IVT:n GSM-ohjaus

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
10 sivulla on kerrottu IVT-lämpöpumppujen GSM-ohjauksesta.
http://www.ivt.fi/images/images_fi/pdf/LPU_2_07.pdf

Esite SE http://www.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Broschyr_fjarrstyrning.pdf
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Saakos sen lähettämään myös virhekoodit kännykkään? ;D
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Tuo sama askarruttaa tai tuota kaivataan, nyt pitäsi saada jostai tuo apratti käsiin jotta voi modifioida kaiketi standardi tarvikeilla toteuttettu. GSm-moduli+ IRDA koodi yksikkö tuosta tuo jälkimmäinen kiinnostaa vois olla enemmänkin markkinoita myös muille pumppumerkeile.
 

Kari

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Pahus kun mulla ei toi toinen kotimainen oikein taivu niin en saanut ihan selvää että soittaako se kännykkään jos lämpötila alkaa menee alle +10C ;D

Alkaa olemaan nyt sellanen toiminto ITV:sä että hintakaan ei varmaan tule vastaan selasten mökkiläisten kanssa joilla rahaa on muutenkin pitää mökki lämpimänä talvella.

Viksu vekotin kumma että tollasta universaali GSM/IRDA vehettä ei ole sattunut ainakaan mun silmään. Tekeminen kun ei kuitenkaan maksas 5€ enempää ja hintaa vois pyytää helposti pari satkua.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Näin on tässäpä olisi projektille tilaus.
Kustannukset yksikkö kohden olisivat todella minimaaliset toki kehittelyyn menee hiukan aikaa.

Ja kysyntää ja tarvetta näyttäisi olevan.

Tuossa talvella/keväällä oli täällä foorumilla irda ohjauksesta puhetta mutta tämä etäohjaus ei silloin ollut tapetilla.

Ideoita otetaan vastaan prototyypin rakenteluun mahdollinen lopputulos GNU periaatteella kaikkien halukkaiden käyttöön!

GSM modulit ovat tuossa hyllyssä samoin löytyy Mitsu ALPA logiikkaa yms.. IRDA adapteria.
 

VesA

In Memoriam
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Kari sanoi:
Pahus kun mulla ei toi toinen kotimainen oikein taivu niin en saanut ihan selvää että soittaako se kännykkään jos lämpötila alkaa menee alle +10C ;D

Alkaa olemaan nyt sellanen toiminto ITV:sä että hintakaan ei varmaan tule vastaan selasten mökkiläisten kanssa joilla rahaa on muutenkin pitää mökki lämpimänä talvella.

Viksu vekotin kumma että tollasta universaali GSM/IRDA vehettä ei ole sattunut ainakaan mun silmään. Tekeminen kun ei kuitenkaan maksas 5€ enempää ja hintaa vois pyytää helposti pari satkua.

Eipä kai näiden ohjaaminen ihan niin standardia ole, että GSM-modeemin sarjaportista saisi helposti oikeat tärinät. Ohjelmointikykyisille joku kännykässäpyörivä kaukosäädinsofta lisättynä SMS-kyvyllä voisi olla suht siisti optio.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

tuohon väliin vaaditaa sulautettu elektoniikka, protoamaan voisi päästä valmiilla logiikoilla...

PIC:lle softaa väntämään täytyy saada listat ohjauskoodeista eri laitteille.
Luetaan keväiset viestit uudestaa ajatuksella.
 

PauliG

Vakionaama
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

VesA sanoi:
Kari sanoi:
Pahus kun mulla ei toi toinen kotimainen oikein taivu niin en saanut ihan selvää että soittaako se kännykkään jos lämpötila alkaa menee alle +10C ;D

Alkaa olemaan nyt sellanen toiminto ITV:sä että hintakaan ei varmaan tule vastaan selasten mökkiläisten kanssa joilla rahaa on muutenkin pitää mökki lämpimänä talvella.

Viksu vekotin kumma että tollasta universaali GSM/IRDA vehettä ei ole sattunut ainakaan mun silmään. Tekeminen kun ei kuitenkaan maksas 5€ enempää ja hintaa vois pyytää helposti pari satkua.


Eipä kai näiden ohjaaminen ihan niin standardia ole, että GSM-modeemin sarjaportista saisi helposti oikeat tärinät. Ohjelmointikykyisille joku kännykässäpyörivä kaukosäädinsofta lisättynä SMS-kyvyllä voisi olla suht siisti optio.

Ei välltämättä valmista softaa vaa sen voi myös tehdä symbian60 alustalle valmispuhelin ja sopiva softa eikä edes maksa kauheasti käytettyjä S60 sarjalaisia kun saa alle 100€:n ja koodaus softat saa nokian sivuilta.

Tapoja on moni joilla toteutuksen voi tehdä, mutta mikä on se yksinkertaisin ja tomivin.
Samallahan voi tehdä yleiskäyttöisen jolla voi hoitaa myös muita ohjauksia.

Kiinnostuneille vinkiksi lukekaan seuraava kirja:
Mikro-Ohjaimen ohjelmoiti C-Kielellä , Pentti Vaahtera

tuosta linkistä lisä tietoa:
http://www.microsalo.com/

Kirjassa esimerkki kytkentä ja softa mikroohjaimen ja GSM yhteenliittämisestä käyttäen vanhaa Nokia kännyä hyväksi niitähä löytää ja saa jopa ilman kustannuksiakin vanhat 6210/6310 ovat käyttökelpoisia niihin pääsee kiinni suoraa RS232 liitännänkautta...
 

VesA

In Memoriam
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

S60 -ohjelmointi niin sanotulla Symbian c++:lla on puhdasta tuskaa... Jos hommaa ei ole ennen tehnyt "Hello world" ei valmistu yhden päivän aikana. Valmista ohjelmaa ehkä pystyisi varovasti muuttamaan, SMS:n käsittelyyn on valmiit käyttisrajapinnat joten niidenkin lisääminen voisi onnistua.
 
J

jule-

Vieras
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Lisää GSM-moduulista m HR-moduulista ja IR-moduulista:
http://www.ivt.fi/images/images_fi/lpu207b.jpg (s.6)
 
U

ulmis

Vieras
Vs: IVT:n GSM-ohjaus

Kari sanoi:
Pahus kun mulla ei toi toinen kotimainen oikein taivu niin en saanut ihan selvää että soittaako se kännykkään jos lämpötila alkaa menee alle +10C ;D
GSM-yksikköön määritellään tekstiviestikomennolla ylä- ja alarajat (sekä sisä- että ulkoilmalle oma mittari ja hälytysrajat) esim
temp1: lo +8 high +30 -- sisälämpö
temp2: lo -20 high +50 -- ulkolämpö
=> yksikkö lähettää tekstiviesti-ilmoituksen esim. jos sisälämpötila putoaa 8 asteeseen tai nousee 30 asteeseen.

VesA sanoi:
S60 -ohjelmointi niin sanotulla Symbian c++:lla on puhdasta tuskaa... Jos hommaa ei ole ennen tehnyt "Hello world" ei valmistu yhden päivän aikana. Valmista ohjelmaa ehkä pystyisi varovasti muuttamaan, SMS:n käsittelyyn on valmiit käyttisrajapinnat joten niidenkin lisääminen voisi onnistua.

Tässä kohtaa kannattaa turvautua java-kieleen ja sen WMA-rajapintaan jolla sms-viestien lähetys ja ehkäpä myös vastaanotto onnistuu. Siis Nokian s60 kännyköillä ja myös kommunikaattoreilla joissa ns Java MIDP on tuettu. Ja eiköhän tuo toimi monilla ericssoneilla, samsungeilla yms.

Alkuun pääsee Sunin WTK:lla http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/ joka on suhteellisen yksinkertainen ohjelmankehitysympäristö puhelinemulaattoreineen ja sitten googlataan esimerkkiohjelmia tekstiviestien lähettämisestä http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/wtk2.5.2/docs/UserGuide-html/wma.html

Jos haluaa yrittää vakavampaa ohjelmantekoa niin sitten voi kokeilla Java Eclipse IDEä (joka vaatii alleen WTK:n) mutta tämä javallakaan nyt ihan leikkiä ole. Itse sain ohjelman aika nopeasti tehtyä ja asennettua kännykkääni. Ohjelma toimii muuten hyvin mutta jostakin syystä sms ei suostu lähtemään kännykästä ;D
 
Back
Ylös Bottom