Haisevan ILPin puhdistus

N

NesteHukka

Vieras
Yritettyäni vähän kaikenlaisia konsteja saada haiseva (pölyinen, mahdollisesti homeinen, ja taisi siellä jotakin bakteerejakin kasvaa) Mitsun ILP puhtaaksi, keksin lopulta ratkaisun "turhakkeesta", jonka kaltaista on myyty TV-shopissakin.

Sellainen kahvipannun kokoinen höyrypesuri.

HUOM! Jos joku tämän kirjoituksen perusteella päättää kokeilla samaa menetelmää, niin korostan, että en ota siitä vastuuta. Itse otin tietoisen riskin. Päävirta pumpusta on myös ehdottomasti kytkettävä pois (ei siis pelkästään kaukosäätimestä), jos tällaista yrittää!

Puhaltelin höyrypesurilla kennostot moneen kertaan. Sen jälkeen kävin puhaltimen kimppuun. Tämä voi olla riskialttein juttu. Höyryllä voi saada roottorin muuttamaan muotoaan, ja voi saada höyryä menemään sähköisiin osiin.

Roottorin putsaus oli itseasiassa silti helpoin ja onnistunein, sillä roottori lähtee höyryn voimasta pyörimään, ja putsaus sujuu yksinkertaisesti pyyhkäisemällä leveyssuunnassa koko roottori höyrysuihkulla. Tuli täysin puhtaaksi.
Naurettavan helppo puhdistus, mutta harmi että siihen sisältyy omat riskinsä.

Jäänkin sitten odottelemaan huoltomiesten/sähkärien/myyjien haukkuja tee-se-itse-miehen typeryydestä :D
(no on mullakin sähköalan tutkinto...)

SON

Vakionaama
Vs: Haisevan ILPin puhdistus

Elämä on täynnä riskejä ja myöskin valintatilanteita. Pestä ILPpi itse tai ottaa siihen alan ammattilainen 100€... 200€+ matkakorvaus+ kahveet ja pullat tai haistella haisevaa ILPiä ja saada koko perheelle pahimmassa tapauksessa jokin sairaus. ???

N

NesteHukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

SON sanoi:
Elämä on täynnä riskejä ja myöskin valintatilanteita. Pestä ILPpi itse tai ottaa siihen alan ammattilainen 100€... 200€+ matkakorvaus+ kahveet ja pullat tai haistella haisevaa ILPiä ja saada koko perheelle pahimmassa tapauksessa jokin sairaus. ???

Juu, ei olisi ollut sellaisia rahoja nyt laittaa, kun olen työttömänä.

Asialle oli ihan pakko tehdä jotakin radikaalia, koska itsellä ainakin alkoi tuntua juuri siltä, että kohta ollaan terveyden kanssa kusessa.
Hemmetinmoinen yskä, nenä on kipeä ja vuotaa helposti verta.
Ei ihan "liirumlaarum"-oireita.
Emännälläkin oli poskiontelotulehdus, vaikka ei edes ollut flunssaa, niin että täytyyköhän syyllistä siihen kauempaa hakea...

Höyrypesuri osoittautui kyllä niin mainioksi keinoksi, että en äkkiseltään keksi parempaa, ellei sitten halua purkaa koko sisäyksikköä.
Vettä siinä höyrysuihkussa on niin vähän, että kondensiovedenpoistokaukalo selviytyy siitä ongelmitta. Puhaltimen höyryttämiseen piti vähän laittaa rättejä alle, mutta yllättävän vähän sekin homma suttasi.

Hajut on poissa, mutta en epäröi hetkeäkään toistaa käsittelyä, jos hajuhaittaa alkaa ilmetä.

T

teukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Eikös pelota yhtään, kun sorruit rikoksen tielle? Ei tuota saa tehdä, ellei ole asentajan pätevyyttä. ;D

VesA

In Memoriam

teukka sanoi:
Eikös pelota yhtään, kun sorruit rikoksen tielle? Ei tuota saa tehdä, ellei ole asentajan pätevyyttä. ;D

Rikokset on lueteltu rikoslaissa, ja rikokselle on rangaistus. Tämä on vain - luvatonta. Tukes tulee ja tukistaa ?

N

NesteHukka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Saahan sitä kaikkea tehdä holhousyhteiskunnassamme suomen maassa. Rikollista on jäädä kiinni tekosistaan.
;D

...ja jos en omaa ILPpiäni saa puhdistaa, niin menen vaikka marttyyrinä linnaan, jos sellaista vaaditaan. :)

SON

Vakionaama

Urhoolista toimintaa omaisuutensa suojelemisesta. Voihan asian nähdä niinkin että kyseessä on suojutuminen (laillistetun) ryöstön yritykseltä joka rikoslaissa voidaan katsoa itsepuolustukseksi josta ei seuraa yhtään mitään tai ainakin lieventäväksi asiahaaraksi ja tekoa voidaan pitää enää moitittavana. ;D

Back
Ylös Bottom