Gree Airy Nordic puhallussuunnat ihmetyttää

eeteet

Jäsen
Taloon tuli Gree Airy Nordic ja heti ihmetyttää sen puhallussuunnat. Kun kaukosäätimestä valitsen puhalluksen alas, sisäyksikön siipi kääntyy vaaka-asentoon ja kädellä tunnustetuna ilmaa heitetään eteenpäin. Kun taas valitsen ilmansuunnan eteen, siipi kääntyy pystyasentoon ja ilma putoaa alas. Onko jollakin samanlaista pumppua tai vastaavaa Greetä, miten tuo teillä toimii? Mukana kuvat joissa ensimmäinen kun kaukosäätimestä on valittu eteenpäin puhallus.

Ilmeisesti ainakin Nordic SP ja SP-X on samanlainen kaukosäädin.
Merkkaan sinut @janti tähän kun minulle on muodostunut käsitys, että tunnet näitä asioita.

Liitteet

• 20251122_072918.jpg
    20251122_072918.jpg
    73,6 KB · Katsottu: 37
  • 20251122_072942.jpg
    20251122_072942.jpg
    542,9 KB · Katsottu: 30
  • 20251122_073034.jpg
    20251122_073034.jpg
    75,5 KB · Katsottu: 38
  • 20251122_073042.jpg
    20251122_073042.jpg
    214,8 KB · Katsottu: 28
Viimeksi muokattu:

eeteet

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Ja vielä lisää tietoa. Kun käännän ilmanohjaimen manuaalisesti pystyyn ja sen jälkeen nostan lämpötilaa, pumppu kääntää ilmanohjaimen vaakaan. Osaako joku antaa tietoa onko tuo oikein?

Harrastelija

Vakionaama
Jotkut pumput kääntää siivet vaakaan kun ei ole lämmitettävää. Tällä pyritään estämään vedon tuntua.
Sitten kun alkaa taas lämmittämään niin siivet kääntyy asetettuun asentoon.

Just eilen itsekin pariksi sekunniksi hämmennyin autotallissa kun puhalteli vaakaan. Tänään satuin käymään sopivaan aikaan ja puhallus oli aika alas ja puhallusilma lämpimämpää kuin eilen.

eeteet

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Mutta kun tuo kääntää ne vaakaan vaikka valitsee tuon manuaalivalinnalla puhalluksen alaspäin. Ja toisinpäin. Kun valitsen manuaalisesti puhalluksen eteenpäin niin pumppu kääntää siiven pystyyn joka ohjaa puhalluksen alas.

eeteet

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
On tuo raivostuttava pumppu. Kun se tekee sulatuksen niin sen jälkeen se kääntää siiven vaakaan vaikka kaukosäätimestä olen ajanut sen ennen lämmitystä pystyyn, että puhaltaisi alas. Eikö kellään ole vielä Airya?

Luukku

Vakionaama
On tuo raivostuttava pumppu. Kun se tekee sulatuksen niin sen jälkeen se kääntää siiven vaakaan vaikka kaukosäätimestä olen ajanut sen ennen lämmitystä pystyyn, että puhaltaisi alas. Eikö kellään ole vielä Airya?
Kääntääkö kennon lämmettyä takaisin vai jääkö se siihen?

Simo P

Jäsen
Minulla on Airy mutta pidän melkein aina vaaka asennossa. Pitää kokeilla miten minun laite käyttäytyy kun laittaa ala asentoon.

eeteet

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Minulla on Airy mutta pidän melkein aina vaaka asennossa. Pitää kokeilla miten minun laite käyttäytyy kun laittaa ala asentoon.
Koetatko niin, että laitat kaukosäätimestä sen ala-asentoon, eli se viiva näyttää lähes alaspäin. Mihin asentoon sinulla silloin kääntyy se siiveke? Eli kun tuo liittämäni kuvan ympyröity symboli on noin niin missä asennossa on ilmanohjain?

Liitteet

• 20251125_193052~2.jpg
    20251125_193052~2.jpg
    106,5 KB · Katsottu: 13

eeteet

Jäsen
Kun sulatus loppui niin siiveke meni vaaka asentoon ja noin 5min päästä palautui ala asentoon.
Vielä kysyn, missä asennossa sinulla on kaukosäätimestä valittu tuo asento? Jos laitat sen tuohon ylemmässä viestissä kuvassa olevaan asentoon, niin mihin se ajaa siiven? Minulla ajaa vaakasentoon. Ja jos laitan kaukosäätimen kuvakkeen vaaka-asentoon niin pumppu ajaa siiven pystyasentoon. Jos vielä tuon testaat, kiitos!

Rh-

Tyhjäkäynnillä
Ainakin Fairy pitää sulatuksen jälkeen vaakassa kunnes havaitsee lämmitystarvetta ja kääntää alemmas.

Vedonpoisto tuo ominaisuus on nimeltään.

Kokeileppa, kun pumppu huilaa siipi vaakatasossa, tyrkkää pyyntiä lisää, kääntyykö siipi alas.

eeteet

Jäsen
Ainakin Fairy pitää sulatuksen jälkeen vaakassa kunnes havaitsee lämmitystarvetta ja kääntää alemmas.

Vedonpoisto tuo ominaisuus on nimeltään.

Kokeileppa, kun pumppu huilaa siipi vaakatasossa, tyrkkää pyyntiä lisää, kääntyykö siipi alas.
Nyt olikin kysymys siiven manuaaliohjaamisesta. Se kääntyy juuri päinvastaiseen asentoon kuin kaukosäätimellä laittaa.

Back
Ylös Bottom