sentään herätti koneen etupaneelissa sen wlan-valon vilkkumaan, vaikkei itse yhteyttä muodostunutkaan.
Soittelin alkuviikosta asentajalle ja lupasi selvitellä asiaa...
Tuo resonanssi muuttuu koneen kierrosten mukaan, ihan kuin sisäyksikön sisällä jotkut osat naputtaisivat yhteen tuulettajan pienestä tärinästä. Lämpötilat tuntuisivat vaikuttavan äänen esiintyvyyteen. Välillä kalkatus kuuluu häiritsevän kovaa, välillä ei lainkaan.
Siihenkin tullaan perehtymään. Voisiko olla valmistusvika vapaan pään laakerissa, kun ääni tuntuisi tulevan juurikin siitä päästä??
 
Viimeksi muokattu:

Jackal

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Ilppi oli yön yli täysin virrattomana pääkatkaisijasta. Nyt kun täräytin vehkeen tulille, ei reagoi enää lainkaan kaukkarin wlan-nappiin...Aiemmin sentään herätti koneen etupaneelissa sen wlan-valon vilkkumaan, vaikkei itse yhteyttä muodostunutkaan.
Soittelin alkuviikosta asentajalle ja lupasi selvitellä asiaa...
Tuo resonanssi muuttuu koneen kierrosten mukaan, ihan kuin sisäyksikön sisällä jotkut osat naputtaisivat yhteen tuulettajan pienestä tärinästä. Lämpötilat tuntuisivat vaikuttavan äänen esiintyvyyteen. Välillä kalkatus kuuluu häiritsevän kovaa, välillä ei lainkaan.
Siihenkin tullaan perehtymään. Voisiko olla valmistusvika vapaan pään laakerissa, kun ääni tuntuisi tulevan juurikin siitä päästä??
Täysin samoin kävi täällä myös, kun pääkatkaisija oli pois muutaman viikon alkukesällä, niin ei reagoinut sen jälkeen wlan-nappiin. Bosch-huollosta arvelivat wlan-adapterin olevan rikki ja suosittelivat ottamaan yhteyttä asennusliikkeeseen.
En tosin taida jaksa nähdä vaivaa alkaa vaihdattaa sitä, vähintään sisäyksikkö purettava?
 

Petsku76

Jäsen
Tässä omassa casessa homma on mennyt nyt niin, että ensin kävin laitteen myyneessä paikallisessa kodinkoneliikkeessä, jonka kautta otimme samaan pakettiin myös ns. "lämpömestariasennuksen" kuuden vuoden takuulla. Asennustyön teki myös paikallinen aliurakoija. Tuolloin kävin ostoliikkeessä valittamassa ylläkertomastani sivuäänestä (wlan vika tuli myöhemmin).. Sieltä puolestaan neuvottiin soittamaan suoraan laitteen asentaneelle urakoijalle, kuten Boschin sivustollakin takuuasioissa neuvotaan.. Viime viikolla asentaja sitten pyörähtikin meillä, kuulosteli naputtavaa konetta ja totesi myös wlanin toimimattomuuden. Hän sanoi homman menevän niin, että minun pitää itse tehdä vikailmoitus suoraan Boschille.

Näin sitten samantien tein. Toki kerroin vikakuvauksessa koneen asentajan käyneen meillä toteamassa, että kyseiset viat on.
Saapa nähdä tuleeko sieltä ikinä vastausta ja kenelle seuraavaksi kehoittavat ottamaan yhteyttä. Tässä pelataan nyt melkoista ping-pongia tämän takuun kanssa ja aikaa kuluu. Onneksi konetta sentään pystyy käyttämään. Luoja paratkoon, jos olisi vika, joka esim. estäisi käytön kokonaan, aikamoista pelleilyä tämä nyt sitten olisi.
Kaippa sitä on uudestaan ruvettava potkimaan myyjäliikettä, jos Boschilta suoraan ei tule apuja. Sehän se viimekädessä vastaa myymistään tuotteista.
 
Viimeksi muokattu:

Harrastelija

Hyperaktiivi
Asentaja tarvii varmaankin boschilta jonkun työmääräyksen/valtuutuksen jotta asentaja voi laskuttaa boschia.
Siksi byrokratia menee asiakas -> bosch -> asentaja.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Sinällää tuo ping-pong ei haittaa kun reklamointi on tehty takuuaikana. Toki ennen talvea olisi hyvä saada kuntoon. Asentajalle mukavampi tehdä remppaa sulan maan aikana kuin räntäsateessa.
 

Jackal

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Tässä omassa casessa homma on mennyt nyt niin, että ensin kävin laitteen myyneessä paikallisessa kodinkoneliikkeessä, jonka kautta otimme samaan pakettiin myös ns. "lämpömestariasennuksen" kuuden vuoden takuulla. Asennustyön teki myös paikallinen aliurakoija. Tuolloin kävin ostoliikkeessä valittamassa ylläkertomastani sivuäänestä (wlan vika tuli myöhemmin).. Sieltä puolestaan neuvottiin soittamaan suoraan laitteen asentaneelle urakoijalle, kuten Boschin sivustollakin takuuasioissa neuvotaan.. Viime viikolla asentaja sitten pyörähtikin meillä, kuulosteli naputtavaa konetta ja totesi myös wlanin toimimattomuuden. Hän sanoi homman menevän niin, että minun pitää itse tehdä vikailmoitus suoraan Boschille.

Näin sitten samantien tein. Toki kerroin vikakuvauksessa koneen asentajan käyneen meillä toteamassa, että kyseiset viat on.
Saapa nähdä tuleeko sieltä ikinä vastausta ja kenelle seuraavaksi kehoittavat ottamaan yhteyttä. Tässä pelataan nyt melkoista ping-pongia tämän takuun kanssa ja aikaa kuluu. Onneksi konetta sentään pystyy käyttämään. Luoja paratkoon, jos olisi vika, joka esim. estäisi käytön kokonaan, aikamoista pelleilyä tämä nyt sitten olisi.
Kaippa sitä on uudestaan ruvettava potkimaan myyjäliikettä, jos Boschilta suoraan ei tule apuja. Sehän se viimekädessä vastaa myymistään tuotteista.
Joko on jotain uutta? Meneekö koko sisäyksikkö takuuseen?
 

Petsku76

Jäsen
Joko on jotain uutta? Meneekö koko sisäyksikkö takuuseen?
Juttu eteni niin, että viime viikolla pumppuja asentavasta huoltofirmasta (eri firma kuin laitteen alunperin asentanut) soitettiin yllättäen, että heillä olisi minulle uusi sisäyksikkö. Olivat päätyneet Boschilla siihen, että yksikkö uusitaan takuuseen kokonaan, ei aleta korjailemaan. Asentaja kävi eilen heittämässä uuden yksikön seinälle ja wifi pelaa jälleen. Ja mikä tärkeää, tietenkin myös ärsyttävästä sivuäänestä päästiin eroon. Toki laitteen vaihto vaati uudet liitokset, tyhjiöinnit jne, mutta aika kitkattomasti homma kävi.
Liekkö uusimiskynnyksenä ollut juurikin kaksi samanaikaista vikaa tuliterässä laitteessa.

Loppu siis hyvin ja Boschille suoraan tehty vikailmoitus sai asiaan liikettä. Toivotaan, että oli poikkeuksellisen huonoa tuuria vaihtoon menneen koneen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jaajo

Jäsen
Mulla oli wifi ongelmia koneen kanssa ja anto sovelluksessa vikakoodeja, kaikki poistui kun tuli sovellukseen päivitys
 

Petsku76

Jäsen
Mulla oli wifi ongelmia koneen kanssa ja anto sovelluksessa vikakoodeja, kaikki poistui kun tuli sovellukseen päivitys

Juu, joillain on kait aiempien ohjelmistoversioiden yhteydessä tullut aiheettomia vikailmoituksia, vaikka itse pumppu ja etäohjaus sinällään ovatkin toimineet normaalisti....
Tuohon wifin totaaliseen kuolemiseen ei taida näissä laitteissa auttaa kuin wifi-modulin vaihto tai sitten koko sisäyksikkö. Wifin vikaantuessa sisäyksikkö ei yksinkertaisesti muodosta enää minkäänlaista yhteyttä kodin reitittimeen, joten peli on silloin pelattu myös koneeseen päin tulevien korjauspäivitysten suhteen.

Sisäyksikön vaihdon jälkeen - ennen uuden yksikön parittamista wlan verkkoon - päivitin hiljakkoin tulleen Bosch HomeCom Easy sovelluksen uusimman version ja oli ilahduttavaa huomata, että siihen on tullut uusia ominaisuuksia. Mm. -ajastus, -spotair, -sekä plasmacluster-toiminnot jne.
Hassua myös, että sisäyksikön saa pakotettua pelkälle ilmankierrätykselle vain sovelluksen kautta. Kakessa kyseistä nappia ei ole.
 

Petsku76

Jäsen
Boschin etäohjaussovellus paranee edelleen. Tänään tuli saataville ohjelmistoversio 04.01.00 jonka mukana mm. viikkokello, jolla voi ohjelmoida eri päiville ja kellonajoille haluamansa lämpötila/puhallus/ -asetukset.
Nyt alkaa sovelluksessa olemaan kokolailla ne toiminnot, joita siihen kaipaakin. Lisäksi päivitys näytti tuovan lisää vakausparannuksia mm laitteen wlaniin. Aika näyttää onko todella näin...
 

DrPaiN

Aktiivinen jäsen
Puhutko nyt HomeCom Easy sovelluksesta vai jostain muusta? IOS versiosta en kyllä mitään tuollaista löydä
 

Petsku76

Jäsen
Puhutko nyt HomeCom Easy sovelluksesta vai jostain muusta? IOS versiosta en kyllä mitään tuollaista löydä
Jep, HomeCom Easy ja Android-versio kyseessä. Päivitys tuli tarjolle suoraan itse sovelluksen "asetukset" -valikon kautta, ei play-kaupan kautta.
Uskoisin, että nuo päivitykset jaetaan portaittain jossain järjestyksessä.
 

vessu

Tulokas
Sisäyksikön vaihdon jälkeen - ennen uuden yksikön parittamista wlan verkkoon - päivitin hiljakkoin tulleen Bosch HomeCom Easy sovelluksen uusimman version ja oli ilahduttavaa huomata, että siihen on tullut uusia ominaisuuksia. Mm. -ajastus, -spotair, -sekä plasmacluster-toiminnot jne.
Hassua myös, että sisäyksikön saa pakotettua pelkälle ilmankierrätykselle vain sovelluksen kautta. Kakessa kyseistä nappia ei ole.
PÄivitin oman softani androidissa mutta en saanut näitä ajastustoimintoja...android versio varmaan väärä tms.
Jos haluan laittaa ilpin päälle/pois joka päivä samaan kellonaikaan niin onnistuuko se kaken Timerilla? Kun laitan ko kellonajat , niin kone lähtee kyllä päälle ja menee pois annettuun aikaan kertaalleen mutta sen jälkeen oranssi valmiusvalo sammuu. Mietin että toimiiko ajastus seuraavana vuorokautena uudelleen samoin? Kakessa ei ole daily tms toimintoa erikseen.
 

Petsku76

Jäsen
PÄivitin oman softani androidissa mutta en saanut näitä ajastustoimintoja...android versio varmaan väärä tms.
Jos haluan laittaa ilpin päälle/pois joka päivä samaan kellonaikaan niin onnistuuko se kaken Timerilla? Kun laitan ko kellonajat , niin kone lähtee kyllä päälle ja menee pois annettuun aikaan kertaalleen mutta sen jälkeen oranssi valmiusvalo sammuu. Mietin että toimiiko ajastus seuraavana vuorokautena uudelleen samoin? Kakessa ei ole daily tms toimintoa erikseen.
En ole koskaan ajastanut kakella. Voi tosiaan olla, että kakella tehty ajastus on kertaluonteinen. Tuossa luurin ohjelmistossa (missä on kaikki ominaisuudet mukana) on täydellinen "viikkokello", mihin voi rakennella vaikka joka päivälle erilaiset ajastukset puhallustehoineen ja pyyntilämpöineen.
En ole käytännössä tuota käytellyt, mutta mahdollisuudet pudotuksille olisi, jos vaikka haluaisi kokeilla hyödyntää halvempaa yösähköä jne.
 

Petsku76

Jäsen
Wlan-toiminnot olivat jälleen alhaalla. Syksyn aikana pumppu on silloin tällöin kadottanut yhteyden sovellukseen, mutta etäohjaustoiminnot ovat palanneet itsestään ilman toimenpiteitä yleensä jo saman päivän aikana... Nyt toiminnot eivät palanneet itsestään, vaikka pari päivää odottelin.
Yhteys pumpusta kodin modeemiin oli kuitenkin normaali ja pumppu lähetti seurannan mukaan dataakin, joten
annoin resettiä koneelle (kone kakesta off ja sisäyksikön power-nappia 15 sekuntia pohjassa, kunnes äänimerkki kuuluu) ja varmuuden vuoksi vielä päävirrat pois hetkeksi.
Ja palasihan HomeCom Easy jälleen tulille.
Uusimpien ohjelmaversioiden mukana tulleet vakauspäivitykset wlaniin eivät näemmä vieläkään ole ihan tiptop. Ihan kympillä ei siis voi luottaa, että pumppua pystyisi hallitsemaan esim. lomamatkalta.
 
Viimeksi muokattu:

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Sovellus menetti täällä yhteyden pumppuun eilen niin ettei mitkään resetit ja uudelleenasennukset enää auta. Kuitenkin aikaohjelma pysyy muistissa edelleen (koneessa? vai pilvessä?) Ja pumpulla on nettiyhteys. Aika epästabiili tuo etähallinta on, muutaman kerran aiemmin joutunut resetoimaan ja on sillä toipunut. Toimiiko muilla tällä hetkellä?

Saako muuten mistään piippailua pois kun aikaohjelma tekee muutoksia?
 

Petsku76

Jäsen
Näemmä ivo-bootin vaati lisäksi ja taas toimii.
Jep, IVO-bootilla palautui meilläkin, kun viimeksi yhteys katkesi - kuten tuossa yllä kirjoittelin.
Viime kesänä, kun kone oli uudenkarhea, ei tuolloin tapahtuneeseen yhteyden menettämiseen auttanut mikään. Korjaantui vasta uuden sisäyksikön myötä. Tuolloin laite menetti yhteyden kokonaan reitittimeen, eikä palautunut millään konstilla.
Näissä on ilmeisesti ollut aika paljon wlan-ongelmia. Toisinaan on sisäyksiköstä koko wlan-kortti pimennyt ja lievemmissä tapauksissa näitä mystisiä "bitti-nurin" vikatilanteita, jotka toisinaan vaativat IVO-bootin, joskus palautuvat itsekseen.
Jos yhteys reitittimeen säilyy, mutta sovellus ei tunnista konetta, "rautapuoli" on luultavasti vielä ehjä ja tilanne lienee pelastettavissa juurikin IVO-bootilla. Jos kone lakkaa lähettämästä dataa ja antaa sen 24 -alkuisen vikakoodin, menee remonttihommiksi.
 

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Täällä on seurattu Bosch 8101i etäohjauksen toimintaa reilun kuukauden ajan, ja ongelmat tuntuvat liittyvän aikaohjelman käyttöön. Alussa käytin jatkuvasti aikaohjelmaa ja sovellus hukkasi säännöllisesti yhteyden pumppuun (mutta ohjelma pysyi aktiivisena). Kyllästyin käymään kytkemässä päävirtoja pois ja lopetin aikaohjelman käytön.

(Lisäksi aikaohjelman käynnissä ollessa kaukosäätimen käyttö välissä aiheuttaa sen että sovellus crashaa käynnistettäessä välittömästi kunnes seuraava ajastettu jakso alkaa.)

Nyt ei ole ollut mitään ongelmia?! Rauta/softakombinaatiot on pysyneet identtisinä. Toki ainoa syy käyttää tuota sovellusta olisi aikaohjelmat...

Toivottavasti tulee päivityksiä.
 

maja2

Tulokas
Tommonen Bosch 8101i ruuvattiin meikäläisen seinälle perjantaina ja Wifiä ehdin peukaloimaan tänään. Wifi reitittimenä Netgear R7800 OpenWrt:llä varustettuna -> ei onnistunut millään saada Boschia verkkoon. Netgear R7000 Tomaton firmiksellä homma onnistui kerrasta.

Samaa takkuamista tuon R7800 ja OpenWRT:n kanssa on ollut joillain Wlan adaptereilla eli löytävät kyllä verkon mutta kirjautuminen verkkoon ei onnistu tai kestää tuhottoman kauan.

Tuo vikakoodi 241 löytyy nyt tuon epäonnistuneen asennusyrityksen jäljiltä, mutta hommat toimii kuitenkin ihan ok.
 

Petsku76

Jäsen
Tuo vikakoodi 241 löytyy nyt tuon epäonnistuneen asennusyrityksen jäljiltä, mutta hommat toimii kuitenkin ihan ok.
Koklaa, lähteekö vikakoodi (jos se häiritsee) pois, kun sammutat kakesta koneen offille ja pidät pohjassa 20 sec sitä sisäyksikön pyöreetä virtanappia. Pitämällä pitkään nappia pohjassa kuuluu piippaus resetin merkiksi.
Muistaakseni se ei hukkaa yhteysasetuksia, vaikka resetoi.
 

Nahkuri

Tulokas
8101i tänään seinälle, ja heti alkaa ongelmat wlanin kanssa. Helposti tosin asentui, mutta antaa häiriön laitteessa vika, ota yhteys huoltoon. Käyttöä estävä virhe 142.
Ihmettelen myös, että latasin Home Com apin Samsungiin, ja ohjelmistoversio 02.00.00 eikä tosiaan mitään viikkokelloja tms mitä tästä säikeestä näin tulleen päivityksissä? Vikakoodi poistuu kun tekee tuon yllä mainitun resetin, mutta palaa kyllä hetimiten takaisin.

Jaa, ei taida kyllä tuo pumppukaan toimia ihan kunnolla. Jos pyytää reilummin tehoja, käy vaan hetken ja sitten lopettaa. Onpas hieno aloitus tämän laitteen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Nahkuri

Tulokas
Jopas oli erikoinen homma. Kävimme sähkömiehen kanssa kaikki johdot ja kytkennät läpi. Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Mutta koska mittasimme kaikki kaapelit, ne käytettiin irti. Ja tadaa, käynnistettäessä kaikki kunnossa. Joku umpisolmu tuolla järjessä oli tai sitten ulkoyksikkö tärähti sitä pidellessä sen verran että vika poistui.

Vikakoodi oli siis 14-2 joka ei mitenkään häipynyt eilen eikä yön aikana.
 

Magirus

Jäsen
Pelottavaa lukea miten epävarmoja yksilöitä tuotantoon mahtuu. Meillä puhissut nyt kolmen kuukauden ajan ongelmitta. Pari kertaa kadotti yhteyden äppiin. Se ratkesi alta minuutin poistamalla ja lisäämällä laite uudellen. Ilmeisesti poistaminen ei hävitä laitteen dataa (tai sitten se käy noukkimassa ne uudellen lisäyksessä webin kautta). Appi on alkanut crashata muutamaan otteeseen, mutta siihenkin oli täällä vastaus: ei tykkää jos muuttaa asetuksia kaukkarilla (varsinkin kun viikko-ohjelma on aktiivinen). Tuo crash-vikakin hävisi aina kun oli nukkunut yön yli (eli luultavasti hakee jossain välissä asetukset pumpulta ja uudelleenkirjoittaa ne äppiin).

Appi itsessään on melko köpö. Diagnostiikkaa, käppyröitä ja muuta kivaa olen jäänyt kaipaamaan.
 

maja2

Tulokas
Omista laitteista nuo vikakoodit ovat häipyneet ajan kanssa. Todennäköisesti pienet sähkökatkot noita aiheuttavat. Nyt tuli seinälle toinen samanlainen 8101i ja äskeisen Wifi asennuksen jälkeen siinäkin näkyvissä "Häiriö Wlan sovittimessa" Virhekoodi 240.

Laitteet toimivat moitteetta, sakemannien softa kännyssä on taas sitä ihteään. Mikä sinällään ei yllätä yhtään: sakemannien hierarkinen työelämä aiheuttaa vuodesta toiseen uskomattoman kankeaa ja paskaa softaa uudestaan ja uudestaan.... Siemens, VW ID sarja jne.. Mitä isompi talo niin sitä paskemmat softat, näin siis Saksassa.
 

Magirus

Jäsen
Pitikin kehua. Kadotti yhteyden appiin saatesanoin: ”Laite ei ole tavoitettavissa”. Aiemmin elpyi poistamalla ja lisäämällä laite uudestaan apissa, nyt ei auta se. Eikä myöskään kakesta ”off” ja resetointi sisäyksikön ”on/off” napista. Vielä totaali sähkökatko kokeilematta, liekö uskaltaa ennen kevättä ettei mykisty koko laite.

Ei voi käsittää mitä paskaa sitä markkinoille kylvetään. Muutoin hyvä ja tehokas pumppu, appi ja käytettävyys pilaa laitteen ja Boschin maineen.
 

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Totaali ivobootti auttanee. Täällä se vaaditaan 2-3 päivän välein näemmä.

Ja pumppuhan on laitteena oikein hyvä. Sen pilaa takuuhuollon toimimattomuus (ironiaa todellakin vrt. markkinointi) ja etähallinnan vakaus.
 
Viimeksi muokattu:

Petsku76

Jäsen
Itsellä tuntuisi nuo Wifit toimivan ihan ok alkujumpan jälkeen, tukiasemana on NetGearin R7000 jossa Tomato.


Käpistelen laitteita aina internetin puolelta enkä sisäverkon sisällä.

Toisaalta ihmettelen että missähän ne tämän Bosch Äpin viikko yms. ajastintoiminnot luuraavat kun joku niistä mainitsi?

Viikkokellotoiminnon "painike" löytyy (jos on sellainen versio käytössä, jossa ne ovat) sovelluksen asetussivun alareunasta. Eli pääsivulta yksi klikkaus eteenpäin siihen näkymään, jossa voi säätää pumpun lämpötilaa, suuntauksia jne. Siinä se on painike-rivissä yksi tarjolla olevista toiminnoista.

Tuo Boschin etäohjaus on kieltämättä aika epävakaa, vaikka korjauspäivityksiä on tullut. Itsellä etäohjauskatkot ovat kuitenkin yleensä palautuneet muutaman tunnin kuluessa itsestään ilman toimenpiteitä. Kerran olen joutunut tekemään IVO-bootin, kun ei palautunut muilla keinoin. Sinäänsä toiminnot ovat minusta ihan riittäviä, lämpöpyyntiä ja puhallustehoa tuolla enimmäkseen itse ohjailen etänä. Itselläni on OnePlussan android puhelin.

Koneen ollessa viime kesänä tuliterä, hajosi koko wifi-moduli parin kk käytön jälkeen. Lisänä kiusasi kovaksi äitynyt puhaltimen kolkottava sivuäävi sisäyksiköstä. Asiat korjautuivat uuden sisäyksikön myötä. Silloin takuu toimi pienen alkujumpan jälkeen ihan hyvin.
 

Magirus

Jäsen
Näköjään tekee myös itsestään jonkun sortin resetin linkille (jos malttaa olla useampia päiviä ilman etäyhteyttä). Äsken tuli ilmoitus popuppina kännykän näytölle, että ”yhteyssitätätätuota käynnistetty uudelleen ja järjestelmä toimii normaalisti”. Ja kun avasin apin, niin totta tosiaan oli taas käytettävissä normaaliin tapaan. Eli totaalista ivo-boottia en kerennyt kokeillakseen lopulta..
 

Liitteet

  • 59B97D53-94AD-47B4-AF1E-1AC97898FAEC.jpeg
    59B97D53-94AD-47B4-AF1E-1AC97898FAEC.jpeg
    55,6 KB · Katsottu: 268

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Mystistä. Meille vaihdettiin uusi sisäyksikkö (reilun 2kk odotuksen ja sekoilun jälkeen) ja nyt applikaatiosta on kadonneet nuo ”uudet” toiminnot eli aikaohjaus ja muutama lisäsäätö. Kaikki muuten samaa paitsi sisäyksikkö, poistin laitteen sovelluksesta ennen vaihtoa ja nyt lisäsin uuden.

Vai onko Bosch tehnyt rollbackin tuolle sovellukselle?
 

kimbler

Jäsen
Minulla ainakin on kaikki nuo ominaisuudet.

Muutenkin saman suuntaisia kokemuksia kuin muillakin. Wlan jumittuu parin kolmen viikon välein ja sovellus ilmoittaa että laitteessa on jotain vikaa. Laite vastaa pingiin edelleen eli wlan-moduli jotenkin jumiutuu. Sulakkeen irrotus sisäyksiköstä ja takaisin niin taas toimii.

Muuten ollut kyllä hyvä pumppu mutta tuohon wlaniin toivoisi kyllä lisää vakautta.
 

kimbler

Jäsen
Taas meni se pari viikkoa ja sitten kosahti. Laite vastaa edelleen pingiin, mutta sovellus ilmoittaa, että laitteessa jotain vikaa. IVO-bootti ja taas toimii.
 
Back
Ylös Bottom