T
teukka
Vieras
- Keskustelun aloittaja
Vs: Hometta
Tuo edellä kuvattu lämmityskäytäntö on mielestäni juuri päinvastoin kuin pitäisi.
Kun kotoa ollaan pois, niin ilpin voi laittaa kunnon puhallukselle, jolloin sitä ilmaista lämpöä saadaan kunnolla. Kotota ollessa voi sitten pitää puhalluksen hitaammalla ja vaimeana.
Olen ilpin käyttäjillä huomannut myös sellaisia ihmeellisiä kehumisia, että ilppi käyttää hyvin vähän sähköä. Tällöinhän se ei tuota juuri mitään! Heille olen yrittänyt selittää, että lämmityskäytössä kulutuksen pitää olla mahdollisimman suurta. Pitänevät minua ehkä pöljänä.
Jäähdytyksessä suosittelisin kylläkin sellaista menettelyä, että tarvittaessa jäähdytetään. Kun päivällä väki seilaa missä sattuu ja ovet ja ikkunatkin saattavat olla auki, niin jäähdytys menee hukkaan. Käytän sitten illan suussa jäähdytystä ennen nukkumaan menoa.
Luukku sanoi:Meillä myös jo 7 kesää viilennystä käytetty ja ei haise vaikkei ole putsattu kuin pelkkää suodatinta. Meillä kone on lähes jatkuvasti päällä joten ehtii kenno kuivua. Olen huomioinu että jotkut käyttäjät katkovat koneen käyntiä liikaa manuaalisesti vaikka siinä on termostaattikin. Jopa lämmityskäytössä eräs tuttu katkoo konetta tyyliin "laitan sen kotiin tullessa päälle ja sammutan yöksi" aika ihmeellistä. Sanoinkin että anna koneen olla päällä kokoajan. Ilmeisesti viilennyskäytössä joillakin on lämpötilapyynti liian alhainen koska sitten kun rupee olemaan aika kylmä niin kone sammutetaan, sehän on ihan asteen tarkkuuspeliä että löytää itselle sopivan lämpötilan, mutta kun sen löytää niin antaa olla päällä kokoajan niin on aina tasanen lämpötila riippumatta siitä mikä on ulkolämpötila.
Tuo edellä kuvattu lämmityskäytäntö on mielestäni juuri päinvastoin kuin pitäisi.
Kun kotoa ollaan pois, niin ilpin voi laittaa kunnon puhallukselle, jolloin sitä ilmaista lämpöä saadaan kunnolla. Kotota ollessa voi sitten pitää puhalluksen hitaammalla ja vaimeana.
Olen ilpin käyttäjillä huomannut myös sellaisia ihmeellisiä kehumisia, että ilppi käyttää hyvin vähän sähköä. Tällöinhän se ei tuota juuri mitään! Heille olen yrittänyt selittää, että lämmityskäytössä kulutuksen pitää olla mahdollisimman suurta. Pitänevät minua ehkä pöljänä.
Jäähdytyksessä suosittelisin kylläkin sellaista menettelyä, että tarvittaessa jäähdytetään. Kun päivällä väki seilaa missä sattuu ja ovet ja ikkunatkin saattavat olla auki, niin jäähdytys menee hukkaan. Käytän sitten illan suussa jäähdytystä ennen nukkumaan menoa.