Husky
Hyperaktiivi
Niin se lasi on toisella puoliksi täynnä ja toisella tyhjä. Itse nimittäin näen ongelman toisinpäin eli kun normaalit ajavat ehkä 35kmh ja singahtelijat 50-60kmh pommilla läpi, niin nuo jälkimmäiset on se ongelma.Tossa se suurin ero on mulla 2016 automaattidieselin ja 2023 sähköauton välillä. Sähköautolla hypähtää vaivatta liikenteen sekaan liikenneympyrään, stop-merkin takaa jne. ilman melua, epämukavuutta ja huomion herättämistä. Ehkä samaan pystyy jollain tehokkaalla polttisautomaatilla, mutta sellaista ei mulla ole ollut. Tämä diesel on ensimmäinen automaattini ja sillä pitää kyllä ennakoida noissa tilanteissa aivan erilailla kuin sähköautolla. Dieselissä nykypäivänä nolot 120 hv, mutta onhan silläkin 198 km/h huippunopeus.
Edellisellä manuaalilla pääsin pienempiin rakoihin kuin tuolla dieselillä. Siinä oli 170 hv ja 0-100 alle 9 s, mutta ero sähköautoon on paljon suurempi noissa tilanteissa kuin kiihtyvyysero (vajaat 8 s sähkiksellä).
Polttistomaateilla on vuosikymmeniä saanut vanaa asvalttiin mutta singahtelijoiden nopeusero estää väliin ajon. Ei autoni.
Ps omat ympyrät pitkälti maantien ramppien päässä että olisiko taajamaympyrät eri asia.
Eipä siinä, kättä taskuun ja taas mennään. Sain sentään sähkis-Audi Quattro Q6:n sijaisautoksi lopuksi aikaa