Ilmalämpöpumppu huollettiin 26.12. ja toimi ihan hyvin sen jälkeen.
28.12. alkoi rämisemään koska oli niin umpeen jäätynyt. Ulkoyksikkö sulatettu mutta nyt ei puhalla kunnolla lämmintä.
Lämmityksen kun laittaa päälle, puhaltaa välillä hetken aikaa haaleaa ilmaa, mutta sitten puhallus loppuu kokonaan joksikin aikaa, jopa 25min. Sen jälkeen saattaa taas yrittää hetken aikaa hönkiä lämmintä, mutta ei kauaa ja vain haaleaa ilmaa. Ei vaikutusta vaikka laittaisi minkä lämpötilan tahansa. Sillon kun hönkii haaleaa, sisäyksikön näyttön asteet alkaa hieman nosusta mutta maksimissaan 20 asteeseen. Kun hönkiminen loppyu, tauluub pärähtää samantien 17 astetta. Tällä hetkellä sisälämpötila pyörii 19 asteen paikkeilla…
Viilennyksellä puhaltaa koko aika tehokkaasti, mutta ei kuitenkaan jaksanut sulattaa ulkoyksikköä vaan piti sulattaa lämpimällä vedellä ja sitten huputtaa ja lyödä fööni lisäksi.
Sisäyksikkö antaa virhekoodia 9-3.
Huollon yhteydessä piti kylmäaineiden tilanne tarkastaa mutta enpä älynnyt kysyä mikä oli tilanne.
Mistähän lähtisi paikantamaan vikaa?
Nyt tehty siis ilpin puhdistushuolto sisä- ja ulkoyksikölle joten ei pitäisi olla suodattimet tukossa. Muuten toiminut hyvin mutta nyt kovilla pakassilla ei.
28.12. alkoi rämisemään koska oli niin umpeen jäätynyt. Ulkoyksikkö sulatettu mutta nyt ei puhalla kunnolla lämmintä.
Lämmityksen kun laittaa päälle, puhaltaa välillä hetken aikaa haaleaa ilmaa, mutta sitten puhallus loppuu kokonaan joksikin aikaa, jopa 25min. Sen jälkeen saattaa taas yrittää hetken aikaa hönkiä lämmintä, mutta ei kauaa ja vain haaleaa ilmaa. Ei vaikutusta vaikka laittaisi minkä lämpötilan tahansa. Sillon kun hönkii haaleaa, sisäyksikön näyttön asteet alkaa hieman nosusta mutta maksimissaan 20 asteeseen. Kun hönkiminen loppyu, tauluub pärähtää samantien 17 astetta. Tällä hetkellä sisälämpötila pyörii 19 asteen paikkeilla…
Viilennyksellä puhaltaa koko aika tehokkaasti, mutta ei kuitenkaan jaksanut sulattaa ulkoyksikköä vaan piti sulattaa lämpimällä vedellä ja sitten huputtaa ja lyödä fööni lisäksi.
Sisäyksikkö antaa virhekoodia 9-3.
Huollon yhteydessä piti kylmäaineiden tilanne tarkastaa mutta enpä älynnyt kysyä mikä oli tilanne.
Mistähän lähtisi paikantamaan vikaa?
Nyt tehty siis ilpin puhdistushuolto sisä- ja ulkoyksikölle joten ei pitäisi olla suodattimet tukossa. Muuten toiminut hyvin mutta nyt kovilla pakassilla ei.
