Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mihin tarvit?Mites aggregaateissa sähkölaadun laita, pitääkö sen olla invertterilla vai käykö perinteisemmät laitteet kaikkeen käyttöön.
Lähinnä mökille, se on sähkötön. Siellä on ikivanha honda viime vuosituhannelta, äänenvaimennin puhki ja ilmeisesti tankkikin. Sähköä tekee kyllä kun vetää käyntii.Mihin tarvit?
Etä startti olisi varmaan kivaLähinnä mökille, se on sähkötön. Siellä on ikivanha honda viime vuosituhannelta, äänenvaimennin puhki ja ilmeisesti tankkikin. Sähköä tekee kyllä kun vetää käyntii.
Uusi saisi olla salkkumalli jotta olisi kivampi siirrellä.
Ei mitään tekoa sillä. Käyttö lähinnä pölynimuri, kaivon pumppu, klapikone ja jos tanhuihin lähdössä niin hiustenkuivainEtä startti olisi varmaan kiva
Ei mitään tekoa sillä. Käyttö lähinnä pölynimuri, kaivon pumppu, klapikone ja jos tanhuihin lähdössä niin hiustenkuivain![]()
Jos teho piisaa edelleen ja on ollut käyttöönsä sopiva, niin minä korjaisin entisen.Lähinnä mökille, se on sähkötön. Siellä on ikivanha honda viime vuosituhannelta, äänenvaimennin puhki ja ilmeisesti tankkikin. Sähköä tekee kyllä kun vetää käyntii.
Maininta: Käyttö lähinnä pölynimuri, kaivon pumppu, klapikone tarkoittaa että käynnistysvirta on suuri ja se verottaa kyllä lompakkoa
Vanhalla 2000w hondalla toimii kaikki.Maininta: Käyttö lähinnä pölynimuri, kaivon pumppu, klapikone tarkoittaa että käynnistysvirta on suuri ja se verottaa kyllä lompakkoa
Näitä katseltu ja honda tai yamaha on lähinnä mieltä.Invertteri olisi minun valinta, niissä on myöskin ECO-säädin. Eli moottorin kierrosluku laskee kun pieni sähköntarve
Honda on ainakin ollut huoleton. Olen sähkömieheltä kerran vuodessa lainannut Honda eu10i invertteriä varmaan jo kymmenen vuoden ajan. Aina on toiminut ja olen sillä ajanut tankillisen tai kaksi. Sähkömies on aina sanonut että ei ole tässä välillä tarvinnut sitä mihinkään. Tänä vuonna vaihdoin öljyt siihen kun huomasin että olen sen ainoa käyttäjä vuosikausiin.Siniaaltokone tietysti. Joku Hondan klooni vaikka.
Tarviiko TV, tietokone, ym vehkeet laadukkaampaa sähköä vai hyväksyykö ne vanhan genun sähkön?
Appiukolla oli Espanjassa Honda eu 20 ja sen naapurilla sellainen perinteinen rautaputkiagrekaatti. Naapuri sai ainakin yhden telkan rikki sillä.Tarviiko TV, tietokone, ym vehkeet laadukkaampaa sähköä vai hyväksyykö ne vanhan genun sähkön?
Mites kanttiaalto?Erityisesti modernit laitteet, joille luvataan 110-230V käyttöjännite syövät melkein mitä tahansa. Niissä vaihtosähkö tasasuunnataan tasasähköksi josta varsinainen käyttöjännite sitten tuotetaan. Sen vuoksi niiden osalta sähkön laatu on aika merkityksetöntä.
Ylijännitesuoja voisi olla kumminin hyvä idea olla, koska se lähinnä voisi niitä rikkoa. Ei niinkään alijännite tai väärä taajuus.
Mites kanttiaalto?
Siellä on ikivanha honda viime vuosituhannelta,
Onko se vanha hihnavetoinen? Ja sivuventtiili-moottorilla?Vanhalla 2000w hondalla toimii kaikki.
Ei hihnaaOnko se vanha hihnavetoinen? Ja sivuventtiili-moottorilla?
Isällä sama kone. Ikää n. 15 vuotta ja ei ole ollut ongelmia. Nykyään käyttö lähinnä virta-aseman lataukseen mistä otetaan sähkö imurille yms laitteille.Honda 20EU on loistopeli (nykyään 22EU). Mokillä 20 vuotta kesät käytössä, kerran vuodessa öljyt vaihdettu ja kerran tulppa. Kertavedolla käyntiin.
Olen timcoa miettinyt. Kestääkö tuo sammuttamisen kuorma päällä vai tuleeko tuho?Meillä mökillä on tällainen Timco SS2200i. Hyvin on toiminut nyt kolme kesää. Taitaa tuottaa puhdasta siniaaltoa.
Ei käynyt mielessäkään. Onko joku tietty mielessä?Mitäs jos hommaa jonkin 1-2kWh salkkuakun,
Ei käynyt mielessäkään. Onko joku tietty mielessä?
En ole testannut. Muuten kyllä on ollut monessa käytössä. Metelikään ei ole kovin iso. Joskus pidetty useita tunteja päällä, kun on ladattu akkuja pilvisillä keleillä, kun kennojen tuotto pieni. Silloin voi laittaa "smart" kytkimen on-asentoon, jolloin käy pienillä kierroksilla. Tehon tarve tuolloin muistaakseni oltava alle 500 Wattia. Akkulaturina on 20 Amppeerin älykäs laturi. Puskee 14 V, eli latausteho n. 280 W. Remppahommissa erilaisia Makitan akkukoneita, niin voi pörrätä tuntikausia Makitan akkulaturit, joita meillä kaksi, jatkuvassa käytössä.Olen timcoa miettinyt. Kestääkö tuo sammuttamisen kuorma päällä vai tuleeko tuho?
Tuollaisen virtapankin minä hommaisin. Ja aurinkopanelin kaveriksi.Mitäs jos hommaa jonkin 1-2kWh salkkuakun, joka takaa hyvän sähkönlaadun, luultavasti myös hyvät käynnistysvirrat ja sitten vielä merkittävän siivun virtaa ilman papatusta. Sitten joskus harvakseltaan vetää käyntiin jonkim pienen aggrekaatin lataukseen. Tai pistää aurinkopaneelin.
Aggrekaateista, joskus ostin halvan Stanley vai mikä lie olikaan. Invertteri oli. Kylmäkoneiden ohjauspaneeli murisi ja kuumeni. Sitten hajos pakastin. Palautin ja sain rahat takas. Tappioksi jäi pakastin. Kaivoin kuvetta ja ostin Yamahan. Ei moitteen sijaa siinä. Varmaan Hondan kanssa samalla viivalla.
Isälle tuli Anker Solix C2000 gen2 laite. Hommattu vasta nyt kesällä mutta kokemukset positiivisia. 460W aurinkopaneeli seinätelineellä ja liitetty koneeseen valmiilla johdolla. Johto oli n. 30€.Ei käynyt mielessäkään. Onko joku tietty mielessä?
Ecoflow lienee varma valinta ja siihen mahdollisimman halpa 500w paneeli. Akussa on itsessään säädin. Riittää ku tökkää piuhat kiinni. On kätevä.Ei käynyt mielessäkään. Onko joku tietty mielessä?
Olkoon aggregaatti millainen vain, noita kannattaisi ehkä käyttää jonkinlaisen UPSin tai virta-aseman kautta, niin sähkö ei lopu heti, vaikka aggregaatista vaikkapa loppuu bensiini ja joutuu tankkaamaan.Tarviiko TV, tietokone, ym vehkeet laadukkaampaa sähköä vai hyväksyykö ne vanhan genun sähkön?