K
KalleS
Vieras
Hei,
Ei niin kovin vanha Nibeni alkoi ilmoitella A-03-koodia, mikä paikallistettiin alipainevahdin antamaksi, koska se kuittautui virrat katkaisemalla. Todennäköiseksi viaksi ilmeni höyrystimen lämpötila-anturi, joka päästi höyrystimen jäätymään tukkoon. Tämä anturi näytti +24 poistoilman ollessa -16. Vikaa pähkäillessä heräsikin kysymyksiä itse painevahtien toiminnastaa, kun ymmärrys ontuu paikoin:
1. Laukaseeko alipainevahdin liian korkea vai matala paine? Vai molemmat?
2. Ohjekirja mainitsee laukeamisen syiksi toimimattoman puhaltimen tai vähäisen kylmäaineen määrän. Mutta eivätkös nämä aiheuta päinvastaiset painemuutokset? Luulisi että toimimaton puhallin aiheuttasi liian korkean paineen jäähdytyksen/ilmankierron puuttuessa (kuten myös minun jäätynyt kennoni) ja eikö liian vähäinen kylmäaine taas alenna painetta?
3. Mikä on logiikka korkeapainepuolella?
4. Erottavatko matala- ja korkeapainepuolen toisistaan kompressori ja paisuntaventtiili?
Ei niin kovin vanha Nibeni alkoi ilmoitella A-03-koodia, mikä paikallistettiin alipainevahdin antamaksi, koska se kuittautui virrat katkaisemalla. Todennäköiseksi viaksi ilmeni höyrystimen lämpötila-anturi, joka päästi höyrystimen jäätymään tukkoon. Tämä anturi näytti +24 poistoilman ollessa -16. Vikaa pähkäillessä heräsikin kysymyksiä itse painevahtien toiminnastaa, kun ymmärrys ontuu paikoin:
1. Laukaseeko alipainevahdin liian korkea vai matala paine? Vai molemmat?
2. Ohjekirja mainitsee laukeamisen syiksi toimimattoman puhaltimen tai vähäisen kylmäaineen määrän. Mutta eivätkös nämä aiheuta päinvastaiset painemuutokset? Luulisi että toimimaton puhallin aiheuttasi liian korkean paineen jäähdytyksen/ilmankierron puuttuessa (kuten myös minun jäätynyt kennoni) ja eikö liian vähäinen kylmäaine taas alenna painetta?
3. Mikä on logiikka korkeapainepuolella?
4. Erottavatko matala- ja korkeapainepuolen toisistaan kompressori ja paisuntaventtiili?