Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kitkat myös alle mutta joku perkule ylikiristänyt ja pultissa kierre yhdestä kohtaa pilalla. Eiköhän se neljälläkin pultilla pysy läheiselle Motonetille asti…Kitkat tuli jo alle, eipä tarvii miettii aamuisin lähteäkö vai millä lähteä![]()


www.autostadium.fi
Ei kai se ole ollenkaan tarkoitus koristehatuttujen päältä muttereite/pultteja avata,nehän on yleensä muovia.Noi Fordin koristehatut on kyllä persiistä. Ihan uutena ne tuntuu toimivan, mutta vanhemmiten ne löystyy ja menettää muotoaan, välillä tuntuu ettei mikään hylsy oikein sovi napakasti niiden päälle ja usein ne sitten jääkin hylsyyn lopulta kiinni ja pääsee käsiksi siihen varsinaiseen mutteriin..
Nämä "hatut"/kuoret on rosteria ja stanssattu varsianaisen mutterin päälle kiinteäksi osaksi mutteria.Ei kai se ole ollenkaan tarkoitus koristehatuttujen päältä muttereite/pultteja avata,nehän on yleensä muovia.
Ei kai se ole ollenkaan tarkoitus koristehatuttujen päältä muttereite/pultteja avata,nehän on yleensä muovia.
Etelässä sulilla teillä kitkat kuluu talvessa tuohon 6mm. Kovin kalliita ei tuon takia viitsisi.Kulutuspintaa kitkoissa oli vielä 6 mm ja päätin ajaa vielä yhden talven, ennakoiden.. Arvoin tovin laitanko jo uudet kitkat alle.
Riippuu täälläkin miten ajaa ja missä. Itsellä meni alkuperäiset (jo kovettuneet vm. -15) kitkat alle, urasyvyys 5 mm. Noilla Conteilla on nyt rullattu yli 65 tkm, suurin osa (työ)matka-ajoa.Etelässä sulilla teillä kitkat kuluu talvessa tuohon 6mm. Kovin kalliita ei tuon takia viitsisi.
Ja kai se itse rengas kumiseoksineen vaikuttaa paljon, sopivan pehmeä seos, hyvät testitulokset, mutta seuraavaan talveen saa ostaa uudet jos haluaa että se rengas on edelleen se testimenestyjän veroinen.Riippuu täälläkin miten ajaa ja missä.
Itsellä meni alkuperäiset (jo kovettuneet vm. -15) kitkat alle, urasyvyys 5 mm.
Omituisia muttereita tullut vanhaksi ja maailma muuttuu,Juu, kyllähän ne sitten saa sormin pois, kun ovat tarpeeksi kulahtaneita ja jäävät pari kertaa ensin hylsyyn kiinni. Sen jälkeen ne saa sormin kyllä mutterin päälle ja pois, mutta kyllä ne sitten myös ajon aikana itsekseen varisee irti. Eipähän ole sitten niistä ongelmaa, kunhan löytyy se 18mm hylsy taskusta.
Ja metallia ovat.
Omituisia muttereita tullut vanhaksi ja maailma muuttuu,
Saa kai vaikkapa Biltemasta muovisia suojia 18mm koko voi kyllä olla outo niissä.
!8mm 6-kulmaisen hylsyn,kun hommaa saa mutterit auki vaikka ei olisi ihan 18mm:iä.
Rengasfirmoissa ne ampuu mutteripyssyllä,jossa pitäisi ainakin käyttää momenttivartta silläkin saa kyllä piukkaan,kun antaa oikein palaa.
Tuollainen tuli Seatin mukana. Eipä noita suojahattuja ole tullut asennettua enää aikoihin paikoillee. Seatissa on pultit, joten mitäpä noilla hatuilla on tekoa.Mulla on sellaiset muoviset kromikoristeet muttereiden päällä, tää on oikein hyvä työkalu niiden irroittamiseen: https://www.motonet.fi/tuote/pyoranmutterin-suojakuvun-irroitustyokalu-alkuperainen?product=40-2167
Omassa mutterillisessa autossa ne ovat jotain ultrakevyttä alumiiniseosta 19mm koossa, umpinaiset tietenkin ettei kierteille pääse moskaa. Toisen auton kanssa (jossa on nykyään vallitsevaan tapaan pultit) tulee aina kirottua että miksi kaikissa autoissa ei ole pinnapultit+mutterit, ovat ne vaan niin paljon kätevämpi ja tyylikkäämpi vaihtoehto.
GM-Saabeissa pyöränpulttien kannat ruostui talvessa, eikä Saabistit olleet sellaiseen tottuneet (kun ei ne ennen GM-ylivaltaa Saabeissa ihmeemmin ruostuneet), vaan vaativat takuuseen uusia ja sellaiset myös saivat, kerta toisensa jälkeen. Joku GM:llä totesi, että nyt on ongelmia kun pyöränputteja menee takuuvaihtoihin aivan liikaa. Ratkaisuna tuli muoviset hatut joilla ruosteet saa piiloon.Miten rumia muttereita teillä oikein on että niille tarvitsee tuollaiset suojahatut olla?![]()