Kodinkoneet

jussi

Vakionaama
Vettä tulee ja ottoletkun siivilöissä ei ole muruakaan.
Ainakin joissain, jos ei jopa kaikissa on luovuttu vanhasta tavasta mitata veden määrää painekelloanturilla ja niissä on sen sijaan vesi"ratas" pulssilaskurilla mittaamassa vesimäärää. Se jos on jotenkin jumissa/rikki, niin voi luulla ettei vettä tule.
 

Husky

Hyperaktiivi
Voisikin olla ko. ratas jumissa. Ei vaan taida järjellisellä purkamisella päästä sitä näkemään.

Tosin tuo kun pumppu ikäänkuin kauhoo tyhjää ja sitten tulee vikakoodi, voisi olla että vettä ei oikeasti tule jonkin toimimattoman venttiilin vuoksi kuin aluksi muutaman sekunnin. Joku terävä naksunta kuuluu monta kertaa ja sitten vasta ottaa hetken vettä ja saattaa loppua vedenotto naksaukseen :hmm:

Outoa kun pumpun suunnalta kuuluu vaimea naksuna koko ajan vaikka on virtakytkimestä offilla. Ties jos rikki onkin pumppu.

Kaspa mikä kaspa. Ei jatkoon ja pitääkö kiertää Upot kaukaa
 
Viimeksi muokattu:

hiksi

Aktiivinen jäsen
Äkkiseltään näyttää samalta kuin Boschin apk, siinä ainakin pääsi suht helposti käsiksi "vesisäiliöön", vasen kylkipelti vaan irti. Vesisäiliön alapää taitaa näkyä tuossa jälkimmäisessä kuvassa.
 

Husky

Hyperaktiivi
Äkkiseltään näyttää samalta kuin Boschin apk, siinä ainakin pääsi suht helposti käsiksi "vesisäiliöön", vasen kylkipelti vaan irti. Vesisäiliön alapää taitaa näkyä tuossa jälkimmäisessä kuvassa.
Taitaa se olla vesisäiliö. Se näkyy kyljestä irrottamatta mitään ja oik yläkulmassa on jotakin ihme töhnää (ei ole ottoveden mukana kyllä voinut tulla).

Voisiko johtua tuosta.

Itse säiliö hankalampi irrottaa kun oven avaushäsmäkkä pitäisi purkaa. Onkohan tuon säiliön alapäässä joku venttiili johon pääsisi käsiksi tai sitten se ratasmittari?

Kun tuo ottaa ehkä 10+5sec vettä, niin tuolla säiliössä ei näy mitään veden liikettä.

Outoa tosiaan tuo kun edellisten kuvien mustakantinen pumppu pitää naksunaa koko ajan kun virtanapista offilla.
 

Liitteet

  • 20250423_201309.jpg
    20250423_201309.jpg
    162,8 KB · Katsottu: 83
Viimeksi muokattu:

Harrastelija

Hyperaktiivi
Onko tuossa ”vesivahtia” letkun alkupäässä (vesi hanan jälkeen)?
Eli sähköllä ohjattu venttiili jonka tarkoitus estää vuodot kun vettä ei oteta.
Tosin letku tuolla koneen alla näyttää siltä että letkun sisällä ei kulje sähköjohtoja.
 

Husky

Hyperaktiivi
Onko tuossa ”vesivahtia” letkun alkupäässä (vesi hanan jälkeen)?
Eli sähköllä ohjattu venttiili jonka tarkoitus estää vuodot kun vettä ei oteta.
Tosin letku tuolla koneen alla näyttää siltä että letkun sisällä ei kulje sähköjohtoja.
Letkun alkupäässä on mokkula. Olen ajatellut, että ehkä on lämmitysvastus, mutta voisi ollakin sähköventtiili kyllä. Letkun sisällä menee sähköjohto.

Koitin kopistella tuota mokkulaa, muttei auttanut. Sitä pirua ei saa pois, kun on kiinteästi koneen puoleisessa letkussa kiinni.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Juu kuuluu koneen varaustukseen eli osa letkua.
Yksi mahdollisuus on että tuo mokkula ei saa sähköä (piirilevy tai johto poikki) tai on jumissa. Vesi ei pääse virtaamaan.
Mulla tuommoinen mokkula kesti yli 20 vuotta.

Jos tuo mokkula on rikki niin koko letku menee vaihtoon.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Kuvassa näyttää siltä että olisiko kaksi putkea sisäkkäin?
Onkohan tuossa vesivahtikin että jos menee vettä letkujen väliin (oletetaan että sisäletku vuotaa) niin tuo mokkula ohjataan kiinni.
 

hiksi

Aktiivinen jäsen
Taitaa se olla vesisäiliö. Se näkyy kyljestä irrottamatta mitään ja oik yläkulmassa on jotakin ihme töhnää (ei ole ottoveden mukana kyllä voinut tulla).

Voisiko johtua tuosta.

Itse säiliö hankalampi irrottaa kun oven avaushäsmäkkä pitäisi purkaa. Onkohan tuon säiliön alapäässä joku venttiili johon pääsisi käsiksi tai sitten se ratasmittari?

Kun tuo ottaa ehkä 10+5sec vettä, niin tuolla säiliössä ei näy mitään veden liikettä.

Outoa tosiaan tuo kun edellisten kuvien mustakantinen pumppu pitää naksunaa koko ajan kun virtanapista offilla.
Onkos tuossa kuvan vas alakulmassa se ratasmittari muovin takana?
 

Husky

Hyperaktiivi
Juu kuuluu koneen varaustukseen eli osa letkua.
Yksi mahdollisuus on että tuo mokkula ei saa sähköä (piirilevy tai johto poikki) tai on jumissa. Vesi ei pääse virtaamaan.
Mulla tuommoinen mokkula kesti yli 20 vuotta.

Jos tuo mokkula on rikki niin koko letku menee vaihtoon.
Jos mokkula on rikki, niin voikohan se rikkoa elektroniikkaa/piirilevyn?
Mittasin mokkulalle menevän piuhan pinneistä jännitettä ohjelman alussa ja periaatteessa näytti koko ajan 230V, mutta pari lyhyttää piikkiä saattoi olla, jolloin pomppasi ylöspäin (saattoi joku olla alaspäinkin kyllä). Ehkä olivat ohjausyrityksiä. Saattaa olla että vettä ei mene letkussa (vaikea sanoa onko kohina jostakin pumpusta vain eikä vedestä) eli ei ole turha vikakoodi.
Kuvassa näyttää siltä että olisiko kaksi putkea sisäkkäin?
Onkohan tuossa vesivahtikin että jos menee vettä letkujen väliin (oletetaan että sisäletku vuotaa) niin tuo mokkula ohjataan kiinni.
Taitaakin tosiaan on kaksi. Täytyy katsoa jos saa auki, että olisiko vettä sisällä
Edit: ei ollut vettä. Avasin koneen päästä.
Onkos tuossa kuvan vas alakulmassa se ratasmittari muovin takana?
Vähän hankala nähdä sinne, mutta ei ole ratasta, vaikka kuvassa siltä näyttää. Sinne menee johdot ja ihan kuin sisällä olisi avoin "liitin" joka kenties tunnistaa jos on vettä?

Pitääkö tuon vesisäiliön (jos nyt lopulta edes on vesisäiliö, mutta sen alaosaan on kytketty tuloletku) sisällä kulkea vettä kun kone ottaa vettä? Nyt siellä ei liiku mitään. No voin kyllä irrottaa tuloletkun ja laittaa ämpäriin ja kokeilla tuleeko ohjelman aikana vettä.

Ihmettelen mitä se tumma töhnä on kuvan oik yläreunassa, mutta ehkä ei nyt liity tähän
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Ei ole eilisillan jälkeen ollut päällä, mutta takaa alhaalta kuuluu vaimeata naksunaa kuten kello kävisi. Tahtiin vajaan sekunnin välein kuuluu vaimea naksaus. Ja loppuu kun ottaa töpselin seinästä.

Tuskin tuollaista pitäisi kuulua, että varmaan yrittää kertoa jotakin jos tajuaisi mitä tuo meinaa?
 

Husky

Hyperaktiivi
Toisenmerkkisen tiskikoneen korjausvideossa vaihdettiin tuloletkun paikkeilla oleva "vesiventtiili".

Tässä Upossa on vähän vastaavan näköinen osa tuloletkun paikkeilla kanssa. Jos se tuloletkun alkupäässä oleva mokkula on venttiili, niin olisiko tuo joku takaiskuventtiili, mutta voihan sekin olla jumissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20250424_125803_Gallery.jpg
    Screenshot_20250424_125803_Gallery.jpg
    48,4 KB · Katsottu: 75

Tifo

Vakionaama
Toisenmerkkisen tiskikoneen korjausvideossa vaihdettiin tuloletkun paikkeilla oleva "vesiventtiili".

Tässä Upossa on vähän vastaavan näköinen osa tuloletkun paikkeilla kanssa. Jos se tuloletkun alkupäässä oleva mokkula on venttiili, niin olisiko tuo joku takaiskuventtiili, mutta voihan sekin olla jumissa.
Se taitaa olla magneettiventtiili, joka päästää veden koneeseen silloin kun ohjelma sitä haluaa.
 

Husky

Hyperaktiivi
Se taitaa olla magneettiventtiili, joka päästää veden koneeseen silloin kun ohjelma sitä haluaa.
Saattaa olla.
Mutta se on juuri sama toiminto, kuin mitä epäilen että on omassa koneessa tuloletkun alussa olevassa mokkulassa. Ja pohdin siis miksi olisi kaksi vastaavaa venttiiliä.
Omassa tuohon ensin mainittuun ei mene johtoja, että ehkä ei ole ko. venttiili vaikka näyttääkin siltä
 
Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Joissakin tiskikoneissa on tuloletkun päässä koneen pohjalla tulvasuojaventtiili joka toimiessaan sulkee mekaanisesti kohon tms avulla tulovesiletkun.
Tämän vuoksi ei meillä UPO suostunut toimimaan, ja hyvä niin. Loppuen lopuksi syyksi paljastui juuttunut poistopumppu, siellä oli hammastikku tms. siiven välissä.
 
Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tämän vuoksi ei meillä UPO suostunut toimimaan, ja hyvä niin. Loppuen lopuksi syyksi paljastui juuttunut poistopumppu, siellä oli hammastikku tms. siiven välissä.
Ihan heti ei tuo vika selvinnyt. Monta kertaa tulva-allasta manuaalisesti tyhjentelin ja sitä kytkintä ihmettelin. Ohjelman aluksihan laite tyhjentää koneeseen edellisen pesun lopussä jääneen veden ennen uuden veden ottoa. Jos tuo tyhjennyt ei onnistu niin kun uutta vettä otetaan, niin vesi tulvii sinne tulva-altaalle ja tulvakytkin laittaa pelit seis. Aika tarkkaan piti poistopumpun imua katsella että huomasi sen hammastikun siellä ropellin välissä.

Toisella vastaavalla "vikakerralla" oli vika tuttu, mutta syy toisaalla. Tuolloin poistopumppu toimi ok, mutta kettiöaltaan vesilukossa ja putkessa oli tukos (rasvaa ja likaa) joka osin esti veden virtausta. Miksiköhän käyttävät muovista kurttuletkua tuolla?
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Nyt on selvä diagnoosi, eli vikakoodi on aiheellinen ja vettä ei tule koneelle (irrotin koneen päästä tuloletkun).

Harmi vain kun on vielä kaksi vaihtoehtoa: joko vika on elektroniikassa (mikä tulee mieleen, kun joku naksuu takana alhaalla vaimeasti vaikka masiina ei ole ollut päällä 12 tuntiin) tai sitten itse venttiilissä tuloletkun alkupäässä.

Jos joku osaa sanoa, mitä ja millätavalla teeseitsemies tyrkkäisi tuon venttiilin johtoihin että näkisi aukeaako, niin sanokoon?

PS. ko liittimistä kun mittasin jännitettä ohjelman aikana, niin kolme kertaa hyppäsi 230V:sta ylöspäin. Ties onko joku mittarin ominaisuus jossakin lyhyessä tärpissä, kun luulisi että menisi kohti nollaa eikä ylöspäin (mittari made by Biltema)
 

Liitteet

  • Screenshot_20250424_191910_Gallery.jpg
    Screenshot_20250424_191910_Gallery.jpg
    78,2 KB · Katsottu: 76

Matias

Aktiivinen jäsen
Harmi vain kun on vielä kaksi vaihtoehtoa: joko vika on elektroniikassa (mikä tulee mieleen, kun joku naksuu takana alhaalla vaimeasti vaikka masiina ei ole ollut päällä 12 tuntiin) tai sitten itse venttiilissä tuloletkun alkupäässä.
Ota koneesta sähköt pois ja mittaa tuloletkun magneettiventtiillin koneen puolen irroitetusta liittimestä ohmilla.
Jos vastus on ääretön niin magneettiventtiilin käämi on poikki eikä sitä voi korjata.

Jos liittimestä löytyy ohmista vastusta niin sitten magneettiventtiili on kunnossa mutta jostain syystä ei mene sähköä.

PS. ko liittimistä kun mittasin jännitettä ohjelman aikana, niin kolme kertaa hyppäsi 230V:sta ylöspäin.
Jännitemittauksissa huomioitava että koneessa on pistotulppaliitäntä ja pistotulpan asennosta riippuu vaihe- ja nollapotentiaali koneen littimissä,ne kun vaihtaa paikkaa jos pistotulpan kääntää.
 

Husky

Hyperaktiivi
Ota koneesta sähköt pois ja mittaa tuloletkun magneettiventtiillin koneen puolen irroitetusta liittimestä ohmilla.
Jos vastus on ääretön niin magneettiventtiilin käämi on poikki eikä sitä voi korjata.

Jos liittimestä löytyy ohmista vastusta niin sitten magneettiventtiili on kunnossa mutta jostain syystä ei mene sähköä.


Jännitemittauksissa huomioitava että koneessa on pistotulppaliitäntä ja pistotulpan asennosta riippuu vaihe- ja nollapotentiaali koneen littimissä,ne kun vaihtaa paikkaa jos pistotulpan kääntää.
Joo, irrotetussa liittimessä oli 0 vastus. Eli tuo venttiili on siis rikki. Kunhan ei ole rikkonut elektroniikkaa samalla iskulla.

Ps tuli vaivalla tekaistua tuloletku, mutta vesihän virtasi solkenaan koneeseen eli se tuloletkun venttiili siis hoitaa veden säännöstelyn eikä ole toista venttiiliä koneen päässä. Kettu.

No tulipahan nähtyä, että vesisäiliön parissa solakossa juoksi vesi eli siitä siis helposti näkee kun vedentulo toimii
 

Matias

Aktiivinen jäsen
irrotetussa liittimessä oli 0 vastus.
Onko liittimessä 0 ohmia vastus?
Mikä vastusalue mittarissa oli käytössä kun mittasit?

Jos mittaa suurella ohmialueella(kilo-ohmi/megaohmi) niin pienemmät vastusarvot näyttää silloin 0-ohmia.

Jos yleismittarista löytyy esim 200 ohmin mittausalue niin mittaa vielä sillä,jos sekin näyttää 0-ohmia niin sitten kela on oikosulussa
 

kotte

Hyperaktiivi
Vastusmittaus voi myös näyttää selvästi pienempää vastusarvoa, mitä magneettiventtiilin impedanssi on kelan aktivoituessa verkkotaajuudella.
 

xismo

Aktiivinen jäsen
Kewla saattaa näyttää tosiaan jotain muutaman ohmin luokkaa ( jos se on verkkojännitteelle tarkoitettu).
Muutaman ohmin luokassaa nuo tavalliset yleismittarit ei ole aina tarkkoja, pitäisi olla sellainen mittari jonka nollapisteen saa resetoitua ( mittajohtojen resistanssin kumoaminen). Ainakin kannattaa katsoa mitä se mittari näyttää kun mittajohdot yhdistää ja huomnioida tuo.

Yleensä kelat menee poikki. Joskus ne menee kierrosten välillä oikosulkuun jolloin alkuperäinen vastusarvo tippuu ( kuten myös impedanssi).
Verkkojännitteele tarkoitetun kelan voi testata laittamalla sarjaan 60-100W hehkulamppu (mutta kun eu ne kielsi viisaudessaan niin voi olla hankala löytää). Sitten mittaa kelan yli jäävän jännitteen, siitä voi päätellä jotain ja siitä vetääkö se kela.

Toisaalta jos varaosa ei maksa paljoa niin kauanko kannattaa käyttää mittaamiseen ?
 

Husky

Hyperaktiivi
Juu tuo mittari on kyseessä. Alue oli pienin eli taitaa olla 200ohmia.
Tasan nollaa näytti. Näytti n. 1ohmia mittajohdot yhdessä.

Minulla on myös 70 luvun mittari ja täytyykin sillä katsoa värähtääkö viisari.

Lähinnä kysymys taitaa olla A) voiko viallinen elektroniikka hajottaa ko. venttiilin ja B) voiko viallinen venttiili hajottaa elektroniikan

Se vaimea naksutus takana alhaalla, myös silloin kun virtakytkimestä offilla, ehkä viittaa muuhun kuin venttiilivikaan. Täytyykin kuunnella kuuluuko se piirilevyhäsmäkän seudulta vai mistä. (Kummallista kun nämä asiat jäsentyvät päässä kun alkaa kirjoittaa...)
 
Viimeksi muokattu:

Matias

Aktiivinen jäsen
Se vaimea naksutus takana alhaalla, myös silloin kun virtakytkimestä offilla, ehkä viittaa muuhun kuin venttiilivikaan.
Saattaa olla että naksutus johtuu oikosulusta magneettiventtilissä.

Eli elektronikkassa voisi olla jokin ylivirtasuojaus joka toimii ja katkaisee magneettiventtililtä sähkön mutta palautuu ja katkoo uudestaa.Tähän viittaisi myös tekemäsi jännitemittaus jossa kerroit hetkellisesti näkyvän 230VAC pulssien tapaan.

Helpointa tuo lienee testata siten että nykäise magneettiventtiin pistoke irti ja kokeile kuuluuko vielä naksutus.

Se magneettiventtiili on lähellä pesukonehanaa tuloputken toisessa päässä,siinä on jonkinlainen paksumpi kohta jonka sisällä venttiili on.

Jos venttiilikotelo on avattavissa niin tutki koneelta tulevien kahden johdon liitinkohta,jos siinä näkyy hiiltynyttä karstaa tai jokin komponentti joka yhdistää nuo johdot galvaanisesti niin ota tuo komponentti pois ja mittaa sitten ohmilla venttiilin kelan vastus.

Jos liitinkohta on karstoittunut niin putsaile karstat ja noki pois ja mittaa sitten kelan vastus.

Jos magneettiventtiilin kotelo ei ole avattavissa (valettu tms) ja naksutus häviää kun venttiilin liitin on irti niin sitten lienee ainoa mahdollisuus saada kone toimimaan on hankkia uusi letku jossa on samalle jännitteelle sopiva kela ja letkun päät sopii hanan ja koneen vesiliittimiin .
edit: Videolla kotelon ja magneettiventtiilin huolto-ohjeita


Forssan huoltopalvelulta saattaa löytyä.

Jokin tuonnäköinen
 
Viimeksi muokattu:

Husky

Hyperaktiivi
Saattaa olla että naksutus johtuu oikosulusta magneettiventtilissä.

Eli elektronikkassa voisi olla jokin ylivirtasuojaus joka toimii ja katkaisee magneettiventtililtä sähkön mutta palautuu ja katkoo uudestaa.Tähän viittaisi myös tekemäsi jännitemittaus jossa kerroit hetkellisesti näkyvän 230VAC pulssien tapaan.

Helpointa tuo lienee testata siten että nykäise magneettiventtiin pistoke irti ja kokeile kuuluuko vielä naksutus.

Se magneettiventtiili on lähellä pesukonehanaa tuloputken toisessa päässä,siinä on jonkinlainen paksumpi kohta jonka sisällä venttiili on.

Jos venttiilikotelo on avattavissa niin tutki koneelta tulevien kahden johdon liitinkohta,jos siinä näkyy hiiltynyttä karstaa tai jokin komponentti joka yhdistää nuo johdot galvaanisesti niin ota tuo komponentti pois ja mittaa sitten ohmilla venttiilin kelan vastus.

Jos liitinkohta on karstoittunut niin putsaile karstat ja noki pois ja mittaa sitten kelan vastus.

Jos magneettiventtiilin kotelo ei ole avattavissa (valettu tms) ja naksutus häviää kun venttiilin liitin on irti niin sitten lienee ainoa mahdollisuus saada kone toimimaan on hankkia uusi letku jossa on samalle jännitteelle sopiva kela ja letkun päät sopii hanan ja koneen vesiliittimiin .
edit: Videolla kotelon ja magneettiventtiilin huolto-ohjeita


Forssan huoltopalvelulta saattaa löytyä.

Jokin tuonnäköinen
Juu, kiitos.
Ei tosiaan naksu, kun tuloletkun liitin on irti => voisi kuvitella että elektroniikkaa ei olekaan siis rikki, vaan vain tuo tuloletkun alkupään venttiili.

70-luvun viisarimittari näytti venttiilin liittimestä selkeästi "väärää laitaa" vastusmittauksessa (alue 20 ohmia) ja kun laittoi mittapäät yhteen niin näytti mittarin toisesta laidasta 1 ohmi. Tähän mittariin vastusmittauksessa luotan kyllä. Tuo Biltema pomppii miten sattuu.

Maahantuoja goodwillinä lupasi toimittaa varaosat jos itse asennan. Tämä oikein hyvä juttu. Innostuivat toimittamaan sekä tuon tuloletkun, että "alaelektroniikan", joista jälkimmäisiä tosin ei ole ja toimitusaika on viikkoja.

Harmi kun venttiilin kotelo ei ole avattavissa. Mieli tekisi sahata se auki, mutta ehkä paree odottaa osien tuloa ja vasta sitten tutkailla.

Ehkä uskallan asentaa tuloletkun, kun saan uuden, eli olettaa että mahdollisesti viallinen elektroniikka ei hajota venttiiliä, enkä odota elektroniikan saamista. Jos tästä joku on eri mieltä, niin sanokoon?
 

Matias

Aktiivinen jäsen
Ehkä uskallan asentaa tuloletkun, kun saan uuden, eli olettaa että mahdollisesti viallinen elektroniikka ei hajota venttiiliä, enkä odota elektroniikan saamista. Jos tästä joku on eri mieltä, niin sanokoon?
Ei kannata laittaa oikarissa olevaa venttiiliä,huonolla tuurilla tekee vahinkoa elektroniikalle.
Kokeile silleen koneen toimintaa että ota viallisen magnettiventtiilin liintin irti koneesta ja kaada koneen sisälle luukusta altaaseen vettä suht samanverran kuin kone normaalisti ottaa ja sitten ohjelma käyntiin.
Pitäisi yhden pesun tai huuhtelun toimia noin.

Voi olla että ei toimi jos koneen äly toteaa ettei magneettiventtiili ole kunnossa mutta voihan kokeilla.
 

Husky

Hyperaktiivi
Ehkä uskallan asentaa tuloletkun, kun saan uuden, eli olettaa että mahdollisesti viallinen elektroniikka ei hajota venttiiliä, enkä odota elektroniikan saamista. Jos tästä joku on eri mieltä, niin sanokoon?
Tänään vasta sain tuloletkun ja piru vie ei hyvältä näytä.

Heti kun laittaa töpselin seinään, niin letkun alkupään venttiili hurisee ja hitusen tärisee myös. Ja otti vettäkin vaikkei ohjelma ollut päällä ja ovi auki.

Eli lienee niin että viallinen venttiili on rikkonut aivot. Tai viallinen aivo rikkonut alkuperäisen venttiilin.

Aivo on suht haastavan näköinen vaihtaa (pahassa syöverissä) ja voisin vannoa, että kun saa uuden käteen niin ei varmana joka liitin tai muu ole suoraan vaihtokelpoinen.

Nyt ei Upo vakuuta kun tosiaan vain pari kuukautta meni 2v takuuajan yli
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Onhan kuluttajasuoja kuitenkin olemassa vaikka takuu olisi jo loppunut.
Jos oletus on että kone kestää 10v niin 2v koneen korjauksesta 20% pitää maksaa itse.
Tai jotenkin noin pitäs mennä.
 

Mikkolan

Vakionaama
Jääkaappipakastin kosahti :(
Varattuun paikkaan sopii korkeuden suhteen vain kaksi vaihtoehtoa:

Upo UCL51EW Hinta489,00 €​

tai

Gram KF 471854 N-2 Hinta589,00 €​

Kumpi kannattaa valita? ( hinta ei ole tällä kertaa se oleellisin asia )
 

Husky

Hyperaktiivi
Monesti on termari ja itse olen niitä joskus vaihdellut. Jos se niin kannattaa harkita.

Nyt on tuo 2v2kk vanha Upo tiskari edelleen epk, kun odottaa piirilevyä. Mennyt jo luokkaa 3 viikkoa etten suosittele Upoa mutta samaa kuraa nää kaikki on nykyään.

Rehellinen kauppias sanoi kalliista koneesta että sama madeinchina niissä kaikissa on
 

Espejot

Hyperaktiivi
Monesti on termari ja itse olen niitä joskus vaihdellut. Jos se niin kannattaa harkita.

Nyt on tuo 2v2kk vanha Upo tiskari edelleen epk, kun odottaa piirilevyä. Mennyt jo luokkaa 3 viikkoa etten suosittele Upoa mutta samaa kuraa nää kaikki on nykyään.

Rehellinen kauppias sanoi kalliista koneesta että sama madeinchina niissä kaikissa on
Kauppias halusi myydä sinulle tavaraa suoraan paikallisvarastosta, jonkun hyväkatteisen tarjousmallin mintä menee liukuhihnalta. Tuttua ja turvallista. Olen törmännyt ilmiöön monta kertaa. Tosin ei poista sitä tosiasiaa että samat varaosat käy ristiin rastiin. Eikä sitä että esim Samsung antaa 20 vuoden takuun kompuroille. Elämä on yhtä riskiä. Mutta korjaamisessa on yksi hyvä puoli... korjaamisen jälkeen sitä tuntee vanhan laitteen astetta paremmin. Itse taisin korjauttaa astianpesukoneen useamman kerran ennen kuin totesin että täys susi koko rakkine. Ja ostin paremman. Kop kop.
 
Viimeksi muokattu:

Mikkolan

Vakionaama
Mikä meni rikki?
Jo vuosi sitten tuntui siltä että termari on häiriintynyt ja sen takia kävi jatkuvasti ja kenno jään peitossa. Uuden termarin tilaaminen jäi kesken.
Nyt sitten ihmettelin kun vain kennon yläosa oli jäässä, samalla siten havaitsin että jääkaapin lämpötila n. 12 C.
Oireiden perusteella siis kaasut karanneet. Kaippa tuon olis voinut korjata mutta hinta varmaan puolet uuden kaapin hinnasta.
Pakastinpuoli lie toiminut normaalisti, kummallakin oma kompura.

No grammin hain "lähikaupasta" ja yritin sitä vanhaan poteroon sovittaa, se on niin köykönen ettei pysy paikallaan kun ovea vetää auki. Pohja lienee hieman vinossa kun sitä ei saa seisomaan suorassa vaikka etupuolen säätöjalkoja kuinka veivailee; hellasärö alkaa vaihtua isännän kiukutteluksi.
 

Husky

Hyperaktiivi
Kauppias halusi myydä sinulle tavaraa suoraan paikallisvarastosta, jonkun hyväkatteisen tarjousmallin mintä menee liukuhihnalta. Tuttua ja turvallista. Olen törmännyt ilmiöön monta kertaa. Tosin ei poista sitä tosiasiaa että samat varaosat käy ristiin rastiin. Eikä sitä että esim Samsung antaa 20 vuoden takuun kompuroille. Elämä on yhtä riskiä. Mutta korjaamisessa on yksi hyvä puoli... korjaamisen jälkeen sitä tuntee vanhan laitteen astetta paremmin. Itse taisin korjauttaa astianpesukoneen useamman kerran ennen kuin totesin että täys susi koko rakkine. Ja ostin paremman. Kop kop.
Joo, nyt tuntee laitetta.
Tänään tuli varaosa (ohjausyksikkö) ja vaihdoin ja nyt tuo pesee ihan normaalisti.

Ihan hyvä fiilis ja otan takaisin Upohaukkuja.

Vaihto-osa oli käytetty. Joku tumpelompi oli ollut tajuamatta että yhdessä kulmassa on johtonippu nippusiteellä kiinni ollut ja oli paksu muovi vääntynyt.

Lisäksi yksi sähköosa oli ihan musta eli varmaan sen viereinen komponentti oli palanut ja nyt siis korjattu ja lähetetty minulle.

Aikamoinen korkeataajuuksinen sähkövinkuna kuuluu, mitä mielestämme aiemmin ei ole kuulunut = jatkossa töpseli aina irti lopuksi.
 

Husky

Hyperaktiivi
Kerpeles, olisiko jollakulla mielipidettä:
Kone toimii nyt kun vaihdoin tuloletkun ja piirilevyn, mutta takaa alhaalta kuuluu koko ajan vaimea naksuna.

Samaa naksunaa piti kone rikkinäisenä ja siitä huoltoneuvoja sanoi, ettei pitäisi pitää moista ja taisi käyttää tietoa apuna miettiessään mitä osia vaihdetaan.

Mikä piru voi olla vialla vielä? Ajattelin kyllä nyt antaa olla ja käyttää niin kauan kuun toimii
 
Back
Ylös Bottom