Näppäilyvirhe.Tässä yhtälössä on tuntematon muuttuja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näppäilyvirhe.Tässä yhtälössä on tuntematon muuttuja
Oma sopimus on Kokkolan Energian Aalto 6kk, jossa sopparihinta on 5,61snt/kWh +kulutusvaikutus. Tässä sopimuksessa on käytössä tunnin keskiarvohinnat, eli ei ole vartin tarkkuudella vieläMikä yhtiö tuollaista kulutusvaikutteista tarjoaa? Normaalistihan lasketaan kulutusvaikutus niin, että vähennetään normaalilla pörssipohjaisella energiakustannuksella laskettu energiakulu ja vähennetään siitä kyseisen kuukauden keskimääräisellä pörssihinnalla laskettu vastaava kulu. Moinen "kulutusvaikutus" sitten summataan kiinteällä hinnalla lasketun energiakulun kanssa yhteen, jolloin saadaan laskutettava kulu. Tuo ei ainakaan johda kuvaamasi lopputulokseen, koska loppukuun kalliit yön tunnit välillä n. 02...06 ovat kuukauden keskihintoja korkeammat ja vetävät aina kulutusvaikutusta ylös päin. Asia ei muutu, vaikka kiinteällä hinnalla tehdyn laskelman ja kulutusvaikutuslaskelman painotettaisiin muussa kuin tasasuhteessa. Päiväkohtainen laskelma ei tuollaisella sopimustyypillä ratkaise mitään, jos sähkön hinta kohoaa loppukuusta koko vuorokauden ajalle pörssin keskihinnan yläpuolelle ja sähköä käytetään samaan aikaan edes hitusen.
Voihan toki väittää, että tuolloinkin kulutusvaikutuksen merkitys vaikuttaa myönteisesti, mutta vain siinä mielessä, että kulut kasvavat vähemmän kuin esimerkiksi pörssihinnan kuukausikeskiarvoon perustuvalla tariffilla.
Ei juurikaan, n.100kWh/vrk ollut, enemmän tuo ulkolämpötila vaikuttaa. Sunnuntait ovat näemmä isomman kulutuksen päiviä kun silloin kausisiirto on koko vrk edullisempaa niin automaatio ohjaa vapaamapaan käyttöönJos tuohon ois laitellut vrk kulutukset niin arvatenkin nämä loppukuun vrk pylväät olisi keskimääräistä pienempiä?
Tässä on paljon sitä mikä on minulla tökännyt, eli käytännössä se, että sähkö tulee näillä kalleimmaksi silloin kun se on kuukausitasolla halvinta ja nollasta sitä kulutusvaikutusta ei saa nyhjäistyä irti mitenkään. Kun tuota kristallipaloa ei minulla ole, olen pösässä pysynyt ja norkoillut, jos tarjolle tulisi sopivia kiinteähintaisia, jolloin kyttäämisen saisi unohtaa. Usko kiinteähintaisten löytämiseen on mennyt mutta jospa näissä kulutusvaikutuksellissa vielä tulisi järkeviä tarjouksia.Tällä sopimustyypillä veikataan siis pörssin kuukausittaista keskiarvoa vastaan.
Ei juurikaan, n.100kWh/vrk ollut, enemmän tuo ulkolämpötila vaikuttaa. Sunnuntait ovat näemmä isomman kulutuksen päiviä kun silloin kausisiirto on koko vrk edullisempaa niin automaatio ohjaa vapaamapaan käyttöön
katso liitettä 113025
Oomi-Lumpeella on ollut n.1snt tuon alleNäkyvät vaan olevan nyt 7,5 s/kWh+KV.
Laskin eilisen niinOnko about arviota paljon kuorman siirrolla tulee tammikuussa säästymään ?
Minun 16kwh kapalla ois päässyt johonkin 26-29eur tasoon jos kaikki ois onnistunut, mutta nyt joutuu tyytymään johonkin 24-26eur tasoon tammikuulle. Tuossa akuston läpi tulee menemään noin 330-350kwh eli keskimääräinen "kate" per kwh on "ennätyksellinen" lähes 8snt
Ei oleOnkos sopimuksilla rajoitettu kulutusvaikutuksen määrä? Esimerkeissä ainakin sitä näkyy, että kulutusvaikutus rajataan enintään 3 senttiin.
Joskus rajaus että energian hinta ei voi olla negatiivinen.Onkos sopimuksilla rajoitettu kulutusvaikutuksen määrä? Esimerkeissä ainakin sitä näkyy, että kulutusvaikutus rajataan enintään 3 senttiin.
Onkos sopimuksilla rajoitettu kulutusvaikutuksen määrä? Esimerkeissä ainakin sitä näkyy, että kulutusvaikutus rajataan enintään 3 senttiin.
En usko että markkinoilla on enään yhtään kiinnityssopparia jolla voisi saada yhtiön maksumieheksi.Joskus rajaus että energian hinta ei voi olla negatiivinen.
Minulla on nyt - 4,13 ja nousee oman laskelman mukaan lähelle 4,3:staTällä hetkellä kv -3,98 snt jos älyenegia appia uskominen mutta ottasin mieluummin kyllä pienemmän kv:n ja alemman spotin.
Onko ollut monta "kämmi" päivää? Mulla yksi päivä mennyt ilman akkua kun testasin epähuomiossa väärin asetuksin.Minulla on nyt - 4,13 ja nousee oman laskelman mukaan lähelle 4,3:sta
Voi kun voisi sanoa että "pilkulleen osunut automaatiot"Onko ollut monta "kämmi" päivää? Mulla yksi päivä mennyt ilman akkua kun testasin epähuomiossa väärin asetuksin.
PKS taitaa olla sellainen. Muuttivat juuri Black Fridayn jälkeen noin päin - eli miinus mahdollinen. Mutta PKS hinnat sellaisia että miinus on vaikea saada (jos se on helppo missäänEn usko että markkinoilla on enään yhtään kiinnityssopparia jolla voisi saada yhtiön maksumieheksi.
Äkkiä ne oppi sen yhden erikois perjantain jäljiltä![]()
Niin, 8,11 snt on alkutalven kiinityksen hinta, sen kun olisi ottanut niin aika hyvä olisi ollut -4 snt kv kanssa.PKS taitaa olla sellainen. Muuttivat juuri Black Fridayn jälkeen noin päin - eli miinus mahdollinen. Mutta PKS hinnat sellaisia että miinus on vaikea saada (jos se on helppo missään)
Ostat sähköauton niin menee sitten enempi kesälläkinHuomenna on yölläkin 20 senttiä... menee kyllä aika tolkuttomaksi nämä pörssihinnat. Eipä siitä ole hirväesti iloa jos kesällä ei maksa paljoa, kun sähköä menee mitättömästi.
Tammikuun lasku tullee olemaan samaa luokkaa kuin 5-6 kesäkuukautta yhteensä.
Minulla lukee, että sähkön hinta ei voi mennä negatiiviseksi.Onkos sopimuksilla rajoitettu kulutusvaikutuksen määrä? Esimerkeissä ainakin sitä näkyy, että kulutusvaikutus rajataan enintään 3 senttiin.
En löytänyt tarkempia speksejä kulutusvaikutuksen kaavasta tuolta, joten auki jäänee, poikkeaako tuo jotenkin tyypillisistä kulutusvaikutteisista sopimuksista.Oma sopimus on Kokkolan Energian Aalto 6kk,
Minulle jäi vähän epäselväksi mikä tuossa Temen keississä oli se ihmetyksen aihe ?En löytänyt tarkempia speksejä kulutusvaikutuksen kaavasta tuolta, joten auki jäänee, poikkeaako tuo jotenkin tyypillisistä kulutusvaikutteisista sopimuksista.
Itelläkin tipahti kv -1,19 -> -1,44 kun pösän keskihinta pomppasi taas uudelle tasolle. Ja samalla kertynyt lasku tipahti alaspäinMinulle jäi vähän epäselväksi mikä tuossa Temen keississä oli se ihmetyksen aihe ?
Ainakaan tuota en ihmettelesi miksi KV voi kasvaa pikkuisen vielä kovemmaksi vaikka yötkin on kovin kalliita ja arvoltaan isompia kuin sitä edeltävä käyttökohteen keskihinta. Itsellä nimittäin sama tilanne kuin Temellä
Keskiviikon jälkeen KV oli -4,14snt kun oma keskihinta oli 9,4
Perjantai illan ennuste on että KV on kaikesta huolimatta noussut -4,4snt tasolle, joka tarkoittaa että keskihinta on noussut vain 10,08snt tasoon.
Eli sehän on selvää että keskihinta kipuaa kun vuorokaudesta katoaa omaa keskihintaa halvemmat tunnit, mutta kun markkinan keskihinta nousee enemmän.

Ihan normaali soppari.En löytänyt tarkempia speksejä kulutusvaikutuksen kaavasta tuolta, joten auki jäänee, poikkeaako tuo jotenkin tyypillisistä kulutusvaikutteisista sopimuksista.
Ja jos ois laittanut vaimon linja-autolla töihin ja skipannut hupi reissun kuukauden päätteessä niin ois voinut skipata "kalliilla" auton lataamisen@dbwarriorin kuukauden keskihinta alkaa olemaan jo reippaasti alle sentin, mikä kyllä ihan mahtava tilanne tammikuun osalta
Jaatko miten lasket tuon?Tässä oma kv kehitys kuluvalta viikolta. Nyt alkaa olla pakkasta sen verran, että lämmittää pitää ja todennäköisesti alkaa vaikuttaa laskevasti lukemaan.
katso liitettä 113069
Millanen laskuri sulla on että kv:n saat HA:lla laskettua?Tässä oma kv kehitys kuluvalta viikolta. Nyt alkaa olla pakkasta sen verran, että lämmittää pitää ja todennäköisesti alkaa vaikuttaa laskevasti lukemaan.
katso liitettä 113069
On tämä sähköruletti uskomatonta, että mikä veto voittaa. Kaikenmaailman himmeleitä rakennettu, mutta kai tämä tällaista on oltava kun niin määrätäänItelläkin tipahti kv -1,19 -> -1,44 kun pösän keskihinta pomppasi taas uudelle tasolle. Ja samalla kertynyt lasku tipahti alaspäin![]()
Löytyy aina niitä kiinteitä, ellei pelaaminen kiinnostaOn tämä sähköruletti uskomatonta, että mikä veto voittaa. Kaikenmaailman himmeleitä rakennettu, mutta kai tämä tällaista on oltava kun niin määrätään
Niin jos on varaa niin mitäpä sitten. Sanot ettei ole aiheuttanut mitään ihmeellistä. Kyllä se on vaatinut jotain jos olet saanut keskihinnan 3 c/kWh alas. Kiva talvi kylläkin kun ei lunta ole tarvinnut montaakaan kertaa luoda.On ollut aika kalliit hinnat, mutta ei ole aiheuttanut meillä mitään ihmeellistä. Viihdykkeenä silloin tällöin tuli takassa ja vältetty saunomista hintapiikeissä. Tammikuun toteutunut keskihinta marginaaleineen 12.30 ja noussee vielä.
Huomenna vois raapaista takkaan tulen, tuottaa kotimaista lämpöä ja minimoida sähkön tuontia.
Kiva talvi ollut tammikuun alusta lähtien![]()
Ja auton vaihtokin oli ilmaistaSitten jos laskee, että mulla menis edellisellä bensakulkineella työajoihin 250€/kk pelkkään bensaan, kun työmaalle on tällä hetkellä 60km suunta, niin eipä toi sähkölasku tunnu enää miltään.
Energiaa säästävässä tekniikassa on se pääoma mikä tuntuu. Sitäpaitsi, jos omaa autoa tarttee niin siitä maksetaan veroton korvaus. Viimeksi kun kysyin niin tulivat siihen tulokseen että ei tarvitakkaan autoa, oli se sitten polttis tai EV. Liian kallista ymmärsin.Sitten jos laskee, että mulla menis edellisellä bensakulkineella työajoihin 250€/kk pelkkään bensaan, kun työmaalle on tällä hetkellä 60km suunta, niin eipä toi sähkölasku tunnu enää miltään.