T
TarexC5
Vieras
Löytyykös jostain tietoa missä ulkolämpötilassa kesäaikana (keväällä) kannattaisi vaihtaa lämmitys viilennykseen sähkönkulutuksen kannalta? Ja tietysti toisinpäin syksyllä. :-\
Kumpi asetus (lämmitys vai viilennys) siis säästää sähköä kun ulkolämpö nousee esim. +22 asteeseen ja sisälämpö halutaan olevan n. +22 astetta.
Vai kannattaako ajaa vain auto-toiminnolla ja antaa koneen itse vaihtaa?
Kaikki käppyrät mitä olen löytänyt esim. kojeen service manuaali (sivu 4-2 siinäkin muuten maininta xp9fr-n) näyttävät vain ulkolämpötilojen alle +15 lämmityksessä ja yli +25 viilennyksessä kulutusarvoja?
Tuohon väliin ei sitten mistään löydy mitään?
Tietysti tostahan voisi myös päätellä ettei laitteen kannata olla päällä ollenkaan n. +15 - +25 ulkolämpötiloissa, töpseli vain kokonaan irti seinästä!
Kumpi asetus (lämmitys vai viilennys) siis säästää sähköä kun ulkolämpö nousee esim. +22 asteeseen ja sisälämpö halutaan olevan n. +22 astetta.
Vai kannattaako ajaa vain auto-toiminnolla ja antaa koneen itse vaihtaa?
Kaikki käppyrät mitä olen löytänyt esim. kojeen service manuaali (sivu 4-2 siinäkin muuten maininta xp9fr-n) näyttävät vain ulkolämpötilojen alle +15 lämmityksessä ja yli +25 viilennyksessä kulutusarvoja?
Tuohon väliin ei sitten mistään löydy mitään?
Tietysti tostahan voisi myös päätellä ettei laitteen kannata olla päällä ollenkaan n. +15 - +25 ulkolämpötiloissa, töpseli vain kokonaan irti seinästä!