Ilmalämpöpumppu (FT-25) ei puhalla lämmintä

Mitsubishi ilmalämpöpumppu sulatus valo palaa kokoajan eikä puhalla lämmintä, kun laitan muun asetuksen päälle vaikka pelkän puhalluksen niin sulatus valo sammuu, mut sit kun laitan takaisin lämmityksellä niin valo taas syttyy, apua

Olethan kokeillut ottaa sähköt pois kokonaan, eli jos löytyy oma kytkin, niin siitä sähköt pois. Taikka käytät sulakkeella sähköt pois ja takaisin.

Alimmainen valo palaa aina kun sulattaa

Liitetiedostot

• IMG20260906120926.webp
    IMG20260906120926.webp
    44,7 KB · Lukukerrat: 34
Aloitetaanpa siitä, että entä jos pumppu toimiikin. Kokeile laittaa lämpötilapyynniksi vaikka 30c ja katsotaan, alkaako lämmittämään.

Aseta lämpötilapyynti maximiin 31 astetta ja odottele alkaa puhkumaan lämpöö. Ihan hetihän pumppu ei lämpöä ala tuottamaan, joten vähän aikaa hyvä odotella. Toimiiko jäähdytys? Testaa sekin asettamalla pyynti 10 asteeseen. Jos kumpikaan ei toimi, niin huoltoa tilaamaan.

Vai alkaako se pienellä teholla jäähdyttämään kun pistät lämmityksen täysille?

Mulla meni Hitachista vaihtoventtiili jumiin niin että ei mennyt enää lämmitykselle. Laite ei tosin itse tiennyt sitä, ei vaan nostanut puhallusnopeutta kun kenno oli liian kylmä.

Voipi olla myöskin sulake palanut ulkoyksiköstä. Pohjavastus tai sen termari mennyt oikoseen.
Tällöin toimii jäähdytyksellä ja kuivauksella ihan OK, mutta laite ei "käännyt" lämmitykselle. 4-tieventtiili on saman sulakkeen alla kuin tuo pohjavastus.

Voiko itse katsoa? Ja mis se on?
Tuosta voipi lueskella aiemmista Mitsun malleista. Sulake on piirikortilla (sen alapuolella), vaatii piirikortin irroituksen.

Takaisin
Ylös Bottom