Kommentti ylempänä oleviin ID.4 keskusteluihin, että mielestäni esilämmitystä tarvitsisi vain kovemmilla pakkasilla ja tehdessä pidempää reissua. Terveistenajelut on meillä yleensä alle 300km edestakainen matka, niin se menee kelissä kuin kelissä. Ainoa muistijälki on yhtenä talvilomareissuna pohjoiseen (kaikista tämän auton neljästä), jolloin oli -20...-25C ja jouduttiin parissa latauspaikassa 20min pidempään odottelemaan. Ilman esilämmitystäkin akku ehtii täyttyä ruokataukojen aikana.
Vaikka olisi esilämmitys, niin sitä on sitten raaskittava käyttää lyhentäen vähän jo valmiiksi lyhyttä äärikelien toimitamatkaa.
Autohan lämmittää akkua pikalatauksen alkaessa ja lämmönnousu näkyy hyvin tehonnousuna jos vilkuilee etähallintaa tauon aikana.
Etähallinta on toiminut pääasiassa hyvin. Joskus ehkä kerran-kaksi vuodessa auto on huonossa kentässä tai muuta vikaa, että lämmitys/jäähdytyskäsky ei mene heti perille. Silti auto saattaa pöhistä parkissa, kun saapuu kohteeseen äppin näyttäessä muuta.
Kävin hiljattain Lappeenrannasta Iisalmessa ja ainoa latausSiilinjärvellä Lapinjärvellä Matin ja Liisan asemalla akku 18%=>100% täyteen. Siitä Iisalmeen ja takaisin kotia. Kotona jäi vielä 9% ja oli 383 km ajettu. Laturin tiedoista laskettaessa SOH olisi 95,3 % tasoa toukokuussa 2021 käyttöönotetussa kotterossa (lähes kaikki ollut 1-vaihe 16 A latausta). Ihan hyvin säilynyt.
Vaikka olisi esilämmitys, niin sitä on sitten raaskittava käyttää lyhentäen vähän jo valmiiksi lyhyttä äärikelien toimitamatkaa.
Autohan lämmittää akkua pikalatauksen alkaessa ja lämmönnousu näkyy hyvin tehonnousuna jos vilkuilee etähallintaa tauon aikana.
Etähallinta on toiminut pääasiassa hyvin. Joskus ehkä kerran-kaksi vuodessa auto on huonossa kentässä tai muuta vikaa, että lämmitys/jäähdytyskäsky ei mene heti perille. Silti auto saattaa pöhistä parkissa, kun saapuu kohteeseen äppin näyttäessä muuta.
Kävin hiljattain Lappeenrannasta Iisalmessa ja ainoa lataus
Viimeksi muokattu:
Mutta joo, aika hyvin menee tuollainen pitempikin pätkä akulla näköjään.