IVT:n kaasut karkasi, meneekö vehje rikki?

Mertmi

Jäsen
Morjesta!

Isäpapan IVT:stä karkasi kaasut tässä syksyllä. Historia menee näin, eli vuosi sitten kesällä oli autotallissa tulipalo. IVT:n putket ja johdot menee autotallin kautta, joten ne uusittiin silloin. Nyt kun piti laittaa ilppi lämmitykselle jäähdytyskauden jälkeen, niin eipäs tule lämmintä. IVT:n asentaja kävi toteamassa vian, että yksi liitos näyttää vuotaneen. Takuun piiriin ei kuulemma putkiliitoksen vuoto kuulu (vaikka tossa on pitkät lisätakuut sun muut). Lisäksi tietenkin sen putkien vaihdon teki eri liike. Eli talliremontin sähkötyöt suorittanut firma. IVT:n mies siis teki vain diagnoosin ja toisen liikkeen miehet käyvät nyt korjaamassa omia jälkiään tuon suhteen. Voiko lämpöpumppu kärsiä vajaasta kaasun määrästä? Voiko se olla mennyt muutoinkin rikki, kuin vain vuotavan liitoksen muodossa? Putken liitoksessa oli kuulemma käytetty vanhoja muttereita. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia?
 

jarski73

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT:n kaasut karkasi, meneekö vehje rikki?

Mertmi sanoi:
Morjesta!

Isäpapan IVT:stä karkasi kaasut tässä syksyllä. Historia menee näin, eli vuosi sitten kesällä oli autotallissa tulipalo. IVT:n putket ja johdot menee autotallin kautta, joten ne uusittiin silloin. Nyt kun piti laittaa ilppi lämmitykselle jäähdytyskauden jälkeen, niin eipäs tule lämmintä. IVT:n asentaja kävi toteamassa vian, että yksi liitos näyttää vuotaneen. Takuun piiriin ei kuulemma putkiliitoksen vuoto kuulu (vaikka tossa on pitkät lisätakuut sun muut). Lisäksi tietenkin sen putkien vaihdon teki eri liike. Eli talliremontin sähkötyöt suorittanut firma. IVT:n mies siis teki vain diagnoosin ja toisen liikkeen miehet käyvät nyt korjaamassa omia jälkiään tuon suhteen. Voiko lämpöpumppu kärsiä vajaasta kaasun määrästä? Voiko se olla mennyt muutoinkin rikki, kuin vain vuotavan liitoksen muodossa? Putken liitoksessa oli kuulemma käytetty vanhoja muttereita. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia?
jos ei alan "ammattimies"osaa tehdä pitäviä liitoksia,niin vaihtais alaa,kyllä sen kuuluisi korvata jos aineet karkaa vuoden sisällä.Ei se hajoo vaikka aineet on karussa,mut ei kai sitä tarvii käyttää kun ei oo aineita laitteessa,ei muuta kun asentaja tekemään uudet liitokset ja mehut koneeseen.
 

Mertmi

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #4
Vs: IVT:n kaasut karkasi, meneekö vehje rikki?

Vika löytyi ja se on korjattu. Yksi liitoksen mutteri halki. Sitä on hyvä spekuloida miksi näin on käynyt? Tärkein uutinen kuitenkin on, että ilppi pelaa taas. :D
 
Back
Ylös Bottom