Ilmalämpöpumppu ei lämmitä (Nordic Inverter AE-12FR-N)

Hootee

Tulokas
Ilmalämpöpumppu huollettiin 26.12. ja toimi ihan hyvin sen jälkeen.

28.12. alkoi rämisemään koska oli niin umpeen jäätynyt. Ulkoyksikkö sulatettu mutta nyt ei puhalla kunnolla lämmintä.

Lämmityksen kun laittaa päälle, puhaltaa välillä hetken aikaa haaleaa ilmaa, mutta sitten puhallus loppuu kokonaan joksikin aikaa, jopa 25min. Sen jälkeen saattaa taas yrittää hetken aikaa hönkiä lämmintä, mutta ei kauaa ja vain haaleaa ilmaa. Ei vaikutusta vaikka laittaisi minkä lämpötilan tahansa. Sillon kun hönkii haaleaa, sisäyksikön näyttön asteet alkaa hieman nosusta mutta maksimissaan 20 asteeseen. Kun hönkiminen loppyu, tauluub pärähtää samantien 17 astetta. Tällä hetkellä sisälämpötila pyörii 19 asteen paikkeilla…

Viilennyksellä puhaltaa koko aika tehokkaasti, mutta ei kuitenkaan jaksanut sulattaa ulkoyksikköä vaan piti sulattaa lämpimällä vedellä ja sitten huputtaa ja lyödä fööni lisäksi.

Sisäyksikkö antaa virhekoodia 9-3.

Huollon yhteydessä piti kylmäaineiden tilanne tarkastaa mutta enpä älynnyt kysyä mikä oli tilanne.

Mistähän lähtisi paikantamaan vikaa?

Nyt tehty siis ilpin puhdistushuolto sisä- ja ulkoyksikölle joten ei pitäisi olla suodattimet tukossa. Muuten toiminut hyvin mutta nyt kovilla pakassilla ei.
 

Liitteet

  • 0BB500C7-807C-4504-9931-E6D0C384D34B.jpeg
    0BB500C7-807C-4504-9931-E6D0C384D34B.jpeg
    64,2 KB · Katsottu: 109
  • IMG_8960.jpeg
    IMG_8960.jpeg
    90,3 KB · Katsottu: 114
  • 21B2D93A-2BE0-4D48-9846-D9F3C2E50BAA.jpeg
    21B2D93A-2BE0-4D48-9846-D9F3C2E50BAA.jpeg
    71,5 KB · Katsottu: 109

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viimeksi muokattu:

Hootee

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Oli vain kylmäaineet päässeet pihalle. Ei ollut paineita järjestelmässä. Huollossa siis käynyt jotain, mutta huoltofirma kiistää ettei olisi käynyt heidän työssään mitään virhettä….
 

Santtuk

Aktiivinen jäsen
Voisin epäillä myös että neulaventtiili siellä on päästäny kaasut pihalle. Itelle olen muutamia käytettyjä pumppuja värkkäillyt ja on parikin kertaa tullut vastaan että uudelleen asennuksen yhteydessä jää juurikin neulaventtiili vuotamaan. Sen vuoksi päätin että en asenna muille kuin uusia, näille vanhojen romujen huolloille jos pitää myöntää vielä joku takuu niin kusessa ollaan :huh2:
 
Back
Ylös Bottom