Espejot
Hyperaktiivi
T.6 sanoi:Vakuutusyhtiölle juuri soittelin ja laajakotivaakus ei korvaa mitään.
Häh. Mikä yhtiö ja mikä oli perustelu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
T.6 sanoi:Vakuutusyhtiölle juuri soittelin ja laajakotivaakus ei korvaa mitään.
jarip sanoi:Olisi pitänyt kertoa vakuutusyhtiölle, että pumpun päälle putosi jokin muu kuin lumi. Vaikka itse tai lumikola putosi sen päälle lunta pudotellessa. Siitä tulisi se "ennalta arvaamaton ja äkillinen" tapahtuma.
Jos kaikki korvattaisiin tulisi vakuutukset niin kalliiksi ettei niiden hankkiminen olisi mielekasta.Espejot sanoi:Häh. Mikä yhtiö ja mikä oli perustelu?
MJH sanoi:Jos kaikki korvattaisiin tulisi vakuutukset niin kalliiksi ettei niiden hankkiminen olisi mielekasta.
Tavallisesti kalleimpiin vaurioihin tehdaankin poikkeuset pikkuprintilla. Sitten on viela vakuutusten vaarinkayttajia, jotka osaltaan nostavat hintaa.
Katettakin olisi vakuutusyhtion omalle toiminnalleen pystyttava generoimaan.
Espejot sanoi:ööö... jos talon katto sortuu lumen painosta niin mitä minä teen vakuutuksella joka ei sitä korvaa. En mitään.
Täytynee ottaa vakuutuskirjat taas käteen ja tehdä kierros...
Itsella tulee mieleen poistaa lumet katolta jos eppailee etta sita on siella liikaa - riippumatta oliko vakuutusta vai ei.Espejot sanoi:ööö... jos talon katto sortuu lumen painosta niin mitä minä teen vakuutuksella joka ei sitä korvaa. En mitään.
Täytynee ottaa vakuutuskirjat taas käteen ja tehdä kierros...
MJH sanoi:Itsella tulee mieleen poistaa lumet katolta jos eppailee etta sita on siella liikaa - riippumatta oliko vakuutusta vai ei.
Siella romun alla voi olla vaikia loytaa vakuutuskorvauslomakkeita, nettikin voi siina rytakassa menna poikki.
kaupamees sanoi:Ei taida mikään yhtiö korvata. Noissa on se omaisuuden suojelu ja huolehtimispykälä.
Hiukan provolta vaikuttaa, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin asiapohjalta viela.Espejot sanoi:Jaa, yhtään talon kattoa ei ole koskaa sortunut lumentakia ja eikös niitä lumiesteitä aseneta että lumi nimen omaan pysyisi siellä katolla...
janti sanoi:Fennia
"21.2.5 vahinkoa, joka aiheutuu tulvasta tai aallokosta tahi muusta kuin vahinkopaikalla vallinneen myrskytuulen aiheuttamasta vedenpinnan noususta eikä myöskään vahinkoa, joka rakennukselle aiheutuu katolla olevan lumen tai jään painosta tai niiden liikkumisesta."
http://lomakkeet.fennia.fi/lomakepalvelu/servlet/fi.efennia.lomakepalvelu.LomakeHandler?open=370&contentType=application/pdf&url=0F612F5EA0538E7D61576D8F9A010CBA&sessTransfer=gutsvmejemeukz2stqter545
MJH sanoi:Hiukan provolta vaikuttaa, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin asiapohjalta viela.
On kova vaite ettei yhtaan talon kattoa ole sortunut lumen takia - toisaalta en ollutkaan itse huolestunut siita, etta korvaako vakuutus lumen
aiheuttamia vahinkoja - esim katon sortumistapauksessa. Lumiesteet asennetaan, jottei lumi putoa hallitsemattomasti alas. Silloin kun sita on katolla liikaa,
pyritaan itse pysymaan katolla ja pudottamaan lumi hallitusti alas.
MJH sanoi:Meillakin putosi osa lumiesteista lumen mukana alas, ei kylla tullut mieleenkaan lahtea kysymaan Fenniasta korvauksia asian tiimoilta.
jviirret sanoi:Mutta sehän olisi vakuutuspetosLiekö jopa suurempi rikos kuin itse korjaaminen tai uuden asentaminen :
![]()
Noh noh, jos kokee vakuutusyhtioiden tekevan liikaa voittoa, voi vakuutuksen ottaja lopettaa vakuutuksen-poislukien pakolliset kuten talon palovakuutus ja ajoneuvojen liikennevakuutukset.juze sanoi:Suurin vakuutuspetos on vakuutusyhtiö.
MJH sanoi:Noh noh, jos kokee vakuutusyhtioiden tekevan liikaa voittoa, voi vakuutuksen ottaja lopettaa vakuutuksen-poislukien pakolliset kuten talon palovakuutus ja ajoneuvojen liikennevakuutukset.
Pitkalla aikavalilla on toki niin, etta vakuutusmaksuista kertyy enemman vakuutusyhtioille maksutuloa kuin korvausmenoa. Ei vakuutusyhtioiden tarvitse olla hyvantekijoita.
Nyt on aika pohtia mitä kaikkia vakuutuksia on tullut ruksittua. Tähtitieteellisiä summia menee.Aika turhilta tuntuvat vakuutukset oman kokemuksen mukaan. Kun ei kerran korvata, miksi maksaa turhasta?
Mikä maksaa yli tonnin? Minä olen 56v ja terveysvakuutus maksaa 415 € 30 € omavastuulla.Maksut on ihan linjassa käsitykseni kanssa. Yli 50v maksaa jo reilun tonnin.
Meillä ei ole minkäänlaisia.Onko ihmisillä sairaskuluvakuutuksia?
Minä otin tämän, kun olin täyspäiväinen yrittäjä ja yritykseni maksaa sen edelleen, vaikka nyt olen ulkopuolisella töissä ja siellä on erinomaisen kattava työterveys ja vakuutus. Ei se kuitenkaan kaikkea kata.Meillä ei ole minkäänlaisia.
Työterveyshän kattaa melko hyvin perus lääkärissäkäynnit, sikäli kuin jos jollakin sattuu olemaan töitä.
En tiedä mistä tällaisia saa. Ihan käsittämättömän halpa verrattuna omiin. Tuossa taannoin katsoin, niin olisi ihan vakuutusyhtiön toimesta tullut korotuksia lähes 100% alkuperäisiin terveysvakuutuksiin 5 vuoden aikana. Nostin omavastuuta omasta (oisko nyt 200 €), jotta sai edes vähän hintaa alas. Ja ikäkin alittaa omasi. Taloudessa myös nuorempia ja ihan samalla tavalla maksaa. Kilpailutettukin on.Mikä maksaa yli tonnin? Minä olen 56v ja terveysvakuutus maksaa 415 € 30 € omavastuulla.
Nyt 56v ei saa tuolla hinnalla edes puoleksi vuodeksi jos on kattava vakuutusMinä olen 56v ja terveysvakuutus maksaa 415 € 30 € omavastuulla.
En ole perehtynyt, mutta luulen että itsellä tuo hoitaa vain ammattitautitapaukset. Onhan ollut uutisia, että työterveyshommia työnantajat ajaa alas kustannusten takiaMeillä ei ole minkäänlaisia.
Työterveyshän kattaa melko hyvin perus lääkärissäkäynnit, sikäli kuin jos jollakin sattuu olemaan töitä.
Pääsee julkisella jonon ohi. Ja sitten liukuhihnajutut onnistuu.Ja tosiaan jos jotakin vakavaa niin julkinen hoitaa. Että mitä tuohon väliin oikein voi jäädä?
Ai kun on vakuutus niin pääsee julkisella jonon ohi?Pääsee julkisella jonon ohi. Ja sitten liukuhihnajutut onnistuu.
Taitaa käydä päinvastoin sanotaan käytä nyt sitä vakuutusta,kun olet enenkin käyttänyt.Ai kun on vakuutus niin pääsee julkisella jonon ohi?
Jep. Yksityiseltä lähete, niin johan alkaa etenemään. Itselläkin henk. koht. kokemusta. Oli silmässä jotain, kävin yksityisellä ja samantien seuraavana päivänä julkiselle, kun eivät yksityisellä osanneet. Toinen vaihtoehto olisi ollut mennä johonkin jonoon tai tunneiksi päivystykseen arvauskeskukseen, josta olisi sitten saanut lähetteen tai ei olisi tai olisi päätynyt toiseen jonoon.Ai kun on vakuutus niin pääsee julkisella jonon ohi?
Toimii, mutta ei siihen vakuutus vaikuta, käteinenkin käyJep. Yksityiseltä lähete, niin johan alkaa etenemään. Itselläkin henk. koht. kokemusta. Oli silmässä jotain, kävin yksityisellä ja samantien seuraavana päivänä julkiselle, kun eivät yksityisellä osanneet. Toinen vaihtoehto olisi ollut mennä johonkin jonoon tai tunneiksi päivystykseen arvauskeskukseen, josta olisi sitten saanut lähetteen tai ei olisi tai olisi päätynyt toiseen jonoon.
Niin, vakuutus on vain yksi epäsuora tapa maksaa se yksityisellä käynti. Voi sen suoraan rahallakin maksaa.Toimii, mutta ei siihen vakuutus vaikuta, käteinenkin käy
Minulla on tästä osin päinvastaisia kokemuksia (HUS), tai olisivat halunneet että yksityisen puolen lähetteen tekee erikoislääkäri.Jep. Yksityiseltä lähete, niin johan alkaa etenemään.
Varmaan tuossa omassa casessa näin (silmiä tuskin tutkii muut). Tosin ehkä missään vähänkään merkittävämmässä se erikoislääkäri on paikallaan.yksityisen puolen lähetteen tekee erikoislääkäri.
Minun mielestäni hoitavat ne sellaiset asiat mitä lääkäri voi tehdä ja tarvittaessa laittaa lähetteen sitten julkiselle puolelle. Parastahan näissä on se nopea sisäänpääsy.En ole perehtynyt, mutta luulen että itsellä tuo hoitaa vain ammattitautitapaukset.
Tässäkin taloudessa koko perheellä terveysvakuutus (nuorena ei ollut mitään, sen jälkeen pelkkää tapaturmavakuutusta ja nyt ihan terveysvakuutus). Toki sitä aina miettii, että eipä näitä juuri tule käytettyä. Ja ne parit vähät kerrat, niin vähentää vaan omavastuuta. Eli yhtä tyhjän kanssa. Tosin hampaitakaan en enää julkisella käy hoitelemassa vaan maksan suoraan käteisellä ne käynnit yksityisellä. Mutta sitten kun ajattelee, että on niitä omaisuudenkin vakuutuksia vaikka loppupeleissä ne on vielä enemmän yhtä tyhjän kanssa. Monilla löytyykin usein omaisuuden vakuutukset eikä mitään henkilökohtaista. Tietty tämän taustalla on kohtuullisen laaja julkinen. Mutta on se muuttumassa selvästi. Ei se julkinen ole enää se julkinen, mitä se joskus oli. Esim. on se aika karua, että prätkän vakuutus (kun bonukset aloittaessa nollassa ja kohtuu uusi pyörä) voi maksaa 3 kertaa enemmän kuin terveysvakuutus. Katoin tänään hintoja prätkälle. Sain samasta kokonaisuudesta 450 - 1500 € hinnan (bonukset maksimissa). If veti voiton tällä kertaa ja prätkä siirty sinne, Fennia oli 1500 €.Minun mielestäni hoitavat ne sellaiset asiat mitä lääkäri voi tehdä ja tarvittaessa laittaa lähetteen sitten julkiselle puolelle. Parastahan näissä on se nopea sisäänpääsy.
Olisikohan oma kokemus ennen Kanta järjestelmää, koska myös kardiologi ohjasi julkiselle eikä ollut halukas muutamaan siellä laadittua hoitosuunitelmaa.Varmaan tuossa omassa casessa näin (silmiä tuskin tutkii muut). Tosin ehkä missään vähänkään merkittävämmässä se erikoislääkäri on paikallaan.