IVT Nordic 12 FR-N

H

Homer

Vieras
Hommasin kyseisen värkin,asennus viikon kuluttua, joten ei vielä käyttö kokemuksia.Onko muilla kokemuksia k.o laitteesta.

H

Homer

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: IVT Nordic 12 FR-N

Do Dii.Nyt se on (m)Asennettu.Vaikuttaa siltä, että se on paras värkki polkupyörän jälkeen,ja polkupyörä on kiva rikkinäisenäkin

E

eepponen

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Oliko tyyris? Lisää hinta vaikka tuonne hintavihjeet-osastolle...

S

Silverlion

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Oletko Homer tyytyväinen hankintaasi? Itselläni tuo sama värkki. Lämmittää ok -20C, mutta sisäyksikön ääneen ei kyllä totu. Kuinkahan se 27dB oikein mitataan kun itse mittailin yli 40dB äänitason. Liekkö tämä joka ILP:n ominaisuus?

T

tuokki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Silverlion sanoi:
Oletko Homer tyytyväinen hankintaasi? Itselläni tuo sama värkki. Lämmittää ok -20C, mutta sisäyksikön ääneen ei kyllä totu. Kuinkahan se 27dB oikein mitataan kun itse mittailin yli 40dB äänitason. Liekkö tämä joka ILP:n ominaisuus?

No ei varmasti ole kaikkien ominaisuus. Varmasti häiritsee mallissa kun mallissa jos täysiä kierroksia kokoajan puhaltaa (=naftisti mitoitettua pientä pummpua voi joutua huudattamaan täysillä, jotta ei hyydy, kun pakkasta tulee vähän enemmän). Uskon, että äänen tuottoa vähentää kun ottaa vähän ylimioitetun pumpun. Itse käytän auto- asetusta. Eikä puhaltimen ääni ainakaan minua häiritse. Quet- moodissa olisi vielä hiljaisenmpi, mutta en ole nähnyt tarvetta käyttää. Pumpun sisäyksikkö on olhuoneessa.

H

Homer

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No ei ole paha melu,mutta sitä ääntä en ole mitannut.Nippanappa kuuluu tietokone hurinan yli ja etäisyys 2m
Puhallusnopeus jatkuvasti auto asennossa.

S

Silverlion

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minulla pumppu on periaatteessa "ylilmitoitettu". Sisäyksikön ääni (automaatilla tai 1-teholla) kuuluu kyllä perimmäiseen huoneeseenkin. Silloin kun laittaa pelkän puhalluksen päälle (ulkoyksikkö pois ja Ionisaattori napista pelkkä puhallus) 1-teholle, tuhinat on selvästi hiljaisemmat. Siis lämmitys moodilla äänet menee siihen 40dB:n. Onko muilla samoin? Meillä on korotettu sisäkatto joka toiminee kaikupohjana, mutta ei se sitä desibeli tasoa nosta. Kun tämän sisä-äänen saisi pienemmäksi olisin laitteeseen tyytyväinen.

S

sonde

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Eilen asnnettiin tämä IVT 12 FR-N
Kyllä hyvin viilentää 120 m2 yläkerran jossa myös tasoratkaisuja.
Asennusporukka vain laittoi sisäyksikön kondensioputken jotenkin sillain että putki pääsi täyttymään eikä vesi mennytkään viemäriin.
Mutta putken suoristamisen jälkeen kaikki toimi moitteettomasti.
Hyvin siis pelaa! :D

M

--Make--

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Mulle tuli kanssa vanhaan rintamamiestaloon tämä IVT 12 FR-N malli.
Viileä/lämmin ilma pitäisi saada tehokkaammin leviämään, mutta taitaa olla hankalaa koska näissä on korkeat huoneet eli ovien päällä on ~40cm seinää ennen kattoo. Sisäyksikkö on olohuoneessa josta oviaukot keittiöön ja makkariin ja niistä eteiseen eli pystyy kiertään ympäri.
Olisko kellään hyviä vinkkejä esim. venttiilit ovien päälle?

Asuja

Jäsen

Viileää ilmaa kierrätin pahimmalla helteellä tuuletimilla.

Sisäyksikkö on porraskuilussa. Yksi tuuletin puhaltaa ylhäältä rappuja pitkin alakertaan päin ja toinen sitten alakerrassa kierrättää sitä viileää.

(Yläkerran viilennys ei ole ongelma, koska asennus on niin, että saa hyvin suunnattua ylöspäin.)

K

koez

Vieras

Silverlion sanoi:
Minulla pumppu on periaatteessa "ylilmitoitettu".
Meillä on korotettu sisäkatto joka toiminee kaikupohjana, mutta ei se sitä desibeli tasoa nosta.

Jaa-a, uskaltaakohan tuota IVT:tä sitten ostaa - itselläni on myös korotettu katto... ???

Kuinka monta neliötä sinulla on sisäyksikön läheisyydessä ja millaisille aloille ulkoyksikkösi on mitoitettu?

S

Silverlion

Vieras

119m2 talo kokonaisuudessaan..siittä pois kylppäri ja sauna niin ei ole alimitoitettu. Kesällä viilennys oli kyllä mahtava juttu. Tämä ääni asia on ennallaan. Pitää kokeilla täyttää villalla sisäyksikön takana olevaa tyhjää vinttitilaa..tajusinpa tuossa että siellä taitaa olla semmonen onkalo.Katotaan pieneneekö äänet siitä.
Ja K.Jeskaselle terveisiä että tulehan maahantuojan kanssa käymään. Pumppu laitettiin maaliskuussa, mutta asia edelleen kesken.

V

vtk

Vieras

Silverlion ... saitko korjausta ääniongelmaan? Itselleni tulossa muutaman päivän päästä vastaava IVT:n pumppu, joten äänipuoli kiinnostaa. Kertokaahan muuten IVT konkarit, miten olette käyttäneet päivittäisessä käytössä plasmaclusteria ja progressiivista ilmavirtasuuntausta. Päällä koko ajan vai tarpeen mukaan?

S

Silverlion

Vieras

No villaa tungettu hikipäässä auokkoon ??? --> ei vaikutusta :(. Olen kuulemma ainoa joka valittanut laitteen äänen tasosta, pitänee mennä tutkituttamaan omaa päätäkin,samalla vaimon + vieraiden... ::)olen kyllä käynyt kuuntelemassa muita merkkejä toisten kotona ja todennut vain suhinaa kuuluvan = kuten luulin omanikin olevan. Maahantuoja!! Tule selvitämään tämä asia nyt ennenkuin lokaan koko merkin alimpaan h*****iin :mad: Onneksi on 5 vuoden takuu mutta kyllä tähän hintaan pitää sellainen jo tullakkin! :'(

K

kuumakalle

Vieras

kyllä toi kolmonen on aikas kova moodi sisäyksikön puhalukselle.kakkonen on siedettävä mutta sillä ei saa ilmaa kiertämään perimäisiin nurkkiin.
kolmonen on kyllä pois suljettu vaihtoehto :mad:

Back
Ylös Bottom