P
-Pete-
Vieras
Toimiiko IVTssä toi progressiivinen puhallus tosiaan niin, että jäähdytyksessä ilmavirta nousee suoraan ylöspäin? Toshiban myyjä nimittäin sanoi ettei millään pumpulla pysty puhaltamaan kylmää ilmaa suoraan ylöspäin vaan vaakataso on "maksimi".
Kysyn siksi, koska mulla on 1 1/2 kerroksinen talo ja ajattelin sijoittaa sisäyksikön avoimiin rappusiin siten, että se oli noin 1/2 metriä yläkerran lattiapinnan yläpuolella ja mikäli se pystyisi puhkumaan suoraan ylöspäin saattaisi jäähdytys auttaa jonkinverran myös yläkerran jäähdytyksessä.
Ja joo mä tiedän, että toi ei ole optimiratkaisu vaan jäähdytystä varten pitäis olla yksiköt molemmissa kerroksissa, mutta kustannusten takia olisin valmis tekemään kompromissin, mikäli jäähdytys onnistuisi edes jonkun verran.
Lämmityksen kannalta toi paikka on lähes optimi, tosin alakerran lattiasta on matkaa yksikköön vähän alle 4 m, onkohan liikaa?
Kysyn siksi, koska mulla on 1 1/2 kerroksinen talo ja ajattelin sijoittaa sisäyksikön avoimiin rappusiin siten, että se oli noin 1/2 metriä yläkerran lattiapinnan yläpuolella ja mikäli se pystyisi puhkumaan suoraan ylöspäin saattaisi jäähdytys auttaa jonkinverran myös yläkerran jäähdytyksessä.
Ja joo mä tiedän, että toi ei ole optimiratkaisu vaan jäähdytystä varten pitäis olla yksiköt molemmissa kerroksissa, mutta kustannusten takia olisin valmis tekemään kompromissin, mikäli jäähdytys onnistuisi edes jonkun verran.
Lämmityksen kannalta toi paikka on lähes optimi, tosin alakerran lattiasta on matkaa yksikköön vähän alle 4 m, onkohan liikaa?