Hei arvon foorumilaiset!
Ensimmäiset ILP:t hankinnassa, ajatuksena lämmityksen tukeminen lämmityskautena, viilennys kesäaikaan ja varajärjestelmäksi VILPille.
2004 rakennettu siporex runkoinen omakotitalo. Alakerta ~108m2, yläkerta ~88m2. Huonekorkeus kummassakin kerroksessa standardia korkeampi.
Lattialämmitys molemmissa kerroksissa, päälämmitysjärjestelmä Toshiba Estia 11kw VILP. Alakerrassa varaava takka. Puita poltellaan 3-4 pinokuutiota vuodessa.
Noviisina siis kyselen ohjeistusta pumpun mitoitukseen ja valintaan.
Alakertaan on ehdolla
Daikin Perfera N 40
Fujitsu Nordic Master 12
(Toshiba Premium + 35 on myös ehdotettu, mutta foorumia luettuani tämä taitaa tippua listalta pois)
Yläkertaan ehdotettu
Daikin Perfera N 30
Daikin Comfora N 35
Fujitsu Nordic Master 9
Kiitoksia etukäteen kommenteista ja vinkeistä.
Ensimmäiset ILP:t hankinnassa, ajatuksena lämmityksen tukeminen lämmityskautena, viilennys kesäaikaan ja varajärjestelmäksi VILPille.
2004 rakennettu siporex runkoinen omakotitalo. Alakerta ~108m2, yläkerta ~88m2. Huonekorkeus kummassakin kerroksessa standardia korkeampi.
Lattialämmitys molemmissa kerroksissa, päälämmitysjärjestelmä Toshiba Estia 11kw VILP. Alakerrassa varaava takka. Puita poltellaan 3-4 pinokuutiota vuodessa.
Noviisina siis kyselen ohjeistusta pumpun mitoitukseen ja valintaan.
Alakertaan on ehdolla
Daikin Perfera N 40
Fujitsu Nordic Master 12
(Toshiba Premium + 35 on myös ehdotettu, mutta foorumia luettuani tämä taitaa tippua listalta pois)
Yläkertaan ehdotettu
Daikin Perfera N 30
Daikin Comfora N 35
Fujitsu Nordic Master 9
Kiitoksia etukäteen kommenteista ja vinkeistä.