No Banaanit hajosi kahden viikon kohdalla. Vähän vaikea sanoa oliko kyse huonosta tuurista, heikosta laadusta vai yhdistelmästä. Kuitenkin ekat lasit, jotka hajosivat käyttökelvottomaksi yli 40 v käytön aikana.
Olin työkeikalla ja makailin illalla sängyllä hotellissa vaatteet päällä. Selailin kännykkää ja laitoin lasit viereeni. Näillä laseilla näkee hyvin lukea, mutta kännykkää on mun näollä kuitenkin mukavampi käyttää ilman. Torkahdin ja herättyäni nousin hampaita pesemään ja vaatteita riisumaan. Nuostuani mietin, että missäs ne lasit olikaan. No nehän löytyi sängyltä molemmat sangat 45 astetta yläviistoon nivelestä vääntyneenä. Ilmeisesti sängystä noustessa olin kierähtänyt niiden yli.
Oikomisyrityksessä toinen nivel irtosi sangasta ja toinen jäi kieroksi.
Kerroin tämän Banaanille. Tekevät uudet lasit ilmaiseksi. Sain vielä vaihtaa kehyksen kalliimmaksi titaaniseksi ilman lisäkustannusta.
Asiakaspalvelu siis toimii.
Noita odotellassa päätin korjata noi hajonneet. Laatikoista löytyi iso kasan vanhoja minun, vaimon ja anopin laseja. Noista säilyi kehyksen puoli saranasta ehjinä, joten ajattelin löytyvän siihen sopivat sangat. No ei suoraan löytynyt. Reilussa puolessa oli samantyyppinen sarana, mutta kaikissa tukevampi. Lopulta otin joistain varmaankin muutaman euron lukulaseista sangat ja viilasin sen nivelosan lähes puolet ohuemmaksi, jotta sopi kehyksiin.
Eli olihan toi nivel varsin heikko. Mutta nuo olivat Banaanin halvimmat muovikehykset (sangat metallia). Noita (Titus) ei näytä enää voivan ostaakaan. Toivottavasti titaaniset ovat pitkäikäisemmät.