Kodinkoneiden pistotulppien nyhtämistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fraatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

fraatti

Hyperaktiivi
Kuka tunnustaa harrastavansa? Vaimo ottaa aina laturit seinästä irti. Paitsi mun kännylaturin ja läppärin laturin. Muut kodinkoneet sun muut laitteet saa olla rauhassa.

Pitääkö töpselit irrottaa?

Moni on saattanut kuulla ohjeen, jonka mukaan kodinkoneiden, kuten kahvinkeittimen ja leivänpaahtimen, pistokkeet tulisi irrottaa seinästä aina kun poistuu kotoa – tai jopa jokaisen käyttökerran jälkeen.

Helénin mukaan neuvo pätee enimmäkseen kaupunkien ulkopuolella olevilla haja-asutusalueilla, joissa sähkölinjat kulkevat ilmassa, eivätkä maan alla, kuten kaupungeissa. Esimerkiksi ukonilma voi vaurioittaa tällöin kodin sähkölaitteita.

Kaupungeissa tällainen ei kuitenkaan ole useissa tapauksissa tarpeen, Helén huomauttaa. Jos joka käyttökerran jälkeen alkaisi nyhtää kaikkia johtoja irti seinistä, olisi vaivannäkö turhan suurta hyvin pieniin riskeihin nähden.

– Jos itse olen vähintään viikon poissa kotoa, silloin otan kaikki pistokkeet pois seinästä, hän kertoo.

Viimeksi muokattu:
Latauslaitteiden pistokkeet irtoaa ja nykyään astianpesukoneen, pesukoneen ja kuivausrummun pistokkeet irtoaa leikisti, kun tuli hommattua niihin Shellyn plugit. Wifi päällä yötä päivää :p

Vaimo nyhtää aina sähköhammasharjan langattoman laturin johdon irti. Itse en ottaisi irti, vaan se olisi aina paikoillaan. :)
Hammasharja, papujauhaja ja imuri otetaan irti vain sen takia, että niitä säilytetään kaapissa. :)
Työkalujen akkulaturit voi jäädä joskus yön yli, mutta skuutti ei.

Vaimo nyhtää aina sähköhammasharjan langattoman laturin johdon irti. Itse en ottaisi irti, vaan se olisi aina paikoillaan. :)
Näin varmaan olisi meilläkin mennyt jos olisi aiemmin ollut.
Nyt kun yksin, niin annan olla. Mutta on tuo latauslaite sillai keskellä työtason että jos kärähtää niin nokivahinko varmaan ainoa mitä voi sattua.
On noihin latureihin alkanut kiinnittää huomiota ettei kovin palavan lähelle jätä.

Takaisin
Ylös Bottom