Vähän nuivaa, kun Savon-Voiman tarjoaman Väpin "pörssisähkösimulaattori" näyttää vain kalenterikuukauden - tai sitten yhden päivän jaksot. Oma Excelini näyttää kuitenkin, että 1-7 / 2024 keskinta kaikkine energianmyynnin kuluineen olisi ollut 6,55 s/kWh. Kallein oli vuosi 2021 (pörssihinnalla marraskuun loppuun) 6,82 s/kWh mutta sitten kurjuuden vuoden 2022 selvisin tsäkällä onnekkaalla kiinteähintaisella 12/2021 alkean.
Itselläni pörssihinnalle on olemassa takaportti eli en joudu alistumaan ryöstöhintoihin kuin minimaalisen välttämättömän kulutuksen osalta. Forttumin kiinnityshinnat eivät tarjonneet kuviteltavissa olevia etuja ja onneksi en niihin tarttunut 1/2024 - 5/2024. Tänä vuonna pakkanen hoiti ohjauksen ikään kuin puolestani. Keväällä täytyi pitää lepuutuksia hinnan vuoksi mutta se ei sinällään aiheuttanut suurempia ongelmia kun ne lämmitystarpeet alkoi olla jo helposti soviteltavissa piikkihinnat ohittaen.
Pörssi saattaa olla kova paikka, jos mitään vaihtoehtoja ei ole ja kulutus on ns. täysin
"lämpötilariippuvaista". On tuo kulutusprofiili itsellänikin sellaiseksi ristitty mutta viimetingassa voin heittää pyyhkeen kehään ilman sen suurempia ongelmia ja kulutus putoaa ~20 kWh/vrk tasolle lämpötilasta riippumatta.
Itse olen nähnyt tämän "
joka päivä kilpailutetun 
" pörssihinnan ikään kuin selkeänä vaihtoehtona. Ei tarvitse etsiä ja arpoa sitä hyvää sopimusta, mutta ei tarvitse myöskään alistua kupattavaksikaan (koska on olemassa vaihtoehto).
Itse näen, että tämä on sopinut minulle mutta en osaa sanoa, miten tämä sopii talouteen, missä kaikki on enemmän tai vähemmän sähkön varassa.