IP kamerat ulkovalvontaan

HelaKammo

Vakionaama
Päivitysten osalta laatumerkkien softia tulee vielä 10 v. iässä, voin kuvitella, että useat kiinalaiset eivät sataan mallinsa päivityksiä jakelee ehkä koskaan.

Kun ostaa hyvän menee se 20 vuotta, parhaat on olleet jopa 40 vuotiaita, tosin analogisia. IP kameroista muutamat merkit ovat ihan kunnioitettavasti ymmärtäneet elinkaaren, suurin osa ei. IP kameroille mielestäni elinkaaren pitää olla 15-20 vuotta, ja viiden vuoden takuu.
 

p306

Aktiivinen jäsen
Minulta on tähän mennessä levinnyt 2 kpl Logitech Alert 750 ja yksi FOSCAM; maksoivat yhteensä noin 700 euroa.
Logitech erityisesti oli iso pettymys. Kestivät juuri takuuajan. Mallin valmistus loppui jo ennen sitä. Toinen FOSCAMeista toimii vielä.
Eli kummankin merkin laatu on vähintäin kyseenalainen.
 
K

korsteeni

Vieras
4 foscamia, jotain vajaat 10 vuotiaita, yksi tosiaan uudempi 9900P, jos asetuksia muuttaa, muistaa vain käyttää vanhaa ie selainta tai operaa, sekin vanha. Noihin on uudemmat päivitykset mutta kun toimivat, en ala päivittämäämään sillä riski on kun applen puhelimissa tai hp n tulostimissa, lakkaavat toimimasta tarkoituksella.
 

roots

Hyperaktiivi
Pakko myöntää etten edes tiennyt et Netatmolla on oma verkkokauppa, täytynee käydä vilkaisemassa.

Tosiaan itsellä ei oo mitään kiirettä noiden hankkimisessa, on paljon muutakin ”to do” listalla mitä löytyy jo hyllyssä ja täytyisi saada asennettua ja käyttöön. Mutta kun työt tuntuvat rajoittavan harrastuksia rankasti...

Muoks: vieläkin vaikka Netatmon kaupan hinnoista ottaiskin 25% pois niin taitaa Gigantin hinnat pitää pintansa. Harvinaista mutta ehkä joskus ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.
Nämä hinnat tosiaan seilaa kaupasta toiseen, Gigantti näkyy nyt olevan 199€, verkkokauppa.com oli viime vuonna halvin ja tuo sama 199€, kun itse ostin niin Clasu Ohlsoni oli silloin halvin taisi olla päälle 200 ja siitä vielä pois joku nettikaupan eka ostos alennus niin jäi tuohon 200€ luokkaan vuonna 2018/3. Ovat hiukan halventuneet yleisesti tuosta ajasta.
Hyvin on toiminut, ei yhtään ongelmaa tai ylimääräsitä buuttailua tjms säätämistä.
 

HotZone

Vakionaama
4 foscamia, jotain vajaat 10 vuotiaita, yksi tosiaan uudempi 9900P, jos asetuksia muuttaa, muistaa vain käyttää vanhaa ie selainta tai operaa, sekin vanha. Noihin on uudemmat päivitykset mutta kun toimivat, en ala päivittämäämään sillä riski on kun applen puhelimissa tai hp n tulostimissa, lakkaavat toimimasta tarkoituksella.

Operallakaan ei pääse muuttamaan kaikkea. Se näkymä millä muutetaan liiketunnistuksen herkkyyttä ja rajataan kuvasta osa pois liiketunnistuksen suhteen, ei näy Operallakaan.
Tavalliset asetukset kyllä toimii millä tahansa selaimella.
 
K

korsteeni

Vieras
Foscam 9900P Detector/Motion detection toimii ainakin minulla ja voi säätää ja muokata IE ' llä sekä Operalla (vimonen 2014)
 

jvr

Jäsen
4 foscamia, jotain vajaat 10 vuotiaita, yksi tosiaan uudempi 9900P, jos asetuksia muuttaa, muistaa vain käyttää vanhaa ie selainta tai operaa, sekin vanha. Noihin on uudemmat päivitykset mutta kun toimivat, en ala päivittämäämään sillä riski on kun applen puhelimissa tai hp n tulostimissa, lakkaavat toimimasta tarkoituksella.

Hikvision, Vivotek, Axis kameroita pääsee ainakin hämmentämään Pale Moon selaimella.

 

HotZone

Vakionaama
Mulla FI9805W ja operan versio 66.0.3515.115 eikä todellakaan saa edes livekuvaa koska se plugin ei toimi Operan kanssa. Se on sen pluginin kautta mistä vain voi säätää kuvasta minkä alueen liike triggaa snap-shotin.
 

tet

Hyperaktiivi
Mulla FI9805W ja operan versio 66.0.3515.115 eikä todellakaan saa edes livekuvaa koska se plugin ei toimi Operan kanssa. Se on sen pluginin kautta mistä vain voi säätää kuvasta minkä alueen liike triggaa snap-shotin.

Tuossa edellä jo kyselin, että oletko kokeillut Foscamin omaa VMS-ohjelmaa PC:llä? Sillä onnistuu triggausalueet ym. säädöt. Latauslinkki löytyy tästä ketjusta aiemmasta viestistäni.
 
K

korsteeni

Vieras
Mulla FI9805W ja operan versio 66.0.3515.115 eikä todellakaan saa edes livekuvaa koska se plugin ei toimi Operan kanssa. Se on sen pluginin kautta mistä vain voi säätää kuvasta minkä alueen liike triggaa snap-shotin.
Sitä operaa ei saa päivittää, se päivittyy salamana jos hyväkssy eikä posta updatea. noita selaimiahan ei sinänsä tarvitse,( kuvat tallentuu haluttuun kohteesen) kun setup'iin. jos taasen haluaa katsoa sitä kameraa, kuvaa livenä, on siihen sitten yltäkylläisyyteen saakka ohjelmaa jos jonkinlaista. Mkä ongelma on käyttää IE' tä jos kerran winukka kone on? FI9805W toimii ja voi säättää asetukset sillä ilman mitään kikkoja, ilman mitään lisäohjelmia/latauksia ym.
 

Liitteet

  • FI9805W.png
    FI9805W.png
    733 KB · Katsottu: 395

Espejot

Hyperaktiivi
Asensin Shinobi valvontasoftan linux Mintin päälle. Monipuolinen ja kohtuu helppo. Ja tuntuu toimivan.

 
Viimeksi muokattu:

HotZone

Vakionaama
Tuossa edellä jo kyselin, että oletko kokeillut Foscamin omaa VMS-ohjelmaa PC:llä? Sillä onnistuu triggausalueet ym. säädöt. Latauslinkki löytyy tästä ketjusta aiemmasta viestistäni.

Niin paitti ettei tuo toimi. Ohjeita en sieltä sivulta löytänyt ja tuo kyselee jotain salasanaa. Ainakaan kameran salasana ei kelpaa. Ei vaikuta kovin hyvältä softalta.
 

tet

Hyperaktiivi
Niin paitti ettei tuo toimi. Ohjeita en sieltä sivulta löytänyt ja tuo kyselee jotain salasanaa. Ainakaan kameran salasana ei kelpaa. Ei vaikuta kovin hyvältä softalta.

Itse käytän Mac-versiota, ja kun tuosta kirjoittelin, niin olin siinä uskossa että kaikki asetukset sillä onnistuu. Vast'ikään kuitenkin hoksasin, että jotain sieltä puuttuu. Ajoitettujen snapshottien tallennukseen tuleva tiedostonimi on valittavissa selaimen (sen vanhan Operan) kautta, mutta VMS:stä sitä asetusta ei löydy.

Tuo VMS-softan käyttäjätunnus on sen oma, en muista pitikö se vaan ekalla kerralla asetella haluamakseen. Softa on tarkoitettu tallentimeksi, eli olemaan koko ajan käynnissä. Siksi siinä on sisään- ja uloskirjautuminen suojattu salasanalla, eli softa ei edes sammu ilman tunnuksen syöttöä.
 

HotZone

Vakionaama
Pääsin jotenkin läpi lopuksi siitä kirjautumisesta. Ohjelmalla itsellään ei oikein tee mitään. Sillä ei todellakaan pysty säätämään kuvasta mitkä alueet aiheuttaa kuvien ottamisen. Kameran omassa web-käyttöliittymässä on paljon laajemmat asetukset mutta sieltäkin puuttuu se triggeröintialueen asetus ja triggeröintiherkkyys.

Videotallennusta en kaipaa enkä käytä. vain still kuvia jotka menee automaattisesti NASille.
 

tet

Hyperaktiivi
Pääsin jotenkin läpi lopuksi siitä kirjautumisesta. Ohjelmalla itsellään ei oikein tee mitään. Sillä ei todellakaan pysty säätämään kuvasta mitkä alueet aiheuttaa kuvien ottamisen. Kameran omassa web-käyttöliittymässä on paljon laajemmat asetukset mutta sieltäkin puuttuu se triggeröintialueen asetus ja triggeröintiherkkyys.

Videotallennusta en kaipaa enkä käytä. vain still kuvia jotka menee automaattisesti NASille.

Ok, sitten se on kameramallista kiinni. Itselläni on Opticam O6 POE ja Foscam FI9900EP, ja noissa molemmissa löytyy kaikki muut paitsi se snapshottien tiedostonimiasetus. Kamerakuvan päällä hiiren oikealla avautuvasta "Device Settings"-valikosta.
 

HotZone

Vakionaama
Foscamin 8905 on itellä. Jostain syystä muutes tämä kyseinen 1.3Mpxl kamera on edelleen myynnissä ja sen hintaon yllättävän korkea muihin Foscam malleihin verrattuna.
No tässä onkin muistaakseni 20W termostaattiohjattu lämmitys. Kaippa se on syynä miksi pysynyt ehjänä.
 

zjuni

Tulokas
Heips
Menee vähä off topic tästä mutta kumpa olisi varmempi jårjestelmä. Suoraan kamera 4g sim varustettuna vai modeemi sis.rak 4g paikka sekä poe syöttö kameralle... Mökillä vain jatkuva hitu(12v) sähkö paneleista....
 

oilman

Aktiivinen jäsen
Ok, sitten se on kameramallista kiinni. Itselläni on Opticam O6 POE ja Foscam FI9900EP, ja noissa molemmissa löytyy kaikki muut paitsi se snapshottien tiedostonimiasetus. Kamerakuvan päällä hiiren oikealla avautuvasta "Device Settings"-valikosta.
Mitä olet tykännyt Opticamista?
 

tet

Hyperaktiivi
Mitä olet tykännyt Opticamista?

Hintaansa nähden ihan hyviä kameroita, todella luotettavasti ovat toimineet, ei jumeja eikä muutenkaan ongelmia. Mutta liiketunnistusta ei voi kehua. Jos sen säätää muuten kohdilleen, niin IR-ledien loisteessa sade tai varsinkin sumu tekee miljoonia turhia tallenteita. Jos säätää niin että sumussa toimii, ei tunnista muutoin mitään. Olenkin parhaillaan virittelemässä (kenties) parempaa tunnistusta, Motion -niminen Linux-softa tekemään tunnistuksia ja kameroiden tunnistus pois käytöstä. Tuossakin on aika paljon säätämistä, homma etenee pikkuhiljaa.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Hintaansa nähden ihan hyviä kameroita, todella luotettavasti ovat toimineet, ei jumeja eikä muutenkaan ongelmia. Mutta liiketunnistusta ei voi kehua. Jos sen säätää muuten kohdilleen, niin IR-ledien loisteessa sade tai varsinkin sumu tekee miljoonia turhia tallenteita. Jos säätää niin että sumussa toimii, ei tunnista muutoin mitään. Olenkin parhaillaan virittelemässä (kenties) parempaa tunnistusta, Motion -niminen Linux-softa tekemään tunnistuksia ja kameroiden tunnistus pois käytöstä. Tuossakin on aika paljon säätämistä, homma etenee pikkuhiljaa.

Asensin ton Motion lisukkeen aikoinani... ei jatkoon sitten kuitenkaan. Pixelidataan perustuvat liikkeentunnistukset on ongelmallisia ulkotiloissa. Joku PIR olisi kovasana.
 

tet

Hyperaktiivi
Asensin ton Motion lisukkeen aikoinani... ei jatkoon sitten kuitenkaan. Pixelidataan perustuvat liikkeentunnistukset on ongelmallisia ulkotiloissa. Joku PIR olisi kovasana.

No näinhän se on, mutta en ole vielä luovuttanut Motionin kanssa. Katsotaan mitä tuolla despeckle filterillä saa aikaiseksi. Ongelmana on nuo sumupisarat jotka tekevät kapeita rantuja, ikäänkuin ilmassa lentelisi jotain tulikärpäsiä valojuova perässä. Ne luulisi tuolla saavan kuriin tarpeeksi rankalla eroosiolla.
 

fraatti

Hyperaktiivi
Tuli tuossa hiukan silmäiltyä taas millaista kehitystä kameroissa on tapahtunut. Näyttäisi että tapahtumien havainnoinnin suhteen on tapahtunut kehitystä.

Mietin että jos hiukan päivittäisi kalustoa. Tuo Hikvisionin Acusense vaikuttaa näppärälle... Kenelläkään ei varmaan oo moisesta kokemuksia?

Pitäisikö kamerassa siirtyä jo 8MP/ 4k kuvaan?
 
Viimeksi muokattu:

Harrastelija

Hyperaktiivi
4k kuvaan kannattaa siirtyä ainakin jos kuvakulma on lähemmäs 90 tai enemmän. HD laadulla kohteen pitää olla huomattavasti lähempänä jotta on hyvin tunnistettavissa. Tosin ei tuo 4k:kaan maailmaa mullista mutta hieman kauempaa kuvasta kuitenkin tunnistaa hahmot. En ole mitannut mutta alle 10m puhutaan (90 asteen kuvakulmalla).

HD kuvan leveys on 1920 pixelia. Esim 45 asteen kulmalla tulee noin 43 pixeliä per aste. Jotta samaan pääsee 90 asteella pitää olla 3840 pixeliä eli 4k. Sellainenkin on käynyt mielessä että vaikka kennot on 4k niin onkohan objektiivit samalla tasolla? Onkohan missään testattu?

Ainakaan noissa omissa kameroissa (ei Hikvision) nuo älykkäät ominaisuudet ei vakuuta. Olen kokeillut esim viivan ylitystä ja hahmon tunnistusta (siis eri asia kuin pelkkä liikkeen tunnistus). Jotenkin kamera tunnistaa ihmisiksi sellaisia asioita joita itse kuvaa tuijottamalla ei mitenkään keksi mistä ”hahmosta” liipasi kuvan. Ohi menevien autojen valot on ainakin yksi joka helposti tekee ”vääriä” hälytyksiä (vaikka itse tie ei varsinaisesti kuvassa näkyisikään).
 

fraatti

Hyperaktiivi
4k kuvaan kannattaa siirtyä ainakin jos kuvakulma on lähemmäs 90 tai enemmän. HD laadulla kohteen pitää olla huomattavasti lähempänä jotta on hyvin tunnistettavissa. Tosin ei tuo 4k:kaan maailmaa mullista mutta hieman kauempaa kuvasta kuitenkin tunnistaa hahmot. En ole mitannut mutta alle 10m puhutaan (90 asteen kuvakulmalla).

HD kuvan leveys on 1920 pixelia. Esim 45 asteen kulmalla tulee noin 43 pixeliä per aste. Jotta samaan pääsee 90 asteella pitää olla 3840 pixeliä eli 4k. Sellainenkin on käynyt mielessä että vaikka kennot on 4k niin onkohan objektiivit samalla tasolla? Onkohan missään testattu?

Ainakaan noissa omissa kameroissa (ei Hikvision) nuo älykkäät ominaisuudet ei vakuuta. Olen kokeillut esim viivan ylitystä ja hahmon tunnistusta (siis eri asia kuin pelkkä liikkeen tunnistus). Jotenkin kamera tunnistaa ihmisiksi sellaisia asioita joita itse kuvaa tuijottamalla ei mitenkään keksi mistä ”hahmosta” liipasi kuvan. Ohi menevien autojen valot on ainakin yksi joka helposti tekee ”vääriä” hälytyksiä (vaikka itse tie ei varsinaisesti kuvassa näkyisikään).
Joo, kai se on oltava vähintään 4 MP nykypäivänä. Edelliset kamerat on 3 MP ja ei noillakaan liianhyvä erottavuus ole.

Hikvisionilla näyttää olevan tuollainenkin tekniikka joka saa ainakin hämärässä/pimeässä kuvaan värit.

Tuo acusense ainakin vakuutti siihen malliin kun vertasi asetuksia vanhempaan kameramalliin että taidan valita nyt ainakin tuollaisen testiin.

Tuossa 8MP colorvue kameratestissä pimeässä. Vakuuttavaa kuvaa.

Valoisassa.

Tallentaakos kukaan videota H. 265 muodossa vai vanhemmassa H. 264? Selain ei ainakaan näytä tukevan H. 265:sta ilman mitään temppuja.
 

VesA

In Memoriam
Päivitysten osalta laatumerkkien softia tulee vielä 10 v. iässä, voin kuvitella, että useat kiinalaiset eivät sataan mallinsa päivityksiä jakelee ehkä koskaan.

Kun ostaa hyvän menee se 20 vuotta, parhaat on olleet jopa 40 vuotiaita, tosin analogisia. IP kameroista muutamat merkit ovat ihan kunnioitettavasti ymmärtäneet elinkaaren, suurin osa ei. IP kameroille mielestäni elinkaaren pitää olla 15-20 vuotta, ja viiden vuoden takuu.

Näissä kehitys kehittyy - näiille kameroille on ihan vakavat valtiolliset tarkoitukset.

Malleja on pakko uusia, koska näiden tehokkuutta AI:n sensoriosastona hinkataan aina vaan paremmaksi.

According to the IPVM report, many top China security camera manufacturers have offered “Uyghurs analytics”, including the three largest firms: Hikvision, Dahua and Uniview.

One patent application, filed by the Chinese tech giant Huawei in conjunction with the Chinese Academy of Sciences, describes how AI can tell if a pedestrian is Uighur or not.

Että älkää kutsuko väärää väkeä kylään jos kamera on kiinni pilvessä ;-)
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
Kyllähän noista still kuvista saadaan hämärässä hyvän näköisiä. Sitten kun joku liikkuu niin näkyy vain haamuja.....
En hirveästi arvosta noita still kuva testejä. Toki valoisassa otettuna kertovat paljonkin kennon ja objektiivin laadusta mutta yleensä kiinnostaa ne hiippailijat eikä paikallaan oleva puu, auto tms.
Minun kokemuksen perusteella ”hyvät” hämäräkuvat tehdään noissa summaamalla monta framea yhteen. Turha siis kuvitella että itse kenno olisi riittävän hyvä. Sama kuin ottaisi valokuvaa vaikka 1s valotusajalla. Sehän sitten tarkoittaa että liikkuva kohde on epätarkka.

edit: tuo acusense video vaikutti lupaavalta mutta pitää muistaa että se on valmistajan mainos. Mm todellinen valon määrä jää epäselväksi. Tuossa yhdessä videossa näytti että henkilöt liikkuu kuin hidastettuna. Lekö tarkoituksella liikkunut hitaasti? Olisiko jollain jo käytössä tuollaista jotta näkisi käytännön live kuvaa hämärässä?
 
Viimeksi muokattu:

fraatti

Hyperaktiivi
Kyllähän noista still kuvista saadaan hämärässä hyvän näköisiä. Sitten kun joku liikkuu niin näkyy vain haamuja.....
En hirveästi arvosta noita still kuva testejä. Toki valoisassa otettuna kertovat paljonkin kennon ja objektiivin laadusta mutta yleensä kiinnostaa ne hiippailijat eikä paikallaan oleva puu, auto tms.
Minun kokemuksen perusteella ”hyvät” hämäräkuvat tehdään noissa summaamalla monta framea yhteen. Turha siis kuvitella että itse kenno olisi riittävän hyvä. Sama kuin ottaisi valokuvaa vaikka 1s valotusajalla. Sehän sitten tarkoittaa että liikkuva kohde on epätarkka.

edit: tuo acusense video vaikutti lupaavalta mutta pitää muistaa että se on valmistajan mainos. Mm todellinen valon määrä jää epäselväksi. Tuossa yhdessä videossa näytti että henkilöt liikkuu kuin hidastettuna. Lekö tarkoituksella liikkunut hitaasti? Olisiko jollain jo käytössä tuollaista jotta näkisi käytännön live kuvaa hämärässä?
Katsopa tuo ylläoleva linkki flickr palveluun. Siitä aukeaa myös videoita. Framerate on noissa melko matala mutta niin meinaan itsekin sen pitää ihan videon koon takia sen tuollaisena. Siinä on muutamilla eri kameroilla olevia videoita.
 

Harrastelija

Hyperaktiivi
En heti huomannut että flickr takana oli videotakin. Osa näyttää kyllä yllättävän hyviltä. Kontrastierot (epätasainen valo ja varjot) aiheuttavat pään vaivaa sopivan valotuksen kannalta. Kasvot jää helposti tummaksi/mustaksi. Pihan valaistukseenkin kannattaa siis kiinnittää huomiota.
Näissä videoissa on se ongelma ettei tiedä valaistuksen määrää verrattuna omalle pihalle.
Sellainenkin kannattaa muistaa että kennon herkkyys yleensä kärsii kun pikselimäärä kasvaa ja kennon koko pysyy samana. Pikselit ovat pienempiä jolloin yhdelle pikselille osuu vähemmän valoa.
Eli pimeässä pieni pikselimäärä ja iso kenno on parempi. 4k ei ole välttämättä se paras vaihtoehto.
 

Tois puol jokke

Vakionaama
Hikvisionin kameroista, aikas huikee kuva ja mielestäni aivan riittävän laaja optiikka. 7 pallo ja 7 ulkokameran kokemuksella. Ja liikkeen seuranta on todella hyvä. Tossa kuvassa ruudulta otettu kännykällä kuvat. Toisessa zoomaus, ja kuulemma kun laittaa tiedoston tietokoneelle niin saa tarkennettua tuosta vielä enemmän eli tekstit saisi näkyviin. Noissa löytyy jo kasvojen ja rekisterikilpien tunnistus mutta ei ole käytössä
 

Liitteet

  • 20210427_142023.jpg
    20210427_142023.jpg
    141 KB · Katsottu: 291
  • 20210501_081006.jpg
    20210501_081006.jpg
    154,1 KB · Katsottu: 298
  • IMG-20210428-WA0012.jpeg
    IMG-20210428-WA0012.jpeg
    77,3 KB · Katsottu: 290

fraatti

Hyperaktiivi
Tuossa edellisen sukupolven hikvision ja viimeisintä huutoa oleva colorvue. Pikkusen on kuvassa eroa. Harmi kun sirupula riivaa joka paikkaa ja saatavuus on huono. Mutta, päätös seuraavasta kamerasta lienee nuijittu... Aika huikea ero pimeassä.
1620931025784.png


1620931043955.png

 

metsänhoitaja

Aktiivinen jäsen
Suurinpiirtein tuota luokkaa ero kirkkaudessa on 4g Reolinkilläkin jos kuvaa yöllä pihaa infravalolla tai ilman. Pihassa on viisi pihavaloa jotka riittävät tekemään kuvasta yhtä kirkkaan kun tuossa yläpuolella jos infravalo ei ole päällä.
Infravalo päällä maisema on perinteisen mustaa, ei kuitenkaan läheskään noin onnetonta kuin tuossa yläpuolella.
 

roots

Hyperaktiivi
Tuossa edellisen sukupolven hikvision ja viimeisintä huutoa oleva colorvue. Pikkusen on kuvassa eroa. Harmi kun sirupula riivaa joka paikkaa ja saatavuus on huono. Mutta, päätös seuraavasta kamerasta lienee nuijittu... Aika huikea ero pimeassä.
Onko Hikivisionissa PIR ja minkätasoinen 'timeline' ja appi?
 

fraatti

Hyperaktiivi
Ei ollut aivan edullisin kamera mutta katotaan mitä tuolta tulee. Saatavuus on heikko jokapuolella ja kiinakaupassa näytti olevan hyllyssä. Saas nähdä jääkö tulliin.


Onko Hikivisionissa PIR ja minkätasoinen 'timeline' ja appi?
Hyvin harvassa IP-kamerassa on liiketunnistinta ylipäätään. Näissä tuoreemmissa pitäisi liikkeentunnistus olla jo hyvällä tasolla pelkästään softalla toteutettuna.

Mulla tallennukset menee Synologyn nassiin, siinä on tuollainen timeline tietokoneelle käytettäessä.
1621322053123.png


Kännyappi on tuollainen.
1621321979499.png
 
K

korsteeni

Vieras
onko kellää kokemusta/käytössä Wattle formaattiin perustuvia vermeitä
ostin vahingossa, kylläkin onnekseni vain muutamalla eurolla ip kameran ja se ilmeisesti ei suostu tahdistumaan kun noihin Watlen systeemeihin
ohjeissa kun kuitenkin puhutaan perus wlanista joten olen hieman epätietoinen

laite on HCINDOORCAM
 
Back
Ylös Bottom