Morjesta!
Isäpapan IVT:stä karkasi kaasut tässä syksyllä. Historia menee näin, eli vuosi sitten kesällä oli autotallissa tulipalo. IVT:n putket ja johdot menee autotallin kautta, joten ne uusittiin silloin. Nyt kun piti laittaa ilppi lämmitykselle jäähdytyskauden jälkeen, niin eipäs tule lämmintä. IVT:n asentaja kävi toteamassa vian, että yksi liitos näyttää vuotaneen. Takuun piiriin ei kuulemma putkiliitoksen vuoto kuulu (vaikka tossa on pitkät lisätakuut sun muut). Lisäksi tietenkin sen putkien vaihdon teki eri liike. Eli talliremontin sähkötyöt suorittanut firma. IVT:n mies siis teki vain diagnoosin ja toisen liikkeen miehet käyvät nyt korjaamassa omia jälkiään tuon suhteen. Voiko lämpöpumppu kärsiä vajaasta kaasun määrästä? Voiko se olla mennyt muutoinkin rikki, kuin vain vuotavan liitoksen muodossa? Putken liitoksessa oli kuulemma käytetty vanhoja muttereita. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia?
Isäpapan IVT:stä karkasi kaasut tässä syksyllä. Historia menee näin, eli vuosi sitten kesällä oli autotallissa tulipalo. IVT:n putket ja johdot menee autotallin kautta, joten ne uusittiin silloin. Nyt kun piti laittaa ilppi lämmitykselle jäähdytyskauden jälkeen, niin eipäs tule lämmintä. IVT:n asentaja kävi toteamassa vian, että yksi liitos näyttää vuotaneen. Takuun piiriin ei kuulemma putkiliitoksen vuoto kuulu (vaikka tossa on pitkät lisätakuut sun muut). Lisäksi tietenkin sen putkien vaihdon teki eri liike. Eli talliremontin sähkötyöt suorittanut firma. IVT:n mies siis teki vain diagnoosin ja toisen liikkeen miehet käyvät nyt korjaamassa omia jälkiään tuon suhteen. Voiko lämpöpumppu kärsiä vajaasta kaasun määrästä? Voiko se olla mennyt muutoinkin rikki, kuin vain vuotavan liitoksen muodossa? Putken liitoksessa oli kuulemma käytetty vanhoja muttereita. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia?